Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się przyjacielu na turach bo takowych nie posiadam ale z doświadczenia wiem że w c-330 i zresztą nie tylko pompa hydrauliczna korzysta z tego samego oleju co w skrzyni biegów. A ten korek co widziałeś pod siedzeniem to jest właśnie korek wlewu oleju do skrzyni. Jak go odkręcisz to zobaczysz że jest on połączony z takim prętem na który są wskazy poziomu oleju. Reszty się juz domyslisz. Olej oczywiście hydrauliczny z reguły do takich sprzętów leje się Hipol GL4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie wiem czy na skrzyni nie ma przypadkiem drugiego korka hmmm ale dzieki za info - to ze to ten sam olej to bardzo wazna uwaga dla mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C330 przejściowe z 28 ma dwie miarki i dwa wlewy ale poziom lej według tej pod kierownica bo ta pod siedzeniem była wykorzystywana w starszym typie i był tam oddzielny zbiornik oleju do hydrauliki, w C330 wszystko jest razem i jak wlejesz według miarki pod siedzeniem to będziesz miał pełniutką skrzynie biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za krótko żyjena tym swiecie i za mało jeszcze widziałem bo o tym to akurat niewiedziłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehh:) odkrece oba i zrobie zdjecia-moze to pomoze zidentyfikowac jak to dziala:) ale generalnie jak wleje pod korek i tu i tu ten sam olej to rozumiem ze nic nieciekawego sie stac nie stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nalejesz skrzynie do pełna to na pewno sobie nie poprawisz tylko pogorszysz.Olej rozsadzi uszczelnienia i pojdzie na sprzegło i hamulce i wtedy beda jaja.Znajdz miarke i nalej na maxa a najwyzej 1 cm ponad max stan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM I BARDZO PROSZE WSZYSTKICH O POMOC NA TEMAT ROZRZADU W URSUSIE C 360 JAK USTAWIĆ. ROBIŁEM REMONT I TERAZ NIE MOGE SOBIE PORADZIĆ Z ROZRZADEM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. potrzebuje namiary na jakąś hurtownie czy coś z czesciami do u 3512. traktor jest po wypadku. przy skrecie w lewo koleś wyprzedzał kolumne samochodów jadących za moim pracownikiem, dostał strzała w przód blok pekniety kolumna kierownicy poszła miska oś połamana ogólnie wrak i trzeba to jakoś wyremontować silnik zarzucic trzeba nowy, jak myślicie ile bedzie kosztować taka naprawa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co zalać do zwolnic w ursusie 1222 padł mi most i zwolnica wymieniłem ta co sie rozsypała chodzila na hiplou ta co chodzi dalej była zalana olejem z tawotem wszystko wyglada dobrze niewiem co robić?? czy jest jakiś gęściejszy olej niz hipol? bo z tawotem nie chce kombinować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlej chipol bendzie grało ja jurz od wielu lat mam w 914 chipol i nic sie nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz że to hipol albo że on jest winowajcą. Może poprostu było go mało. Z której strony ci padła ta zwolnica? A skoro w drugiej był jakiś tam olej z tawotem to przy niej było coś kombinowane!! i może w tej co był hipol chodziła znacznie dłużej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padła mi prawa stan oleju sprawdzem codzinnie jesli orze jak nie to raz na tydzień oczywiście tylko jak pracuje nim a wiem ze hipol bo wymieniałem własnie na hipol w tamtej poluzowala sie śruba od kosza i to było grzebane dokręcona poskładana i mechanik zalał olejem wymieszanym z tawotem w tej popekal wałek ten mały co lata miedzy satelitami a odłamki zrobiły swoje satelity łozyska koło koronowe na złom wszystko sie rozpadło i własnie niewiem czy dlatego ze latała na hipolu czy miała jakąś wade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwa wada,olej raczej nie winny. W mojej 60tce jakieś 8 lat temu rozleciała się lewa zwolnica,prawa była ok zalane był właśnie hipolem. U mnie jak i u Ciebie mógł być winny poprostu materiał,jedna była z lepszego a druga z gorszego...normalka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rodzaj oleju odgrywa znaczącą rolę w momencie kiedy są extremalne warunki gorąco i duże obciążenia. W przekładniach olej gęstya tam gdzie idą pompy to już rzadszybo zanim się rozgrzeje pompa nie dostanie popalić. Ja w moim 914 do 1989 roku 2 razy sprawdzałem poziom oleju w zwolnicach. Pozatym jak nie widać ubytków to nic o tym nie przypomina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem przeczulony jesli chodzi o stan płynów wszystkich znalazłem rozwiązanie i to przypadkiem olej huqvarna jest ok 3 razy gęściejszy od hipolu przeznaczony do przekładni pracujacych w ekstremalnych warunkach wysoka temperatura i duże przeciążenia w niskich temperaturach przestaje byc płynny -5 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co zalać do zwolnic w ursusie 1222 padł mi most i zwolnica wymieniłem ta co sie rozsypała chodzila na hiplou ta co chodzi dalej była zalana olejem z tawotem wszystko wyglada dobrze niewiem co robić?? czy jest jakiś gęściejszy olej niz hipol? bo z tawotem nie chce kombinować
"TRANSOL" ,taki jak w kosiarkach rotacyjnych , jest naprawdę gęsty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No juz bez przesady przeciez zeby olej dobrze smarował nie musi byc bardzo gesty bo tu nie o to chodzi.Co z tego ze 3x gestszy od hipolu jak w -5 zastyga.Zalejesz taki do zwolnicy to w zime jakbys na recznym hamulcu jezdził.Takie bardzo geste oleje stawiaja bardzo duze opory i do momentu rozgrzania nie smaruja dostatecznie.Mysle ze wystarczajacym olejem do zwolnicy byłby Lotos GL-5 85W-140.1 litr ok 10 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest dobrze juz na takim jak pisałem jeżdzę ten ciągnik pracuje tylko latem i gdzieś do połowy października reszte roku stoi nie uzywany. po godzinie pracy zwolnica jest ciepła ale nie gorąca i tak a już zostaje nienagrzewała sie bardziej (mimo duzego obciążenia) olej jest płynny ale tak jakby był z klejem bardzo sie kleii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co zalać do zwolnic w ursusie 1222 padł mi most i zwolnica wymieniłem ta co sie rozsypała chodzila na hiplou ta co chodzi dalej była zalana olejem z tawotem wszystko wyglada dobrze niewiem co robić?? czy jest jakiś gęściejszy olej niz hipol? bo z tawotem nie chce kombinować
Nic nie robić, jeździć dalej. Mieszaninę oleju ze smarem stosowano dawniej dla wyciszenia przekładni. Widocznie trafiłeś na ,,starej" daty mechaniora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co zalać do zwolnic w ursusie 1222 padł mi most i zwolnica wymieniłem ta co sie rozsypała chodzila na hiplou ta co chodzi dalej była zalana olejem z tawotem wszystko wyglada dobrze niewiem co robić?? czy jest jakiś gęściejszy olej niz hipol? bo z tawotem nie chce kombinować
Nic nie robić, jeździć dalej. Mieszaninę oleju ze smarem stosowano dawniej dla wyciszenia przekładni. Widocznie trafiłeś na ,,starej" daty mechaniora.
Zapomniał o trotach byłoby jeszcze ciszej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...