Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Wysłałem ci te fotki,może e-mail zły podałeś podaj mi go jeszcze ras to spróbuje.

A co do zegara paliwa to jak nie on to czujnik w baku ma on tam małe uzwojenie wystarczy że te druciki się po przesuwają to zegar będzie oszukiwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w nowym roku - na początek wiele radości w 2010 w użytkowaniu naszych MTZ-ów

A teraz pytanie zagadka - jak w moim MTZ 820 (listopadowy zakup a więc jeszcze pachnie nowością) włączę wszystkie światła halogeny i ogrzewanie (czyli pobór prądu na max) to wskaźnik napięcia ładowania spada z 14 do 12V a kontrolka ładowania zaczyna mrugać. nie wydaje mi się żeby tak miało się dziać. Pasek napięty, alternator nie ślizga się. Powiedzcie mi czy to wina alternatora czy regulatora? macie to samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to zależy przy jakich obrotach silnika. Powiedzmy, że do 1500 rpm może się tak dziać, ale powyżej już powinno być ładowanie w normie nawet przy pełnym obciążeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie przy większych obrotach kontrolka gaśnie. Mam jeszcze jedno pytanie - jakimi olejami macie zalane wasze ciągniki. Czeka mnie wymiana oleju po 50 mth i zastanawiam się czy lać Superol czy może coś trochę lepszego. Wymiana 200l oleju to nie mały koszt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo im olej będzie lepszej klasy tym dłużej pochodzi traktor. Ja śmigam w LTZ-cie na orlenowski Dieslu 2 lub 3, a do przekładni i hydrauliki Agro GL 4. Jak na razie nie ma problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodzi o klasy jakości oleju, bo lepkość masz określoną przez producenta traktora. Np superol to olej klasy jakości CD, natomiast wspomniany diesel ma klasę CG, czy o kilka klas lepszy. Podobnie z olejami przekładniowymi. Może warto zainwestować trochę więcej, ale dłużej pracować bezawaryjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej lepszej jakości zawze da dłuższą żywotność. Ale trzymając się instrukcji obsługi to zwymiana oleju tak często to dość duży koszt. Z jaką częstotliwością wymieniacie oleje w waszych mtz-ach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich rusinach w silniku co roku ( w T25 robię ok. 150 mth a LTZem ok. 300 mth rocznie), a przekładni co 4 - 5 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam nam pytanie czy ktos prubowal zalozyc do jumza silnik d240 z mtz-ta i czy duzo z tym zachodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ciągnik FARMER lub ZEFIR jest na podzespołach od PRONARA?

Z Farmerze stosowane były silniki MTZa 82 oraz 105 KM. Skrzynie, mosty i hydraulika są inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ma ktoś może schemat instalacji do mtz 82? Dobrze jak by była z 1990 roku bo z tego jest mój mtz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego powerkb co do oleju to jak bedziesz wlewal turdus i wym co 200mth to bedzie ok a jesli chcesz w skrzyni zmieniac olej to daruj sobie do 1000 mth bo takiego jak orginalny nie dostaniesz u nas

pozdrawiam wszystkich w nowym roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam schemat ale do rocznika ok 95 r a jaki masz problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Nikt - powiedz mi tylko czy mówisz o skrzyni biegów? (upewniam się)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre kable nie łączą i gdzieś ma przebicia bo na wiosne był nowy akumulator i już jest rozładowany i chyba całą insalacje będę wymieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta instalacja w mtz jak u ciebie to masakra nadmiar kabli ogolnie

co do wymiany niewiem czy dostaniesz jeszcze taka instalacje

ja tu klientom robie zawsze z tej co maja i daje sie uszykowac

najlepiej jakbys znalazl jakiegos elektryka co ma chec cos zrobic a nie tylko gadac to mysle ze by poradzil

a z akumulatorem to sprawdz ladowanie bo szybko siadl

ale mozesz miec tez miec umasowienie oraz kabel zasilajacy rozrusznik uszkodzonu lub przegrzany i nie bedzie juz odpowiedniej przewodnosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracajac do przelozenia silnika od mtz do jumza ,to trochr zachodu jest i jak nie robiles nigdy podobnych zamian to nawet duzo zachodu ale glowny problem to naped pompy hydraulicznej glownej

jumz ma od rozrzadu silnika a mtz niestety nie a ta mala od wspomagania ktora posiada silnik d-243 moze byc nie wystarczajaca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam swoje pytanie:Czy ktoś z was miał doczynienia z luzem w piastach kół przedniego napędu?Jest jakis sposób na kasację tego luzu?rozbieraliście to?Ciągnik to MTZ82,przedni most napedowy typu "brama"czy jak kto woli stożkowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest na to sposob ogolnie cala regulacja polega na podlozeniu podkladek pod pokrywe (ta w ktorej zamocowanu jest simering)

2 sposob to rozrbranie zwolnicy i podlozenie podkladki pod kolo talerzowe

3 to zwykla wym lozysk

i pytanie z jaki masz rocznik mtz bo te piasty sie troche roznia po 95r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówicie o przednim moście czy napedzie - to ja mam taki problem - podczas szybszej jazdy po dziurach coś czasami metalicznie puka z prawej strony w przednim napędzie - co to moze być? Nie rozbierałem tego i nie mam pojęcia jak to jest zbudowane - ale mam takie wrażenie, że ten wałek co idzie w pionie (chyba tzw. atak) co napędza koło talerzowe - puka o coś - może od obudowe z dołu? Co poradzić na to? Czy moge tak jeździć czy rozbierać? Napęd stożkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś po dłuższej przerwie postanowiłem odpalić mojego mtz'a 820 i świeci mi się kontrolka pierwsza od prawej na lewych wskaźnikach w instrukcji pisze że tam jest miejsce puste a ja mam tam czerwoną lampkę z narysowanymi szczękami hamulcowymi-oznaczenie hamulca a w środku coś jak przyczepa lecz jednoosiowa. Macie coś takiego w swoich mtz'ach myślałem że to coś jakby brak powietrza-więc nabiłem w zbiornik i nic a w tym miejscu jest ta kontrolka a to mój rysunek bo nie mogłem dość ostro zrobić znaczka na kontrolce i wygląda to mniej więcej takbeztytuugpa.png w576.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mamy cosik takiego w naszych mtz-ach ale ta kontrolka jest nie podlaczona do niczego przynajmniej w tych co sie zetknalem,mozliwe ze to jakies uklady hamulcowe bo np rosyjskie przyczepy byly z hydraulicznymi hamulcami

a tez sa mtz-y z dwuobwodowym ukladem hamulcow pneumatycznych przyczepy ale ze na pilske szly ubogie wersje wiec w instukcji jest miejsce puste.

moze cos sie u ciebie zwarlo w desce rozdzielczej w tej plytce z kontrolkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...