Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Marek wpisz w wyszukiwarce Forum instrukcje MF, kilka osob się kiedys reklamowalo, ja tak znalazlem do swojego 6150 i za 150 zł otrzymalem 3 skserowane grube książki: dwie - to katalog części, a najgrubsza - to instrukcja w j.angielskim. Przydaje się (oby nie), Nie pamiętam jednak od kogo to kupiłem. Pozdrawiam. Za darmo instrukcji - nie spotkałem, Katalogi owszem - przewijają się często - w wersji elktronicznej. Pozdrawiam. Jakbyś w razie jakiś pojedynczy temat chciał - to kilka (kilkanaście stron) mogę skserować i posłać - bo ciągniki podobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM

CZY JEST KTOŚ NA FORUM KTO MÓGŁBY MI COŚ POWIEDZIEĆ NA TEMAT

MASSEJ FERGUSON 3645

PROSZE O OPINIE

Z GÓRY DZIĘKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogodnych, Uśmiechniętych, Ciepłych - Sercem Świąt Bożego Narodzenia WSZYSTKIM życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oraz nie psujących się maszyn i urodzaju w polu:) Tak w ramach dodatkowych życzeń;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZDROWYCH ,WESOŁYCH i SPOKOJNYCH SWIĄT BOŻEGO NARODZENIA życzę wszystkim no i niepsujących się MF.

 

 

nieprzecholować hehehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ;d znowu maly problem z MF

pompka zasilajac PODAJE ZA MALE CISNIENIE BO PODOBNO JAK KOLO FILTRA PRZYTRZYMAM PALCEM TO MAM NIE UTRZYMAC A UTRZYMAM BEZ PREBLEMU... NOI NIE PODAJE PALIWO NA WTRSYKI PRAWIE WOGULE... ( jak odkrece jedna z rurek to leci paliwo na wtrsyki ale strasznie male cisnienie) pompka paliwa nowa wiec co moze bys spowodowane tak malym cisnieniem.

znajomu mowi ze pompka podaje za male cisnienie gdyz ten dźyndzel ktory powoduje ruch membrany w pompce za malo sie nagina... ma ktos pomysl co robic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że ja tam też nie mam jakiegoś ciśnienia wielkiego ale nie się ktoś wypowie znający temat. A tam gdzie wtrysk to przecież się nie może lać chyba ile wlezie bo tam określona dawka paliwa jest... Może jakiś zaworek nadciśnieniowy maż padnięty albo coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i życzę pomyślności i wszystkiego co najlepsze w te piękne święta!

W tym typie układu wtryskowego podtłaczanie paliwa dzieje się dwustopniowo. Stopień pierwszy to pompka membranowa o napędzie krzywkowym napędzana z wałka rozrządu. Ciśnienie wytwarzane przez nią to około 0,03 Mpa czyli niewiele bo jej zadaniem jest dbanie o prawidłowe napełnianie układu paliwowego tj. przewodów i filtra. Skok krzywki jest faktycznie niewielki a jeżeli wałek rozrządu ustawi się tak że krzyka wałka naciska na ramię przepony pompki to skok jest prawie żaden. Trzeba rozrusznikiem minimalnie obrocić silnik i skok zmieni się.

Stopień drugi. Pompa rotacyjna umieszczona w pompie wtryskowej taki mały dekielek na trzy śrubki.Ta wytwarza odpowiednie ciśnienie do napełniania sekcji wysokiego ciśnienia czyli pomporozdzielacza.

Jeżeli wymieniona była na nową pompa membranowa to raczej nie jej wina chyba że ssie powietrze albo zapchane jest sitko wewnątrz pompki.

Ilość paliwa lejąca się z przewodów będzie rzeczywiście mala bo dla niektórych silników to np. 0,14cm sześciennego. Dlatego do ustawiania pompy w silniku wykorzystuje się kapilary.

Mam prośbę . Niech kolega nie grzebie już w tej pompie tylko zaniesie ją do sprawdzenia . Bo w końcu trzeba jakąś przyczynę wyeliminować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że on tą pompę rozbierze rozreguluje na amen a nie zawiezie nigdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pomoże ktoś? Mam problem z MF 3095. Wszystko cały rok działało No i stało się. EHR umarł. Nie żyje. kontrolki nawet nie mrugną. Zasilanie na przełączniku jest i wydaje się że przełącznik działa. Dlaczego jednak nie działa podnośnik nawet z przycisków na błotnikach? Już mam depresje. Kolega z innego forum radził sprawdzić stycznik w panelu sterowania i elektrozawory. Sprawdziłem więc najpierw elektrozawory i rzeczywiście gdy wciskam przycisk na jednym to podnośnik się unosi a na drugim opuszcza. Zabrałem się więc za stycznik. Rozebrałem tą puszkę z napisem HITCH-TRONIC i rozdzieliłem te dwie płytki z układami. Przy pomocy silnej lupy przejrzałem wszystkie luty na płytkach i żadnych pękniętych ani stopionych nie znalazłem. Na jednej z nich jest wlutowany stycznik z cewką. Te styki nie wydają się żeby były nadpalone. Wyglądają jak nowe. Dla pewności wcisnąłem kawałek z izolacji z kabla rozruchowego tak aby dotykało styku z drugiej strony, skręciłem wszystko i zamontowałem w traktorze. No i kurcze to samo. EHR ani nie mrugnie. Diody nawet nie mrugnęły w żadnej pozycji, ani przy odpalaniu, ani przy przegazówce, nic. Podświetlenie panelu działa, a na włączniku tym prztyczku co się pobudza EHR jest napięcie coś ponad 13 na zapalonym a 12 z groszami na zgaszonym. Jak zmierzyć napięcie bezpośrednio na styczniku? Czy można zrobić obejście i puścić prąd bezpośrednio na elektrozawory? Jakie tam jest napięcie? Pomóżcie proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj maila dostaniesz schematy i opisowkę do ehr 30xx i nie podpieraj styków w przekaźniku. Posprawdzasz napięcia i dojdziesz gdzie zaczyna sie problem. Zasilanie tego ustrojstwa odbywa się dwutorowo a objawy świadczą o jego braku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adres danielzak@tlen.pl Więc już tak główkuje tu że coś z zasilaniem jednak jest. Kurcze może jednak wymontować alternator i dać do sprawdzenia i niech szczotki wymienią. Może tu leży przyczyna. Dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłane plik jest w pdf. Za zasilanie odpowiada złącze oznaczone "N" przejrzyj rozdział na stronie17 jest tabelka z opisem kolejności pomiarów na stykach i jakie napięcia powinny być. Zwróć uwagę że pierwszy pomiar wykonujemy na wyłączonym silniku a drugi na włączonym. Styk 14 to masa jeżeli ona szfankuje pomiary mogą być nieprawidłowe. No i najważniejsze sprawdź prąd na bezpiecznikach przy filtrze powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki serdeczne. To teraz będę miał zajęcie. Jak znajdę usterkę to napiszę. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za pozwoleniem mirro -wysłałem schemat. Dołączyłem też trochę innych materiałów jakie gromadzę n.t. tych traktorów. Trochę tego jest więc cierpliwości w pobieraniu maila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pliki są dla wszystkich niekiedy brak czasu stoi na przeszkodzie wysłania ale poprawię się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od niedawna wszedłem w posiadanie masseyt fergusona 3065(turbo) 85km . niedawno zaczął kopcic i ropa poszła do oleju wiec zawiozłem koncówki wtrysków do mechanika wszystkie były złe . Naprawił mi je włozylem spowrotem to mf-a wymieniłem olej fitry odpalam a tam jak było tak jest. zapomnialem wsponąc ze gdy wejdzie na wieksze obroty i potem z nich schodzi to słychac charakterystyczne pukanie . zdjąłem dziś tłumik by zobaczyc czy wogóle turbina chodzi no wiec turbina chodzi tylko z niej ropa napierdziela. POMOCY POMÓŻCIE ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...