Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 08:11 Czw 22 Paź 2020


Wszystko o kombajnach zbożowych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 120, 121, 122  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pirgreg



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 119

PostWysłany: 14:53 Pon 16 Sty 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witm wszystkich sorki, że na tym forum pytam, ale i tak większość z forumowiczów ma kombajn zbożowy. A chodzi mi o to, że kupiłem kombajn i planowałem zrobić kurs, ale jak się dowiedziałem, że koszt to 400zł + vat, to się zastanawiam. A moje pytanie, to do czego ten kurs ma być przydatny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marko1977



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 24
Skąd: łódzkie

PostWysłany: 18:34 Sob 14 Sty 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam.. mam pytanie dotyczące silnika od bizona czy wie ktoś jakie ciśnienie powinno być na tłokach???? i jakie oleju?
bo kupiłem silnik sw 400 do kombajnu i nie wiem czy bedzie warto zakładać silnik jest prawdopodobnie od fadrony albo od stara ciśnienie oleju jest na zimnym silniku 5 atmosfer a na rozgrzanym 3 atmosfery wydaje mi sie że jest w porządku a nie wiem jakie powinno byc na tłokach czy są jakieś przeróbki dotyczące smogu oleju bo prawdopodobnie w bizonie są dwa a u stara jeden i czy trzeba to zmieniac (silnik jest andorii) Dziękuje za odpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
antoni2008



Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 191
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: 21:05 Nie 1 Sty 2012    Temat postu: Katakog części do kombajów zbożowych Claas, Fahr, NH i inne Odpowiedz z cytatem

Katalogi części zamiennych do kombajnów zbożowych marki;


Claas
Deutz-Fahr
Fahr
Massey Ferguson
John Deere
Sampo
New Holland
Clayson
Case
Case IHC
Dronningborg

Laverda

Katalogi są dostępne w rożnych językach (polski, angielski, niemiecki) !
Dostępne w formie książkowej lub elektronicznej na CD.
Zawierają schematy oraz numery katalogowe części.
Informacje
@-mail; katalogi_maszyn@interia.pl
Tel ; 698145380
GG 37462277
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 19:15 Wto 6 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na silniku koło pasuje bez przeróbek.Co do półosi to osobiście nie robiłem,ale gdzieś mi się obiło o uszy że nawet między 56 była różnica.Tak samo pochwy.Przenośnik pochyły i napęd różniły się w 56.Dlatego wymieniając niektóre elementy lepiej porównywać z tymi które były zamontowane.Tak np. na młocarni miałem zamontowaną piastę nieruchomą i była zamontowana podkładka od strony wewnętrznej.Zakładając nową nie sprawdziłem tylko zamontowałem z tą podkładką.W efekcie musiałem piastę zdjąć .Akurat była o grubość tej podkładki dłuższa i ta podkładka była nie potrzebna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lisek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 278
Skąd: Kalisz i okolice

PostWysłany: 16:07 Wto 6 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki, fotki super widać wszystko co trzeba. Koło pasowe przy silniku pasuje bez żadnych przeróbek?
Co do różnic to w 50 są troszkę krótsze półosie.
Napęd podajnika pochyłego i hederu jest chyba taki sam jak w starszych modelach 56.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 19:16 Nie 4 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Ja wymieniłem na nowe koło na silniku i na odrzutniku.Piastę koła na odrzutniku wykorzystałem z poprzedniego koła.Obciąłem nity i u tokarza dopasowany został środek oraz wywiercone otwory na śruby.Zrobiłem tak z względu że wtedy nie mogłem nigdzie dostać nowej piasty.Koło napinające zostało stare tylko dospawałem takie widełki ograniczające.Jeszcze dorobiłem takie "blachy"zapobiegające opadaniu pasa.Blacha a po bokach przyspawany drut fi 6, oraz uchwyty w odpowiednich miejsca do przykręcenia do konstrukcji kombajnu.Tak to wygląda u mnie https://picasaweb.google.com/lh/photo/nFALb8HJHoEkE0jARrAzctMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Jest to fotomontaż ale sądzę że jako podpowiedz wystarczy,a dokładnych wymiarów elementów nie posiadam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lisek



Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 278
Skąd: Kalisz i okolice

PostWysłany: 13:31 Nie 4 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

żeby zmienić pas na potrójny co trzeba wymienić? Koło pasowe odrzutnika, tuleję na wale odrzutnika też?, koło pasowe przy silniku, czy samo koło czy cały wałek? napinacz równiż do wymiany, czy może zostać stary?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 09:02 Sob 3 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma sprawy,miło że mogłem pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
erolnik



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 61

PostWysłany: 19:14 Pią 2 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję bardzo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 23:39 Czw 1 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tego nie mogę zagwarantować.Napęd na pas trzyrzędowy zamontowałem bez problemu.Chcąc przerobić amortyzację hederu na sprężyny (i inne siłowniki)prawdopodobnie należało by zmienić przenośnik pochyły,oraz nie wiem czy mocowanie siłowników w pochwach by pasowało.Tego nie przerabiałem.Istotne jest aby akumulator gazowo-hydrauliczny był sprawny.Wszystkie elementy napędowe i przenośniki z prawej strony pasują od 56.Nawet widać w katalogu części od 56 ile elementów których numer zaczyna się od 5040/.....lub 5050/... jest montowane w dalszych seriach kombajnów.Jak na razie to nie miałem problemu z częściami.Jeszcze teraz przypomniało się, że jest różnica w tarczach hamulca nożnego(jedne mają kołnierz drugie nie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
erolnik



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 61

PostWysłany: 22:40 Czw 1 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki. Mam rozumieć że części z Z056 pasują i możliwa jest przeróbka z Z050 na Z056?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 22:09 Czw 1 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Może tak:nie ma różnicy w szerokości i średnicy młocarni,powierzchni klepiska,klawiszy podsiewacza, sit. Średnica odrzutnika jest w 56 o 2cm. większa(chociaż blachy i mocowanie od 56 montowałem w 50).Jest różnica w rozmiarach pasów(kół pasowych) na napędach silnik odrzutnik(po zamontowaniu nowych kół można założyć pas trzyrzędowy),napęd przenośnika pochyłego i hederu,różne rozwiązania napędu targańca. Inne siłowniki i amortyzacja(akumulator gazowo-hydrauliczny lub sprężyny) hederu(chociaż w pierwszych modelach 56 mogły być podobne).W póżniejszych modelach 56 był montowany rewers przenośnika pochyłego.Nie wiem jak z kołami bo ja miałem wąskie ale teraz zamontowałem już szerokie.W nowszych wskażnik poziomu paliwa,czujnik na napędach przenośników(kłosowy,ziarnowy). To mi w tej chwili się przypomina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
erolnik



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 61

PostWysłany: 21:36 Czw 1 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Czy ktoś może wskazać mi różnice między Bizonem Z050 a Z056?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamil 23



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 424
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: 15:30 Sob 15 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacek3773 napisał:
Dzięki.Tak myślałem,a może orientujesz się jak za to liczą.Jestem z świętokrzyskiego, może się orientujesz gdzie dobrze robią
Też polecam Krawca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rusin



Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 233
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: 14:49 Sob 15 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://zmzwolen.pl/index2.php?page=wsn lub http://krawiec.com.pl/index.html Krawca chwala u nas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
andrews



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 261
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: 11:31 Sob 15 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest firma w Zwoleniu koło Radomia co profesjonalnie naprawia silniki ciągników koparek etc ale dokładnie to namiarów nie mam. Znajomy robił tam silnik do k-ł jcb. Moze coś znajdziesz z namiarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 08:35 Pią 14 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego, silniki od bizonów z moich okolic wożą do Elbląga i do Olsztyna. Natomiast Perkinsa każdy dłubie sam. Nie znam zakładu, który by to robił dobrze. Można poszukać w necie "naprawa perkins" lub "naprawa JCB/Caterpillar" , bo frmę Perkns przejął Caterpillar. Wiekszość moich sąsiadów po poszukiwaniach firmy, która mogłaby zrobić remont solidnie w rozsądnej cenie koniec końców robiła własnymi siłami. Jedynie pompę i wtryski wszyscy oddają w ręce zawodowców. Jeśli ktoś zna namiary na dobry, solidny zakład, to sam bym chętnie zanotował na przyszłość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jacek3773



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: SCYZI

PostWysłany: 06:26 Pią 14 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki.Tak myślałem,a może orientujesz się jak za to liczą.Jestem z świętokrzyskiego, może się orientujesz gdzie dobrze robią
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamil 23



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 424
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: 10:35 Czw 13 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacek3773 napisał:
witam.może ktoś mi pomoże. clas mercator,silnik perkins 6-cyl ,wywaliło olej odmą no i stanął, złapało chyba na wale bo nie idzie obrócić(przebieg 2tys motogodzin),i moje pytanie co dalej, robić dół czy całego Rolling Eyes
Całego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacek3773



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: SCYZI

PostWysłany: 06:11 Czw 13 Paź 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam.może ktoś mi pomoże. clas mercator,silnik perkins 6-cyl ,wywaliło olej odmą no i stanął, złapało chyba na wale bo nie idzie obrócić(przebieg 2tys motogodzin),i moje pytanie co dalej, robić dół czy całego Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sendar



Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246

PostWysłany: 15:05 Pią 30 Wrz 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szukając maszyny do kupienia lub sprzedania proponuję zajrzeć na portal http://targ.rolniczy24.pl jest tam mnóstwo ofert. Dodanie ogłoszenia jest darmowe. Maszyny rolnicze, zwierzęta, ciągniki rolnicze, kombajny oraz wiele innych ogłoszeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 19:41 Pon 15 Sie 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troszkę się przyłożyć.Szerokość po obrysie 3,77m.(3,66m) a wysokość 3,98m.Aby być w zgodzie z przepisami to powyżej 3,5m.potrzebne zezwolenia i pilot.Ale szczegóły to już w przepisach ruchu drogowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
firmacombat



Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 2

PostWysłany: 16:25 Pon 15 Sie 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie chce się otworzyć a nie mogę znaleść. jak ltoś mógłby podać to będę bardzo wdzięczny. Czy w czasie jazdy takim kombajnem trzeba mieć pilota?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 11:00 Pon 15 Sie 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednak się nie otwiera szukaj w Section : 170 - Specifications, następnie Dimension Reference Points
Dimensions
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 10:56 Pon 15 Sie 2011    Temat postu: Re: Pytanie Odpowiedz z cytatem

firmacombat napisał:
Witam koledzy.
Czy może mi ktoś pomóc i podać orientacyjne wymiary kombajnu John Deere 9640i WTS bez hedera?
Chodzi mi o same wymiary od koła do koła (tyle ile kombajn zajmuje pasa ruchu) Bardzo proszę o pomoc

Witam.Tu jest str. z instrukcją obsługi dla tego modelu i należy przejrzeć wkleję ale nie wiem czy się póżniej otworzy http://manuals.deere.com/omview/OMZ93035_19/?tM=FR bezpośrednie strony do wymiarów http://manuals.deere.com/omview/OMZ93035_19/?tM=FR następna strona http://manuals.deere.com/omview/OMZ93035_19/?tM=FR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 120, 121, 122  Następny
Strona 6 z 122

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach