Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak,zdejmujesz maskę...

 

Dzięki za opis i pomoc Może obejdzie się bez wymiany tarczy,bo jak wczoraj sprawdzałem czy dobrze biegi wchodzą,to ustawiłem się pod górkę i wrzuciłem 5,a ten jak sie zebrał to głowa mała.Przed regulacji nie było o tym mowy.Dziękuje też innym za opis rozpoławiania Napewno się kiedyś przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniłem tryby w przekładni głównej, ale nie udało mi się złożyć tak aby wcale nie wyły. Ale w porównaniu z tamtym wyciem to jest o ponad połowę cichsze. Tryby oryginalne (po 20 latach) były bardzo mało spiłowane (trochę atak tylko z jednej strony) a wyło jak wściekłe. Przyczyną tego był luz na wałku atakującym który powstał w wyniku podrobienia się łożyska na wałku ataku. Zobaczę co będzie dalej, jak będzie bardziej wyło to jeszcze raz rozbiorę i spróbuję ustawić.

To że ci wyje może być także zasługą wypracowanych zwolnic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zimą robiłem sprzęgło w swoim ciągniku. Wózek zrobiłem sam, szyny z odwróconych kątowników, zamiast lewarków hydraulicznych na wózku mam zamontowane grube śruby na zasadzie lewarka mechanicznego, tylko kółka do wózka kupiłem (bo nie mam tokarki).

Wymieniłem całe sprzęgło razem z dociskami, i tu ciekawostka. Docisk kupiłem oryginalny z Chełmna (w Agromie Wrocław) i co się okazało, nie mogłem zjechać ciągnika. Wypustki w docisku, te na szpilki wystawały za bardzo poza obwód i zachaczały o blok (ten pomiędzy skrzynią i silnikiem). Jak je trochę spiłowałem szlifierką to udało mi się zjechać ciągnik, ale okazało się, że i tak za mało zebrałem bo po włączeniu silnika strasznie zaczeły one dudnić o blok. Ale wszystko się dotarło po godzinie pracy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zrobic generalke w mojej 60 ale nie wiem co kupic gdzie no i za ile musze wymienic tuleje stare juz dozyły swego kresu wał 5 szlif i zaczeło cos stukac pompa olejowa była wymeiniana 2 lata temu pompa wtryskowa była robiona rok temu z tego co czytałem to i słyszałem to czesketuleje to raczej nie a co myslicie o jakis THM holenderske czy jakies takie albo ursus tak przynakmiej pisze na pudełkach i tak twierdzi sprzedawca i wał jest tylko z ostrudu niby orginalny nie wiem co kupic bo jestem zielony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem zrobic generalke w mojej 60 ale nie wiem co kupic gdzie no i za ile musze wymienic tuleje stare juz dozyły swego kresu wał 5 szlif i zaczeło cos stukac pompa olejowa była wymeiniana 2 lata temu pompa wtryskowa była robiona rok temu z tego co czytałem to i słyszałem to czesketuleje to raczej nie a co myslicie o jakis THM holenderske czy jakies takie albo ursus tak przynakmiej pisze na pudełkach i tak twierdzi sprzedawca i wał jest tylko z ostrudu niby orginalny nie wiem co kupic bo jestem zielony

Ja bym ci polecił pollski zestaw Krotoszyn(komplet tuleje tłoki pierścienie kosztuje gdzieś ok 600zł),już się kiedyś przejechałem na angielskim i wiecej go nie chce,założyłem krotoszyn silnik przepracował ok 1700mtg i jak narazie wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra tuleje krotoszynskie to te z THM to jaks lipa bo to jest 10 zł na jednej szt. a wał z ostrudy bo innego nie ma a co do tej in strukcji docierania to pewineg mechanika twierdzi ze ciągnik powinien jak on to powiedził przepracowc na postoju 50mtg co wy na to dodam ze gosc jest cenionym i dobrym mechanikem i nie słyszałem złego słowa o nim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra tuleje krotoszynskie to te z THM to jaks lipa bo to jest 10 zł na jednej szt. a wał z ostrudy bo innego nie ma a co do tej in strukcji docierania to pewineg mechanika twierdzi ze ciągnik powinien jak on to powiedził przepracowc na postoju 50mtg co wy na to dodam ze gosc jest cenionym i dobrym mechanikem i nie słyszałem złego słowa o nim

Ja kiedyś też swojemu c-360 dawałem na dotarcie ok 40-50mtg z tym że nie tak do końca na postoju zaraz po rozruchu silnik pracował na postoju ok 15 mtg potem jeżdził bez obciążenia do ok 30mtg,z chwilą gdy z tłumika przestało pluć olejem(żnak że pierscienie ułożyły się w tulejach) ciągnik dostawał lekkie prace np brony,transport lekkich towarów,potem stopniowo zwiększałem mu obciążenie do tych 50mtg(nie mówię że idealnie po 50mtg poszedł w ciężką pracę-mogło być wcześniej lub póżniej-to zależało od sezonu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daje i to sporo Mniej pali mniej kopci ciszej chodzi i wogóle polecam to naprawde działa

Ale lepiej jeszcze dowalić mu ceramizer do oleju silnikowego razem gwarantuje wzrost mocy o 10%!!!! i zmniejszenie zużycia paliwa o 15%!!!!!!!!

I lepsze osiągi na każdym biegu!!!!

Na ulotce wszystko jest podane w km ile przejechac i jaką prędkoscią czy to mozna zastosowc na silnik po generalnym remoncie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już się kiedyś przejechałem na angielskim i wiecej go nie chce,założyłem krotoszyn silnik przepracował ok 1700mtg i jak narazie wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już się kiedyś przejechałem na angielskim i wiecej go nie chce,założyłem krotoszyn silnik przepracował ok 1700mtg i jak narazie wszystko jest ok

Mógł bys cos wiecej napisac na temat tych zestawu THM???

Jest az tak zły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już się kiedyś przejechałem na angielskim i wiecej go nie chce,założyłem krotoszyn silnik przepracował ok 1700mtg i jak narazie wszystko jest ok

Mógł bys cos wiecej napisac na temat tych zestawu THM???

Jest az tak zły

No nie wiem czy jest aż taki zły,opisuje tylko jak było w moim przypadku po założeniu tego zestawu po jednym sezonie silnik zaczoł intensywnie brać olej(nie przegrzałem go).założyłem krotoszyn i jak narazie jest ok,może to pojedyńczy przypadek ale u mnie tak było,może pozostali forumowicze powiedzą ci coś wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo na tych tulejach poskładałem tydzien temu moją 60 i narazie stoi pod domem i sobie puka i troche mnie zaniepokoiła twoja wypowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No bo na tych tulejach poskładałem tydzien temu moją 60 i narazie stoi pod domem i sobie puka i troche mnie zaniepokoiła twoja wypowiedz

 

Docieranie ciągnika na postoju to wręcz głupota. Pierścienie z cylindrami zamiast się docierać tylko się dopasują i to w temperaturze ponożej normalnej temperatury pracy. Po takim dotarciu ciągnik albo będzie słabo ciągnął (będzie dochodziło do zacierania się pierścieni) albo pod wpływem dużego obciążenia dotrze się (przytrze) ponownie ale wtedy luzy między pierścieniami a cylindrami będą za duże i straci na mocy. Poza tym przy docierani powinny mieć miejsce zmienne obroty silnika, oczywiście nie można go zbytnio obciążać i przegrzewać.

Kiedyś mój znajomy docierał MZETZ 251 nie dając za dużo gazu i nie przekraczjąc 80km/h. Jakie było jego zdziwieni gdy po okresie docierania jego motor nie jechał szybciej niż 100 km/h (normalnie to można było i 130)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No bo na tych tulejach poskładałem tydzien temu moją 60 i narazie stoi pod domem i sobie puka i troche mnie zaniepokoiła twoja wypowiedz

 

Nie mam podstaw twierdzić ze zestaw który założyłeś jest zły,ja tylko opisałem ci swój przypadek z 'angielskim'zestawem,dobrze go podlej i napewno bedzie ci chodził

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zawiozłem moją 60 do mechanika i okazało sie to nie jest c360 tylko c355 na forum widzialem ze to rózni sie mocą silnka ze 60 ma 52KM a 55 45KM

ale u mnie na tej tabliczce pisze ze jest c360 czym wizualnie rózni silnk 60 od 55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie to niczym.Na tabliczce na silniku jaki jest typ silnika??C-360 ma silnik typu S-4003.Jak masz silnik takiego typu to jest to silnik C-360,ajak masz silnik typu S-4002 to jest to silnik C-355.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wizualnie to niczym.Na tabliczce na silniku jaki jest typ silnika??C-360 ma silnik typu S-4003.Jak masz silnik takiego typu to jest to silnik C-360,ajak masz silnik typu S-4002 to jest to silnik C-355.

No teraz to nie pamiętam ale miałem zmieniany blok a na starym to nie wiem co pisało nie pamiętam a natym sprawdze a jesli będe miał blok od c355 do jest to 55 a nie 60 i ma 52KM???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko w silniku jest od 355 to jest to 355 bo blok to ci konikow nie doda...ale jak rozrzad jest od 360 to będzie mial 52KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory,że nie w jednym poście,ale jakoś zapomniałem dopisać.Moja 60(kupiona w PGR) to właściwie jest 355,bo jak sprawdzałem w papierach to niby silnik zmienili na S-4003 (C-360) ale tak nie jest,bo zmienili tylko tabliczkę znamionową na silniku(widać jak cholera) ale zapomnieli zmienić tabliczkę koło bezpieczników i pisze,że jest to C-355.Mendy PGR-owskie zmieniły jeszcze licznik więc u mnie nastukałem 1600mth a w papierach pisze,że ten ciągnik zrobił w PGR 4700mth.Wychodzi z tego przebieg 6300mth a następstwem tego przebiegu (i dbałości w PGR) jest spalanie oleju,stukanie wału i pompa do regeneracjii...Tak więc moja 60 a właściwie 355 kwalifikuje się już do remontu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wizualnie sam nie odróznie 60 od 55 zapytm sie mojego mechanika bo dzis nie było czasu zobaczymy jaki z niego fachowiec z tego co wiem to w mojej okolicy najlepszy :

a z tym rozrządem to niemam pojęcia ale skoro w papierach miłem ze c360 to silnik chyba tez wszystke czesci były przekładane z jednego bloku do drugiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wizualnie sam nie odróznie 60 od 55 zapytm sie mojego mechanika bo dzis nie było czasu zobaczymy jaki z niego fachowiec z tego co wiem to w mojej okolicy najlepszy :

a z tym rozrządem to niemam pojęcia ale skoro w papierach miłem ze c360 to silnik chyba tez wszystke czesci były przekładane z jednego bloku do drugiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś silnik od 355 a blok został zmieniony a reszta częsci silnika 355 została do niego przełożona to dalej jest to 355.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przy C-360 kręcąc lekko nkierownica na postoju przednia oś chodzi do tyłu i przodu i słychac sukanie. Chce sie za to zabrac i może mi ktoś powiedzieć co tam może być za przyczyna.

 

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Izydor: Tuleja dystansowa na przedniej ośce, to Twój problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...