Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli ktos jest zinteresowny instrukcją napraw do C360 i 3P to jutro ewentualnie w poniedziałek będe ja miał zeskanowaną i udostępnie ja z darmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o byloby milo, raz skanowalem ksiazke (nie mozna jej bylo kupic, a skads trzeba bylo miec jej zawartosc) mozolna robota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej lukano jak możesz byłoby extra jakbyś udostępnił ja na necie żeby ściągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli ktos jest zinteresowny instrukcją napraw do C360 i 3P to jutro ewentualnie w poniedziałek będe ja miał zeskanowaną i udostępnie ja z darmo

 

Jeżeli waszmość okaże chęć to ja byłbym chętny .Szukałem w okolicznych sklepach z częściami i w żadnym nie było instrukcji napraw do C-360.Byłbym bardzo wdzięczny za przesłanie skanu,bo ostatnio mój traktor nie jest bezawaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wszystko w silniku jest od 355 to jest to 355 bo blok to ci konikow nie doda...ale jak rozrzad jest od 360 to będzie mial 52KM.

A czym sie różni rozrząd c-355 od c-360?moim zdaniem jest taki sam,'mniejsza moc'c-355 spowodowana jest tym że ciągnik ten jest szybszy od c-360 chodzi mi tu o pzrełożenia na zwolnicach(c-355 ma takie zwolnice jak c-4011)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozrządem to tak napisałem,bo pomyślałem,że skoro 4011 ma 45KM i nie różni sie niczym od 360 oprócz mocy to tak samo jest z 4011.Bardzo dużo osób mówi,że w 4011 i 355 da się zwiększyć moc poprzez zmianę rozrządu na ten od 360.Więc prosty wniosek- 4011 i 355 różni się od 360 mocą co jest spowodowane innym rozrządem (a może innym ustawieniem ) Co do zwolnic to też się niezgodze,bo wujek ma 4011 i jak robiliśmy próbę to 4011 był szybszy na każdym biegu od mojego 355.Znów prosty wniosek- 355 różni się od 360 tylko mocą a nie zwolnicami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą mocą 4011 i 360 to nie do końca prawda. W instrukcji 4011 podają moc 42KM na haku. Nie wiem jaka jest definicja mocy na haku, ale domyślam się że chodzi o moc silnika pomniejszoną o sprawność przekładni (skrzynia, zwolnice, tylni most) i dlatego jest mniejsza od mocy nominalnej silnika (bo taką podaje się dla 360). Tak więc różnic w wałku rozrządu też nie ma. 4011 ma szybsze w stosunku do 355 i 360 zwolnice. 355 były produkowane z okrągłą osią przednią a silnik miał odśrodkowy filtr oleju (jak w 385).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym rozrządem to tak napisałem,bo pomyślałem,że skoro 4011 ma 45KM i nie różni sie niczym od 360 oprócz mocy to tak samo jest z 4011.Bardzo dużo osób mówi,że w 4011 i 355 da się zwiększyć moc poprzez zmianę rozrządu na ten od 360.Więc prosty wniosek- 4011 i 355 różni się od 360 mocą co jest spowodowane innym rozrządem (a może innym ustawieniem ) Co do zwolnic to też się niezgodze,bo wujek ma 4011 i jak robiliśmy próbę to 4011 był szybszy na każdym biegu od mojego 355.Znów prosty wniosek- 355 różni się od 360 tylko mocą a nie zwolnicami.[/quot

 

Ursus c-355 to starsza wersja ursusa c-360,ciągniki te różnią sie następującymi elementami:w c-355 przednie koła są 18-ki a w c-360 16-ki,w nowszych modelach c-360 w odróżnieniu do c-355 zakładano płaską oś,silnik w obu ciągnikach jest taki sam(c-4011 też ma taki sam silnik z wyjątkiem filtru oleju który składa się z dwu kielichów któty nie jest wymienialny tylko myty),nie czepiając się już szczegółów tego typu że c-355 ma jeszcze inne lampy na błotnikach to c-360 ma inny rozdzielacz w podnośniku,natomiast wracając do zwolnic to c-355 ma o jeden ząbek więcej na małym kole zębatym w wyniku czego ma większe przełożenie i jest bezkompromisowo szybszy od c-360.Prosty wniosek C-360 dlatego wydaje się mocniejszy bo jest ciut wolniejszy,osobiście mam c-355 jak sie przesiadłem na kolegi c-360 gdy wrzuciłem mu 5 to miałem takie wrażenie jakbym swoim jechał tak 4,5.silnik pracował na max obrotów a ciągnik tylko tylko jechał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym rozrządem to tak napisałem,bo pomyślałem,że skoro 4011 ma 45KM i nie różni sie niczym od 360 oprócz mocy to tak samo jest z 4011.Bardzo dużo osób mówi,że w 4011 i 355 da się zwiększyć moc poprzez zmianę rozrządu na ten od 360.Więc prosty wniosek- 4011 i 355 różni się od 360 mocą co jest spowodowane innym rozrządem (a może innym ustawieniem ) Co do zwolnic to też się niezgodze,bo wujek ma 4011 i jak robiliśmy próbę to 4011 był szybszy na każdym biegu od mojego 355.Znów prosty wniosek- 355 różni się od 360 tylko mocą a nie zwolnicami.[/quot

 

Ursus c-355 to starsza wersja ursusa c-360,ciągniki te różnią sie następującymi elementami:w c-355 przednie koła są 18-ki a w c-360 16-ki,w nowszych modelach c-360 w odróżnieniu do c-355 zakładano płaską oś,silnik w obu ciągnikach jest taki sam(c-4011 też ma taki sam silnik z wyjątkiem filtru oleju który składa się z dwu kielichów któty nie jest wymienialny tylko myty),nie czepiając się już szczegółów tego typu że c-355 ma jeszcze inne lampy na błotnikach to c-360 ma inny rozdzielacz w podnośniku,natomiast wracając do zwolnic to c-355 ma o jeden ząbek więcej na małym kole zębatym w wyniku czego ma większe przełożenie i jest bezkompromisowo szybszy od c-360.Prosty wniosek C-360 dlatego wydaje się mocniejszy bo jest ciut wolniejszy,osobiście mam c-355 jak sie przesiadłem na kolegi c-360 gdy wrzuciłem mu 5 to miałem takie wrażenie jakbym swoim jechał tak 4,5.silnik pracował na max obrotów a ciągnik tylko tylko jechał

c-355 miały jeszcze odśrodkowy filtr oleju taki jak w mtz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie końcówek wtryskiwaczy.problem jest w tym że ze 4 lata temu robiłem kapitalke i jak przyszedł od mechanika to lekko kopcił na jasny kolor a właśnie wtryskiwacze nie były zmieniane.Pompa paliwowa jest nowa więc to nie jej wina,silnik nie bieże oleju i mam mocy od groma tylko denerwuje mnie że kopci.Jak myślicie czy to może być to? Czym objawia się zużycie końcówek wtryskiwaczy i czy dam rade to sam wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Macin2. Na jakiej podstawie twierdzisz, że 355 ma na małym kole w zwolnicy 1 ząb więcej? Czy dysponujesz instrukcją do tego ciągnika mówiącą o przełożeniu zwolnicy?

Wiem na pewno, że 4011 ma na małym kole 12 zębów, na dużym zaś 55 (przełożenie 4,5833 wg instrukcji), 360 ma odpowiednio 11 i 56 (5,0909). Jeżeli masz dane do 355, to je podaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla łatwego zobrazowania różnicy prędkości

przy 2000 obr/min 4011 jedzie 10 km/h, 360 tylko 9 km/h (dokładnie 9,01)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie odnośnie końcówek wtryskiwaczy.problem jest w tym że ze 4 lata temu robiłem kapitalke i jak przyszedł od mechanika to lekko kopcił na jasny kolor a właśnie wtryskiwacze nie były zmieniane.Pompa paliwowa jest nowa więc to nie jej wina,silnik nie bieże oleju i mam mocy od groma tylko denerwuje mnie że kopci.Jak myślicie czy to może być to? Czym objawia się zużycie końcówek wtryskiwaczy i czy dam rade to sam wymienić?

Jeśli kopci nie ma mocy, to wyczyść filtr powietrza, a jeśli to nie pomoże, to dopiero wtedy możesz próbować z wtryskami, bo to o wiele droższa przyjemnośc, jak wymycie filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zadniem to nie filtr, bo kopci na sino a z tego co Gelw napisał, to ciągnik ma moc. Ale wyczyszczenie filtra na pewno nie wyjdzie mu na złe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A myślisz że nie czyściłem.... ba nawet olej zmieniłem,dlatego myśle że to może przez to.Niech ktoś napisze czym sie objawia zużycie końcówek wtryskiwaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem zuzyte koncuwki wtryskiwaczy objawija sie bodczas ostrego dodania gazu strugą biłego dymu z komina a jesli chcesz sprawdzis koncuwki w prosty sposób to na zapolonym cigniku poluzuj pojedynczo rurke doprawdzające paliwo do wtryskiwacza jesli ciągnik zaraguje tzn lekko go zmuli to jako tako jeszcze działa a jesli nie zaraguje to koncuwka do wymiany tak po kolei sprawdzasz wszystkie koncuwki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

acha zpomniałem sam to napewno nie wymienisz bo musisz miec do tego odpowiedni sprzet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin2, MarcinC-360, bogdan28 już kiedyś o tym pisałem:

"Ciągnik C-355, produkowany również w wersji C-355M, wersja rozwojowa C-4011 i poprzednik Ursusa C-360 (różniącego się od protoplasty głównie kosmetyką i zwiększoną mocą z 45 KM do 52 KM dzięki zmianie rozrządu).

Istotne zmiany w C-360 w stosunku do modelu poprzedniego C-355:

wprowadzono siedzisko kierowcy typu „Grammer",

ustawiono szybką wymianę zaczepu wahliwogo na zaczep do przyczep jednoosiowych,

poprawiono układ hamulcowy,

zunifikowano obciążniki przednie i tylne z C-330,

wprowadzono silnik o mocy 30,2 kW."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie trybów przekładni głównej i dobrej regulacji nie powinna ona teoretycznie wcale wyć? Bo po moim ustawianiu nadal wyje (chociaż o ponad połowę mniej) i to na pewno przekładnia główna a nie zwolnice. Jak ustawiałem to mi się wydawało że tryb atakujący za mocno wystaje do tyłu ciągnika (tak ze 3mm za mocno był wysunięty) i wyjąłem jedną z podkładek dystansowych spod wałka ataku. Teraz się martwie że niepotrzebnie, bo orginalny tryb też był tak wysunięty. Myślę czy nie rozebrać jeszcze raz i podłożyć tą podkładkę. Dodam że były tam dwie grubsze (chyba po 0,5mm) i ta jedna co ją wyjąłem cieńsza (chyba 0,2mm). Doradźcie co robić, bo narazie to zrobiłem z 15 kilometrów dopiero na tym ustawieniu. A luz międzyzebny według kartki (aby nie przecinał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin2, MarcinC-360, bogdan28 już kiedyś o tym pisałem:

"Ciągnik C-355, produkowany również w wersji C-355M, wersja rozwojowa C-4011 i poprzednik Ursusa C-360 (różniącego się od protoplasty głównie kosmetyką i zwiększoną mocą z 45 KM do 52 KM dzięki zmianie rozrządu).

Istotne zmiany w C-360 w stosunku do modelu poprzedniego C-355:

wprowadzono siedzisko kierowcy typu „Grammer",

ustawiono szybką wymianę zaczepu wahliwogo na zaczep do przyczep jednoosiowych,

poprawiono układ hamulcowy,

zunifikowano obciążniki przednie i tylne z C-330,

wprowadzono silnik o mocy 30,2 kW."

Co masz na myśli mówiąc zmiana rozrządu-tzn że wałek ma w innym miejscu krzywki i są inne kątu otwarcia zaworów?Twierdzisz że zwolnice w c-355 są identyczne jak w c-360?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Macin2. Na jakiej podstawie twierdzisz, że 355 ma na małym kole w zwolnicy 1 ząb więcej? Czy dysponujesz instrukcją do tego ciągnika mówiącą o przełożeniu zwolnicy?

Wiem na pewno, że 4011 ma na małym kole 12 zębów, na dużym zaś 55 (przełożenie 4,5833 wg instrukcji), 360 ma odpowiednio 11 i 56 (5,0909). Jeżeli masz dane do 355, to je podaj.

Nie mam konkretnych danych teoretycznych ale mam za to dane praktyczne bo już ten temat nie raz przerabiałem(nawet sam posiadam ursusa c-4011 1965r,c-355 1972r,i c-360 1976r).mów co chcesz ale c-360 nie ma polotów w prędkości do c-4011 i c-355

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też jestem pewny że 355 jest szybszy od 360, z doświadczenia na trójce siałem kiedyś swoją 360 na trójce a sąsiad obok 355 zboże on i ja poznaniakami i odstawiał mnie że hej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam juz ten skan czy ktos zna jakis serwer gdzie mozna by ja wrzucic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie szczególnie do mechaników Może jest to dziwne pytanie i pomysł ale może da rade to zrobić.Mianowicie chodzi mi o zwiększenie mocy silnika przez wrzucenie kplt. naprawczych od Zetora 7011 i zwiększenie dawki paliwa.Dało radę by to zrobić??Trzeba by chyba trochę blok w miejscu tuleji zeszlifować czy coś,bo Zetor ma większe rozmiary tłoka i jego skok (chyba 102x110 a C-360 ma 95x110).Pytam się o to,bo silnik mi się kończy więc należałoby remont zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...