Skocz do zawartości
luk

Opinie o ciągnikach Valtra - tylko tu.

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ??

 

 

My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ??

 

 

My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ??

 

 

My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ??

 

 

My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SZREKFL6 spokojnie raz napisać wystarczy

 

A ta twoja Valtra z Sigma Power to niezła maszyna, tylko ze po zastanowieniu ja nie potrzebuje takiego potwora, wystarczy 130 km max 160.

Zresztą rozmawiałem z dealerem spod szczecina i raczej zdecyduje sie na kupno nowej maszyny, w przyszłym roku startuje z MR.

A tak w ogóle to jak się Spisuje Valtra? Ciągle (oprócz jednej osoby) słyszałem o niezawodności itp. tej marki, ciekawy jestem jak to wygląda w maszynie kilku letniej, jak silnik, tapicerka, plastiki, czy robicie jakieś ciężkie prace na womie? a i jak to jest z homologacją na maksymalne prędkości? w nowej jest chyba ograniczenie na polske 40km/h a te sprowadzane w zależności od kraju to chyba mają 50 km/h ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nasza Valtra ma 160km + 30KM SIGMA POWER. stan na dzien dzisiajszy licznika to 5777MTH.

Spalanie bardzo przyzwoite. nie mierzylem pojemnosci zbiornika nigdy i myslalem ze ma 330 litrow i liczac zawsze spalanie po motogodzinach zrobionych na zbiorniku wychodzilo przyzwoite az do czasu gdy pojemnosc zbiornika zostala zmierzona. wchodzi w nia max 250 litrow ON co bylo dla mnie zdumieniem. I teraz przeliczajac to spalanie wychodzi jeszcze bardziej ekonomicznie

Pracuje ona z maszyna weremczuk do formowania redlin 4 -rzedowa i nie ma z nia wiekszych problemow choc wszytsko zalezy jak gleboko sie ja wpusci w ziemie. SIGMA POWER nie dziala. zostala wymieniona koncowka-czujnik lecz nadal nie dziala to ale serwisanci powiedzieli ze jak trzeba bedzie to sie tym zajma

Ostatnio mialem okazje orac nia łąkę-ugor 4-skibowym plugiem obracalnym V&N dosc głeboko i wtedy spalanie wyszlo mi w granicach 20 litrow ale tempo bylo konkretne bo predkosc orki wynsila 9,5-10km/h i bylo mokro.

Co do jakosci materiałow nie mam zastrzezen. plastki bardzo przyzwoite. nie powycierane. bynajmniej mi sie nie wycieraja bo ogladajac zdjecia widze pwycierane plastiki i fotele.

Ciagnik mial 2 razy robiona skrzynie biegow i wymieniana pompe hydrauliczna. Kuoilismy go to nie mial 3 biegu przelaczanego pod obciazeniem iserwis zrobil to. a druga awaria to przez pompe bo pompa jest polaczona ze skrzynia z reszta jak w wiekszosci ciagnikow marek zachodnich i gdy pompa siadla to opilki z pompy poszly na skrzynie i skrzynia tez padla i trzeba bylo robic oby dwie rzeczy. Narazie chodzi bez zastrzezen wszytsko.

Robili nam takze przednia os bo gniazda byly juz bardzo zuzyte i powyrabiane ze trzeba bylo napawac material i toczyc ale sie udalo i przednia os dziala takze bez zarzutow. ale by do takiej kosztowej naprawy kolejnej nie doszlo trzeb apamietac o smarowaniu przedniej osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu przyjechał do mnie gośćiu valtrą8950.Pracował niedaleko w lesie z maszyną do rozdrabniania-taka jakby mulczarka,pękly mu paski w tym sprzęcie i chciał naprawić.Ciągnik z 2000r nabite18000(osiemnaśćie)tyś mth,dwa razy wymieniane tercze na WOM ,silnik zegarek,trochę obszarpany-jak to w lesie.Facet mówi że żaden ciągnik nie wytrzymuje na WOM tego co valtra.Prubowali z innymi,ale ciągnik wytrzymywał najwyrzej dwa tygodnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18 000 MTH !!! nieźle, tylko ciekawe ile z tego było konkretnej pracy

 

SZREKFL6 bez sigmy to chyba nie ma wielkiej straty bo to wom i transport ma dodatkową moc.

A co do orki to zapraszam do mnie, mam do zaorania 8 ha takiej samej łąki co pisałeś, tylko u mnie ciężka glina V klasa, no i 3 ha 4a klasa, pole po wykarczowaniu brzózek.

A i nie tylko zachodnie ciągniki mają wspólny olej z pompy hydraulicznej ze skrzynią biegów, tak samo jest w Ursusie C360.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no te firmy w lesie to ostro ucierają a z rebakiem lekko niema kiedyś spotkałem gościa co przywiózł 5miesięczny ciągnik na przegląd1000mth to się nazywa wykożystaniw sprzętu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja mysle ze juz sam przebieg 18 tys mtg jest powodem do dumy ogromna wiekszosc ciagnikow podczas 30 lat tyle nie na trzaska a co dopiero w 7 lub 8 lat co do pracy z rebakiem to jesli byl on odpowiednio dobrany do ciagnika to latwego zycia ta Valtra nie miala juz widzialem kilka ciagnikow pracujacych z rebakami i nie jest to taka lekka praca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 bez sigmy to chyba nie ma wielkiej straty bo to wom i transport ma dodatkową moc.

 

SIGMA POWER zalącza sie gdy obciązenie na WOM przekracza 400Nm. Na specjalnym walku jest czujnik ktory kontroluje jego "skretnosc" i wtedy dodatkowa moc zostaje aktywowana za rowno na kola jak i na WOM.

Natomiast przy transporcie tej mocy nie dostaniemy bo jest ona dostepna tulko podczas pracy z WOM ale jest mozliwe aby ciagnik mial ciagle 190KM. W serwisie sa w stanie zrobic takie cos zrobic i to podobno jest bardzo prota sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja troche grzebie w elektronice. i jesli piszesz że jest czujnik badajacy moment obrotowy to wystrczy zamiast tego czujnka dac sygnał na steronik ze jest ten moment przekroczony i o to cała filozofia. Trzeba tylko wiedziec na jakiej zasadzie dziłą ten czujnik zeby spreparowac odpowiednio sygnał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja troche grzebie w elektronice. i jesli piszesz że jest czujnik badajacy moment obrotowy to wystrczy zamiast tego czujnka dac sygnał na steronik ze jest ten moment przekroczony i o to cała filozofia. Trzeba tylko wiedziec na jakiej zasadzie dziłą ten czujnik zeby spreparowac odpowiednio sygnał.

 

Nam powiedzial serwisant ze wystarczy kabelek pociagnac w odpowiednie miejsce i bedzie dzialac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w końcu to nic innego jak podkręcenie dawki paliwa, serwisant NH też powiedział że nie jest problemem taka przeróbka wystarczy trochę Common Rail przestawić i można dodać mocy kosztem spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze udac sie do tunera na hamownie i niech zrobi chipa z odpowiednia mapa oczywuscie żart bo tym chipem jest ta funkcja "power costam "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w końcu to nic innego jak podkręcenie dawki paliwa, serwisant NH też powiedział że nie jest problemem taka przeróbka wystarczy trochę Common Rail przestawić i można dodać mocy kosztem spalania

 

jeśli się zwiększy lekko dawkę to powinno zaowocować lekkim wzrostem mocy i lekkim spadkiem zużycia paliwa oczywiście ciągnik nie bedzie spełniał wstęnie zadanej normy emisii spalin a w wypadku valtry w trybie sigma power jednostkowe parametry zużycia paliwa są mniejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli się zwiększy lekko dawkę to powinno zaowocować lekkim wzrostem mocy i lekkim spadkiem zużycia paliwa oczywiście ciągnik nie bedzie spełniał wstęnie zadanej normy emisii spalin a w wypadku valtry w trybie sigma power jednostkowe parametry zużycia paliwa są mniejsze

 

Gdy zalacza sie SIGMA POWER kat wtrysku i dawka sie zmienia. ale nie wiedzialem ze parametry zuzycia paliwa sa mniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe dobra to co powiecie na to:

http://www.44tuning.pl/valtra/chip-tuning-valtra-n-141-150-km.html

z tego wynika że z cztero cylindrowej jednostki wycisną ok 190 KM !!

Jak dla mnie N141 to i tak szczyt dla 4-garów

 

No i (jak niby jest wg. tej stronki praktykowane za granicą) podkręcanie nowo zakupionych ciągników to totalny idiotyzm, bo jak i w przypadku innego sprzętu to tracimy gwarancję.

W ogóle wolał bym sprzęt o 10% słabszy ale dłużej działający. Kwestia odpowiedniego dobory maszyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W common raile dawka wtrysku jest dzielona na 3do5 porcji,w tym jedna dawka po zakończeniu cyklu pracy w celu dopalenia spalin.Czy przez zmianę w elektronice można spalać efektywnie całą dawkę paliwa?Czy ktoś to wykonuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli się zwiększy lekko dawkę to powinno zaowocować lekkim wzrostem mocy i lekkim spadkiem zużycia paliwa oczywiście ciągnik nie bedzie spełniał wstęnie zadanej normy emisii spalin a w wypadku valtry w trybie sigma power jednostkowe parametry zużycia paliwa są mniejsze

 

Gdy zalacza sie SIGMA POWER kat wtrysku i dawka sie zmienia. ale nie wiedzialem ze parametry zuzycia paliwa sa mniejsze.

 

mam na myśli że spada jednistkowe zużycie g/kwh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ciągniki valtra uważane sa za trwałe,mocne ,solidnei mało awaryjne.Cz ktoś miał jakąś awarię-jakie sa Wasze doświadczenia z tymi ciągnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, troche nie temat, ale widze że dużo ludzi jest w temacie valtry.Mianowicie, moge nabyć valtre T120 z zeszłego roku ktora ma 500 mth, wtanich pieniądzach, ale, zjechała do wody, wody było w kabinie, okolo20cm nad poziom podłogi, i pytanie gdzie jest główny komputer, bo kupić i sie męczyć jest łatwo.

Z góry dziękuje za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co do cm ale 20cm to ani skrzynki bezbieczów ani komputera od EHR czy skrzyni biegów nie powinno sięgnąć a ale EEM chyba tak i jeszcze pozostaje problem zalania elektroniki w pompie wtryskowej i kilku czujników razem to może kosztować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo ciągnik jest w naprawde dobrych pieniadzach z turem najnowszym MX, za 100 000 by to oddał, tylko hmm czy to zagra wszystko.. bo tak mysle że przeciez wszystkie czujniki są hermetyczne, tzn zatopione w plastiku. wiec wyminan olei rozebranie i osuszenie, i powinno zagrac, kusi ta maszyna bo to jest jak nówka nawet folia na siedzeniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...