Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

No pracuje sie nim pewnie i wygodniej ale z serwisem to jak z zachodnim ciągnikiem każdym... Znajomy ostatnio kupił takiego MF w tej mocy pojeździł pół sezonu i coś mu troszke zaczął słabnąć... jak wziął sie za reperowanie to musiał wrzucić prawie 20tys.zł A też nie miał dużo naklepane... Takze jak trafisz dobrze to będziesz jeździł ładnie wygodnie itp ale jak ci sie popsuje to będziesz jeździł ładnie wygodnie ale dopiero wtedy jak zapłacisz grubą sumke za naprawe... Bo nie ma w tym wypadku już ,,tanich napraw". Traktory są ogólnie dobre tylko jak chodzą bezawaryjnie:) Napewno zetora taniej naprawisz jak cos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

macie moze troche wiedzy na temat sprzegla 2 stopniowego?nie wiem jak to wyregolowac zeby bylo ok.kiedys jak mialem to byl tylko jeden stopien.po wcisnieciu sprzegla traktor stawal i walek sie tez wylaczal(moze nawet wczesniej).jak to wyregolowac?mam nowe tarcze(sa grupsze) i te lapki sa blisko tego kola zamachowego i znacznie zmniejszyl sie skok.jak go kupilem to sprzeglo chodzilo leciutko i wszystko dzialalo jak nalezy ale przez zmiane tarczy cos sie popeipszylo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zobaczyć ile jest łapek i czy połowa z nich jest od 1 a reszta od 2 stopnia. Może też być że masz wszystkie dzwigienki na 1 stopień a 2 stopień jest regulowany przez takie śrubki pomiędzy tymi stopniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musisz zobaczyć ile jest łapek i czy połowa z nich jest od 1 a reszta od 2 stopnia. Może też być że masz wszystkie dzwigienki na 1 stopień a 2 stopień jest regulowany przez takie śrubki pomiędzy tymi stopniami.

 

mam 3 lapy.nie ma innej regulacji poza tymi lapami.w nich sa takie sruby i regulujesz nimi cos ale nie wiem co.nie mowie o tych koncowych regolacjach na koncu lap tylko blizej konca z drugiej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To masz 3 dzwigienki na 1 stopień tymi śrubkami reguluje ten stopień. Ale musiałbyś mieć na obwodzie sprzegła jeszcze 3 śrubki i nimi regulujesz 2 stopień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam gg a może są jakieś bolce pod tymi dzwigienkami wiem że stare ciapki też miały takie cuda nigdy nie mogłem u niego wyregulować sprzęgła. Nie masz jakiejś fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Panowie prosze o pomoc,

szukam ciagnika o mocy ok 90km - ciagnik ma sluzyc jak uniwersalny w gospodarstwie 30ha - plug 3skiby obracany, agregat 3m, siewnik do nawozu 800kg, opryskiwacz ciagany, prasa z224, troszke w transporcie.

kwota ktora zamierzam przeznaczyc 60tys (moze byc maly haczyk)

 

do dzis bylem zdecydowany na zetora 9540 (rocznik ok 97) ale tych ciagnikow coraz mniej i coraz wiecej za nie wolaja.

dzis znalazlem MF 6130 85km 96 rok za ok 70 tys. przejechane 4.5tys mth

co powiecie o tym ciagniku? jak wygalda sprawa serwisu? dlugo tym pojezdze jeszcze? jak dostep czesci, jakie ceny? duzo drozsze od zetora?

 

jak wyglada sprawa zuzycia paliwa? gosc zachwala ze przy siewniku wemie 6l/h przy plugu 11 i srednio wychodzi rocznie 8l/h

jakie sa wasze doswiadczenia? czy to prawda ze obsluga takiego MF jest duzo przyjemniejsza niz zetora 9540?

 

na co zwrocic uwage jakbym juz mial ogladac ten ciagnik?

 

pozdrawiam

YacentY

 

Jeśli chodzi o spalanie to MF tyle spali jak piszesz a pracować napewno wygodniej jak zetorem . Z naprawami to w MF drożej ale i w zetorze nie jest różowo znajomemu nawalił 9540 i na jakieś części czekał dwa tygodnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No pracuje sie nim pewnie i wygodniej ale z serwisem to jak z zachodnim ciągnikiem każdym... Znajomy ostatnio kupił takiego MF w tej mocy pojeździł pół sezonu i coś mu troszke zaczął słabnąć... jak wziął sie za reperowanie to musiał wrzucić prawie 20tys.zł A też nie miał dużo naklepane... Takze jak trafisz dobrze to będziesz jeździł ładnie wygodnie itp ale jak ci sie popsuje to będziesz jeździł ładnie wygodnie ale dopiero wtedy jak zapłacisz grubą sumke za naprawe... Bo nie ma w tym wypadku już ,,tanich napraw". Traktory są ogólnie dobre tylko jak chodzą bezawaryjnie:) Napewno zetora taniej naprawisz jak cos.

dzieki za opini - tego sie najbardziej boje i nie wiem czy zaryzykowac, zwlaszcza ze za bardzo tego ciagnika nie wyproboje teraz u sprzedajacego.

 

jak wyglada sprawa zuzycia paliwa w tych ciagnikach? slyszalem ze jak chodza bez obciazenia (siewnik, opryskiwach) to biora nawet po 5l/h a przy plugu to ponad 10, prawda to?

 

Jest moze tutaj ktos kto sie przesiadl z Zetora na masseya albo odwrotnie?

oczywiscie chodzi mi o ciagniki ok 90km

 

da sie jakos bezposrednio porownac zetora 9540 z 97r a mf 6130 z 96?

 

kurcze juz jestem totalnie glupi i nie wiem co wybrac

pomozcie

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam gg a może są jakieś bolce pod tymi dzwigienkami wiem że stare ciapki też miały takie cuda nigdy nie mogłem u niego wyregulować sprzęgła. Nie masz jakiejś fotki.

 

udalo mi sie wyregulowac sprzeglo:).troche sie pobawilem tymi srubkmi i wyregulowalem 2 stopnie.sprzeglo teraz chodzi jak maselko reka mozna wciskac:).teraz powoli biore sie za silnik bo zjechalem juz skrzynie z silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i były jakieś inne śrubki czy jakoś inaczej się reguluje sprzęgło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bylo innych srubek.poprostu sie reguluje tymi co sa.a wpadlem na to przypadkowo jak sie bawilem z psem:).pmyslalem sobie ze sprobuje te srubki wkreca i zobacze co sie bedzie dzialo, i sie udalo:).wczesniej ustawione bylo tak ze dwie tarcze wysprzeglaly sie jednoczesnie.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To najprawdopodobniej te śrubki były od 2 stopnia a pierwszy redukujesz szczeliną pomiędzy łożyskiem. Ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to za wynalazek Ja mam MF-a 3050 i wygląda zupełnie inaczej, nie było wersji tego ciagnika ze skośną maska i ma on 75KM, a nie 71.Chyba gość sam dobrze nie wie co ma

To ja ciebie zmartwie to ze masz 3050 nie oznacza ze znasz wszystkie wersje tego modelu. Byla taka i ten gosc dobrze wie co ma jest to MF 3050 VISIOPORTEUR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to za wynalazek Ja mam MF-a 3050 i wygląda zupełnie inaczej, nie było wersji tego ciagnika ze skośną maska i ma on 75KM, a nie 71.Chyba gość sam dobrze nie wie co ma

To ja ciebie zmartwie to ze masz 3050 nie oznacza ze znasz wszystkie wersje tego modelu. Byla taka i ten gosc dobrze wie co ma jest to MF 3050 VISIOPORTEUR.

Jeżeli nie zauwazyłes to juz się przyznałem do błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak się sprawuje ten Twój MF-3050 bo ja mam takiego samego juz od 3 lat i zrobiłem nim juz 1500mtg i nie narzekam.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Jak się sprawuje ten Twój MF-3050 bo ja mam takiego samego juz od 3 lat i zrobiłem nim juz 1500mtg i nie narzekam.

Pozdrawiam

ile mial jak go kupiles?

co ci sie w nim popsulo w tym czasie?

ile kosztowaly naprawy? jak dostep do czesci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przebieg teraz 5740 mtg

Co do awaryjności to raz się tylko EHR przestał działać ale błachy powód kabel sie przetarł i zmasował.Troche izolacji i po sparwie. Co do części to z silnikiem nie ma żadnych problemów jest firma pod Krakowem i jest w niej wszystko do silnika i naprawde w przstępnej cenie. Pytałem ise rok temu to cały zestaw naprawczy z uszczelkami gośc powiedział 1500zł. Z resztą już jest gorzej zostają korbanki ale jak wiadomo okropnie drogie. Ale mam namiary na gościa co przywozi części z niemiec i już to są bardziej przystępnej cenie. Obsługa kosztuje mnie np.

Filtr paliwa BOSH 20zł (starcza na około 500mtg- a leje opał:)))

Filtr oleju zamiennik z sędziszwowski 30zł

Resztę filtrów nie wymieniałem ale wiem ile kosztują:

Zamienniki Fletguard

Powietrza 180zł

Hydrauliki idą 2 każdy po 200zł.

PS. Złożyłem wniosek na SPO i biorę nowego Fendta i tak koło marca- kwietnia swojego będe sprzedawał.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Jak się sprawuje ten Twój MF-3050 bo ja mam takiego samego juz od 3 lat i zrobiłem nim juz 1500mtg i nie narzekam.

Pozdrawiam

Mam swojego prawie 2lata(ponad500mtg) i też nie narzekam.Pali mało, robi sie w miarę przyjemnie.Co do awarii to miałem jedna- siadło mi uszczelnienie na pompie hydraulicznej od sprzegła, koszt niewielki 200zł, ale czekałem na część 2tygodnie.Koszt filtrów u Korbanków to tragedia np. powietrza 350zł dlatego nastepny kupie zamiennik Aha przebieg mojego to 4500mtg 1991r.produkcji i oczywiście też chodzi na orenzadzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...