Skocz do zawartości
kur-rk

E-wniosek - najlepsza aplikacja na świecie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy zgadzacie się z ministerstwem, że ta aplikacja jest intuicyjna i nie posiada błędów, sama się wypełnia tylko, niektóre rzeczy trzeba poprawić ręcznie?.

 

Odpowiedź ARiMR z innego forum dotycząca obowiązku składania wniosków elektronicznie:

W odpowiedzi na Pana pismo przekazane drogą elektroniczną w dniu 24 marca 2018 r. oraz w nawiązaniu do pisma Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wysłanego w dniu 23.03.2018 r. na Pana skrzynkę elektroniczną w sprawie wskazania podstaw prawnych do obowiązku składania wniosków o przyznanie płatności na rok 2018 wyłącznie przez Internet, uprzejmie informuje, co następuje.

 

Na wstępie należy zauważyć, iż w swoim piśmie odwołuje się Pan przede wszystkim do przepisów rozporządzenia (UE) nr 809/2014 dotyczących składania od 2018 roku wszystkich wniosków o przyznanie płatności w wersji elektronicznej oraz faktu, iż preambuła do przedmiotowego rozporządzenia nie stanowi prawa. Jednakże należy zwrócić uwagę, iż to przepis krajowy nakłada na rolników obowiązek składania wniosków w wersji elektronicznej. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 5 lutego 2015 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. poz. 278, z późn. zm.), zmieniony ustawą z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych ustaw (Dz. U. poz. 311) „wniosek o przyznanie płatności bezpośrednich i płatności niezwiązanej do tytoniu, wniosek o wypłatę tych płatności, deklarację, o której mowa w art. 18 rozporządzenia nr 809/2014, z uwzględnieniem art. 17 ust. 3 lit. b rozporządzenia nr 809/2014, składa się za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej Agencji”.

 

Odnosząc się natomiast do art. 17 rozporządzenia (UE) nr 809/2014 należy wskazać, co następuje.

 

Zgodnie z ustępem 1 ww. przepisu „W celu identyfikacji wszystkich działek rolnych w gospodarstwie lub gruntów nierolniczych (…) właściwy organ dostarcza beneficjentowi formularz geoprzestrzenny wniosku o przyznanie pomocy”. Ustęp 2 wskazuje, iż organ powinien dostarczyć formularz geoprzestrzenny do wszystkich beneficjentów. Powyższe przepisy zostały wdrożone przez ARiMR – w 2018 roku wszyscy rolnicy, którzy ubiegali się o płatności w 2017 roku, mają dane z tych wniosków dostępne w formularzu geoprzestrzennym, które mogą zmodyfikować i wysłać w ramach ubiegania się o płatności na rok 2018.

 

Zgodnie z ustępem 3 ww. rozporządzenia UE „Jeżeli beneficjent nie jest w stanie złożyć wniosku o przyznanie pomocy lub wniosku o płatność z wykorzystaniem formularza geoprzestrzennego wniosku o przyznanie pomocy, właściwy organ zapewnia beneficjentowi:

 

a) albo niezbędną pomoc techniczną;

 

b) albo z góry ustalone formularze i odpowiednie materiały graficzne w formie papierowej. W tym przypadku właściwy organ przenosi informacje otrzymane od beneficjenta do formularza geoprzestrzennego wniosku o przyznanie pomocy:.

 

Powyższy przepis również znalazł odzwierciedlenie w działalności ARiMR – Agencja zapewniła pomoc techniczną przy wypełnianiu wniosków za pomocą formularza geoprzestrzennego a także wysłała do wszystkich rolników, którzy ubiegali się w 2017 roku o płatności, wstępnie wypełnione wnioski (wnioski spersonalizowane) niezależnie od tego czy rolnik jest w stanie złożyć wniosek za pośrednictwem Internetu czy nie.

 

Reasumując należy podkreślić, iż to przepis krajowy (art. 22 ust. 1 ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego) nakłada na rolników obowiązek składania wniosków przez Internet. ARiMR przyjmie każdy papierowy wniosek o przyznanie płatności tak jak każdy inny dokument składany przez beneficjenta i będzie on w odpowiedni sposób procedowany.

 

Rolnik przy składaniu wniosku w wersji papierowej powinien pamiętać, aby dołączyć przynajmniej jedno z dwóch oświadczeń, o których mowa w § 14a rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 marca 2015 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakie powinny spełniać wnioski w sprawach dotyczących płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. poz. 352, z późn. zm.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Czyli nikt nie widzi problemów w aplikacji i jest wszytko ok.

Tylko to rolnicy nie dostaną pieniędzy, które im się należą, a firmy wypełniające będą wzywane na sprawy sądowe, za źle wypełniony wniosek

 

Co do sprawy ewniosku, to jest oczywiste, że rolnicy zostali zmuszeni do składania wniosku przez internet, bez żadnych konsultacji z rolnikami, tylko góra była z tego zadowolona, podpisano w styczniu rozporządzenie dające ARiMR mniej pracy, zwalając ten ciężar na rolników. W tym roku na pewno rolnicy nie dostaną tych dopłat lub w małej części, bo taki bubel w ogóle nie może funkcjowoać. Proste wnioski - tak, skomplikowane - nie. Proszę zauważyć, że kto ma łąki w programie rolnośrodowiskowym, bez powierzchni nie koszonych to na mapkach nie ma możliwości bez zaznaczania przejść całą procedurę. Czyli na działce, gdzie obszaru nie koszonego brak należy zaznaczyć całą działkę obszarem nie koszonym, a w uwagach wpisać cała działka do koszenia. To nie jest normalne. Bo przy prostych liniach działki to ok, ale przy skomplikowanych jest problem. Wnioski elektroniczne weszły od 2015 i od tamtej pory bardzo mało poprawiono aplikację, by działała prawidłowo. To że przez internet składało w granicach 1% rolników to nie jest sukces, ale karygodne jest, by z tych co złożyli było aż 99,9% wniosków złożonych z błędami. Za rok 2018 niech każdy wyciągnie z tego wnioski i się zastanowi, czy ta aplikacja jest tak wspaniała jak podaje ministerstwo. W wytycznych UE to ARiMR ma dostarczyć wniosek, formularz wniosku i mapy do obrysowania częściowo wypełnione. Program jest tak intuicyjny, że dodaje sobie warstwy sam z siebie, a potem kombinowanie jak to usunąć i rozrysować od nowa. Mogę tylko współczuć, tym rolnikom i firmom, którzy mają wnioski powyżej 100 działek ewidencyjnych, bo znalezienie błędu w tym bałaganie nie jest takie proste, aplikacja nie zlicza prawidłowo gruntów rolnych i nie pokazuje nawet, gdzie jest błąd. Wszystko trzeba sprawdzać ręcznie. Na drugi dzień po zapisaniu nie wszystkie działki są tak jak zapisano poprzedniego.

Panie Ministrze niech Pan wypełni choć jeden wniosek powyżej 100 działek prawidłowo, zdając się na samą aplikację przez sprawdzania ręcznie tego wniosku.

Czy to forum jeszcze żyje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie widze zadnych bledow- bo nic nie widze od 17 marca probuje sie zalogowac i nie moge,nawet zglosic bledu sie nie da,laduje sie i laduje

 

na chwile udalo mi sie wejsc we wniosek-po zgloszeniu do pomocy i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest SUPER - EXTRA - ZAJE.....E to oczywiście wersja ludzi przy sterach .

 

A tak naprawdę to jest tak - zakładam konto ( sukces ) loguje się do aplikacji i .... nie można pobrać danych do wniosku ... po kilku godzinach udało się pobrać dane , no dobra - wybieram uprawę i ( tu padają wyrazy na H na P na K ) bo w okienku wyboru uprawy nie mogę nic wpisać , zaznaczyć ani wybrać (oprócz zaznaczenia uprawy ekologicznej ) - ale ja się tak łatwo nie poddaję ideę do pobliskiego oddziału ARiMR i tam słyszę że jak bym przyszedł ze dwa dni wcześniej to by pomogli A TAK TO NIE POMOGĄ - No to H.. wam w D... ( pomyślałem ) i poszedłem do doradcy i następnego dnia facet do mnie dzwoni że mogę przyjść po potwierdzenie złożenia wniosku

Teraz chciałem sprawdzić w aplikacji e-wniosek czy przypadkiem czegoś nie pomieszał ale okazuje się że dzisiaj 22.04.2018 wszystko działa tak wspaniale że nawet na stronę ARiMR nie można wejść

 

Wszystkim którzy nie złożyli jeszcze wniosku SERDECZNIE WSPÓŁCZUJE

A co do postawy oddziału ARiMR w którym byłem to się zastanawiam czy jakiejś skargi nie złożyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nawet nie moge zglosic problemu do pomocy....

a na jazdy do agencji nie mam czasu, do tego od kwietnia przeniesiono ja na drugi koniec krakowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Hej,Chłopy co Was nie zabije to Was wzmocni.Już jestem na emeryturze i ten problem dotyczy "młodego".Nie rozmawiałem z nim na ten temat więc nie wiem czy ma problem w tym temacie.Ja w 2015 r. pierwszy raz składałem wniosek przez Internet i też "sporo" namieszałem,że musiałem jechać do agencji wyjaśniać.Ale już w 2016 i 2017 r.wypełniłem i złożyłem przez Internet bez większego problemu.Moim głównym problemem było to że podszedłem do "problemu" tak jak do wypełniania "papierowego".W wypełnianiu "elektronicznym" należało każdą działkę ewidencyjną nanosić/wypełniać do końca warstwami a system na końcu sumował w działki rolne.Po "skończeniu " jednej działki ewidencyjnej dopiero wtedy przechodziłem do następnej działki.Z tego co pamiętam to w nie każdej przeglądarce to miało działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dn. 27 kwietnia Ministerstwo Rolnictwa przesłało do zaopiniowania przedłużenia terminu składania wniosków, w uzasadnieniu podano:

„W związku z wystąpieniem trudności administracyjnych w niektórych państwach członkowskich wynikających ze zmiany rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2393 oraz utrudnień we wdrażaniu w pełni funkcjonalnego tzw. geoprzestrzennego wniosku o przyznanie płatności (GSAA), umożliwiającego składanie wniosków drogą elektroniczną, Komisja Europejska zdecydowała o możliwości wydłużenia terminu składania wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich w 2018 r. i opracowała projekt rozporządzenia wykonawczego wprowadzającego odstępstwo od rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 809/2014 w odniesieniu do ostatecznego terminu składania pojedynczego wniosku, wniosków o przyznanie pomocy lub wniosków o płatność, ostatecznego terminu zgłaszania zmian w pojedynczym wniosku lub wniosku o płatność oraz ostatecznego terminu składania wniosków o przydział uprawnień do płatności lub zwiększenie wartości uprawnień do płatności w ramach systemu płatności podstawowej w 2018 r.”

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ogl?dali?cie dzisiejszy program " Tydzie? " ?

Minister rolnictwa powiedzia? w nim ?e sk?adanie e-wniosków idzie tok dobrze ?e a? przed?u?yli termin ich sk?adania

Przyzna? si? te? , ?e sk?adanie wniosków w wersji papierowej jest równie? mo?liwe i ?e do tej pory takie wnioski z?o?y?o oko?o 6000 osób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...