Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

sorki to 3 wady a nie jedna ale bardzo dokuczliwą wadą jest układ kierowniczy którą uważam za 1wadę bo te wycieki przy innych też się zdarzają mam jeszcze c360 u którego są takie wycieki pomimo corocznej wymiany uszczelek pod rozdzielaczem że na sezon to muszę 10 litrów oleju do pompy dolewać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój sąsiad w tamtym roku zatarł władka... (zaznaczam, że wcale o jego nie dbał). przewracał siano. zauważyłem, że jak na tak małe obciązenie ciągnik intensywnie dymi białym dymkiem. po jakimś czasie władek zazgrzytał i zgasł, a dym nadal się wydostawał. dolał 4 litry oleju i nadal nie sięgało do miarki!!! (do silnika wchodzi chyba 6 litrów). powiedział później, że zapomniał dolać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sorki to 3 wady a nie jedna ale bardzo dokuczliwą wadą jest układ kierowniczy którą uważam za 1wadę bo te wycieki przy innych też się zdażają mam jeszcze c360 u którego są takie wycieki pomimo corocznej wymiany uszczelek pod rozdzielaczem że na sezon to muszę 10 litrów oleju do pompy dolewać

 

co u Ciebie w układzie kierowniczym jest nie tak??u mnie luzy bardzo czesto wystepuja.co sie zrobi to za jakis czas znowu są.nic sie nie da z tym zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem we władku jak coś podnosze podnośnikiem musze trzymać dzwignie bo odbija i nie podnosi wie ktoś co zrobić żebym się tak nie mordował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień sobie uszczelniacze w rozdzielaczu oraz wymień sobie uszczelki i podkładki w pompie są to groszowe sprawy, u mnie pomogło wyczyszczenie filtru oleju który jest pod siedzeniem pod kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam T-25 z 1985r i jestem z niego bardzo zadowolony.W mojej okolicy jest sporo tych ciągników i wniosek jest jeden - starsze roczniki sa o wiele lepsze od tych robionych póżniej. Ani do silnika ani do skrzyni jeszcze nie zaglądałem. Mial jedna dzwignie od biegów i czesto zdarzało/ort mi sie zablokować biegi. Teraz zrobiłem tak jak w nowszych oddzielną dzwignie przód-tył i jest dużo lepiej. Tylko w zimie ciężko go uruchomic ale na szczęscie jest już za nami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba dwie dzwignie od biegów miały starsze modele. ja mam 82r. i mam jedna dzwignie a zanjomy ma 79r i ma dwie dzwignie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nowszych robili znowu 2, tyle że ta druga służy tylko do przełączania kierunku jazdy (tył / przód) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To juz o wiele lepsze rozwiązanie.pewnie w tych nowszych sie juz biegi nie zakleszczaja i nie ma problemow ze skrzynia jak w tych z jedna dzwignia jak u mnie.porazka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam T-25 z 1985r i jestem z niego bardzo zadowolony.W mojej okolicy jest sporo tych ciągników i wniosek jest jeden - starsze roczniki sa o wiele lepsze od tych robionych póżniej. Ani do silnika ani do skrzyni jeszcze nie zaglądałem. Mial jedna dzwignie od biegów i czesto zdarzało/ort mi sie zablokować biegi. Teraz zrobiłem tak jak w nowszych oddzielną dzwignie przód-tył i jest dużo lepiej. Tylko w zimie ciężko go uruchomic ale na szczęscie jest już za nami

Ja mam T-25 z 1984 i chciałbym sie dowiedzieć jak zrobiłeś tą oddzielną dźwignie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troche mi sie nie chce wierzyc w to ze przerobił na 2 dzwignie z jednej.przeciez to by tzreba bylo przerabiac cała skrzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jedną ,i biegi się zakleszczyły tylko raz , od 1981 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem że to dużo roboty a to nic prostszego a bardzo ułatwia zmianę biegów. Nie trzeba nawet odkręcać tej górnej przykrywy od skrzyni bo w skrzyni wszystko zostaje bez zmian. Trzeba tylko odkręcić cztery śruby i zdjąć kolumne dzwigni zmiany biegów.Pod kolumną w przykrywie skrzyni sa cztery wycięcia w których chodzi wybierak od biegów. Wycięcie pierwsze od przodu odpowiada za przełożenia przód-tył. W kolumnie dzwigni biegów z przodu wywierciłem otwór i dopasowałem drugą dzwignię i wybierak tak by płynnie chodził tylko w tym wycięciu i nie miał luzów . Myślę że też można kupić gotową kolumnę z dwiema wajchami i tylko zmienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOBRE CIąGNIKI ,ALE SPRZęGłO JEDNOSTOPNIOWE I ROZDZIELACZ PODNOśNIKA mogą dobić najbardziej wytrwałych i co gorsze nic się nie da w tym temacie zrobić , szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na sprzegło nie narzekam bo nie mam maszyn ktore by wymagały dwustopniowego.a co do rozdzielacza to u mnie cieknie jak cholera.ale nic sie z Tym nie zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega zamiast oryginalnego ma rozdzielacz od cyklopa :

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie nie wyobrazam pracy z jedno stopniowym sprzegłem : np z rozrzutnikiem gdy przejeżdzasz/ort przez polną droge która przecina pole. Bardzo podoba mi sie rozwiazanie w nowszych ciagnikach (np: zetor) gdzie jest osobne sprzegło do przekaznika. Super sprawa.

 

/edit

Albo z prasa przecież to mordega.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z rozrzutnikiem to raz na rok wyjade jak rozrzucamy obornik.tak to nie tykany jest.wiec mi to nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co jak przejeżdżasz przez droge?? O ile sie nie myle to wciskasz sprzęgło do połowy to rozłącza tylko napęd a wom chodzi a jak całkiem to wszystko rozłącza więc jak przejeżdżasz przez droge??:P i Tak musisz wyłaczyć wom żeby nie pobrudzić drogi:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale jak przejade i znowu załacze to chwile wysprzeglam bieg co by lepiej od drogi nagnoic bo inaczej nic sie nie urodzi. Zawsze tak robie bo jednego roku nie zrobiłem i na 3-4 metry od drogi kukurydza miała około metra. Urok żuzlowej drogi A lepszym przykładem przydatnosci 2 stopniowego sprzegła jest prasa:) Jak sie troche zapcha na podbieraczu to wciskasz sprzegło do połowy, ciagnik staje a prasa pracuje. Podobnie z rotacaujna mozna ja rozbujac nim sie ruszy w łan trawy. Moze macie inne zdanie ale ja takrobie od kilku lat, przyzwyczaiłem sie i raczej tego nie zmienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A weż spróbuj podczepić karuzelę do siana i wjedż w pokos po rotacyjnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prasowałem trochę T-25 prasą WELGER AP-41. To jest chyba najmniejsza prasa welger i niby da się tym ciągnikiem prasować ale bardzo daje się we znaki brak sprzęgła dwustopniowego. Pozatym przy przełączaniu biegów trzeba rozłączać WOM bo jak prasa "chodzi" nie da rady biegu wrzucić (może to tylko u mnie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten problem nie występuje tylko u ciebie. Kiedyś prasowałem t25 prasą sipma 224 bo c360 mi padł i było do niczego trochę słomy i od razu się zapychało i trzeba z biegu wybijać na luz i póżniej od nowa rozbujać prase co naprawde temu ciągnikowi daje we znaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...