Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 12:24 Wto 9 Mar 2021


Wszystko o Ursus C-330
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 173, 174, 175  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1536
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 18:30 Pon 12 Mar 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aero87 napisał:

Jak wymontowac automat? Trzeba wykrecac caly rozrusznik?
Pozdrawiam!

Witam.Trzeba wymontować rozrusznik.Jeżeli przedtem nie ukręcił,tylko wyrzucało bendix to bardzo możliwe że jest uszkodzone to sprzęgiełko w bendixsie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Aero87



Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 30
Skąd: podlasie

PostWysłany: 12:18 Pon 12 Mar 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie mam taki problem ze ciapek nie pali z wajchy z kabiny tylko elktromagnes cyka.
Po zwarciu 2 dużych śrub wirnik za każdym razem kreci lecz nie zawsze załapuje wieniec (nie ma trzaskow, przeskakiwania, po prostu albo załapie albo nie),
wtedy na krótko zwieram przewód od aku. przy automacie z tą mała śrubką od włącznika, elektromagnes stuknie wtedy ponownie 2 duże przy automacie i zapala Smile
Pytanie co jest nie tak? Elektromagnes nie wysuwa sie wystarczajaco daleko i nie podaje pradu na wirnik rozrusznika?
Wczesniej było tak ze normalnie krecił z włącznika i jak juz zaczynał załapywać to wyrzucało bendix z wienca (też bez trzasków, wywalało i krecił sam wirnik a motor stawał bo brakowało mu jeszcze 1 sek pokrecenia)
Jak wymontowac automat? Trzeba wykrecac caly rozrusznik?
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek 1



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 228

PostWysłany: 09:25 Sro 7 Mar 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moja rada jest taka poskładaj wszystko jak Bóg przykazał czyli jak orginał takie kombinowanie może się skończyć źle dla silnika a jego żywotność znacznie się skróci tłoki po jakimś czasie na pewno wypali ale kultura pracy na tych końcówkach będzie inna lepsza ale po co poprawiać fabrykę jak w c330 nie ma co poprawiać to ideał można powiedzieć taka moja rada Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
winio



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: 11:38 Sro 8 Lut 2012    Temat postu: Re: Końcówki wtrysku Odpowiedz z cytatem

winio napisał:
Witam nie chciałem zakładać nowego tematu wiec pytam tu a chodzi mi o kogoś kto może użytkuje w swojej c 330 od dłuższego czasu końcówki wtryskiwaczy od Poloneza 1,9 GLD robię generalny remont swojej c 330 dosłownie cały silnik z nowych części i nachodzi mnie założyć właśnie końcówki od Poloneza 1,9 gld i chciałbym usłyszeć opinie od kogoś kto ma takie końcówki w swojej 330 jak to się sprawuje na dłuższą metę czy niema jakichś wypaleń tłoka czy coś w tym rodzaju , jak jest z ustawieniem ciśnienia tak jak normalnie (135) czy inaczej i jak z siłą jest bo tylko czytałem za jest różnica w pracy silnika na lepsze prosił bym kogoś o opinie w tej sprawie Pozdrawiam i byle do wiosny Very Happy
Przepraszam ze 2 razy ale mi się pomyliło Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
winio



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: 11:36 Sro 8 Lut 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu wiec pytam tu a chodzi mi o kogoś kto może użytkuje w swojej c 330 od dłuższego czasu końcówki wtryskiwaczy od Poloneza 1,9 GLD robię generalny remont swojej c 330 dosłownie cały silnik z nowych części i nachodzi mnie założyć właśnie końcówki od Poloneza 1,9 gld i chciałbym usłyszeć opinie od kogoś kto ma takie końcówki w swojej 330 jak to się sprawuje na dłuższą metę czy niema jakichś wypaleń tłoka czy coś w tym rodzaju , jak jest z ustawieniem ciśnienia tak jak normalnie (135) czy inaczej i jak z siłą jest bo tylko czytałem za jest różnica w pracy silnika na lepsze prosił bym kogoś o opinie w tej sprawie Pozdrawiam i byle do wiosny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
winio



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: 11:35 Sro 8 Lut 2012    Temat postu: Końcówki wtrysku Odpowiedz z cytatem

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu wiec pytam tu a chodzi mi o kogoś kto może użytkuje w swojej c 330 od dłuższego czasu końcówki wtryskiwaczy od Poloneza 1,9 GLD robię generalny remont swojej c 330 dosłownie cały silnik z nowych części i nachodzi mnie założyć właśnie końcówki od Poloneza 1,9 gld i chciałbym usłyszeć opinie od kogoś kto ma takie końcówki w swojej 330 jak to się sprawuje na dłuższą metę czy niema jakichś wypaleń tłoka czy coś w tym rodzaju , jak jest z ustawieniem ciśnienia tak jak normalnie (135) czy inaczej i jak z siłą jest bo tylko czytałem za jest różnica w pracy silnika na lepsze prosił bym kogoś o opinie w tej sprawie Pozdrawiam i byle do wiosny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1536
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 21:23 Wto 29 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Może masz anomalie magnetyczną Wink http://www.youtube.com/watch?v=lmdiZY24-zg&feature=related A tak na poważnie pewnie masa (ciężar)jest większy niż opór stawiany przez sprężanie w silniku.Kiedyś u mnie podczas podjeżdżania ciągnikiem pod górę w czasie zbierania snopków za prasą kierowca się zagapił(za małe obroty silnika) i go cofnęło do tyłu.Całe szczęście że nikomu nic się nie stało tylko z filtra powietrza wydmuchnęło olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 519
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 20:56 Wto 29 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co moze byc przyczyna toczenie sie wyłączonego ciagnika z gorki do przodu na biegu wstecznym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wiarus



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 312
Skąd: krakowski

PostWysłany: 11:39 Nie 20 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koła zębate o zębach prostych mają wraz ze stopniem zużycia zwiększony luz.Ta konstrukcja jest już wiekowa i nie ma się czemu dziwić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1561

PostWysłany: 21:50 Pią 18 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Technik rolnik napisał:
Ale mi chodziło o luz jak sie rusza ciągnikiem w przód i tył jak stoi na "biegu" a nie luz na boki.
luz na kołach zębatych i na wielowypustach na których są osadzone. Ograniczyć luz można tylko na przekładni głownej tylnego mostu i mechaniźmie różnicowym, poza tym można jedynie wymienić poszczególnie części
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mf3085



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Wielkopolska, Kalisz

PostWysłany: 21:19 Pią 18 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Największy luz będą miały zwolnice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 519
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 20:31 Pią 18 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale mi chodziło o luz jak sie rusza ciągnikiem w przód i tył jak stoi na "biegu" a nie luz na boki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1536
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 09:07 Czw 17 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukajcie a znajdziecie http://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?t=12480
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1536
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 08:52 Czw 17 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Odnośnie kontrolki awaryjnych: nie mam możliwości żeby sprawdzić w realu,ale sądzę że na forum Elektrody jest przystępnie opisane.Ewentualnie rozrysuj Swoje podłączenie to może coś poradzimy.Odnośnie luzu w zwolnicy to proponuję odkręcić ten dekielek od str.wewnętrznej i poruszać kołem.Ja mam na łożysku kulkowym i jest już wybite gniazdo łożyska i występuje luz.Nie wiem jak jest w Twoim ciągniku.Patrzałem w katalog ciągnika Ursus C330M to już jest łożysko (32211) i tu można spróbować dociągnąć nakrętkę koronkową na wale koła.Odnośnie odkręcania to na początek można spróbować coś z tych produktów http://www.kleje-loctite.pl/book/i051ch03.htm chociaż sam z tym nie mam doświadczenia.Na którymś z forum był opisany podobny problem i tam właściciel zastosował jakieś specjalne podkładki,ale obecnie nie mogę trafić na ich nazwę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 519
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 20:34 Sro 16 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiarus napisał:
Technik rolnik napisał:
Mam awaryjne ale nie świeci się ta kontrolka zielona.podejrzewam, ze cos z masa gdzies nie tak.
A skad sie moga brac luzy na kolach w tylnym moscie. W okolicach mechanizmu roznicowego wszytskie sruby nie poluzowane.

Rozumiem ,że chodzi Ci o koła zębate.Wszelkie luzu na kołach zębatych podczas składania przekładni (ogólnie) reguluje się podkładkami dystansowymi.Luz może być z powodu niedokładnego dopasowania lub zużycia.


Ale ja nic nie składałem. Poporustu jak poruszam kolem jak stoi na "biegu" to ma luzy. Gdzie te podkładki dystansowe sie wstawia i jak? A moze jakies lozysko poszlo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wiarus



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 312
Skąd: krakowski

PostWysłany: 19:15 Sro 16 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Technik rolnik napisał:
Mam awaryjne ale nie świeci się ta kontrolka zielona.podejrzewam, ze cos z masa gdzies nie tak.
A skad sie moga brac luzy na kolach w tylnym moscie. W okolicach mechanizmu roznicowego wszytskie sruby nie poluzowane.

Rozumiem ,że chodzi Ci o koła zębate.Wszelkie luzu na kołach zębatych podczas składania przekładni (ogólnie) reguluje się podkładkami dystansowymi.Luz może być z powodu niedokładnego dopasowania lub zużycia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 519
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 17:50 Sro 16 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam awaryjne ale nie świeci się ta kontrolka zielona.podejrzewam, ze cos z masa gdzies nie tak.
A skad sie moga brac luzy na kolach w tylnym moscie. W okolicach mechanizmu roznicowego wszytskie sruby nie poluzowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1536
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 18:17 Wto 15 Lis 2011    Temat postu: Awaryjne w C330 Odpowiedz z cytatem

Witam.Podejrzewam jakiś błąd w połączeniu.Na forum Elektrody opisany sposób podłączenia awaryjnych w C330M.Możesz sprawdzić http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1248362.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 519
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 17:46 Wto 15 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co moze byc przyczyna braku kierunkowskazów, awaryjne sa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
malkolm2



Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 1211
Skąd: leżajsk- biłgoraj

PostWysłany: 19:19 Czw 10 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

są to całkiem inne instalacje, niestety do M instrukcji nie mam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Technik rolnik



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 519
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 21:43 Wto 8 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy w przerywacz c330M powininen być podłączony do masy? Mam nową kostkę z sześcioma wyjściami z tym, że jedna jest pusta? Mam oddzielnie kabel z wsuwką i kółkiem na końcu. Powininenm go tam włożyć i przykręcić do jakieś śruby?
Ma ktoś schemat instalacji do c330m bo z c330 sie nie pokrywa duż o rzeczy a juz napewno kolory kabli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rusin



Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 233
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: 17:56 Sro 2 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak opada to nie pompa tylko uszczelnienie tloka lub rozdzielacz. no i oczywiscie zakladamy ze polaczenie tlok-rozdzielacz jest szczelne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
1210



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 23

PostWysłany: 10:37 Sro 2 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak z podnoszeniem na rozgrzanym oleju. moze to oringi w pompie. koszt oringów z 3 zl. plus robota około 2 h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kellyq



Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 2

PostWysłany: 09:51 Sro 2 Lis 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Heja

Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego gdy ciągnik jest rozgrzany to podnośnik bardzo szybko opada np. z pługami podczas orki, na zimnym jest OK. Czy to może wina pierścieni na tłoku podnośnika czy coś na rozdzielaczu popuściło, jak to zdiagnozować żeby niepotrzebnie nie kupować części wartych grubą kasę.
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1536
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 20:30 Pon 31 Paź 2011    Temat postu: Re: zapalanie Odpowiedz z cytatem

1210 napisał:
Witam
..... Zapłon ustalony maksymalnie do przodu...
Co to znaczy?Jest instrukcja obsługi która określa zasadę(moment) wtrysku,i tego należy się trzymać.
Cytat:
2.6.Ustawianie początku wtrysku .
Ustawianie początku tłoczenia paliwa wykonujemy każdorazowo przy zakładaniu pompy wtryskowej na silnik .Pompę wtryskową należy ustawić tak, aby ząbek na kołnierzu pompy pokrywał się z rysą na płycie pośredniej silnika, do której przykręcamy pompę .Koło zębate napędu pompy trzeba wraz z piastą umocować na wałku pompy tak aby znak O na wieńcu koła zębatego napędu pompy znalazł się naprzeciw takiego samego znaku na wieńcu koła zębatego pośredniego . Początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić przed górnym martwym położeniem tłoka podczas suwu sprężania . Przy ustawianiu początku tłoczenia (ustawia się go tylko dla 1 cylindra) należy włączyć odprężnik, odpowietrzyć układ paliwowy do pompy wtryskowej włącznie i ustawić pompę na podawanie dawki rozruchowej , tj. przesunąć dżwignię ręczną dawkowania paliwa w tył do oporu(na pełną dawkę paliwa) i przekręcić uchwyt wzbogacacza .Następnie wykręcamy kołek ustalający , znajdujący się z prawej strony ciągnika na przedniej ściance obudowy koła zamachowego i wkładamy nienagwintowanym końcem w otwór, z którego został wykręcony. Pokręcamy wałem korbowym w prawo aż do ukazania się paliwa w króćcu przewodu wysokiego ciśnienia 1 cylindra i dociskając kołek ręką do koła zamachowego obracamy dalej wałem korbowym w prawo, aż kołek wpadnie w pierwszy z otworów na kole zamachowym. Aby upewnić się że kołek tkwi w pierwszym otworze , a nie w drugim, trzeba go wysunąć z otworu i obracać dalej w prawo wałem korbowym; po niewielkim obrocie wału , kołek powinien trafić na drugi otwór oznaczający górne, martwe położenie tłoka 1 cylindra. Po wyjęciu kołka trzeba obrócić wałem korbowym w lewo , aby kołek trafił w pierwszy otwór, oznaczający początek tłoczenia paliwa do 1 cylindra. Nie wyjmując kołka ustalającego z otworu w kole zamachowym luzujemy kluczem nasadowym trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy do piasty i pokręcamy kluczem wałek pompy wtryskowej w prawo , aż do chwili drgnięcia poziomu paliwa w króćcu przewodu paliwowego 1 cylindra. W tym położeniu ,starając się nie poruszyć wałkiem pompy, dociągamy trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy do piasty koła (rysa ze znakiem O na piaście powinna się znależć się w środku otworu w kole zębatym napędu pompy). Po wysunięciu kołka z otworu w kole zamachowym , należy sprawdżić czy początek tłoczenia został ustawiony właściwie.
Ustawienie początku tłoczenia paliwa jest prawidłowe , jeżeli przy obracaniu wałem korbowym dociskany kołek wskoczy w pierwszy otwór na kole zamachowym przy jednoczesnym drgnięciu paliwa w króćcu pompy. Po przykręceniu pokrywy koła napędu pompy wtryskowej należy wyjąć kołek ustalający i wkręcić go w obudowę sprzęgła, a następnie przykręcić przewody układu paliwowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 173, 174, 175  Następny
Strona 12 z 175

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach