Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Co myślicie o wstawieniu do U-c330 turbosprężarki

Moze już ktoś tu obecny coś takiego zrobił albo wie coś na ten temat.

 

Ostatnio sie zastanwiałem bo w sumie to nie jest aż tak skomplikowana rzecz a brakuje mi mocy w mojej trzydziestce przy np. roztrząsaczu pokosów przy zgrabiarce i wogóle przy innych pracach. (jak to ciapek nie )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@SZAKAL: Nie rośmieszaj, C-330 ma dośc koni i kropka. Co tych chcesz z niej zrobić dwugarową 1014?

Przecież do tych prac co wymieniłeś to koni starcza C-330.

Że pozwolę sobie powiedzieć: >>kolejna "Turbina" <<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz źle wyregulowane wtryski i dlatego twój C-330 nie ma dość siły ja mam podobnie. A założenie turbo do "ciapka" nie jest takie proste. Ponieważ zakładając turbo trzeba zmienic geometrię zaworów głównie dolotowego - czyliinny wałek rozrządu że tak ujme "sportowy" podobnie jak do auta. A w 30-ce musiał bys prowadzić przez cały silnik rure powietrza dolotowego.

Ale zycze powodzenia. Daj znać jak żałożysz turbo.

Pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem poniewaz obnizylem moja 330 z tul na zwolnicach na najnizsze polozenie i wlalem 23 l oleju a bagnet jest suchy jak sprawdzalem poziom na wykreconym korku(w przekładni) widocznie caly olej musial splynac do mechanizmu roznicowego i nie wiem czy doleac oleju jeszcze zeby skrzynia miala wiecej czy tak zostawic , a no i czy jak sie doleje wiecej to czy mi czasem nie zaleje hamulców znowu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie przodu nie obnizalem i nie moge bo by mi tur nie dosiegał a tyl obnizylem po to zeby zalozyc dach do kabiny bo wczesniej mi do garazu sie nie miescil

 

/edit - Sro Sie 30 13:22:35

Zastanawiam sie czy go spowrotem nie podniesc bo jak olej nie dochodzi do skrzyni to bedzie nie za fajnie, a wy macie jakies pomysły zeby obnizyc kabine albo jakis płaski plastikowy dach zrobic zebu nie wystawal wiecej niz 1 cm powyzej gornej rurki kabiny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie jakbyś dolał jeszcze z 5 oleju to powinno wystarczyć podczas pracy łożyska z przodu skrzyni też coś dostaną oleju skrzyni nie zajedziesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy by nie wymieniać gniazd zaworowych w c330 rozwiercił je i założył większe zawory i twierdzi, że mniej dymi i jakby była trochę żwawsza.

Co do TURBO koszt ponad 2000zł bez modyfikacji silnika tylko inna regulacja pompy i wtryskiwaczy przyrost mocy maksymalnie do 20% to chyba tyko po to by udowodnić że można

Wlałem 20 litrów oleju do skrzyni biegów i miarka nie dostaje, ale więcej nie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno male pytanie

CZY ISTNIEJE do C330 zespol wskaznikow do pomiaru temperatury wody z czujnikiem i wskaznikiem typowo elektrycznym

POzdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialem zapytac czy ktos z was probowal dac uszczelke pod glowica na sylikonie wysokotemperaturowym czy to wogole trzyma i nie cieknie olej????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Marko: dać zawsze możesz, tylko w moim przypadku wiele to nie dało, niestety, ale w niektórych przypadkach widać pozytywne efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brakuje mi mocy w mojej trzydziestce przy np. roztrząsaczu pokosów przy zgrabiarce i wogóle przy innych pracach.

Widzisz C330 jest ciągnikiem, który z powodzeniem daje sobie radę w pracach znacznie cięższych niż te, o których piszesz, jeśli u Ciebie jest inaczej, znaczy, że masz coś nie tak z ciągnikiem(wtryski, pompa, a przede wszystkim filtry). Jeżeli jesteś pewien, że masz dobry stan ciągnika spróbuj zwiększyć nieznacznie dawkę paliwa, powinno pomóc. I jeszcze, sprawdź korek wlewu paliwa( mógł się przytkać otworek). Pomysły związane z turbo odłóż do lamusa, nawet, jeżeli jest to zwykła, a nie emka, to i tak skrzynia tego nie wytrzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do janek44

oj mało wiesz chyba o skrzyni w c-330 ona napewno by wytrzymała

sąsiad założył do swojej 30-stki silnik od zetora 5210 musiał tylko dorobić mocowanie silnika do skrzyni przod założył od 60-tki i śmiga tym już drugi rok i żadnych problemów ze skrzynią ani ze zwolnicami nie ma wszystko jest ok. ale jakiego powera ma ten traktor teraz

może uda mi się zrobic mu kiedyś jakies fotki to wrzuce na agrofoto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To,że śmiga to nie dziwi ,ale co ma z tyłu tej 30-stki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Herbert

Masz świętą racje, mało wiem. Przez prawie dwadzieścia lat miałem własną, codziennie przez płot obserwuje mechanika, który nic nie robi tylko narzeka na brak zajęcia ze względu na takie mocne skrzynie w trzydziestkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni PANOWIE specjaliści mam pytanko:

Zrobiłem generalny remont układu podnsnika tz. zakup nowego rozdzielacza,nowe tuleje walu podnosnika wymaina tloka i pierscieni- pompa zostala bez zmian czyli uklad prawie nowy... ale po napelnienu olejem poziom OK podczas kazdego uruchomienia silnika musze wykonac tz przegazowke ok.5sek i dopiero ramiona ida do gory.

Inny problem to taki iz po podniesieniu ramion podnosnika do pewnej wysokosci - dzwignia rozdzielacza w pol. STOP potem przelozeniu dzwigni rozdzielacza w pol. PODNOSZENIE nastepuje "ulgniecie" podnosnika na dół i podnosnik zaczyna podnosic.

Jezeli ktos cos moze wie.... to czekam!!!

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Ja też tam mam przy c-360 że jak ma podnieść to poadnie i dopiero podnosi.

 

2. Sprawa to że jak opdalisz to (olej ci spływa jak ciągnik stoi) i musisz chwilę poczekać aż ciścienie się zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos jest nie tak bo ja przy trzydziestce na samym rozruszniku podnosze bez problemu pełny opryskiwacz 400l, powinien ci odrazu smigac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ale dzisiaj naprawdę dobry MECHANIOR mnie oswiecił (przynajmniej mam taka nadzieję):

Na 99% przyczyna leży w układzie połączenia pompy i smoka układu filtra, stwierdził że układ olejowy i pompa może podsysać powietrze. Mam nadzieję że to będzie to bo jak pisałem przy podnoszeniu na 2 razy przy większych obrotach silnika ramiona nie kucają

Odnośnie rozdzielacza to pracował on przed renowacją podnośnika i było OK czyli mogę go wykluczyć jako powód usterki.

Jezeli ma ktoś inne przemyślenia to bardzo proszę.... i dziekuję

 

A jeszce jedno.. czy ktoś próbował zamontować dodatkowy pierścień- oring na tłoku podnośnika..?

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pytanko: Co moze być powodem, że C-330 wyrzuca olej przez wał korbowy (poprawiłem, pisałem skrótowo, i to strasznie skrótowo), przy kole pasowym? Oraz oczywiście: jak temu zaradzić?

 

Pozdrawiam Was, wasz ukochany moderator,

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba nie przez korbowód tylko po wale korbowym , trzeba wymienić simering ( u mnie A60x85x10 ) pod kołem pasowym chyba w pokrywie rozrządu , tylko jeśli wał już ma luzy na panewkach to pomoże na krótko . Jeśli jak pisałem to niedużo da to trzeba zastanowić się nad remontem silnika , względnie może być nieco wyrobiony wał na styku z simeringiem ( wtedy najlepiej pogodzic się z przeciekiem )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wielam

Twój mechanior ma racje problem leży w połączeniu pompy. Jak dawno zaglądałeś do filtra na obudowie skrzyni biegów?, czy tam połączenia są szczelne?. Objawy, o których piszesz wskazują na zapowietrzenie ukł.

@Marek Sz

C-330 nigdy nie wyrzuca oleju przez korowód. W tym przypadku jest to wina uszczelniacza. Musisz wymienić uszczelniacz i koło pasowe, sama wymiana uszczelniacza niewiele pomoże, MUSISZ wymienić również koło pasowe. Tylko wtedy będziesz miał gwarancję , że zrobione to będzie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...