buli1979 0 Napisano 27 Marca 2008 ja słyszałem taką historie, gość wciskał kolesiowi kit że w 3070 nie przełącza sie na szybkie bo ma blokadę do 30. mi sie wydaje że masz skrzynie 16x16 w 61xx tez takie były. chyba że ktoś coś faktycznie nakombinował różni szpece są ale to raczej mi sie nie wydaje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 27 Marca 2008 tylko te cd jakoś dziwnie logika mówi że powinno byc ab zresztą mysle że od tej dyskusi tych półbiegów nie przybedzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stacho 0 Napisano 27 Marca 2008 Panowie, czy powinien być wyczuwalny luz na wirniku turbiny.Miałem wyjęty wydech z turbo bo wymieniałem uszczelki pod kolektorem i wyczułem luz.Kolektor ssący wilgotny od oleju ,ale bez przesady.Czy to zapowiedź remontu turbiny.MF 3070 6000mth Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 27 Marca 2008 lekki luz zawsze jest a co do oleju nawet nowe auta z nie wielkim przebiegiem mają wilgotne intercolery przewody kolektory itd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 27 Marca 2008 W turbinie sa bardzo małe luzy i ciężko wyczuc czy turbina jest jeszcze dobra czy nadaje sie juz do regeneracji.Zależy co padnie jak uszczelniacze to wiadomo wali olej do kolektora i wtedy ciagnik dymi ,natomiast jak łożyska to czy turbina jest dobra czy nie to może powiedzieć tylko ktoś kto zna sie na tym.Moze być tak ze oleju bedzie brał minimalnie a wirnik bedzie nadawał sie do wymiany.Koszt regeneracji ok 800zł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zdzislawosika 0 Napisano 28 Marca 2008 jeśli ma ktoś informacje jakie jest zużycie paliwa w ciągniku masey ferguson 3060 i 3080 to proszę o SZYBKA informacje. z góry dziękuje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michy1111 0 Napisano 28 Marca 2008 Witam mój wujek ma 3080 z 90 roku mierzyliśmy go przy max obciążeniu, pracował w głęboszu na ciężkiej ziemi przez kilka godzin, wyszło nam jakieś 14,5 litra na motogodzinę(pokrywała się z zegarową) a jeśli chodzi po lekku to sporo poniżej 10 dokładnie nie powiem ale ogulnie bardzo oszczędny POLECAM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 28 Marca 2008 Prosze o pomocczy to prawda ze jadac mf3085 wiecej niz 15 km/h to przedni naped powinien sie wylanczac, czy tym steruje ten czujnik predkosci co znajduje sie kolo filtra oleju, u mnie sie obluzowal nie wiem jak go dokrecic, jaki powinien byc odstep miedzy nim a kolem zebatym, i jakie powinlo byc na nim napiecie, kiedys na forum ktos juz o tym pisal, prosze o szczeguly. ten nie jest od pomiaru predkosci--od tego jest czujnik znajdujący się pod zbiornikiem paliwa a dokł. w obud. skrzyni nad kołem zęb. mech różnicowego Dzieki RAFALW. Znalazlem ten czujnik, napisz jeszcze jak sprawdzic czy on dziala, on podaje napiecie czy jakies impulsy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
592p 0 Napisano 29 Marca 2008 Kupiłem massej fergyson 592,595.Czy ktoś wie jak włączyć wałek przekaźnika mocy by sie kręcił 1000obr. Wiem jak się włącza 540 obrotów, ale nie wiem jak się włącza 1000. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFALW 0 Napisano 29 Marca 2008 Prosze o pomocczy to prawda ze jadac mf3085 wiecej niz 15 km/h to przedni naped powinien sie wylanczac, czy tym steruje ten czujnik predkosci co znajduje sie kolo filtra oleju, u mnie sie obluzowal nie wiem jak go dokrecic, jaki powinien byc odstep miedzy nim a kolem zebatym, i jakie powinlo byc na nim napiecie, kiedys na forum ktos juz o tym pisal, prosze o szczeguly. ten nie jest od pomiaru predkosci--od tego jest czujnik znajdujący się pod zbiornikiem paliwa a dokł. w obud. skrzyni nad kołem zęb. mech różnicowego Dzieki RAFALW. Znalazlem ten czujnik, napisz jeszcze jak sprawdzic czy on dziala, on podaje napiecie czy jakies impulsy? Jest to czyjnik kontaktronowy ,działa na takiej zasadzie, że jest umieszczony nad trybem i łapie impuls od zębów zębatki ,im obroty zębatki większe impulsów więcej a autotronic po przeliczeniu i osiągnięciu prędkosci 15 km/godz wył napęd -jak odkręcisz dekiel od wlewu oleju do skrzyni to go zobaczysz od środka .A nie jest luzny ? odległość miedzy nim a kołem zębatym to 1,5--4 mm może jest większa i nie działa a jak go sprawdzic to niestety nie wiem a ten koło filtra -odłącz kabel -wkręć ręką i cofnij 2 obroty nie zapomnij o nakrętce kontr. a łapie on impulsy od koła zębatego pompy hudr.- pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
592p 0 Napisano 29 Marca 2008 Kupiłem massej fergyson 592,595.Czy ktoś wie jak włączyć wałek przekaźnika mocy by sie kręcił 1000obr. Wiem jak się włącza 540 obrotów, ale nie wiem jak się włącza 1000. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFALW 0 Napisano 30 Marca 2008 Kupiłem massej fergyson 592,595.Czy ktoś wie jak włączyć wałek przekaźnika mocy by sie kręcił 1000obr. Wiem jak się włącza 540 obrotów, ale nie wiem jak się włącza 1000. w tym modelu 1000 obr uzyskuje sie prawdopodobnie przez wymiane wałka WOM -tak jak w pierwszych wydaniach licenc--URSUS 4512- bo to ten sam traktor tylko w innej skorupie- z fabryki dostawałeś wałek który należało zamienić chyba z końcówką na 21 wpustów -ale jeszcze sprawdz gdzie indziej- pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dewu 0 Napisano 30 Marca 2008 Do MF 3085 .Witam.Jeżeli ten czujnik ma impulsy od koła zębatego to jest czujnik indukcyjny.Jeśli jest taki to dochodzą do niego trzy przewody ,masa (-) napięcie po włączeniu stacyjki (+12V) i wychodzące impulsy( o zmieniającej się wartości).Czujniki kontraktonowe zwierają styki po zbliżeniu magnesu i mają dwa przewody. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFALW 0 Napisano 30 Marca 2008 Do MF 3085 .Witam.Jeżeli ten czujnik ma impulsy od koła zębatego to jest czujnik indukcyjny.Jeśli jest taki to dochodzą do niego trzy przewody ,masa (-) napięcie po włączeniu stacyjki (+12V) i wychodzące impulsy( o zmieniającej się wartości).Czujniki kontraktonowe zwierają styki po zbliżeniu magnesu i mają dwa przewody. są tam 2 przewody a miałeś kiedyś do czynienia np . ze sterownikiem oprysk. lub rozsiewacza jest tam czujnik kontaktronowy który np. liczy szpilki na kole i jakoś magnesu tam nie widziałem --akurat użytkuje takie coś Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
center 0 Napisano 30 Marca 2008 Witam Panowie mam MF255 na 1 szosowej na kołach 12,4 x 32 przy tysiacu obrotów miałem równo 4km/h teraz mam problem bo zmieniłem koła na 9,5 x 44 i jak zmierzyć prędkośc przy 1000obrotach na 1 szosowej? Z proporcji wyliczyłem że to jest 5,5km/h ale coś mi się wydaje że to tyle nie bedzie jakie macie pomysły co ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stef275 0 Napisano 30 Marca 2008 Odmierz odcinek np.100 m i jadąc na 1000 obrotach zmierz czas przejazdu i wszystko wiesz.A tak w ogóle to polecam założyć prędkościomierz rowerowy , wtakim sprzęcie i przy np.oprysku pozwala dość dokładnie wykonać zabieg a przywprawie wracamy z pustym opryskiwaczem i nie braknie cieczy 50m przed końcempola Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFALW 0 Napisano 30 Marca 2008 Witam Panowie mam MF255 na 1 szosowej na kołach 12,4 x 32 przy tysiacu obrotów miałem równo 4km/h teraz mam problem bo zmieniłem koła na 9,5 x 44 i jak zmierzyć prędkośc przy 1000obrotach na 1 szosowej? Z proporcji wyliczyłem że to jest 5,5km/h ale coś mi się wydaje że to tyle nie bedzie jakie macie pomysły co ?[/quote--------------------------------------sek 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66, 68, 70, 72, 74, 76,--na 100m km/god 6,7. 6,4 6,2 6,0.5,8.5,6 .5,5. 5,3. 5,1 5,0.4,9. 4,7------------------- ---- 3,6 * 100m ------------------------------------------------wzór km/godz=--------------------------- ------------------------------------------------------------------- czas przejazdu--------------------------------------------------------------------------mierzysz czas przejazdu na 100m i obliczasz wg wzoru albo odczytujesz z tabeli np.czas przejazdu 100m 66 sek=5.5 km/godz -mam tabele od 4,3-9km/godz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 30 Marca 2008 to proste jest wystarczy średnice koła 44 podzielić przez średnice koła 32 wyjdzie jeden z czymś o tyle pocent wzrośnie srednica koła ten wynik pomnozyć przez 4 czyli dotychczasowa predkosć o tyle pocent wzrośnie predkość. 5,5 według mnie to zadużo to jest wzrost o ponad 5 procent a o tyle koło napewno nie jest wieksze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 30 Marca 2008 podaj mi wysokoś kół to ci policze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
center 0 Napisano 31 Marca 2008 dzis nie miałem czasu spojrzęc:-( ale jutro napsize dzięki:d Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 31 Marca 2008 Hej. czy ktos wie jak zmniejszyc lub zwiekszyc dawke paliwa na pąpie wtryskowej w fergusonie 4 cylindrowym.słyszalem ze trzeba odkrecic ten dekielek na 2 srubki z boku pompy i tam sie reguluje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 31 Marca 2008 hej. moze ktos wie gdzie jest w MF 690 lub 698 pompa która załącza wom i napęd przedni :?: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 31 Marca 2008 hej. moze ktos wie gdzie jest w MF 690 lub 698 pompa która załącza wom i napęd przedni :?: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KnightRider 0 Napisano 31 Marca 2008 Witam! Coz przeszukalem sporo internetu, ale nie moge nic znalezc na temat luzu zaworowego w silnikach Perkinsa ( C-360-3P i podobne z tym silnikem ). Gdyby ktos z forumowiczow posiadal wiedze na ten temat i byl skory do odpowiedzi, bylbym bardzo wdzieczny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel5314 0 Napisano 1 Kwietnia 2008 Witam! Coz przeszukalem sporo internetu, ale nie moge nic znalezc na temat luzu zaworowego w silnikach Perkinsa ( C-360-3P i podobne z tym silnikem ). Gdyby ktos z forumowiczow posiadal wiedze na ten temat i byl skory do odpowiedzi, bylbym bardzo wdzieczny. 0,25 mm na goracym silniku 0,30 mm na zimnym silniku dla zaworow ssacych i wydechowych luz jest ten sam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach