Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu pojawia się problem z przełanczaniem biegów z zająca na żółwia w mf 2685, jak ciągnik jest zimny to mogę przechodzić z biegów polowych na szosowe i odwrotnie ale gdy się rozgrzeje i pracuję na biegach polowych to już przejście na szosowe jest problematyczne nieraz po kilku rozprzęgleniach uda się przejść ale sporadycznie, przełanczanie między biegami polowymi odbywa się lekko i nie ma znaczenia czy ciągnik jest ciepły czy zimny, ta usterka zaczeła sie pojawiać stopniowo, może ktoś mnie oświeci co to może być

są tu dwie możliwości: cisnienie oleju potrzebne do załączenia zająca i utrzymania go w pozycji

łożyskowanie biegu zając 3 lub zając 4 w zależności od specyfikacji

zdejmij kapę od zmiany biegówsam zobaczysz czy jest to usterka mech czy hydr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od jakiegoś czasu pojawia się problem z przełanczaniem biegów z zająca na żółwia w mf 2685, jak ciągnik jest zimny to mogę przechodzić z biegów polowych na szosowe i odwrotnie ale gdy się rozgrzeje i pracuję na biegach polowych to już przejście na szosowe jest problematyczne nieraz po kilku rozprzęgleniach uda się przejść ale sporadycznie, przełanczanie między biegami polowymi odbywa się lekko i nie ma znaczenia czy ciągnik jest ciepły czy zimny, ta usterka zaczeła sie pojawiać stopniowo, może ktoś mnie oświeci co to może być

są tu dwie możliwości: cisnienie oleju potrzebne do załączenia zająca i utrzymania go w pozycji

łożyskowanie biegu zając 3 lub zając 4 w zależności od specyfikacji

zdejmij kapę od zmiany biegówsam zobaczysz czy jest to usterka mech czy hydr

 

Do PiotrS, w mf3085 jest podobnie, cisnienie oleju potrzebne do załączenia zająca i utrzymania go w pozycji,

brak cisniena oleju to mamy zułwia, a co sie stanie jesli nagle zginie cisnienie oleju np. awaria pompy itp. przy wiekszej predkosci na szosie? czy jest to jakos zabezpieczone? za odpowiedz z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest zabezpieczenie, dopóki dźwignia zmiany biegu żółw zając nie znajdzie się w pozycji, która uruchamia przełącznik, hydraulika nie jest w stanie zmienić biegów ż/z (musiała by zerwać solidne zabezpieczenie, które również służy do wyregulowania widełek jak głęboko mają zazębiać) Zamieszczam zdjęcie (to ta śruba z lewej strony przy widełkach).

 

pc316911zi3.th.jpgthpix.gif

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest zabezpieczenie, dopóki dźwignia zmiany biegu żółw zając nie znajdzie się w pozycji, która uruchamia przełącznik, hydraulika nie jest w stanie zmienić biegów ż/z (musiała by zerwać solidne zabezpieczenie, które również służy do wyregulowania widełek jak głęboko mają zazębiać) Zamieszczam zdjęcie (to ta śruba z lewej strony przy widełkach).

 

pc316911zi3.th.jpgthpix.gif

 

pozdrawiam

Ale dlaczego jak jest zimny to można przechodzić pomiędzy ż/z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc może ma to związek z olejem jeśli jest juz zużyty pod wpływem temperatury traci swoje własciwości. Nie masz problemów z ciśnieniem gdy ciągnik jest ciepły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byc może ma to związek z olejem jeśli jest juz zużyty pod wpływem temperatury traci swoje własciwości. Nie masz problemów z ciśnieniem gdy ciągnik jest ciepły.

tydzień temu był olej(fusch) i filtr wymieniany, teraz przy siewie z agregatem uprawowo siewnym 3m gdy podnosi to np. przy obrotach 1000-1400 zapala się kontrolka od ciśnienia ale podnosi przy obr 1500 i w górę jest wszystko ok tak samo było przed wymianą oleju i raczej nie ma różnicy czy jest ciepły czy zimny może mała że przy zimnym może przy 1400 obr podniesie i nie zapali się kontrolka, nie wiem jaka jest waga zestawu siewnik hassia zasyp ok. 300kg +brona wirowa z wałem pacera ale dla niego to nie jest podobno dużo udzwig mf 2685 to ok 8t, czy jest jeszcze jakiś filtr na hydraulice oprócz tego dużego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj przełączyc przy wyzszych obrotach. Nie wiem czy to przekładnia zsynchronizowana czy nie wciśni sprzęgło dodaj troche gazu i wtedy spróbuj. Z tego co piszesz wyglada że jest jakis problem z dopływem oleju. Nie wiem jak w 2685 ale w 255 czy w 390 a nawet w serii 42xx jest taki dekiel pod spodem i tam masz filtr pompy podnosnika,w tych ciagnikach jest przykrecony 3 srubami, trzeba olej spuscić.

ewentualnie poszukaj z boku skrzyni w niektórych modelach wystepowały w postaci nie wymiennych całych ale wkładów.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest zabezpieczenie, dopóki dźwignia zmiany biegu żółw zając nie znajdzie się w pozycji, która uruchamia przełącznik, hydraulika nie jest w stanie zmienić biegów ż/z (musiała by zerwać solidne zabezpieczenie, które również służy do wyregulowania widełek jak głęboko mają zazębiać) Zamieszczam zdjęcie (to ta śruba z lewej strony przy widełkach).

 

pc316911zi3.th.jpgthpix.gif

 

pozdrawiam

 

OK Dzieki, teraz wszystko wiem, jeszcze napisz z jakiego modelu mf to zdiecie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest zabezpieczenie, dopóki dźwignia zmiany biegu żółw zając nie znajdzie się w pozycji, która uruchamia przełącznik, hydraulika nie jest w stanie zmienić biegów ż/z (musiała by zerwać solidne zabezpieczenie, które również służy do wyregulowania widełek jak głęboko mają zazębiać) Zamieszczam zdjęcie (to ta śruba z lewej strony przy widełkach).

 

pc316911zi3.th.jpgthpix.gif

 

pozdrawiam

 

OK Dzieki, teraz wszystko wiem, jeszcze napisz z jakiego modelu mf to zdiecie jest.

 

Zdjęcie dotyczy mf3080 czyli to samo co w 3085 aha moja skrzynia jest bez gruby biegów A/B ale jeżeli chodzi o to zdjęcie to wizualnie nie różni się ona niczym od skrzyni A/B (mówię konkretnie o tym zdjęciu)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie dotyczy mf3080 czyli to samo co w 3085 aha moja skrzynia jest bez gruby biegów A/B ale jeżeli chodzi o to zdjęcie to wizualnie nie różni się ona niczym od skrzyni A/B (mówię konkretnie o tym zdjęciu)

pozdrawiam

 

Witam, kiedys ktos pisał na forum ze od 1993 roku skrzynie były mniej awaryjne, ktos moze wie naczym polegała ruznica? nie jestem pewny z kturego roku jest mój 92 albo93 niema tabliczki z datą, mój mf posiada jeszcze 4 pólbiegi (dynashift) czy jest to awaryjne-jak z naprawą? a rozkład biegów jest na odwrót niz w 3080, 1-ynka w prawo i wtył, trzeba uwazac przy zmianie zeby sie nie pomylic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie dotyczy mf3080 czyli to samo co w 3085 aha moja skrzynia jest bez gruby biegów A/B ale jeżeli chodzi o to zdjęcie to wizualnie nie różni się ona niczym od skrzyni A/B (mówię konkretnie o tym zdjęciu)

pozdrawiam

 

Witam, kiedys ktos pisał na forum ze od 1993 roku skrzynie były mniej awaryjne, ktos moze wie naczym polegała ruznica? nie jestem pewny z kturego roku jest mój 92 albo93 niema tabliczki z datą, mój mf posiada jeszcze 4 pólbiegi (dynashift) czy jest to awaryjne-jak z naprawą? a rozkład biegów jest na odwrót niz w 3080, 1-ynka w prawo i wtył, trzeba uwazac przy zmianie zeby sie nie pomylic

 

Różnica polegała na zmianie producenta skrzyń. Poprzednie były wykonane ze słabego materiału.

Najbardziej były awaryjnee skrzynie z AB czyli 32x32 biegi. Jest to informacja od serwisanta Mfa który wrócił ze szkolenia z Francji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.jestem nowym użytkownikiem.mam ciągnik maseja 3610 i niedziała mi podnośnik.żaden pokrętło nie reaguje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam problem z masejem 3610.niedziała mi komputer do sterowania podnośnikiem.proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam dlaczego mój ferguson MF 255 dymi na czarno ?
wymień filtry paliwowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od filtrow ale powodow moze byc sporo. wtryskiwacz leje, za pozny kat wtrysku itp.a na biegu jalowym tez dymi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie miałbym do Was pytanie. Planuje zakupic uzywanego tura. Chciałbym zapytac czy mozna zalozyc tura od C-330 do C-360 3P??? Czy duzo byloby przeróbek??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam 2 fergusony 690 z sinnikami 4 cylindrowymi jeden z turbem i jest taki problem ze jak jest zimny silnik to tak ciężko palą bo jak juz jest ciepły to jest dobrze, jest nowy akumulator i rozrusznik ok. kręci jak szalony i rzuca białym dymem z tłumika, filtr paliwa jest nowy ciągnik w polu pracuje dobrze nie dymi wszystko ok. tylko z paleniem na zimnym silniku to masakta, ale na zaciąg na zimnym to dosłownie krok i chodzi. Paliwo polskie z cpn,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To te typy chyba tak mają... Ja miałem 699 i też na zimnym ciężko palił. podłączałem mu na pół godziny grzałkę i palił na dotyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.mam problem z masejem 3610.niedziała mi komputer do sterowania podnośnikiem.proszę o pomoc.
Ja też mam problem z komputerem czy można go gdzieś naprawić czy wymiana na nowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały ja mam tak samo w MTZ i powodem są najprwdopodobniej wypalone gniazda zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...