Skocz do zawartości
Gość Tomek

Co sądzicie o kombajnie BIZON ZO56?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat. Otóż przymierzam się do wymiany kombajnu. Mam teraz ZO56 z 79r z kabiną i sieczkarnią, ale do wymiany jest podłoga łącznie z całym koszem sitowym po drugie kombajn ma jeszcze wąskie koła. I tu pojawia się problem: co kupić. Zastanawiam się nad BIZONEM ZO56 z lat 90-tych w dobrym stanie - koszt jakieś 45 tyś lub Claasem Dominatorem 96- koszt ok 70 tyś. I zastanawiam się czy jest sens kupować Claasa, jeżeli mam rocznie do wykoszenia 17 ha swojego i jakieś 40 ha na usługi. Dodam że pola średniej wielkości 0,5 ha i niestety orka zagonowa. Może ktoś coś doradzi bo zupełnie nie wiem co robić. Aha za swojego chciałbym wyjść z ceną 16 tyś - czy to rozsądna cena?

 

sam powinieneć wiedzieć czy ZO56 ci wystarcza czy potszebujesz coś lepszego czy nie, a co do ceny twojego starego to zalerzy w jakim jes ogólnym stanie jak wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zamiast kupowac młodszego za 45 zainwestowałbym w tego z 79 a po remoncie np za 20 tys tez bys miał sprawna maszyne byś wiedział co tam masz a i cos by jeszcze zostało ale jesli masz sałaty możesz machnac sobie classa tylko ze on troszke dłużej bedzie sie zwracał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Remont mojego odpada bo pewnego słonecznego dnia był przewrócony na bok i jest minimalnie zeskoszony. Niby niezauważalne ale jednak w dłuższej eksploatacji podzespoły teraz za to odpowiadają. Po drugie powoli robi się problem z niektórymi częściami dedykowanymi tylko do tego starego typu. A co do Claassa to mam wątpliwości czy się wogóle zwróci, bo z roku na rok koszenia coraz mniej, jednak ta ich podobno niezawodność bardzo kusi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie przy wymianie bym nie kupił już Bizona.

Class ew John Deere 10-12 letni będziesz miał jeszcze na kupę lat. Z częściami też nie ma większego problemu a sam komfort koszenia jest nie do porównania.

Jak miałem Bizona ( już z kabiną) to za dzień 40-60 ton to było OK. Teraz 11 letni Class Dombinator nie ma kłopotu ze 150 tonami. Cicho,czysto, radyjko gra, klima chłodzi też piwko do kolacji (??). I po 12 godzinach za kółkiem to tak jak Bizonem po 2-3.

Fakt, że jak coś pójdzie to jest trochę kasy.No i nietety białej idzie trochę więcej na dzień ale na tonę wymłóconą mniej.

Mówią też że DeutzFahr jest niczego, ale nie moge na jego temat nic powiedzieć. Sąsiad kupił w br sobie nówkę na PROW i na razie nie narzeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Swojego czasu natknąłem się necie na informacje dotyczące sprawdzania używanego kombajnu. Tzn. na co zwrócił uwagę przy kupnie tej maszyny. Opisane było kolejno co i w jaki sposób można sprawdzić. Wie ktoś może gdzie to jest bo nie mogę teraz znaleźć. Jeśli tak to proszę o linka. Myślę że przyda się to innym chcącym kupić kombajn. A może ktoś z forumowiczów wie i zechce się podzielić taką wiedzą. Z góry dziękuje za informacje i porady 

Pozdrawiam

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam to ze gubi zboże to mogą być za mocno domkniete sita żaluzjowe i niezdązy przesiać i wtedy wyrzuca zboże ale jednoczesnie powineneś mieć czyste zboże w zbiorniku jak mocno domkniete sita sa!!! nieszczelna młucarnia,połaczenie gardzieli z hederem itp pochodne,za duży strumień wiatru,lub za małe obroty silnika prawidłowe obr to 2200 obr/min a bez włączonej mlucarni to 2400 max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponawiam pytanie jak ustawić kombajn do koszenia jęczmienia ozimego
silnik na 2200 obr/min ,młucarnia na 900 obr/min klepisko skrecasz na 3/4,wiatr lekko podkrecony na 1/4, sita ,górne bardziej otwarte niż dolne .[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz mieć za mocno otwarte górne sito i będzie stawało na dolnym
raczej nie jakies inne propozycje dlaczego mogą sie zapychać sita?
Powodem zapychania się sit może być przeważnie za mała predkość wału korbowego silnika co wiaze sie ze zbyt małą prędkoscią roboczą kosza sitowego,za wysoko podniesione sito kłosowe,za mocno skręcone klepisko w wyniku tego za duzo plew i słomy przedostaje sie przez ruszt klepiska co takze powoduje negatywne czyszczenie zboza,lub zboze jest jeszcze wilgotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie mam zamiar założyć turbinę do bizona zo56 super ale nie wiem jak to bedzię sie sprawdzać? ktoś może robił taką przeróbkę? silnik mam dobry nie bierze oleju ale czy nie trzeba dołożyć dodatkowej chłodnicy oleju?i czy turbina nie skróci żywotności silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bizonie sie nie opłaca ( nie jestem pewien) czy nawet blok silnika nie jest inny od tego doładowanego ale napewno sa inne głowica,tłoki korbowody,pompa,dlatego lepiej kupić jakis z turbo do remontu i go zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy wymienić rozdzielacz przy Bizonie 3-sekcyjny- na regenerowany,czy na nowy.Jakie macie doświadczenia?Różnica w cenie to ok.500zł.

Dodam, że założyłem regenerowany do podnośnika przy C360 przed trzema laty i do dzisiaj ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja parę lat temu założyłem regenerowany z Tucholi.Miał taką wadę że sekcje były słabo skręcone.Zaraz po zamontowaniu i uruchomieniu musiałem zdemontować bo przeciekał.Rozkręciłem sekcje,dałem nowe uszczelki i skręciłem.Działa do tej pory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam takie pytanie mam zamiar założyć turbinę do bizona zo56 super ale nie wiem jak to bedzię sie sprawdzać? ktoś może robił taką przeróbkę? silnik mam dobry nie bierze oleju ale czy nie trzeba dołożyć dodatkowej chłodnicy oleju?i czy turbina nie skróci żywotności silnika?

tak jak napisal kolega matii tak wyglada sprawa zamontowania turbiny, no i nie tyle dodatkowa chlodnica oleju a wymienik ciepla powinien byc.

Ale czy w 56 az tak bardzo potrzebne turbo, jak silnik jest zdrowy to daje rade z powodzeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło Tucholi jest mały zakład co porządnie regeneruje hydraulike mam telefon jakby co to na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nawiążę do tematu tej "turbinki ' myślę że jeśli bardzo chcesz mieć Bizona Z056 z turbiną to lepszym rozwiązaniem jest kupić seryjny silnik z turbiną (do remontu )niż ją samemu zakładać bo to będzie taniej bo jeśli byś chciał zrobić konkretnie swój silnik to musiałbyś wymienić tłoki , korbowody praktycznie całe bebechy to czy tak czy tak musiałbyś co rozbierać a jakbyś kupił seryjny z turbiną ale do remontu i samemu byś mu zrobił kapitalny to byś miał silnik pewny i mocny . Bo zakładając turbinę do zwykłego silnika nie nacieszysz się nim zbyt długo . Silnik z turbiną musi być "zakuty " tzn kute tłoki , korbowody .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o to czy bizon potrzebuje turbo ?? to myślę że to zależy masz rozdrabniacz do słomy . jeśli nie to zdrowy silnik swobodnie daje radę . bo jak masz rozdrabniacz i tniesz słomę pszenżyta to turbinka bardzo się przydaje zwykłe silniki jak maja założony rozdrabniacz to przy 80-100 godzin /sezon po 5 latach czeka je remont .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam taki problem. Otóż stanowczo za dużo słomy dostaje mi sie na górne sito. Jak przynajmniej co dwa zbiorniki nie wyczyszczę sita to w zbiorniku mam samą słomę. Czego to może być przyczyna. W zeszłym roku wszystko było ok a tu teraz taki klops
Za duże obroty bębna młucącego,za mocno skrecone klepisko,za małe obroty silnika prawidłowe to 2200obr/min! ,kierownice powietrza ustawić na środek,sito kłosowe ustawic pionowo w stosunku z sitem górnym , strumień powietrza zwiększyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sito kłosowe ustawic pionowo w stosunku z sitem górnym

 

Sorry ale nie bardzo rozumiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sito kłosowe to te z tymi grzebieniami na tyle kosza sitowego i one powinno być ustawione na równej płaszczyżnie z sitem górnym żaluzjowym,lub o jeden otwór w góre ,sito kłosowe reguluje się po obu stronach płaskownikami z otworami 8mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze masz zamocno opuszczona taką gume ktura przyblokowywuje słome u mnie sie ja reguluje łańcuchem jak sie wchodzi do silnika.w podłodze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie tej turbiny to czy w rekordach nie jest ten sam silnik? tylko ze ma turbo założone??i dodatkowe 20 km wiecej? czym tamten rózni sie od tego? czy nie tylko turbina??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ktoś ma lub wie jak zamontować klimę w 56

proszę o spokojne odpowiedź

Mam zamiar coś takiego zrobić i proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie

czy zainstalowanie blachy na siatkę osłaniającą chłodnicę w bizonie poprawi jego chłodzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...