Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 09:52 Sob 4 Lip 2020


Co sądzicie o kombajnie BIZON ZO56?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peron



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 423

PostWysłany: 09:57 Nie 15 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My mamy teraz dwa duże claasy i musze przyznać, że niektóre rozwiązania techniczne są lepsze niż w polskim kombajnie. Napewno obsługa codzienna sprowadzona jest do minimum. Lepszy jest dostęp do łozyska na młocarni. Nie trzeba demontować przenośników, tak jak to jest w z056, bo przenośniki sa odsunięte i jest dostęp, więc można w miare szybko się z problemem uwinąć. Inny jest też materiał, z jakiego kombajn jest zrobiony. Mimo, że nie są to najmłodsze maszyny, to materiał jest porządny i "zdrowy" Jak mieliśmy z056 z 1990 roku to pękała wszędzie blacha. A mieliśmy też dawniej starszą wersję, chyba z050 i z blachą nie było problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
marbar



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 605

PostWysłany: 09:51 Nie 15 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maskin napisał:
MarcinC-360 napisał:
Coś właśnie słyszałem że w 56 słabe skrzynie. Jednemu kombajniście z wioski rozleciała się w środku Shocked A temu co mi kombajnuje posypał sie most napędowy... Awaryjne,oj awaryjne... ale nie bez przerwy i łatwe w naprawie Very Happy

łatwe w naprawie to sa claasy... a do bizonów to trzeba miec zdrowia
jakie to prawdziwe... i smutne niestety...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
men2face



Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 831

PostWysłany: 09:47 Nie 15 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ursus 360 napisał:
ja np w bizonie usunałem hamulec ręczny raz pod domem go zaciągłem i zapomniałem o nim no i 0.5 ha poszło z dymem

a mówią ze skleroza nie boli..... Idea Idea
ale tak na powaznie z hamulcami trzeba uwazac.Tak samo przy regulacji ciegiel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ursus 360



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: leszno

PostWysłany: 09:45 Nie 15 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja np w bizonie usunałem hamulec ręczny raz pod domem go zaciągłem i zapomniałem o nim no i 0.5 ha poszło z dymem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Peron



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 423

PostWysłany: 08:31 Nie 15 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten mój znajomy przerabiał hamulce. Zrobili coś na wzór Rekorda. Założyli dłuższe szpilki i bębny od jakiejś przyczepy, chyba od HLki. Pod bębny wsadzili kompletne rozpieraki ze szczękami od jakiegoś innego sprzęta i podpieli to pod hamulce dodatkowo. Z tego co ten znajomy mi mówił, to róznica była duża. Ale nie wiem czemu nadal mięli problemy z przeniesieniem napędu i przegląd przedżniwny był wskazany:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
damian9871
Moderator


Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 2696
Skąd: wlkp

PostWysłany: 08:29 Nie 15 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tydzień młócenia a dwa tygodnie przygotowań i napraw to cały bizon zo56
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maskin



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 1054
Skąd: Płd.-Wsch.

PostWysłany: 06:24 Nie 15 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarcinC-360 napisał:
Coś właśnie słyszałem że w 56 słabe skrzynie. Jednemu kombajniście z wioski rozleciała się w środku Shocked A temu co mi kombajnuje posypał sie most napędowy... Awaryjne,oj awaryjne... ale nie bez przerwy i łatwe w naprawie Very Happy

łatwe w naprawie to sa claasy... a do bizonów to trzeba miec zdrowia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasiek-84



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 110
Skąd: Warmia

PostWysłany: 23:20 Sob 14 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W ZO56 hamulce nożne działają max tydzień i zalewają się olejem, u nas wszystkie miały poprzekładane drążki z ręcznego pod pedał nożnego, wada tego taka że jak padła skrzynia to i o hamowaniu podczas ściągania można było zapomnieć, wtedy tylko chederem o ziemie się waliło. Co do części to już od jakiegoś czasu nie da się dostać wszystkich potrzebnych do ZO56, chodzi zwłaszcza o ośki do chederu, trzeba było przetaczać bo nowsze bizony mają inne rozwiązania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Peron



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 423

PostWysłany: 19:57 Sob 14 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mielismy i Z056 i Z058. Super to kombajn, który na górkach rzeczywiście okazuje się awaryjny. Z tymi skrzyniami i przeniesieniem napędu to prawda, że siadają na górkach. Przyczyniają się też do tego słabe hamulce. Znajomy sporo młóci po górkach i właśnie co roku robi skrzynie. Teraz robi przed sezonem i nawet mu wytrzymuje, ale to przez to, że coraz mniej młóci.
Rekord to kombajn bardziej wydajny, polecam wersję po 1996, kiedy zmieniono system chłodzenia silnika i o przegrzewaniu omżemy zapomnieć. Silnik w normalnej pracy daje radę, ale już na górkach z sieczkarnią dostaje zadyszki i czuć niedobór mocy. U mnie silnik w normalnych warunkach nie brał oleju, ale jak pochodził z sieczkarnią, to trzeba było trochę dolać po całej dniówce, niewielę, ale zawsze. Hamulce w rekordzie inaczej rozwiązane: są skuteczne. Skrzynia bezproblemowa. Bardzo zadowoleni byliśmy z tej maszyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
yenon10



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 306

PostWysłany: 19:03 Sob 14 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha i jeszcze jedno . jak z ceną częsci zamiennych , czy czesci do rekorda są droższe i czy są łatwo dostępne ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
yenon10



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 306

PostWysłany: 09:49 Sob 14 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a prędkość koszenia ? duża róznica między 56 a 58 ? i jak jeden i drugi sprawują sie z siekaczem słomy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasiek-84



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 110
Skąd: Warmia

PostWysłany: 19:45 Pią 13 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w bizonie jak chodził naprawdę dużo w sezonie i po górach to skrzynia siadała średnio raz na sezon ale naprawa jej jest stosunkowo łatwa, pare godzina nawet bez zjazdu na baze i leciało sie dalej, kosz satelit był od C360 i jak ścięło nity to szła spawara bo zadne nitowanie nie wytrzymywało dłużej jak tydzień, a awaryjność bozonów w znacznym stopniu wynika z ich wieku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1602
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 18:01 Pią 13 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś właśnie słyszałem że w 56 słabe skrzynie. Jednemu kombajniście z wioski rozleciała się w środku Shocked A temu co mi kombajnuje posypał sie most napędowy... Awaryjne,oj awaryjne... ale nie bez przerwy i łatwe w naprawie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jozekrej



Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 114
Skąd: łańcuta

PostWysłany: 17:30 Pią 13 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rekordy mają za słabe silniki przy dobrym gęstym zbożu silnik pracuje na granicy dymienia do rekorda silnik 150 km był by odpowiedni ja mam w bs 56 2200 mtg i chodzi super a kolega w rekordzie przy 2000 robił kapitalke silnika rekordy mają skrzynie nie do zdarcia ja w 56 ze cztery razy robiłem skrzynie biegów to chyba najsłabszy punkt tego kombajnu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
bialy2005



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 1629
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 09:15 Pią 13 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

koledzy może ktos z was ma do opchniecia daszek do bizona ??? Może ktos kupił sobie kabinke i daszek jest zbedny. Bo ja chetnie kupie Smile ( nie chce mi sie robic )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
marbar



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 605

PostWysłany: 22:09 Wto 10 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na co trzeba uważać przy turbinie?? jak nie dmuchasz filtru powietrza i chłodnicy no to faktycznie na wszystko trzeba uwazać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
pawelek32



Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 355
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 21:38 Wto 10 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiadomo, że rekord to klasa wyżej- lepsze hamulce, większy zbiornik, lepsza skrzynia, hydrauliczna rura...
wg mnie 120KM w Z056 jest optymalną wartością- dużo szybciej się nie pojedzie, bo nie zdąży przerobić. poza tym przy turbinie zawsze trzeba bardziej uważać.
rekord ma jeszcze bardziej techniczny dźwięk pracy silnika- mi się osobiście podoba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
szczewko



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 237
Skąd: pomorze srodkowe

PostWysłany: 14:09 Wto 10 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mysle ze silnik z turbina w Z056 byłby złotym srodkiem na zwiekszenie jego wydajnosci.Porownujac bizona do zachodnich maszyn(wielkosc młocarni,5 wytrzasaczy itd) to wlasnie silnik jakis taki mały.Wcale wiecej by nie palił,byłby bardzie odporny na chwilowe przeciazenia młocarni co przeklada sie na zurzycie pasów a nawet lozysk.NH 8070 ma 150 KM a jest prawie jak bizon.W jakims celu zastosowano wiekszy silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
yenon10



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 306

PostWysłany: 09:08 Wto 10 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosze o dalsze porównania Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Andi



Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 42
Skąd: Mazowsze/wawa

PostWysłany: 09:52 Nie 8 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik z turbiną faktycznie ma jakiś zapas mocy, ale te w ZO56 też dają rade. Mocniejszy silnik automatycznie wiecej spala. Nie jestem aż tak obyty ze sprzętem żeby wyprztykać wszystkie różnice miedzy nimi. Kiedyś jak dzwoniłem do Płocka do NH to mi powiedzieli że Rekord był żle wyważony i troche nim buja. Ale to chyba o te nowsze chodziło, sam na ZO58 nigdy nie pracowałem, wiec nie potwierdze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
yenon10



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 306

PostWysłany: 23:21 Pią 6 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlaczego ZO - 56 ? nie lepiej miec silnik z turbiną i tym podobne udoskonalenia ? ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Andi



Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 42
Skąd: Mazowsze/wawa

PostWysłany: 22:11 Pią 6 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Generalnie to nie cena jest najważniejsza, tylko stan, czasem za 20 tys. dostaniesz sprzęt do roboty, a czasem za 40 tys. maszynke taką że żniwa będzie Ci robił sąsiad. Ja bym postawił jednak na ZO56.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
yenon10



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 306

PostWysłany: 21:56 Pią 6 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie widze ze cena za rekorda w podobnym stanie jak super jest o jakies 5-6 tys. większa i niewiem co sie bardziej opłaca wziąść?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
abuk14



Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 260
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 21:11 Pią 6 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak sobie pooglądalem Bizony na Allegro i zaobaczyłem, że ceny ostro poszły w dół, a sezon się zbliża. Pojawiło się też dużo Rekordów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marbar



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 605

PostWysłany: 18:59 Pią 6 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po pierwsze nie ma rocznikow... jesli sa nieduze roznice to za supra wołaja za drogo... max do 20 tys... zalezy jaki stan...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Następny
Strona 14 z 45

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach