Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chochlik23
Dołączył: 22 Lis 2006 Posty: 1071
|
Wysłany: 00:42 Wto 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Witam!
Intersesują mnie pronary te z promocji świątecznej model 82A, czy ten model ma przedni napęd na krzyżakach bo różnie słyszałem pozatym na stronie pronaru mają jakieś pokopane dane, czy przy takich promocjach można wyrwać jakiś rabat bo ten 82A jest w promocji za 85tysi ciekawe ile jeszcze można by wytargować procent? A może lepiej pomyśleć o tym nowym P8 też 85tysi ma kosztować jak sądzicie? |
|
Powrót do góry |
|
 |
1 aga1
Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 61
|
Wysłany: 17:18 Pon 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Panowie poradzcie mi jak zamontowac w mtz 82 z 1990 roku orbitol i gdzie mozna go kupic najtaniej moze macie jakies fotki |
|
Powrót do góry |
|
 |
glizda70
Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: przemyśl
|
Wysłany: 10:56 Pon 18 Gru 2006 Temat postu: Ciągniki Mtz |
|
|
Tak tylko płyn--moje zdanie.. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Janek44

Dołączył: 17 Mar 2006 Posty: 436 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 21:07 Nie 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
korsarz napisał: | A co lepiej podgrzać aby lepiej zapalił płyn czy olej w misie? |
Tylko i wyłącznie płyn. |
|
Powrót do góry |
|
 |
kserkses

Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 1560
|
Wysłany: 13:10 Nie 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
widok na zaślepkę u mnie jest na tym przewód od kolektora do pompy wtryskowej i musiałbym go przeginać. |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 12:55 Nie 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Masz to wsadzone w miejsce tej zaślepki? Jeszcze niepróbowałeś tego? |
|
Powrót do góry |
|
 |
dcnt
Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 254 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: 12:50 Nie 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
w moim z lewej strony bloku jest wsadzona jakas grzalka na 220V, podobno od zetora, poprzedni wlasciciel twierdzi ze wystarcy podpiac w zimie na ok 20-30 minut (w zaleznosci jak mocny mroz) zeby silnik zapalil od reki. |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 12:18 Nie 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
mnie właśnie chodziłoby o coś takiego właśnie jak pisał kserkses żeby w miare to wyglądało oryginalnie to miejsce na tą grzałke to jest jakaś zaślepka kturą wystarczy popchnąć czy ten otwór trzeba rozwiercić? |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 12:15 Nie 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
A co lepiej podgrzać aby lepiej zapalił płyn czy olej w misie? |
|
Powrót do góry |
|
 |
bubu
Dołączył: 18 Wrz 2006 Posty: 89 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 23:22 Sob 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
U mnie - standardowo- świeca płomieniowa, do tego grzejnik konwektorowy 2000watt pod miskę olejową 2 godziny przed planowanym rozruchem.I pali "od kopa". No chyba ,że nie ma prądu- wtedy mam klopsik
Ciepły olej- to podstawa.. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
ansu

Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 808 Skąd: ja się tu wziąłem
|
Wysłany: 21:40 Sob 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Mam w grzałkę „M” 2,2KW w zbiorniku z kawałka rury, do której wspawane są dwa króćce na przewody podłączone do bloku w miejsce kranu spustowego i do głowicy do tego zegar cyfrowy, który włącza grzanie przed wyjazdem.
Mam jeszcze taka nagrzewnicę płomieniową (na „prymusa”) ze stara wojskowego grzeje płyn i miskę olejową, ale nie używałem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
kserkses

Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 1560
|
Wysłany: 21:13 Sob 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ja kiedyś widziałem u Ruskich na targu, mieli taka puszkę z grzalką i przykręcało się ją w miejsce zaślepki z lewej strony bloku, tylko u mnie idzie tam przewód od kolektora ssącego do pompy wtryskowej ( silnik turbo ) i trzeba by go przeginać. Jak namyśliłem się by to kupić ( chcieli ze 4 lata temu 120 zlotych ) to przestali przyjeżdżać . |
|
Powrót do góry |
|
 |
glizda70
Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: przemyśl
|
Wysłany: 21:05 Sob 16 Gru 2006 Temat postu: Ciągniki Mtz |
|
|
korsarz napisał: | Panowie ma ktoś w MTZ82 zamontowaną grzałke ktura pomaga zapalać w silne mrozy? | Też coś o tym słyszałem montowac to można na dolnym przewodzie gumowym  |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 19:42 Sob 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Panowie ma ktoś w MTZ82 zamontowaną grzałke ktura pomaga zapalać w silne mrozy? |
|
Powrót do góry |
|
 |
kserkses

Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 1560
|
Wysłany: 20:24 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
pablo napisał: | "siemanko mam pytanie : czy częśći z Pronaru pasują jako zamienne do belarusów | Mam takiego Belarus 892 90kM z 1999r., do tej pory nie spotkałem się z niczym co by nie można było kupić, choc jak mi siadł rozrusznik to sprzedawca powiedział że coś takiego widzi po raz pierwszy( ale wystarczyło przetoczyć komutator ). Tak naprawdę to Pronar specjalnie części nie robi, więc nie wiem co miałoby nie pasować. Może kiedyś coś się okaże, ale myślę że nie powinno być problemu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
damian9871 Moderator

Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 2685 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 18:32 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
a w instrukcji od tura nie ma danych jaki ma być przepływ? rusek ma coś 38-40l/min jak dobrze pamiętam albo 36.nie podejrzewam aby chłopaki byli zdolni i gdzieś jakiś dławik założyli.najlepiej zaproś ich i niech myślą w końcu troche kasy na to wydałeś |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 18:27 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
A może te przewody chydrauliczne od tego tura są węższe od przewodów od ciągnika i robi sie ciśnienie i wyskakuje ta gałka. W każdym bądz razie dziękuje wszyskim za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
 |
bubu
Dołączył: 18 Wrz 2006 Posty: 89 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 18:20 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
dźwignie w hydraulice zewn.blokują się w każdym położeniu,tylko, że pod większym obciążeniem wyskakują w położenie neutralne.czyli przy ładowaczy czołowym trzeba dźwignie zasilającą zablokować- tak mi sie wydaje...
korsarz - tak powinno być,jeśli nie pracujesz turem,to rozdzielacz tura powinien dawać olej przelewem- a pompa nie ma prawa wyć-w końcu coś wysiądzie. .
Spróbuj podłączyć sie pod drugą parę szybkozłączy..jeśli będzie cały czas to samo,to Panowie Monterzy coś źle w ładowaczu zmontowali ..
pablo - Jeszcze nie widziałem części zamiennych do rusków z pod marki Pronar - wkłady filtrów ,uszczelki, wszystkie dostępne gadżety wyprodukowane za wschodnia granicą.Chociaż sa już polskie zamienniki filtrów puszkowych..Nie miałem jeszcze styczności z oryginalnym Belarusem,ale to przecież cały czas ten sam rusek..link dla Ciebie- http://rpt.pl/archiwum/rpt_1106_1.htm -wg mnie Pronar w starej metalowej masce, w której wygląda lepiej ,jak w plastikach.. |
|
Powrót do góry |
|
 |
pablo
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 14
|
Wysłany: 17:12 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
"siemanko mam pytanie : czy częśći z Pronaru pasują jako zamienne do belarusów. bo mam zamiar kupić takiego 90 KM turbo, bo jest o wile tańszy od pronaru. Ma ktoś moze taki traktor, co o nim sądzicie????"
sie nie moge doczekac na odpowiedz na to pytanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
 |
kserkses

Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 1560
|
Wysłany: 17:01 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ja pracuję często MTZ z rozsiewaczem hydraulicznym i dźwignia się blokuje tylko w skrajnym położeniu, jak podłączę odwrotnie to trzeba dźwignię trzymać. Że pompa pod obciążeniem wyje, to chyba ten typ tak ma ( co prawda zależy jak głośno ) tylko przy innych pracach niż rozsiewacz to tego tak nie słychać, może że robi się na innych obrotach i krótko . Może dowiedz się czegoś w serwisie czy u producenta U mnie są trzy dźwignie od hydrauliki ( po jednej dla każdej pary ), ale tych do przednich wyjść to nigdy nie używałem - więc tych nie jestem pewien. |
|
Powrót do góry |
|
 |
damian9871 Moderator

Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 2685 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 14:14 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
tak powinno być. u ciebie coś widocznie dławi ten olej i nie ma swobodnego przepływu |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 13:34 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Kurcze ale jak niepracuje turem to ten olej powinien iść przelewem tym powrotnym wężem powrotnym od tura nie? |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 13:32 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Terz ale na wolnych obrotach jej prawie niesłychać a jak przygazuje to słychać wyraźne wycie |
|
Powrót do góry |
|
 |
damian9871 Moderator

Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 2685 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 13:30 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
a jak nie pracujesz turem a dźwignie masz włączoną to też wyje? |
|
Powrót do góry |
|
 |
korsarz

Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 1788 Skąd: Wielkopolska sam dół
|
Wysłany: 13:24 Czw 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Sa podłączone dwa węze z prawe strony zasilanie i powrót. Na małych obrotach tego niesłychać ale na większych słychać wyraźne wycie. Jak go odbierałem tam było mało oleju nawet go niemogłem na pełną wysokość podnieść to wtedy było wszystko ok ale jak dolałem olej to zaczeła mi wybijać ta gałka przy kierownicy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|