Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 18:11 Pon 30 Lis 2020


Wszystko o kombajnach zbożowych
Idź do strony 1, 2, 3 ... 120, 121, 122  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Werson13



Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 2
Skąd: Łódź

PostWysłany: 12:54 Sro 14 Paź 2020    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tekmie napisał:
Witam.Patrząc po kolorze to są również wymienione pewne elementy.Obstawiam że kombajn pracował przy "wybitych" łożyskach/tulejach,co powodowało "stuki"/"drgania" i w efekcie pęknięcia.Należało by uruchomić kombajn i przyjrzeć się czy na danych elementach nie ma jakiś nie naturalnych "zachowań" (drgania , szarpnięcia ,wibracje).Również sprawdzić potencjalne ogniska korozji.


Dokładnie tak samo mi się wydaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ZaufanyPawel



Dołączył: 28 Lip 2020
Posty: 1

PostWysłany: 11:51 Pią 4 Wrz 2020    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miron napisał:
Witam kolegów mam takie pytanie jak sobie radzicie przy koszeniu mocno pochylonego żyta na prawo (w kombajnach claas )bo mi ucieka na bok kłos ciężki i zostaje poza hedrrem jak go przycisnę mocniej motowidłem żeby go wciągało to się owija o motowidło



jak sobie poradziłes?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 07:34 Wto 4 Sie 2020    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koszę Bizonem i to co piszę dotyczy Bizona ale zasada działania kombajnów klawiszowych jest podobna.Proponuję zapoznać się z instrukcją obsługi.W opisie widzę kilka błędów w obsłudze a szczególnie regulacja obrotami silnika.Silnik powinien mieć obroty nominalne (zalecane w danej maszynie).Zmniejszając obroty silnika zmniejszamy obroty nie tylko młocarni ale i pozostałych podzespołów,a skutki są widoczne i na polu i w zbiorniku.Odnośnie punktu 4 panewki/wał na pewno nie mogą parzyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pakus17



Dołączył: 03 Sie 2020
Posty: 1

PostWysłany: 23:36 Pon 3 Sie 2020    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie.
Dokonano zakupu dominatora 96 w wydawało by się całkiem niezłym stanie.
Sezon w pełni a kombajn przyswarza tylko problemy. Mianowicie chodzi o to że :
1. Gubi ziarno z plewą. szczelina omlotowa podciągnięta do samej góry. Jakieś 22 i 8mm. (Obie wajchy w górze a śruby regulacyjne klepiska dociągnięte praktycznie na max.) Wymieniono fartuch na podsiewaczu. Uszczelniono wialnie i ograniczono blachami jej wydajność. Ustawiono wiatr na praktycznie minimum. A nadal ziarko leży na polu. Jeden obrót regulacji wiatru powoduje albo sianie ziarna albo plewy w zbiorniku. Sita ustawiane przeróżnie ale bez widocznego efektu. W którym kierunku iść ? Czy może tył sit podnieść trochę do góry żeby móc odwiac bardziej plewy a jednocześnie ziarko miało trudnej wypaść?
2. Niektóre kłosy są niedomłócone. Wyglądają jakby ominęły bęben Często mają urwaną słomkę i pół ziaren. Obroty młócarni to podobno nawet 1500obr/min mimo to nie wymłóca wszystkich kłosów. Obroty regulowane za pomocą dodawania i ujmowania gazu. (Bo pkt 3.) Gdzie może leżeć problem?
3. Brak regulacji prędkości młócarni. Na regulację joystickiem nie reaguje. Słuchać tylko syczenie (chyba oleju) z rozdzielacza pod kabiną
4. Jaką temperaturę ma wał i panewki na wytrzasaczach? Czy po godzinie pracy może być tak, że wał jest gorący że trudno na nim trzymać rękę na 5-10 sek.? Panewki mają wyczuwały luz. Poza tym z pomiarów wynika że wał ma 32mm a otwór w złożonej panewce 34-35mm.

Pomocy, właściciel tego sprzętu, domorosli mechanicy ani znajomi kombajnisci rozkładają ręce
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nh32



Dołączył: 12 Lip 2018
Posty: 1

PostWysłany: 07:15 Czw 12 Lip 2018    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Elektromagnez sieczkarni kombajnu New Holland TX-32 grzeje się po wymianie łożyska. Wymieniany był elektromagnez i też łożyska kilkakrotnie i trudno znaleźć przyczynę.

Czy ktoś miał taki problem? Jaka powinna był normalna temperatura pracy? Czy wzrost do około 110-120 stopni to normalne?

Prośba o sugestie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LUKAS616



Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 21

PostWysłany: 10:44 Nie 8 Lip 2018    Temat postu: claas dominator 88s rozdzielacz Odpowiedz z cytatem

Mam claasa dominatora 88s. Ostatnio popsuł mi się rozdzielacz. Rozebrałem go i okazało się, że był pęknięty talerzyk sprężyny. Włożyłem go i problem polega na tym, że jak przesunę dźwignię sterowania do przodu ( np. opuszczanie hederu) to drążek sam wraca na położenie neutralne (działa sprężyna), a jak przesunę dźwignię w drugą stronę (podnoszenie) to dźwignia pozostaje w tym położeniu i nie wraca do neutralnego położenia. Czy ktoś miał podobny problem i podzieliłby się co jest nie tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 11:53 Pon 15 Lut 2016    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Patrząc po kolorze to są również wymienione pewne elementy.Obstawiam że kombajn pracował przy "wybitych" łożyskach/tulejach,co powodowało "stuki"/"drgania" i w efekcie pęknięcia.Należało by uruchomić kombajn i przyjrzeć się czy na danych elementach nie ma jakiś nie naturalnych "zachowań" (drgania , szarpnięcia ,wibracje).Również sprawdzić potencjalne ogniska korozji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jarek_sb



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 1

PostWysłany: 22:03 Nie 14 Lut 2016    Temat postu: Deutz 2480 Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich,

Przymierzam się do kupna Deutz-Fahra 2480, ale jestem w tym tak samo świerzy jak na tym forum. Chciałbym was prosić o pomoc przy identyfikacji potencjalnych przyczyn uszkodzeń, które zostały pokazane na zdjęciach poniżej. Na jednym widać wstawkę w ramie na drugim zaś spaw w okolicach tylnej osi. Kombajn wydaje się w 100% sprawny, jednak te dwa elementy trochę mnie nie pokoją
Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc i proszę o wyrozumiałość


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 533
Skąd: podlasie

PostWysłany: 09:16 Wto 6 Paź 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów mam takie pytanie jak sobie radzicie przy koszeniu mocno pochylonego żyta na prawo (w kombajnach claas )bo mi ucieka na bok kłos ciężki i zostaje poza hedrrem jak go przycisnę mocniej motowidłem żeby go wciągało to się owija o motowidło
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomasz_as



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: 19:29 Sro 19 Sie 2015    Temat postu: JD 975 Odpowiedz z cytatem

Panowie zerwał mi się pasek od obrotów młocarni, napędza on czujnik który pokazuje obroty młocarni w kabinie w jd 975. Mam pytanie żeby go wymienić trzeba ściągać te duże koła? tak na szybko zmierzyłem sznurkiem długość paska i jest mniejszy niż obwód kółSad czy ktoś wymieniał /zakładał ten pasek? dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 20:04 Sro 12 Sie 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tekmie napisał:
Witam.Dokładnie nie wiem,ale wysokość kombajnu bez daszku jest według instrukcji 358 cm. a wylot "rury" jest na zbliżonym poziomie.Podstawiając przyczepę nowym Deutz Fahr (nie pamiętam modelu) musiał kabiną minąć "rurę " bo się nie mieścił,czyli nie podjechał prosto tak jak np. C-360.

Miałem okazję zmierzyć i tak dla "potomności" zamieszczam dane."Bezpieczna" wysokość od ziemi to 3 metry.Może być pewne "wahnięcie"w zależności od "równości" terenu

https://lh3.googleusercontent.com/6_rd3qHGuR8m1QKnmQfL-oln8qPI1FoQS4LB-NyeFNI=w1800-h896-no
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mf3085



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Wielkopolska, Kalisz

PostWysłany: 19:56 Nie 26 Lip 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednak pękła półoś krótka przy samym mechanizmie różnicowym .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 20:34 Pią 24 Lip 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie kiedyś tak poszła tarcza sprzęgła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mf3085



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Wielkopolska, Kalisz

PostWysłany: 19:59 Pią 24 Lip 2015    Temat postu: ZO 56 Odpowiedz z cytatem

Co mogło się stać, przy ruszaniu bizonem coś trzasło i znikły wszystkie biegi, przy holowaniu hamulec nożny działa na oba koła to wyklucza półosie, co tam mogło pęknąć ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Długi



Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 1
Skąd: Zwiastowice

PostWysłany: 09:07 Nie 19 Lip 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, mam zamia zmienić kombajn na Claas Dominator 88 SL, co mi koledzy poradzicie, z którym silnikiem będzie lepszy - Mercedes czy Perkins ? Dla czego w tych kombajnach często pali się silnik oraz kabina ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 533
Skąd: podlasie

PostWysłany: 15:27 Czw 9 Lip 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miron napisał:
CLAAS KOSMOS szerokość kosy 220 cm silnik deutz chłodny powietrzem 4 cylindry modelu nie znam czy dałby rade z henrem 270 cm
https://www.youtube.com/watch?v=w3jzMdL7NIM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 533
Skąd: podlasie

PostWysłany: 15:15 Czw 9 Lip 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CLAAS KOSMOS szerokość kosy 220 cm silnik deutz chłodny powietrzem 4 cylindry modelu nie znam czy dałby rade z henrem 270 cm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 22:45 Nie 5 Lip 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Dokładnie nie wiem,ale wysokość kombajnu bez daszku jest według instrukcji 358 cm. a wylot "rury" jest na zbliżonym poziomie.Podstawiając przyczepę nowym Deutz Fahr (nie pamiętam modelu) musiał kabiną minąć "rurę " bo się nie mieścił,czyli nie podjechał prosto tak jak np. C-360.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
gregory



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: 19:41 Nie 5 Lip 2015    Temat postu: wysokość wysypy Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Interesuje mnie taka rzecz a mianowicie na jaką wysoką naczepę jest w stanie sypnąć Bizon ZO 56. Bym zmierzył u siebie ale nie mam na razie jak a ciekawość jest silniejsza. Dzięki za wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 22:08 Sro 18 Lut 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie wielki problem.Cały czas bez tego koszę (i nie tyko ja) i nie widzę z tego powodu jakiegoś problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
danek



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 149
Skąd: wschód

PostWysłany: 20:26 Sro 18 Lut 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki tekme u mnie go niema ani nawet kabelka od instalacji ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 22:31 Pon 16 Lut 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak to wygląda w katalogu części zamiennych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 21:52 Pon 16 Lut 2015    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Bizonie znajduje się na sprzęgle przeciążeniowym (na podajniku ziarnowym z prawej strony u góry zespół 2 kół pasowych i zębatki odbierającej napęd z wału młocarni). Przeciążenie powoduje odsunięcie koła od "zębatki"sprzęgła i zwarcie elementów "stycznych" czujnika zamontowanego na "osi" sprzęgła i przesłanie sygnału na podest kombajnisty.Ja nie mam zamontowanego ale bodaj że w katalogu jest narysowany.Nie w każdym modelu był montowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
danek



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 149
Skąd: wschód

PostWysłany: 20:10 Pon 16 Lut 2015    Temat postu: czujnik przeciążenia podajników kłosowych i ziarnowych Odpowiedz z cytatem

Koledzy gdzie takowy czujnik sie znajduje i jak możecie podajcie jakies zdjęcie takowego ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
danek



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 149
Skąd: wschód

PostWysłany: 20:16 Sob 16 Sie 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy planuje zakup Bizonika ( patrze bardziej za rekordem tym czerwonym 1990 r) na co zwracać uwagę przy kupnie żeby nie nadziać się na minę ?!?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 120, 121, 122  Następny
Strona 1 z 122

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach