Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pirgreg
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 119
|
Wysłany: 14:53 Pon 16 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witm wszystkich sorki, że na tym forum pytam, ale i tak większość z forumowiczów ma kombajn zbożowy. A chodzi mi o to, że kupiłem kombajn i planowałem zrobić kurs, ale jak się dowiedziałem, że koszt to 400zł + vat, to się zastanawiam. A moje pytanie, to do czego ten kurs ma być przydatny? |
|
Powrót do góry |
|
 |
marko1977
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 24 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 18:34 Sob 14 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
witam.. mam pytanie dotyczące silnika od bizona czy wie ktoś jakie ciśnienie powinno być na tłokach???? i jakie oleju?
bo kupiłem silnik sw 400 do kombajnu i nie wiem czy bedzie warto zakładać silnik jest prawdopodobnie od fadrony albo od stara ciśnienie oleju jest na zimnym silniku 5 atmosfer a na rozgrzanym 3 atmosfery wydaje mi sie że jest w porządku a nie wiem jakie powinno byc na tłokach czy są jakieś przeróbki dotyczące smogu oleju bo prawdopodobnie w bizonie są dwa a u stara jeden i czy trzeba to zmieniac (silnik jest andorii) Dziękuje za odpowiedz |
|
Powrót do góry |
|
 |
antoni2008
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 191 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 21:05 Nie 1 Sty 2012 Temat postu: Katakog części do kombajów zbożowych Claas, Fahr, NH i inne |
|
|
Katalogi części zamiennych do kombajnów zbożowych marki;
Claas
Deutz-Fahr
Fahr
Massey Ferguson
John Deere
Sampo
New Holland
Clayson
Case
Case IHC
Dronningborg
Laverda
Katalogi są dostępne w rożnych językach (polski, angielski, niemiecki) !
Dostępne w formie książkowej lub elektronicznej na CD.
Zawierają schematy oraz numery katalogowe części.
Informacje
@-mail; katalogi_maszyn@interia.pl
Tel ; 698145380
GG 37462277 |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
Wysłany: 19:15 Wto 6 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Na silniku koło pasuje bez przeróbek.Co do półosi to osobiście nie robiłem,ale gdzieś mi się obiło o uszy że nawet między 56 była różnica.Tak samo pochwy.Przenośnik pochyły i napęd różniły się w 56.Dlatego wymieniając niektóre elementy lepiej porównywać z tymi które były zamontowane.Tak np. na młocarni miałem zamontowaną piastę nieruchomą i była zamontowana podkładka od strony wewnętrznej.Zakładając nową nie sprawdziłem tylko zamontowałem z tą podkładką.W efekcie musiałem piastę zdjąć .Akurat była o grubość tej podkładki dłuższa i ta podkładka była nie potrzebna. |
|
Powrót do góry |
|
 |
lisek
Dołączył: 30 Cze 2006 Posty: 276 Skąd: Kalisz i okolice
|
Wysłany: 16:07 Wto 6 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki, fotki super widać wszystko co trzeba. Koło pasowe przy silniku pasuje bez żadnych przeróbek?
Co do różnic to w 50 są troszkę krótsze półosie.
Napęd podajnika pochyłego i hederu jest chyba taki sam jak w starszych modelach 56. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
Wysłany: 19:16 Nie 4 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.Ja wymieniłem na nowe koło na silniku i na odrzutniku.Piastę koła na odrzutniku wykorzystałem z poprzedniego koła.Obciąłem nity i u tokarza dopasowany został środek oraz wywiercone otwory na śruby.Zrobiłem tak z względu że wtedy nie mogłem nigdzie dostać nowej piasty.Koło napinające zostało stare tylko dospawałem takie widełki ograniczające.Jeszcze dorobiłem takie "blachy"zapobiegające opadaniu pasa.Blacha a po bokach przyspawany drut fi 6, oraz uchwyty w odpowiednich miejsca do przykręcenia do konstrukcji kombajnu.Tak to wygląda u mnie https://picasaweb.google.com/lh/photo/nFALb8HJHoEkE0jARrAzctMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Jest to fotomontaż ale sądzę że jako podpowiedz wystarczy,a dokładnych wymiarów elementów nie posiadam. |
|
Powrót do góry |
|
 |
lisek
Dołączył: 30 Cze 2006 Posty: 276 Skąd: Kalisz i okolice
|
Wysłany: 13:31 Nie 4 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
żeby zmienić pas na potrójny co trzeba wymienić? Koło pasowe odrzutnika, tuleję na wale odrzutnika też?, koło pasowe przy silniku, czy samo koło czy cały wałek? napinacz równiż do wymiany, czy może zostać stary? |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
Wysłany: 09:02 Sob 3 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma sprawy,miło że mogłem pomóc. |
|
Powrót do góry |
|
 |
erolnik
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 60
|
Wysłany: 19:14 Pią 2 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuję bardzo. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
Wysłany: 23:39 Czw 1 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tego nie mogę zagwarantować.Napęd na pas trzyrzędowy zamontowałem bez problemu.Chcąc przerobić amortyzację hederu na sprężyny (i inne siłowniki)prawdopodobnie należało by zmienić przenośnik pochyły,oraz nie wiem czy mocowanie siłowników w pochwach by pasowało.Tego nie przerabiałem.Istotne jest aby akumulator gazowo-hydrauliczny był sprawny.Wszystkie elementy napędowe i przenośniki z prawej strony pasują od 56.Nawet widać w katalogu części od 56 ile elementów których numer zaczyna się od 5040/.....lub 5050/... jest montowane w dalszych seriach kombajnów.Jak na razie to nie miałem problemu z częściami.Jeszcze teraz przypomniało się, że jest różnica w tarczach hamulca nożnego(jedne mają kołnierz drugie nie). |
|
Powrót do góry |
|
 |
erolnik
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 60
|
Wysłany: 22:40 Czw 1 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Mam rozumieć że części z Z056 pasują i możliwa jest przeróbka z Z050 na Z056? |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
Wysłany: 22:09 Czw 1 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.Może tak:nie ma różnicy w szerokości i średnicy młocarni,powierzchni klepiska,klawiszy podsiewacza, sit. Średnica odrzutnika jest w 56 o 2cm. większa(chociaż blachy i mocowanie od 56 montowałem w 50).Jest różnica w rozmiarach pasów(kół pasowych) na napędach silnik odrzutnik(po zamontowaniu nowych kół można założyć pas trzyrzędowy),napęd przenośnika pochyłego i hederu,różne rozwiązania napędu targańca. Inne siłowniki i amortyzacja(akumulator gazowo-hydrauliczny lub sprężyny) hederu(chociaż w pierwszych modelach 56 mogły być podobne).W póżniejszych modelach 56 był montowany rewers przenośnika pochyłego.Nie wiem jak z kołami bo ja miałem wąskie ale teraz zamontowałem już szerokie.W nowszych wskażnik poziomu paliwa,czujnik na napędach przenośników(kłosowy,ziarnowy). To mi w tej chwili się przypomina. |
|
Powrót do góry |
|
 |
erolnik
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 60
|
Wysłany: 21:36 Czw 1 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Witam. Czy ktoś może wskazać mi różnice między Bizonem Z050 a Z056? |
|
Powrót do góry |
|
 |
kamil 23
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 418 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 15:30 Sob 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
jacek3773 napisał: | Dzięki.Tak myślałem,a może orientujesz się jak za to liczą.Jestem z świętokrzyskiego, może się orientujesz gdzie dobrze robią | Też polecam Krawca |
|
Powrót do góry |
|
 |
rusin
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 233 Skąd: mazowieckie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
andrews

Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 258 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 11:31 Sob 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
jest firma w Zwoleniu koło Radomia co profesjonalnie naprawia silniki ciągników koparek etc ale dokładnie to namiarów nie mam. Znajomy robił tam silnik do k-ł jcb. Moze coś znajdziesz z namiarów. |
|
Powrót do góry |
|
 |
jahooo
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 215 Skąd: Lubelskie - Krasnystaw
|
Wysłany: 08:35 Pią 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego, silniki od bizonów z moich okolic wożą do Elbląga i do Olsztyna. Natomiast Perkinsa każdy dłubie sam. Nie znam zakładu, który by to robił dobrze. Można poszukać w necie "naprawa perkins" lub "naprawa JCB/Caterpillar" , bo frmę Perkns przejął Caterpillar. Wiekszość moich sąsiadów po poszukiwaniach firmy, która mogłaby zrobić remont solidnie w rozsądnej cenie koniec końców robiła własnymi siłami. Jedynie pompę i wtryski wszyscy oddają w ręce zawodowców. Jeśli ktoś zna namiary na dobry, solidny zakład, to sam bym chętnie zanotował na przyszłość. |
|
Powrót do góry |
|
 |
jacek3773
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 47 Skąd: SCYZI
|
Wysłany: 06:26 Pią 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki.Tak myślałem,a może orientujesz się jak za to liczą.Jestem z świętokrzyskiego, może się orientujesz gdzie dobrze robią |
|
Powrót do góry |
|
 |
kamil 23
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 418 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 10:35 Czw 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
jacek3773 napisał: | witam.może ktoś mi pomoże. clas mercator,silnik perkins 6-cyl ,wywaliło olej odmą no i stanął, złapało chyba na wale bo nie idzie obrócić(przebieg 2tys motogodzin),i moje pytanie co dalej, robić dół czy całego  | Całego |
|
Powrót do góry |
|
 |
jacek3773
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 47 Skąd: SCYZI
|
Wysłany: 06:11 Czw 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
witam.może ktoś mi pomoże. clas mercator,silnik perkins 6-cyl ,wywaliło olej odmą no i stanął, złapało chyba na wale bo nie idzie obrócić(przebieg 2tys motogodzin),i moje pytanie co dalej, robić dół czy całego  |
|
Powrót do góry |
|
 |
sendar
Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 246
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
Wysłany: 19:41 Pon 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Troszkę się przyłożyć.Szerokość po obrysie 3,77m.(3,66m) a wysokość 3,98m.Aby być w zgodzie z przepisami to powyżej 3,5m.potrzebne zezwolenia i pilot.Ale szczegóły to już w przepisach ruchu drogowego. |
|
Powrót do góry |
|
 |
firmacombat
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 2
|
Wysłany: 16:25 Pon 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
No nie chce się otworzyć a nie mogę znaleść. jak ltoś mógłby podać to będę bardzo wdzięczny. Czy w czasie jazdy takim kombajnem trzeba mieć pilota? |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
Wysłany: 11:00 Pon 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jednak się nie otwiera szukaj w Section : 170 - Specifications, następnie Dimension Reference Points
Dimensions |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|