Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 14:38 Sob 31 Paź 2020


Wszystko o Ursus C-330
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 173, 174, 175  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 08:52 Czw 17 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Odnośnie kontrolki awaryjnych: nie mam możliwości żeby sprawdzić w realu,ale sądzę że na forum Elektrody jest przystępnie opisane.Ewentualnie rozrysuj Swoje podłączenie to może coś poradzimy.Odnośnie luzu w zwolnicy to proponuję odkręcić ten dekielek od str.wewnętrznej i poruszać kołem.Ja mam na łożysku kulkowym i jest już wybite gniazdo łożyska i występuje luz.Nie wiem jak jest w Twoim ciągniku.Patrzałem w katalog ciągnika Ursus C330M to już jest łożysko (32211) i tu można spróbować dociągnąć nakrętkę koronkową na wale koła.Odnośnie odkręcania to na początek można spróbować coś z tych produktów http://www.kleje-loctite.pl/book/i051ch03.htm chociaż sam z tym nie mam doświadczenia.Na którymś z forum był opisany podobny problem i tam właściciel zastosował jakieś specjalne podkładki,ale obecnie nie mogę trafić na ich nazwę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 533
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 20:34 Sro 16 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiarus napisał:
Technik rolnik napisał:
Mam awaryjne ale nie świeci się ta kontrolka zielona.podejrzewam, ze cos z masa gdzies nie tak.
A skad sie moga brac luzy na kolach w tylnym moscie. W okolicach mechanizmu roznicowego wszytskie sruby nie poluzowane.

Rozumiem ,że chodzi Ci o koła zębate.Wszelkie luzu na kołach zębatych podczas składania przekładni (ogólnie) reguluje się podkładkami dystansowymi.Luz może być z powodu niedokładnego dopasowania lub zużycia.


Ale ja nic nie składałem. Poporustu jak poruszam kolem jak stoi na "biegu" to ma luzy. Gdzie te podkładki dystansowe sie wstawia i jak? A moze jakies lozysko poszlo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wiarus



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 312
Skąd: krakowski

PostWysłany: 19:15 Sro 16 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Technik rolnik napisał:
Mam awaryjne ale nie świeci się ta kontrolka zielona.podejrzewam, ze cos z masa gdzies nie tak.
A skad sie moga brac luzy na kolach w tylnym moscie. W okolicach mechanizmu roznicowego wszytskie sruby nie poluzowane.

Rozumiem ,że chodzi Ci o koła zębate.Wszelkie luzu na kołach zębatych podczas składania przekładni (ogólnie) reguluje się podkładkami dystansowymi.Luz może być z powodu niedokładnego dopasowania lub zużycia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 533
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 17:50 Sro 16 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam awaryjne ale nie świeci się ta kontrolka zielona.podejrzewam, ze cos z masa gdzies nie tak.
A skad sie moga brac luzy na kolach w tylnym moscie. W okolicach mechanizmu roznicowego wszytskie sruby nie poluzowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 18:17 Wto 15 Lis 2011    Temat postu: Awaryjne w C330 Odpowiedz z cytatem

Witam.Podejrzewam jakiś błąd w połączeniu.Na forum Elektrody opisany sposób podłączenia awaryjnych w C330M.Możesz sprawdzić http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1248362.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 533
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 17:46 Wto 15 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co moze byc przyczyna braku kierunkowskazów, awaryjne sa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
malkolm2



Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 1211
Skąd: leżajsk- biłgoraj

PostWysłany: 19:19 Czw 10 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

są to całkiem inne instalacje, niestety do M instrukcji nie mam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 533
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 21:43 Wto 8 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy w przerywacz c330M powininen być podłączony do masy? Mam nową kostkę z sześcioma wyjściami z tym, że jedna jest pusta? Mam oddzielnie kabel z wsuwką i kółkiem na końcu. Powininenm go tam włożyć i przykręcić do jakieś śruby?
Ma ktoś schemat instalacji do c330m bo z c330 sie nie pokrywa duż o rzeczy a juz napewno kolory kabli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rusin



Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 233
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: 17:56 Sro 2 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak opada to nie pompa tylko uszczelnienie tloka lub rozdzielacz. no i oczywiscie zakladamy ze polaczenie tlok-rozdzielacz jest szczelne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
1210



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 23

PostWysłany: 10:37 Sro 2 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak z podnoszeniem na rozgrzanym oleju. moze to oringi w pompie. koszt oringów z 3 zl. plus robota około 2 h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kellyq



Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 2

PostWysłany: 09:51 Sro 2 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Heja

Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego gdy ciągnik jest rozgrzany to podnośnik bardzo szybko opada np. z pługami podczas orki, na zimnym jest OK. Czy to może wina pierścieni na tłoku podnośnika czy coś na rozdzielaczu popuściło, jak to zdiagnozować żeby niepotrzebnie nie kupować części wartych grubą kasę.
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1548
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 20:30 Pon 31 Paź 2011    Temat postu: Re: zapalanie Odpowiedz z cytatem

1210 napisał:
Witam
..... Zapłon ustalony maksymalnie do przodu...
Co to znaczy?Jest instrukcja obsługi która określa zasadę(moment) wtrysku,i tego należy się trzymać.
Cytat:
2.6.Ustawianie początku wtrysku .
Ustawianie początku tłoczenia paliwa wykonujemy każdorazowo przy zakładaniu pompy wtryskowej na silnik .Pompę wtryskową należy ustawić tak, aby ząbek na kołnierzu pompy pokrywał się z rysą na płycie pośredniej silnika, do której przykręcamy pompę .Koło zębate napędu pompy trzeba wraz z piastą umocować na wałku pompy tak aby znak O na wieńcu koła zębatego napędu pompy znalazł się naprzeciw takiego samego znaku na wieńcu koła zębatego pośredniego . Początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić przed górnym martwym położeniem tłoka podczas suwu sprężania . Przy ustawianiu początku tłoczenia (ustawia się go tylko dla 1 cylindra) należy włączyć odprężnik, odpowietrzyć układ paliwowy do pompy wtryskowej włącznie i ustawić pompę na podawanie dawki rozruchowej , tj. przesunąć dżwignię ręczną dawkowania paliwa w tył do oporu(na pełną dawkę paliwa) i przekręcić uchwyt wzbogacacza .Następnie wykręcamy kołek ustalający , znajdujący się z prawej strony ciągnika na przedniej ściance obudowy koła zamachowego i wkładamy nienagwintowanym końcem w otwór, z którego został wykręcony. Pokręcamy wałem korbowym w prawo aż do ukazania się paliwa w króćcu przewodu wysokiego ciśnienia 1 cylindra i dociskając kołek ręką do koła zamachowego obracamy dalej wałem korbowym w prawo, aż kołek wpadnie w pierwszy z otworów na kole zamachowym. Aby upewnić się że kołek tkwi w pierwszym otworze , a nie w drugim, trzeba go wysunąć z otworu i obracać dalej w prawo wałem korbowym; po niewielkim obrocie wału , kołek powinien trafić na drugi otwór oznaczający górne, martwe położenie tłoka 1 cylindra. Po wyjęciu kołka trzeba obrócić wałem korbowym w lewo , aby kołek trafił w pierwszy otwór, oznaczający początek tłoczenia paliwa do 1 cylindra. Nie wyjmując kołka ustalającego z otworu w kole zamachowym luzujemy kluczem nasadowym trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy do piasty i pokręcamy kluczem wałek pompy wtryskowej w prawo , aż do chwili drgnięcia poziomu paliwa w króćcu przewodu paliwowego 1 cylindra. W tym położeniu ,starając się nie poruszyć wałkiem pompy, dociągamy trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy do piasty koła (rysa ze znakiem O na piaście powinna się znależć się w środku otworu w kole zębatym napędu pompy). Po wysunięciu kołka z otworu w kole zamachowym , należy sprawdżić czy początek tłoczenia został ustawiony właściwie.
Ustawienie początku tłoczenia paliwa jest prawidłowe , jeżeli przy obracaniu wałem korbowym dociskany kołek wskoczy w pierwszy otwór na kole zamachowym przy jednoczesnym drgnięciu paliwa w króćcu pompy. Po przykręceniu pokrywy koła napędu pompy wtryskowej należy wyjąć kołek ustalający i wkręcić go w obudowę sprzęgła, a następnie przykręcić przewody układu paliwowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
1210



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 23

PostWysłany: 20:20 Pon 31 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie nie próbowaliśmy. Jak już zapali i się rozgrzeje to potem zapala. A czy to ma znaczenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4023
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 19:34 Pon 31 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A na starter(areozol) prubowaliście?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
1210



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 23

PostWysłany: 18:30 Pon 31 Paź 2011    Temat postu: zapalanie Odpowiedz z cytatem

Witam
Sąsiad ma problem w swojej trzydziestce. Musi z 10 minut kręcić aby zapalił teraz swoją trzydziestkę. Pompa paliwowa właśni co regenerowana. Zapłon ustalony maksymalnie do przodu. Jak się przeleje gorącą wodą to szybciej załapie. Dym ma normalny kolor
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marb80



Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 107
Skąd: koło/wielkopolskie

PostWysłany: 05:59 Czw 27 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co sadzicie o załozeniu pompy z reduktorem na wałek od trola widziłem taki cały zestaw, troche kosztuje bo ponad tysiąc ale wtedy chyba smigał by tur 3 sekcyjny warfamy bez problemu bo taki posiadam na wolnych obrotach. Nie widziłem instalcji w trolu i mam też pytanie jaki duzy musi byc tam zbiornik na olej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1589

PostWysłany: 20:24 Sro 12 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marb80 napisał:
czy podkręcałeś zawór bezpieczeństwa bo bela sianokiszonki to w zasadzie kres nominalnego udźwigu Question

Chodzi o ten zawór na rozdzielaczu? (pokrętło obok gałki podnośnika)[/quote]pokrętło to regulacja dociążania, zawór jest z przeciwnej strony rozdzielacza pod śrubą kołpakową, uważaj żeby jej nie ukręcić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marb80



Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 107
Skąd: koło/wielkopolskie

PostWysłany: 06:03 Sro 12 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy podkręcałeś zawór bezpieczeństwa bo bela sianokiszonki to w zasadzie kres nominalnego udźwigu Question[/quote]
Chodzi o ten zawór na rozdzielaczu? (pokrętło obok gałki podnośnika)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Piotrek 1



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 228

PostWysłany: 18:06 Pon 10 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wziąłem i wkleiłem ta śrubkę na klej zobaczymy jak będzie dalej ale na razie się trzyma a ursusik chodzi dobrze i ma chyba trochę więcej mocy ale i pali więcej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wiarus



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 312
Skąd: krakowski

PostWysłany: 18:05 Nie 9 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piotrek 1 napisał:
no tak ale czy w tym specjalistycznym warsztacie naprawią mi gwint w koprusie pompy to znaczy tam gdzie reguluje się dawkę paliwa? Bo mam zerwany jak napisałem zresztą niżej.

Na pewno. Przy okazji dostaniesz opr. za grzebanie przy pompie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Piotrek 1



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 228

PostWysłany: 14:38 Nie 9 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak ale czy w tym specjalistycznym warsztacie naprawią mi gwint w koprusie pompy to znaczy tam gdzie reguluje się dawkę paliwa? Bo mam zerwany jak napisałem zresztą niżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wiarus



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 312
Skąd: krakowski

PostWysłany: 11:24 Nie 9 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piotrek 1 napisał:
Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego jak ciągnik jest zimny i jak go odpalę to chodzi prze chwile tak jakby na 1 cylinder i trochę kopci na biało ale tylko przez chwile i tak się dzieje na wolnych obrotach bo jak mu dam gazu to normalnie i chyba wtedy chodzi juz na dwa dlaczego?

Po prostu jedn cylinder jest w lepszym stanie niż drugi.Mam na myśli ciśnienie sprężania i rozpylenie paliwa.Przyczyny mogą być różne.Na to ma wpływ stan pierścieni, cylindrów,wtryskiwaczy oraz smarowanie.Pompę wtryskową radzę oddać do specjalistycznego warsztatu.Naprawa nie kosztuje drogo a jest gwarancja prawidłowego ustawienia.Przy dzisiejszych cenach paliwa przepał nie jest bez znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Piotrek 1



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 228

PostWysłany: 09:32 Nie 9 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego jak ciągnik jest zimny i jak go odpalę to chodzi prze chwile tak jakby na 1 cylinder i trochę kopci na biało ale tylko przez chwile i tak się dzieje na wolnych obrotach bo jak mu dam gazu to normalnie i chyba wtedy chodzi juz na dwa dlaczego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Piotrek 1



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 228

PostWysłany: 18:13 Pią 7 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam koledzy mam problem podczas regulacji dawki paliwa w c330 zerwał się gwint w korpusie pompy wtryskowej 9za mocno kontrowałem ) i ta śrubka teraz chodzi jak sama chce moje pytanie jest takie jak to naprawić samemu bez wyciągania i rozbierania pompy pomóżcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1589

PostWysłany: 10:11 Pią 7 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marb80 napisał:
Ja w lato wymieniłem pompę hydruliczna bo tur nie chciiął podnieść sianoliszonki. Roznica jest ale nie taka jak chciałem może trzeba tez by wymienic rozdzielacz ten pod siedzeniem (moze olej po prostu cieknie spowrotem do skrzyni)bo nie ma takiego udzwigu jak bym chciał, dodam ze do obsługi tura mam dodotkowy rozdzielacz przymocowany do kabiny i podłącząny węzami tam gdzie jest standardowo podłączony rozdzielacz na błotniku, moze ktos wypowie sie w tej kwesti.
czy podkręcałeś zawór bezpieczeństwa bo bela sianokiszonki to w zasadzie kres nominalnego udźwigu Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 173, 174, 175  Następny
Strona 12 z 175

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach