Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w 6150 po zakupie pozmieniałem wszystkie oleje i filtry

ale po nagrzaniu pojawiają mi się takie problemu jak samoczynne właczenie i wyłączenie wałka. po zmianie rewersu z przodu na tył tak jak by blokowało koła. samoczynne włączenie przedniego napędu i takie nagłe przyśpieszenie. oraz po maxymalnym skręcie kół. nagle silnik jak by miał ciężo szarpie i po wciśnięciu sprzegła niema tak jak by luzu tylko odrazu staje ? to co może być rozważe każde pomocne odpowiedzi. jeżeli ktoś pomoże to się odwdzięcze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z rewersem w MF 6150 nie chce się przełączać tylko piszczy dopiero jak wyrzuce biegi na luz to przeskakuje. A także jak odpale MF na luzie to czasem bardzo ciężko jest wrzucić jakiś bieg. Czy ktoś może mi pomóc czy to jakiś czujnik czy sprzęgło a może wogole coś innego???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z rewersem w MF 6150 nie chce się przełączać tylko piszczy dopiero jak wyrzuce biegi na luz to przeskakuje. A także jak odpale MF na luzie to czasem bardzo ciężko jest wrzucić jakiś bieg. Czy ktoś może mi pomóc czy to jakiś czujnik czy sprzęgło a może wogole coś innego???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jest zimny olej to cos tam ciagnie ale słychac jak sie slizga tarczki były wymieniane przez 2 dni było ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karolekm88, zapowietrzone sprzęgło?

Marek6150, pompa ma dość i ktoś coś w elektronice pokombinował dodatkowo?

flamenko - skalibrować, czyli?

borus - przeciek na uszczelnieniu półbiegu, przeciek na elektrozaworze? - nad tym muszę pomyśleć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zakupiłem MF 6170 i mam taki problem że wycieka olej jak widać na foto.

Jest to po prawej stronie w przedniej części skrzyni, przy trójniku do którego wkręcony jest akumulator ciśnienia.

9057079700_1488475251_thumb.jpg 8809451400_1488475252_thumb.jpg

 

Czy to jakaś zaślepka? Jest tam oring czy jakieś inne uszczelnienie można to rozebrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kalibruje sie skrzynie w ciagniku nh case ale nie wiem czy robi sie to w massey fergusonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kalibracja rewersu, a kalibracja skrzyni biegów, to to samo? Bo rerwers kalibruje się na pewno, a sposób uzależniony jest od numeru seryjnego lub modułu (komputera) . Widziałem jak robił to serwisant z Masseya 8 lat temu gdy wymieniał komputer w 6150. Ostatnio tłumaczyłem kawałek książki serwisowej w tym temacie i coś tam kalibrowałem, gdy musiałem wymienić uszczelniacze na zół/zającu i gdy nawet poprawne ustawienie napięcia na rewersie (po zdjęciu dekla, naprawie i ponownym złożeniu) nie powodowało poprawnego jego przerzucania przód/tył. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z massey ferguson 6499 tier 2 bez commonrail. 2005 rok prod. z panelem GTA. Problem polega na tym, że jak jest zimny olej w skrzyni to ciągnie go do przodu. Biegi i rewers są w pozycjach neutralnych. Gdy się rozgrzeje 5-10 min problem znika. Na zimnym oleju też ciężko wrzucić jakikolwiek bieg. Po lekkim rozgrzaniu oleju wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną? Olej w skrzyni nie był wymieniany bo dopiero go kupiłem . Pomoże kalibracja sprzęgła i rewersu? I jak to zrobić?Jaka może być inna przyczyna? Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a na jakim oleju jeździsz teraz, a na jaki chcesz zmienić? Jaki zamierzasz wlać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na jakim jeżdżę bo dopiero go kupiłem. Będę lał Fuchs Agrifarm 10W30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... czyli kupowałeś /sprawdzałeś go przed zakupem tylko "na ciepło" ? Sorry taki mamy Klimat i za gęsty olej może czasem dawać takie objawy i w niskich temperaturach jakby coś próbowało ciągnąć nasz ciągnik. Ale przyczyna może być inna. Sprzedający/Poprzednik wlał gęstszy olej , żeby ... (pewnie koledzy z Forum coś dopiszą w miejsce kropek) Ten olej, który zamierzasz wlać - markowy, ja jeżdżę na 10W40 i na zimnym, w zimie czuję tylko lekkie drgnięcie/pociągnięcie wbijając bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Kupowałem go na zimno za tak śmieszne pieniądze, że nie liczyłem że wszystko jest ok. Liczyłem, że max 10 tyś będzie trzeba w niego wsadzić żeby doprowadzić do kultury. Na razie włożyłem 300 zł i wszystko śmiga oprócz tego ciągnięcia na zimno. A co do tych kropek to nie jest to pierwszy ciągnik jaki kupuję do remontu i nie są mi straszne roboty typu nieszczelności, naprawa dynashift czy pomp hydraulicznych itp. Ale uprzedzę od razu odpowiedzi: przed zakupem pomierzyłem wszystkie ciśnienia i wszystko jest ok. Traktor całą jesień tak przepracował i nadal chodzi. Grzebałem przy kalibracji sprzęgła ale znacznie się nie poprawiło.Trzeba do tego kogoś z miernikiem bo tam jest kilka czujników i trzeba je umiejętnie dopasować do siebie a ja niestety nie posiadam takiego miernika. Moim zdaniem to coś z wysprzęglaniem na pozycji ,,N" bo jak ma wbite bieg to go ciągnie a jak nie mam wbite biegu a jest na dźwigni do przodu albo do tyłu to go nie ciągnie. Co do tego pociągnięcia tego biegu to na zimnym to tragedia żeby wbić ale siłowo idzie, jak się rozgrzeje to czuję tylko delikatne pociągnięcie. Może tarczki na dynashift ciągną na zimnym oleju bo tak jak mówisz jest za gęsty. Bo wałęk od dynashift jest zamontowany w tarczę sprzęgłową. Źle wyspręgla na N, lekko trzyma na tarczy wtedy i ciągnie na tarczkach dynashift no i jedzie sam. Co kolego o tym myślisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam mf-a 6140 i miałem podobny problem z tym ciągnięciem sprzęgła a zwłaszcza w zimie rozebrałem sprzęgło sprzęgło wielotarczowe mokre jest tam tarcza która jest przykręcona na trzy śrubki te śrubki były odkręcone i podczas wysprzęglania tarcze nie były rozłączane po prostu sklejone przez olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam mf 3085 i po wciśnięciu hamulca prawego słychać dziwne odgłosy nawet gdy ciągnik jest zatrzymany. Hamulce są hydrauliczne. Co to moze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! W moim MF 390T podczas jazdy lub podczas pracy przy wysokich obrotach zaczyna się świecić ta oto kontrolka. Co może ona oznaczać?

iEVwC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem przy odpalaniu traktora massey ferguson 6170 mrugają kontrolki A i D jednocześnie od pół biegów, a po chwili mrugają juz wszystkie czyli AB i CD. A przy EHR mruga czerwona diodka z wykrzyknikiem. Czy ktoś wie co się dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...