Skocz do zawartości
Gość FLorian

Przyczepy rolnicze

Rekomendowane odpowiedzi

moze byc identyczny jak przy przyczepie ale dwustronny.

mozesz wlac nawet najlepszy olej, ale jak ciagnik nie ma osobnego zbiornika na hydraulike to i tak nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie które proponuje "Gustlik"to według mnie nadawało by się do silników hydraulicznych.Maciej.goo nie wiem czy Twoja propozycja jest rozwiązaniem sprawdzonym.Można by np.zastosować siłownik wysięgnika od Cyklopa(podaję jako przykład ,należało by porównać wewnętrzne pojemności siłowników).Wymontować tłoczysko ,dorobić i uszczelnić tłok,zaślepić otwór w którym przesuwało się tłoczysko.Tylko pojawia się problem siły jaką trzeba przyłożyć aby wepchnąć olej do układu hydraulicznego przyczepy.Bo lżej jest wcisnąć olej z małego otworu w duży niż z dużego w mały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siłę idzie banalnie obliczyć ale problem w tym że pojemność tłoków w przyczepach jest ogromna;) A taki "Bufor" musiał by być większy od tego tłoka kiprującego prawie dwukrotnie;) łatwiej i taniej 2 tłok obok dołożyć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko zależy od skali i kosztów.

Pomysł z tymi buforami jest dobry ale: trudno uszczelnić układ, w przypadku pęknięcia przewodu trudne uzupełnienie oleju, koszt układu znaczny.

Układ proponowany przez Gustlika czyli silnik i pompa w jednym to nic innego niż Zębaty Dzielnik Strumienia. Ustrojstwo to jest szeroko wykorzystywane w kombajnach gdzie potrzebujemy różnych strumieni do napędu silników hydraulicznych. I tu Tekmie ma rację. Bo dzielnik wykonuje robotę przedewszystkim przepływem. Poza tym pompy z ciągnika mają zbyt małą wydajność by to ustrojstwo dobrze pracowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wszystkie ciągniki i przyczepy zalac jednym olejem i nie trzeba nic kombinowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zalej 16-ke olejem po 20 zl za litr i dolewaj... nie ma takiej opcji...jak ktos ma lepszy ciągnik to niestety trzeba maszyny podzielic odpowiednio do ciągnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zalane półsyntetykiem 12045 i też myślałem że dużo trzeba będzie dolewać ale nie ma tragedii te 10l na rok wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich ciągników ten sam olej ja mam w C-330 i MF ten sam ale nie wiem jak stary ursus na to zareaguje;) bo to w końcu rzadszy olej niż ma w silniku:P Ale no cóż nie szło inaczej;) (skrzynia w C-330 wypłukana z starego oleju trochę pompie się to nie podoba że takie rzadkie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dalej mam strach;) że coś się staruszkowi stanie;) ale Zetor dalej odizolowany na starym oleju;) no i do przyczep jest bo się ewidentnie leje z tłoków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna i ja takiej szukam,ale najważniejsze aby w dowodzie maiła zapisana "rolnicza'' bo masa całkowita to około 20T a to rocznie na przeglądzie ze 2stówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze warto to sa bardzo mocne przyczepy tylko ze i trzeba mieć większy ciągnik bynajmniej do ciągnięcia na polu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamierzam naprawić trochę swoje siłowniki przy D-47 bo się trochę leją tylko nie wiem jak się za to zabrać. Może ktoś podpowiedzieć. A ta przyczepa korsarza całkiem całkiem za takie pieniądze to się opłaca tylko czy ma siłownik do kipowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się przymierzam do zakupu przyczepy PRONAR 6 tonowej, podwójne burty 50+50cm, zaczep tylny, hamulce, z tyłu zasuwa do zboża, 3 stronny wyglad, ogólnie fajna cena ok 37000zł tak napisał mi dealer jak brałem oferty na maszyny pod PROW w grudniu ub.r, ciekawe ile podrożeje i czy wypali z tym PROW-ew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...