Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 23:01 Sro 14 Kwi 2021


Wszystko o Massey Ferguson
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 353, 354, 355  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rcz



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 8

PostWysłany: 21:44 Wto 31 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej agrol u, filtr donaldsona:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawlo36



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 753
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 19:02 Wto 31 Sie 2010    Temat postu: Re: mf 3070 Odpowiedz z cytatem

rcz napisał:
witam, w mojej maszynie wyniknął następujący problem. Po wymianie oleju i filtra hydraulicznego niemal cały czas pali się kontrolka ciśnienia oleju (2 od lewej w dolnym rzędzie), dopiero przy większych obrotach kontrolka gaśnie i udaje się skręcić koła lub podnieść podnośnik. Na niskich obrotach nic nie reaguje. Dodam że przed wymianą wszystko było w porządku, problemy zaczęły się zaraz po zmianie oleju. Co to może być? może coś się zapowietrzyło? niestety zielony jestem w tym wszystkim:/ Proszę o jakąś pomoc:)


po pierwsze jaki filtr, olej, czy gdzies nie łapie powietrza
co do odpowietrzania to nie powinno sie to stać ale odpowietrzyć możesz odpowietrznikami na pokrywie na której masz filtr (takie dwa małe pod dumowym korkiem i w środku sie wciska) ale to raczej nie to
czujniej raczej też odpada skoro nie idzie ukręcić kierownicą
pompa raczej mało prawdopodobne zeby akurat padła jak wszystko było ok wcześnie
może dostał sie po jakiś zawór opiłek czy coś tam i blokuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rcz



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 8

PostWysłany: 18:48 Wto 31 Sie 2010    Temat postu: mf 3070 Odpowiedz z cytatem

witam, w mojej maszynie wyniknął następujący problem. Po wymianie oleju i filtra hydraulicznego niemal cały czas pali się kontrolka ciśnienia oleju (2 od lewej w dolnym rzędzie), dopiero przy większych obrotach kontrolka gaśnie i udaje się skręcić koła lub podnieść podnośnik. Na niskich obrotach nic nie reaguje. Dodam że przed wymianą wszystko było w porządku, problemy zaczęły się zaraz po zmianie oleju. Co to może być? może coś się zapowietrzyło? niestety zielony jestem w tym wszystkim:/ Proszę o jakąś pomoc:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawlo36



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 753
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 13:00 Wto 31 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podłącz sobie miernik i sprawdzisz który kabel jest do czego włączając wszystko po kolei i sprawdzając każdy kabel a następnie popodłączaj kable do następujących elektrozaworów licząc od góry:
1-hamulec wom (jak wom jest wyłączony to musi być prąd)
2-wom (jak jest włączony)
3-blokada
4-przedni napęd
5-żółw-zając
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbynio82



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 45
Skąd: pow. Ostrów Maz

PostWysłany: 11:39 Wto 31 Sie 2010    Temat postu: Jak podłączyc przewody na elekrozaworach mf3090 Odpowiedz z cytatem

Witam Mam taki mały problem jak prawidłowo podłączyć przewody na elektrozaworach i jak sprawdzić który gdzie bo odłączyłem i teraz nie mam pojęcia jaki kolor gdzie był tam są jakieś pomostkowane. Może jakieś zdjęcie tych przewodów na emaila proszę. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Dominikvw



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: Śrem

PostWysłany: 15:31 Pon 30 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok.
Dzięki za pomoc. pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
pawlo36



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 753
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 13:07 Pon 30 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do przedniego mostu i zwolnic może być TRANZOL lub jakiś podobny np HIPOL ale z tych gęstych bo tam musi być gęsty
mimo wysokiego stanu nie powinno sie pienić, może ktoś dolał innego oleju niż tam był i tak sie dzieje
wypuść olej i zalej nowym do korka kontrolnego (więcej nie powinno być)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dominikvw



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: Śrem

PostWysłany: 11:39 Pon 30 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poproszę o pomoc w dwóch kwestiach.
A mianowicie - jakim olejem zalać przedni most w MF 6180 ?
Zauważyłem też, że olej pieni się i piana wyciska się przez uszczelniacze. Czy może być to spowodowane olejem o złych parametrach lub też zbyt wysokim stanem ? Ciągnik kupiony około miesiąca temu - nie wiem jakim olejem jest zalany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
buli1979



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 271
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 09:42 Pon 30 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Turbo można sprawdzic przy pomocy manometra cisnienie powinno byc około 0,5 do 0,8 bara przygdzieś 2000 tys obr dokładnych danych dla tego modelu nie znam.

Co do uszczelki pod głowica ubywa ci płynu, pojawiają się bomble w chłodnicy po odkręceniu korka, może olej robi się biały lub dymi przez odmę. Jesli nie to wszystko jest ok. jesli pompa została dobrze ustawiona pozostaje sprawdzenie cisnienia doładowania, filtry powietrza zakładam że czyste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
wojtekgoly



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 11:40 Nie 29 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam koledzy jak sprawdzić turbinę w MF3125
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1535
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 08:27 Nie 29 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Jeżeli pompki posprawdzane,to może problem stwarza za niskie ciśnienie po stronie zasilania paliwem pompy wtryskowej przez pompkę zasilającą(może za mały wydatek pompki zasilającej)?Przyglądałem się w katalogu i nie dostrzegłem zaworu przelewowego,ale chyba jest jakieś urządzenie które spełnia to zadanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anna81620



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 27

PostWysłany: 21:02 Sob 28 Sie 2010    Temat postu: mf3070 brak mocy Odpowiedz z cytatem

Witam wszytkich,mam podobny problem odnosnie mocy ciagnikaJest słaby zamula się gdy podłączę go pod konkretną maszynę<agregat uprawowy 2,60.Czy pług czteroskibowy<odkładnica 35>Massey ferguson 3070,Sprawdzane były"pompa wtryskowa po regeneracji,wtryski sprawdzone<nowe>filtry wszystkie nowe- bak wyczyszczony-płyny i oleje nowe,Odpala na dotyk,jeździ szybko,nie grzeje się został tylko silnik a dokładnie myślę nad PRZEDMUCHANĄ USZCZELKĄ pod głowicą..Prosze o jakieś sugestie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
buli1979



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 271
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 08:40 Sob 28 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I cisnienie doładowania. Jak sprawdziłeś że turbina działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mf3085



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Wielkopolska, Kalisz

PostWysłany: 20:05 Czw 26 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze do pewnosci mozesz zmierzyc cisnienie spręzania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wojtekgoly



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 18:20 Czw 26 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam mam MF 3125 i od pewnego casu zówarzyłem że traktor stracił moc wymieniłem filtry paliwa nic nie dało dałem pompe wtrykową i pompke paliwową do przeglądu i nic wyczyszczony zbiornik i przewody paliwowe bez rezultatu turbina widać że też dobra silnik niepobiera oliwy myślałem że filtr powietrza ale nie. Co może być tego przyczyną???????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
marszewo



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 66

PostWysłany: 08:52 Czw 26 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyjaciele może wiecie gdzie jest do zdobycia książka napraw MF 6170,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 381

PostWysłany: 07:04 Czw 26 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich

do pawla36

no tak ale gdy były stare pierśćionki (pedal z rana pusty,ale silnik sie odpaliło i on sztywniał i olej tam z wysprzęglika lał sie jak z lejka)teraz nowe pierscionki (jakieś 100mh wycieku niema,jakaś tam kropla wisi tylko)a sprzęgła nima,przez odpowietrznik olej leci bez bombli,a si ni odpowietrzy natomiast z lewej jak rozkręce te przewody( za chwile)olej da i sprzęgło jest.Więc pomyślałem o tym ustrojstwie pod maską że może tam cóś. ćo ty nato?dzięki za zainteresowanie,i prosze innych może coś ktoś wie.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bauer70



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 7
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 20:27 Sro 25 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.mam problem z ehr w mf8120 na wolnych obrotach silnika podnosnik sie zacina przy podnoszeniu lub opuszczaniu.po zwiększeniu obrotów podnosi i opuszcza a jeszcze się swieci kontrolka diagnostyczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
eco-rol



Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 311
Skąd: Na granicy - Cieszyn

PostWysłany: 21:39 Wto 24 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy przy okazji wymiany ręcznego hamulca przytrafiło mi się małe zdarzenie, którym chciałbym sie podzielić. Otóż, jeżeli wymieniamy olej w układzie skrzyni i trwa to niedługo (kilkanaście minut) to do zapowietrzenia układu raczej może nie dojść, czyli nalewamy nowy olej wymieniamy wcześniej filtry, odpalamy traktor (trochę ma podobno "pochodzić") i wszystko winno potem działać! (tak rzeczywiście było przy I wymianie oleju).Jeżeli zaś traktor stoi przez dłuższy okres po spuszczonym oleju (dzień, dwa lub dłużej), to ze wszystkich elementów (rurek, rureczek )olej może wycieknąć i wtedy napełnienie skrzyni, odpalenie i "pochodzenie" przez jakiś czas może nie wystarczyć, bo może dojść do zapowietrzenia układu. Objawem jest "zmiksowany" z powietrzem olej w skrzyni. Tak przynajmniej mi się przytrafiło. Na "zimnym" ,ciągnik chodził i wszystko działało tyle , że przy wyższych obrotach pompa "jeczała". Kiedy ciągnik(olej) się nagrzał dobrze, pierwszym objawem był zanik wspomagania kierownicy. Pieniący się olej można było wspaniale ogladać przez kurek wlewu (ten z tyłu). Odczekałem dzień, a w tym czasie (nie znając angielskiego w Google-tłumaczu) przetłumaczyłem stronę i czynności odpowietrzania skrzyni pt: "Bleeding the main brake circuit" Wykonałem więc czynności, które tłumaczyłem przez godzinę i ... wszystko działa, a poniewaz z tego Forum można jednak coś się dowiedzieć dzięki (Pawlo, Tekmie, Mirona (juz z dawno Cie nie było) i wielu innych przedstawiam dosłowne, "zerżnięte" z Google tłumacznie tej strony: Zapowietrzenie w obwodzie głównym hamulca (czynności)

1. Podłączyć przeźroczyste przewody (o średnicy wewnętrznej 6 mm) na każdym
odpowietrzniku po prawej i po lewej stronie na osi obudowy (zdjęcie w załaczeniu)
2. Zanurzyć obie rury w naczyniu częściowo wypełnionego olejem takim jak w skrzyni
biegów
3. Uruchomić silnik w przybliżeniu &plusmn; 1200. Skręcić kierownicą kilka razy w celu
wyparcia powietrza z układu kierowniczego.
4. Aby poprawnie zidentyfikować przewód powrotu - powrót znajduje się z przodu po
lewej stronie skrzyni biegów i można go zablokować za pomocą spinki i
odpowiedniego zabezpieczenia (zacisku) (normalnie – po Polsku) ścisnąć
Francuzem!
5. Popuść (odkręć) prawy odpowietrznik. Sprawdź, czy nie ma przecieków pomiędzy
rurą i odkręconym odpowietrznikiem śruby.
6. Rozłącz pedały hamulca.
7. Wciśnij prawy pedał powoli aż dotrze do końca (do podłogi), a następnie zwolnić
go w ten sam sposób.
8. Powtórz tę czynność wielokrotnie, aż olej wypływający nie zawierać będzie
żadnych pęcherzyków powietrza.
9. Dokręcić śrubę (odpowietrznik)
10. Odkręć (popuść) z lewej strony śrubę- odpowietrznik i wykonaj te same
czynności, jak opisano powyżej (7-9)
11. Dokręcić śrubę i zdejmij uchwyt - zacisk na wężu (rurze) powrotnej.
12. Sprawdzić twardość każdego pedału używając normalnego siły nacisku.

Uwaga:

 jeżeli problem występuje nadal przeprowadza się procedurę odpowietrzania po raz drugi,
 Jeśli problem nie ustępuje sprawdź, czy nie ma przecieków : w układzie, w pompie hamulcowej i uszczelki tłoczka hamulcowego.
Zapowietrzenie układu hamulcowego może pochodzić przyczepy, należy również sprawdzić ciśnienie

Podkreślam: to tylko moja wersja, tak to zrobiłem i wszystko działa, jak się mylę lub można (należy) zrobic to inaczej to proszę o dalsze informacje. Wszystkich użytkowników MF pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kip



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 95

PostWysłany: 15:48 Wto 24 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pawlo36 napisał:
wiadomo ze trzeba ierzyć cisnienie ale z tego co pamiętam to pisałeś ze ci słabnie wspomaganie (albo ty albo ktos inny) a z tym komputer nie ma nic wspólnego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i tu jest sprawa jasna


U mnie wspomaganie działa dobrze, więc mylisz mnie z kimś innym, a co do komputera to że przełącza skrzynię na żółwia to nie moja opinia tylko mechanika który zajmuje się naprawą elektroniki w takich ciągnikach i rozmawiając z nim widać że facet wie co mówi. Jeżeli komputer nie ma z tym nic wspólnego i nie "pilnuje bezpiecznego "użytkowania ciągnika podczas gdy np. wyłącza przedni napęd po przekroczeniu pewnej prędkości, to trochę to by było dziwne gdy by nie robił to samo ze skrzynią. Ale to są moje mniej lub bardziej logiczne wnioski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pawlo36



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 753
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 21:16 Pon 23 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marszewo napisał:
masseykowcy jak sobie poradzić z hamulcami u przyczep, bo mój 6170 ze Szkocji ma hamulec hydrauliczny na przyczepy. Czy można gdzieś kupić cylinderki hydrauliczne do przyczep?


jak dobrze poszukasz to znajdziesz, kiedyś widziałem na allegro ale gdzieś mi ta aukcja zniknęła bo sam chciałem kupić
a jak nie to daj dorobić tam gdzie robią siłowniki bo to starcza taki malutki siłowniczek jednostronny o skoku 10 do max 15cm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mf3085



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Wielkopolska, Kalisz

PostWysłany: 21:15 Pon 23 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marszewo napisał:
masseykowcy jak sobie poradzić z hamulcami u przyczep, bo mój 6170 ze Szkocji ma hamulec hydrauliczny na przyczepy. Czy można gdzieś kupić cylinderki hydrauliczne do przyczep?

Kiedys przypadkiem znalazłem w necie takie siłowniki do przyczepy, kosztowały ok 400 zł szt. Ja załozyłem sprezarke do ciągnika (od C-330) cała instalacja kosztowała mnie ponizej 1000zł, a takie siłowniki na dwie przyczepy to juz 1600 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pawlo36



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 753
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 21:13 Pon 23 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kris01 napisał:
witam wszystkich


mam problem moze mi ktos podpowie.
w moim mf coś ze sprzęgłem wymieniałem pierscienie na wysprzęgliku długo było ok,a teraz jak postoji 2dni to sprzegło puste,i aby działalo to z lewej strony pod kabino musze rozkręcic przewód który idzie od wysprzeęglika i wtedy przy uruchomionym silniku zachwile pójdzie olej i dopiero wtedy działa.spotkał sie ktos z takim czym?
i moze ktoś mi powiedzieć co to jest pod samo maskoten jakis rozdzielacz czy coto,bo do tego idzie ten przewód od wysprzeglika.
z góry dzieki,pozdrawiam


ze założyłeś pierściebnie to nie zanaczy ze zawsze bedzie dobrze bo może już sam wysprzęglik był kiepski i jakiś czas te nowe pierścienie uszczelniły a nie musisz odkręcać przewodu z lewej tylko odpowietrz odpowietrznikiem z prawej (wduszasz odpowietrznik a nastepnie sprzęgło, pozniej puszczasz odpowietrznik a następnie sprzęgło i tak z dwa razy i powinno być ok) jak bedzie sie dalej zapowietrzać po kilku dniach to obawiam sie że czeka cie znowu wysprzęglik, chyba że dostał gdzieś indziej jakiś przeciek
ale jakby sie zapowietrzał to jak bedziesz go gasił to zostaw wduszone sprzęgło (musisz czymś podeprzeć zeby cały czas było wduszone tak z centymetr przed końcem żeby nie wduszało czujnika) na drugi dzień po uruchomieniu ciągnika powoli zwalniasz sprzęgło i powinno być-jakiś czas można tak sobie radzić zanim sie usunie usterke
co do tej kostki to ona rozdziela olej i ciśnienie odpowiednie na sprzęgło, hamulce, wspomaganie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marszewo



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 66

PostWysłany: 17:29 Pon 23 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masseykowcy jak sobie poradzić z hamulcami u przyczep, bo mój 6170 ze Szkocji ma hamulec hydrauliczny na przyczepy. Czy można gdzieś kupić cylinderki hydrauliczne do przyczep?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 381

PostWysłany: 13:20 Pon 23 Sie 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich


mam problem moze mi ktos podpowie.
w moim mf coś ze sprzęgłem wymieniałem pierscienie na wysprzęgliku długo było ok,a teraz jak postoji 2dni to sprzegło puste,i aby działalo to z lewej strony pod kabino musze rozkręcic przewód który idzie od wysprzeęglika i wtedy przy uruchomionym silniku zachwile pójdzie olej i dopiero wtedy działa.spotkał sie ktos z takim czym?
i moze ktoś mi powiedzieć co to jest pod samo maskoten jakis rozdzielacz czy coto,bo do tego idzie ten przewód od wysprzeglika.
z góry dzieki,pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 353, 354, 355  Następny
Strona 132 z 355

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach