Skocz do zawartości
Marek Sz

Wszystko o ciągnikach Fendt

Rekomendowane odpowiedzi

Zbiornik oleju podnośnika i hydrauliki zewnętrznej pod maską silnika po prawej stronie. Pojemność około 20l. Podaję z instrukcji dla farmer 307- 312 .

Same linki czasem nic nie mówią a sztuką jest wyłowić w nich konkretne dane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, mam problem z Farmerem 312 '94 rok(nowa kabina), czasami podczas podnoszenia zatnie sie podnośnik i podnosi do samiuśkiego końca i chce jeszcze dalej(dusi pompe), strzalka do góry się wtedy nie świeci, a gdy prząłącze na opuszczanie to sie świeci żólta od opuszczania a podnośnik dalej dźwiga!, czyli z panelem jest wszystko ok!, podnośnik odblokowuje tak, że ruszam wajchą od hydrauliki i puści czasami). Myśle, ze winny jest elektrozawór, który sie zacina, jak się do niego dostać, gdzie sie on znajdujeDzięki z góry!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak staniesz z tylu ciagnika to elektrozawor od ehr jest na wprost tak jak by pod siedzeniem. napewno zobaczysz bo od lewej i od prawej wchodza do niego kabelki, zreszta cewki widac z daleka, jak sie zacial to wcisnij go z ktorejs strony i moze sie nie bedzie zacinal. sprawdz jeszcze czujnik podnoszenie bo on tez moze takie jaja robic. czujnik znajduje sie przed tym elektrozaworem do niego tez ida kabelki od gory wiec chyba znajdziesz latwo. no i tak dla informacji u korbanka za kompletne elektrozawory naliczyli mi ponad 30 tys(30 000). a za czujnik w filii korbankow w wierzchowiskach 2900(ten sam czujnik w centrali u korbankow kosztuje 1500).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękował! Zabiore sie w to na wiosne jak bedzie troche cieplj, ogólnie sytuacja zdarza się raz na jakieś 250h więc nie ma źle ale czasu sie troche straci..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wystarczy go tylko co jakis czas wcisnac puki co. tylko musisz tego pilnowac bo mozna latwo pompe zajechac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zawsze możliwie szybko gasze silnik. Jeszcze jedno pytanko, traktor w zime zawsze palił od kopa, a ostatnimi czasy ma z tym problemy, więc wziałem na celownik świece w kolektorze dolotowym, okazało się, że nie działa, więc ją wykręcilem podłączyłem na szybko do innego ciągnika i działa...więc nie ma prądu na przewodzie doprowadzającym, bezpieczniki ok., Jutro bede dalej szukal tylko jest to dość klopotliwe, bo kabel łączy się z innymi w wiązke i idzie poprzez wtyczke do kabiny..Może macie jakiś pomysł, gdzie jest jakiś wrażliwy punkt, że coś nie łączy? Mysle, że kolejnym etapem bedzie odczepienie wtyczki pod kabiną i tam zabawa..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Twoja 312 ma numer nadwozia zaczynający się na 312/..... to powinieneś mieć zainstalowany EHR-D i jeśli tak jest to elektrozawory nie będą pod siedzeniem . Zawory pod siedzeniem byly we wcześniejszych wersjach EHR-4. A czy podnosi na max bez względu na położenie pokrętła ograniczającego wysokość podnoszenia?

Gdzieś po drodze między świecą a kabiną powinien być przekaźnik znajdź go idąc po przewodzie zasilającym od świecy.

Sygnał sterujący przekaźnikiem po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 powinien być na styku nr9 gniazda C pod kabiną - to jest to złącze gdzie jest więcej przewodów i nie ma głównego zasilania +.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sie zatnie to tak podnosi na max(wyżej niż normalne max, poprostu aż tłoków sie skończy), przeważnie zacina sie przy dobijaniu do ustalonego położenia, a zaczęło się tak dziac po wymianie oleju hydrauliki i myśle czy nie zamieszalo jakiegoś brudu i przez to tak sie dzieje.

Co do świecy: kable łączą się w wiązke pod maską i chowią się w rurce aż do gniazda przy kabinie, na tej drodze nie widać żeby przekaźnik tam jakiś był.

Dzięki za rady- widze, że fachowcy tu działają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory za posta pod postem.

Zajżałem w ksiażke od 500 i też pod 9 jest świeca(Kaltstartrelais- Gluehkerze) i podeprze się tym schematem przy pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz schematy od 500 powinno być tak samo. Najlepiej znaleźć po numerach nadrukowanych na przewodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj było strasznie zimnno i nic takiego nie zrobiłem:( Tyle, że jeszcze raz porządnie przestudiowałem uklad instalacji tej swiecy. Od świecy idzie przewód elektryczny i idzie on bezpośrednio z innymi kablami do wtyczki pod kabiną(nie ma tam żadnego przekaźnika). Jest jeszcze elektrozawór do, którego jest dopowadzony przewód z paliwem i przewód elektryczny, jest też przewód z paliwem idący od tego elektrozaworu do świecy. Elektrozawór jest chyba ok., bo podczas grzania świecy "cyka" czyli się otwiera. Ciekawi mnie jedno jeżeli jakiś sterownik byłby zapsuty to czy normalnie na desce paliła by się kontrolka od swiecy? Moim zdaniem by migaala lub w ogóle nie śweciła. Co dziwnego świeca nie grzeje a i tak po kilkudziesięciu sek. kontrolka gaśnie tak schoćby wszystko było ok. i świeca grzała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik powinien być przymocowany do wspornika zbiornika paliwa po prawej stronie silnika.Wspornik z bolcem pierwszy od kabiny jego wewnętrzna strona. O ile masz zbiornik paliwa nad silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tyle, że tam nic nie ma...A co do zaworów podnośnika to gdzie się one znajdują jeżeli można wiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z elektroniką w fendzie a mianowicie przy obróconej stacyjce miga mi czerwony trójkąt i wyświetlają mi się na wyświetlaczu następujące błędy

-zanieczyszczenie filtru powietrza

-brak płynu hamulcowego

-mało oleju w hydraulice

-czujniki (sensory)

-smarowanie przekładni

-temperatura oleju hydraulicznego

i gdzie jest wyświetlany poziom paliwa,ładowania akumulatora i poziom oleju w hydraulice to te kreseczki mi migają I jeszcze jak włanczam EHR na podnoszenie to podświetlenie prawej konsoli mi miga po przełączeniu na STOP nic się nie dzieje.

Stało mi się to jak zgasiłem traktor i za jakieś 20-30 minut chciałem go zapalić i po przekręceniu stacyjki mi się to wszystko wyświetla.Już odłączyłem akumulatory (bo kiedyś miałem przypadek w aucie że komputer coś zwariował i zaczęły skakać obroty silnika a po odłączeniu i po ponownym podłączeniu było wszystko ok) i po pewnym czasie podłączyłem znowu i dalej to samo.

 

Może ktoś wie co z tym zrobić albo jak się za to zabrać bo już nie mam pomysłów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak poziom oleju w hydraulice, nie ma od tego komunikatu ani żadnego wskaźnika.

Poziom paliwa i ładowanie jest na lewej części wyświetlacza(są obok słupków rysunki i bardzo łatwo poznać...) Jak masz ładowanie na czerwonym(1-2 kreski) to sie nie dziwie że wszystko szaleje, bo poprostu wszystko dostaje za mało prądu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! kolego to jest test kontrolek chodzi o to czy wszystko działa jak należy czy żarówka czasem nie jest spalona w niektórych traktorach stosowali takie włączniki do sprawdzania kontrolek na desce rozdzielczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, ale nie w tych traktorach, pisał przecież, że się to stało po 30 minutach przerwy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie że mam nowe akumulatory. ja z nim jeździłem i potem go wyłączyłem na jakieś 20 minut i po przekręceniu stacyjki zaczęło wszystko wariować.Więc nie ma możliwości żeby było za mało prądu. A poziom oleju w zbiorniku hydrauliki w Fendt 816 jest standardem w serii 300 lub 500 było jako opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie czuć dymem w kabinie? Bo objawy są takie jak w przypadku kiedy zaczyna się smażyć gniazdo i wtyka z kablami zasilającymi pod stopniem kabiny po prawej stronie. I może to dotyczyć i zasilania i masy. Te czujniki na silniku powinny być zasilane jedną linią więc problem chyba leży na głównej magistrali. Zacznij po kolei od rozrusznika tam powinien być bezpiecznik 100A. Najprostszy test to włącz halogeny i sprawdzaj czy złącza się nie grzeją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie nic się nie smaży. Już oglądałem te dwa gniazda z kablami przy schodkach i nic nawet żadnej śniedzi. Czujnik od temperatury wody działa normalnie a pozostałe trzy słupki migają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już znalazł się problem ze czujnikami. Wina tkwi w liczniku dlatego wszystko wariowało. Dzięki za pomysły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...