Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 06:29 Sro 2 Gru 2020


Co sądzicie o kombajnie BIZON ZO56?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert
Gość





PostWysłany: 04:30 Sob 12 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś może mi odpowiedzieć jakiej produkcji jest ta przystawka do kukurydzy> ?< (oto link ) http://www.farmphoto.com/photography/message.asp?dsply=all&mid=227151&gkp=

Wygląda na 5 cio rzędową tak?
Powrót do góry
Piotras



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 64
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: 18:17 Sro 9 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem nie ma powodów żeby montować turbinę do ZO56 gdyż jego moc jest w zupełności wystarczająca. Użytkując taki kombajn 20 lat nie czułem że mu brakuje mocy. Dodatkowa moc to w tym przypadku tylko zwiększone zużycie paliwa nie uzasadnione większą wydajnością.

Co do turbiny to na pewno nie osłabia silnika. Problem na pewno leżał w nieprawidłowej regulacji silnika.

Zakładanie turbiny niekoniecznie wiąże się z zmniejszeniem trwałości silnika. Zależy tylko od tego o ile chcemy zwiększyć moc. 15-20% nie stanowi dla silnika większego problemu. Oczywyście punktem wyjścia jest sprawny silnik.
Turbodoładowanie zmienia charakterystykę silnika która charakteryzuje się korzystniejszym przebiegiem i pozwala użytkowanie silnika w niższym zakresie ogrotów wału korbowego w stosunku do silnika wolnossącego. To odbija się pozytywnie na komforcie pracy (silnik bardziej elastyczniejszy) jak i na często niższym zużyciu paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
oli007



Dołączył: 17 Kwi 2005
Posty: 449

PostWysłany: 17:04 Sro 9 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam właśnie tutaj takiego fachowca z którym zakładam tura i mówił mi że kolesiowi jak sie w bizonie zatarł silnik z turbiną to kupił drugi ale Już bez turba i przełożył turbo i tą reszte rzeczy aby to turbo zadziałało i jak sie okazało zamiast dawać większą moc to turbina tylko osłabiła tradycyjnego diesla. Jaki z tego morał?? Że zakładając turbo do zwykłego silnika albo go tylko osłabiamy ale mamy moc ale dużo mniejszą żywotność!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bialy2005



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 1629
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 15:34 Sro 9 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie montowanie turbiny do wolnossacego w z056 jest nie opłacalne, ponieważ koszt turbiny i oprzyrządowania jej jest bardzo wysoki, np wymiana chłodnicy olejowej bo w rekordach jest kompletnie inna niż w supraci w w dodatku bardzo droga. Trzebaby także odpręzyć silnik czyli jakies kombinowane podkładki pod głowićą. więć wedle mojego uznania za duzo zachodu dla kilku KM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Staszek D.
Gość





PostWysłany: 04:27 Sro 9 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak.........z kabiną zawsze bezpieczniej jest. No i jak jest sie pare kilosów od domu i jak zacznie sie burza z ulewami to można sobie siedzieć w kabinie Wink Very Happy
Powrót do góry
tomek
Gość





PostWysłany: 22:17 Nie 6 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

byłem tam w jakieś 3 tyg temu i koleś wołał 3100 za podstawe +dodatki.
ja bym chciał żeby ktoś wystawił mi fakture VAT (on nie wystawia) bo będe móegł odliczyc podatek.
Powrót do góry
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4023
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 21:50 Nie 6 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomek napisał:
chce kupić nową kabine do bizona. zamierzam kupić kabine z Koźmina Wlkp. jest tam kilku producentów i nie wiem którą wybrać. mają różne opcje wyposażenianp. przyciemniane szyby czy opłaca się dołożyć 200zł i zamówić sobie takie?? albo czy dodatkowy wentylator z boku sie przydaje?? prosze o porade. dzięki

Jakiś gościu robi w Rogożewie to jakieś 40 km na zachód od Kożmina w tym roku przed zniwami za podstawową wersję chcieli koło 2700. Wiem że w Koźminie były droższe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ralf



Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 310

PostWysłany: 15:35 Nie 6 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz kase to mozesz sobie kupis kazdy bajer spełnia swoja funkcje jak by na to nie patrzec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomek
Gość





PostWysłany: 13:07 Nie 6 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chce kupić nową kabine do bizona. zamierzam kupić kabine z Koźmina Wlkp. jest tam kilku producentów i nie wiem którą wybrać. mają różne opcje wyposażenianp. przyciemniane szyby czy opłaca się dołożyć 200zł i zamówić sobie takie?? albo czy dodatkowy wentylator z boku sie przydaje?? prosze o porade. dzięki
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: 10:02 Nie 6 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widziałem kiedyś kobbajniste który wciskał gałkę obrotów za 3 ząbek co dawało mu 2400 niezły wier w zbiorniku a ralf ma rację 2200 wystarczy bębem w inny sposów się podkręca
Powrót do góry
ralf



Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 310

PostWysłany: 22:21 Sob 5 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zimny silnik 2100 rożgrzany 2200 i nic nie przestawiaj !!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: 22:19 Sob 5 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak sądzicie jakie obroty powinnien mieć silnik podczas pracy??
mam nowy silnik i ma ustawione obroty tylko 2100. wydaje mi sie że są one troche zamałe? jak sądzicie??
Powrót do góry
adam



Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 127

PostWysłany: 18:39 Sro 2 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W rekordach pracuią silniki od atosanów z doladowaniem .Natomiast w 56-e zwykłe założenie turbiny to o połowe mniejsza zywotność silnika o ile nie pęknie wal.Moia rada dokończyć silnik w 56 i pujść na wymiane z turbiną stopy i mocowanie takie samo jak przy zwykłym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomek
Gość





PostWysłany: 20:54 Wto 1 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem że to ten sam silnik tylko z Turbo ale chyba ma inne mocowania i blok silnika się nieco rózni , ale nie jestem pewny.
Powrót do góry
Marek Sz



Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 392
Skąd: Zakopane

PostWysłany: 18:58 Wto 1 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grześ napisał:
Widziałem Bizona z Turbiną ale nie wiem czy to był silnik do rekorda popytaj fachowców czy można władować turbo do sw400 czy czeba w nim coś zmieniać Very Happy

z tego co wiem, to Rekordy mają silniki od kombajna Super, tylko, zę właśnie z turbiną. Czyli po prostu sa te same silniki, tylko z dodatkową mocą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4023
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 18:55 Wto 1 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widziałem Bizona z Turbiną ale nie wiem czy to był silnik do rekorda popytaj fachowców czy można władować turbo do sw400 czy czeba w nim coś zmieniać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomek
Gość





PostWysłany: 18:35 Wto 1 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytam o tą wymiane bo mając sieczkarnie w kombajnie czuje że czasem na dużej słomie jakby brakowało mu mocy.
Powrót do góry
Tomek
Gość





PostWysłany: 18:33 Wto 1 Lis 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chciałbym się dowiedzieć cy może ktoś próbował wstawić do bizona Z0 56 silnki od rekoda (turbo) czy taka zmiana jest mozliwa i czy jest to opłacalne??
dzięki z góry za informacje.
Powrót do góry
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4023
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 09:44 Nie 30 Paź 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robert napisał:
Tak silnik Leyland SW 400 chodzi w Bizonach , także zdaje mi sie że ten sam chodzi między innymi w Autosan H9-21 .Bizon Gigant posiada silnik SW 680 taki jak w Jelczach chodzą chyba .

Tak dokładnie jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robert
Gość





PostWysłany: 04:09 Sob 29 Paź 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak silnik Leyland SW 400 chodzi w Bizonach , także zdaje mi sie że ten sam chodzi między innymi w Autosan H9-21 .Bizon Gigant posiada silnik SW 680 taki jak w Jelczach chodzą chyba .
Powrót do góry
TUUURBINA



Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 105
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 21:20 Pią 28 Paź 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli moge zabrać głos w dyskusji o silnikach do bizona to przypomnę że bizony mają silnik Leilanda(nie wiem czy to się tak pisze), które były też stosowane albo w samochodach albo autobusach(nie jestem pewien).W związku z tym remont w specjalistycznej firmie nie powinien być problemem bo te silniki są dość powszechnie stosowane.Nie wiem kiedy Polska kupiłą licencje na silniki Leilanda, ale wiem że były one produkowane w Andrychowie i w Mielcu.W Andrychowie robili tak zwanego malego leilanda a w Mielcu dużego.Mały leiland był właśnie montowany też w bizonach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4023
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 20:28 Pią 28 Paź 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piotras napisał:
Robert napisał:
Za ile można kupić nowy silnik do Z 056 i czy wogóle takie coś sie opłaca. Question


Nowy silnik to na pewno wydatek rzedu 20 tys wiec nie ma co o tym myslec. Najtaniej zrobic remont w dobrej firmie (ale cz w tym pieknym kraju takowe w ogole istnieja? Evil or Very Mad )

Istnieją ale sobie za to odpowiednio życzą Ja miałem problemy z silnikiem przy MF tylu go robiło średnio na 1,5 roku i znowu tracił ciśnienie brał olej. Jak zrobili go w firmie zapłaciłem 3 200 zł to wydaje mi się że lepiej chodzi niż jak był nowy i co ważne już od 3 lat. Conajwyżej to pobiera pomiędzy wymianami oleju jakieś 0,5 l ale ile to jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomek
Gość





PostWysłany: 17:12 Pią 28 Paź 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robert napisał:
Za ile można kupić nowy silnik do Z 056 i czy wogóle takie coś sie opłaca. Question


takie coś napewno się nie opłaca
Ja wymieniałem silnik w same żniwa (na wymiane) i zapłaciałem 6 700 pln z wałem nominalnym i tłoki cztero pirścieniowe 1 rok gwarancji
silnik był robiony w Myśliborzu (Gorzów Wlkp.)
Powrót do góry
Piotras



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 64
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: 07:24 Pią 28 Paź 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robert napisał:
Za ile można kupić nowy silnik do Z 056 i czy wogóle takie coś sie opłaca. Question


Nowy silnik to na pewno wydatek rzedu 20 tys wiec nie ma co o tym myslec. Najtaniej zrobic remont w dobrej firmie (ale cz w tym pieknym kraju takowe w ogole istnieja? Evil or Very Mad )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Robert
Gość





PostWysłany: 02:50 Pią 28 Paź 2005    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za ile można kupić nowy silnik do Z 056 i czy wogóle takie coś sie opłaca. Question
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Następny
Strona 43 z 45

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach