Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

Zegarowy wskaźnik ciśnienia oleju, jest od pokazywania ciśnienia oleju i jest przy każdym forszaju, tak samo jak kontrolka, która jest od filtra i musi być podłączona do czujnika przy filtrze oleju, tuż obok gdzie założony jest wężyk, który idzie do zegara, bo inaczej nie będziesz wiedział, kiedy zapakuje ci się filtr i zaj... silnik; a ta co jest niby od poziomu oleju, jak mówisz, to jest od ciśnienia w układzie pneumatycznym, zaraz za butlą od powietrza jest czujnik, a kontrolka pokazuje(świeci) jak jest niskie ciśnienie powietrza(jak w Zetorze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna z tych kontrolek jest od filtra powietrza(jak jest zabrudzony to bedzie świecić) a druga od filtra hydrauliki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, przecież skrzynia nie jest smarowana pod ciśnieniem

 

/edit - Pon Paź 9 20:22:08

każdy z nas ma racje, najebali tych kontrolek i czujników jak pacjentowi na OJOMie, a my się teraz musimy męczyć po helmutach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedna z tych kontrolek jest od filtra powietrza(jak jest zabrudzony to bedzie świecić) a druga od filtra hydrauliki.

Kontrolka od filtra powietrza jest osobno po prawej stronie deski rozdzielczej.

 

/edit - Pon Paź 9 20:30:15

Masz racje ,czy nie mogli troche tych ciągników za komuny posprowadzac przynajmniej instrukcje i katalogi byłyby po polsku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zrobić wszystko po swojemu, według własnego gustu i uznania, przy moim, jak go kupiłem, instalacji elektrycznej pod deską rozdzielczą nie było, żeżarły ją myszy i sie wszystko spaliło, no i elektryke robiłem od zera sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam kilka pytań:

1. Bedę wymieniał olej w silniku i nie wiem jaki jest filtr oleju bo jeszcze go nie rozkręcałem tzn jest do wymiany czy do czyszczenia ?? bo niektóre filtry są do czyszczenia i ile oleju wchodzi do silnika ??

2. Do hydrauliki dolewam po prawej stronie obok zbiornika na olej (przy schodkach) odkręcam ten dekielek i leje, tam czyba powinien być filterek którego nie mam bo już rozkręcałem ??

3. A olej w skrzyni ?? gdzie się sprawdza ?? bo coś ostatnio szukałem i nic - chyba za słabo szukałem że nie znalazłem

4. Idzie zima a u mnie w chłodnicy woda - czy jak odkręce dolny kranik ten pod miską olejową to zejdzie cała woda z układu chłodzenia - z chłodnicy też schodzi wszystko ??

5. I ostatnie pytanko. W najbliższą sobotę będę woził obornik, a jeszcze nie jeździłem moim forszajem z zadną maszyną która wymagała by WOM i tu moje pytanko. Czy WOM załącza się tak jak np w c-360 że sprzęgło rozłacza wałek ??

Takie proste pytanka ale ułatwią mi życie pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Są tam dwa filtry: jeden do wymiany i jeden do czyszczenia.

Ad.2 W tym miejscu powinien być filterek.

Ad.3 Na zbiorniku (zewnętrzna strona) jest taki wąż (ok 10 cm) - to jest miarka. Na nim ma być widać olej.

Ad.4 Ja odkręcam zawsze wszystkie trzy kraniki: pod silnikiem, z prawej strony silnika i z lewej strony zbiornika paliwa (od ogrzewania kabiny).

Ad.5 Powinno tak być z tym wałkiem, ale u mnie niezbyt to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ad.3 Na zbiorniku (zewnętrzna strona) jest taki wąż (ok 10 cm) - to jest miarka. Na nim ma być widać olej.

Ad.5 Powinno tak być z tym wałkiem, ale u mnie niezbyt to działa.

A dolewka do skrzyni to przez ten wąż ??

Jeśli niezbyt to działa, to jak załączasz WOM ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepiej jest dolewać tam gdzie jest ten filterek. Jeżeli jest filtr to trzeba go wyjąć, bo inaczej to bardzo wolno leci olej.

 

WOM-u nie używam, bo nie mam do czego. Ale zauważyłem że jeżeli jest włączony półbieg (ostatnie dwa klawisze wciśnięte) wtedy bez problemu sprzęgłem mogę rozłączyć WOM i pompe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tom mam rozumieć że piszesz o hydraulice ?? a skrzynia biegów ?? czy może to jest jeden obieg oleju ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki bo ja bym jeszcze z tydzień szukał korka żeby uzupełnić olej w skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dolewam olej do hydrauliki przez filtr na zbiorniku. Odkręcam 4 śrubki 13 i problem z głowy.

WOM wyłącza sie przez sprzęgło wciskasz do oporu i powinien się zatrzymać nawet jak masz włączony ULS tylko że wtedy ciągnik się zatrzymuje razem z wałkiem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w chłodnicy nie ma kranika do spuszczania wody, a tak nawiasem mówiąc, to i tak wszystka woda z układu przez kraniki nie spłynie(jeśli chodzi o ciągnik), bynajmniej przy moim tak jest, więc dla świętego spokoju zalałem go płynem, fakt, że 25 litrów, ale mam spokój, a jeśli chodzi o silnik, to oleju wchodzi ok 17 litrów, a filtr od układu smarowania można kupić polski, pasuje od hydrauliki bizona, tylko że są dwa rodzaje, jutro podam dokładny typ, jaki pasuje do forszaja, koszt filtra- 6 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko będę wdzięczny to od razu kupie razem z olejem a zaleje go superolem - wszystkie maszyny u mnie na superolu jeżdżą, a więc forszaj też na tym będzie jeździł.

Zima idzie a ja nie mam wiaty na forszaja i niestety tę zimę postoi pod chmurką tylko obwinę go jaką grubą plandeką - przynajmniej przed śniegiem go uchronie.

Ale póki co czekam na sobotę na wywożenie obornika. Do tej pory ciągałem rozrzutnik c-360 ale jak dołądowałem do pełna to c-360 czasem nie dawał rady - musiałem na 1 jeździć i czasem brakowało mocy żeby taśmę przesunąć hehe troszkę duży rozrzutnik ale do forszaja będzie w sam raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, filtr do układu smarowania silnika przy forszaju (wymienny wkład) produkuje "Filtron", symbol - OM 524, kupowałem przed żniwami, płaciłem 6 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam mały problem z instalacją elektryczną a dokładniej z ładowaniem chodzi o to że ładuje mi tylko jeden akumulator ten po prawej stronie . jak kupiłem ten ciągnik to był bez aku i alternatora podłaczyłem przewody tak na chłopski rozum i wszystko działa rozruch 24V instalacja 12 tylko jeden aku nie jest ładowany może mi ktoś podpowiedzieć jak to podłaczyć żeby działało bo chyba coś mam źle podłaczone w tym przełączniku międzybateryjnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche dziwne, u mnie nie ma żadnego przełącznika międzybateryjnego, ewentualnie możesz mieć przetwornice z 24 na 12V, jeśli alternator masz 24V, to wystarczy podłączyć przewód od alternatora bezpośrednio do kabla zasilającego rozrusznik (tego grubego od aku) i ładuje oba aku prądem 24V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@piotrfire, coś źle podłączyłeś albo przełącznik 12/24v popsuty. Jak piszesz to ten przełącznik masz.NIe znam instalacji w ciągniku, jak pisze @tatamarty to chyba go tam nie musi być, ale wtedy cała instalacja 24V tylko w jego opisie też coś się nie trzyma kupy bo akumulator nie może być ładowany prądem 24V tylko muszą być dwa ak. 12V podłączone w szereg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Ponownie wracam do WOM-u. Dziś podczepiłem rozrzutnik aby sprawdzić WOM jak się "kręci" i niestety sprzęgło nie rozłącza mi wałka - wciskając sprzęgło nadal się kręci. Na pusty rozrzutnik nie ma problemu aby go włączyć nawet nie ma zgrzytu przy włączaniu ale czy ja go włącze przy obciążeniu ?? pewnie nie. Czy jestem w stanie coś wykombinować do soboty ?? Chyba że dam radę tak jak jest ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troche dziwne, u mnie nie ma żadnego przełącznika międzybateryjnego

A u mnie jest i jest to część katalogowa w sklepie kosztuje 80 zł

mieć przetwornice z 24 na 12V, jeśli alternator masz 24V

Alternator mam 12V

piotrfire, coś źle podłączyłeś albo przełącznik 12/24v popsuty

Wiem że coś jest źle podłączone dlatego prosiłem abyście zobaczyli jak jest u was.

Jeden aku jest bezpośredni podłączony do tego przełącznika a drugi nie wiem gdzie podłączyć próbowałem bezpośrednio kablem plus z jednego aku do drugiego plusa i niby wtedy ładują się oba ale w momencie rozruchu następuje zwarcie więc musiałbym w chwili rozruchu odłączać, a to nie jest dobre rozwiązanie dlatego jeszcze raz proszę sprawdźcie u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o akumulatory, to są połączone szeregowo dwie dwunastki, więc w sumie jest 24V i mam podłączone tak jak pisałem i wszystko jest ok, natomiast jeśli chodzi o Zoraka sprzęgło, to musi działać drugi stopień sprzęgła, tak jak w np. 360, bo to on rozłącza napęd WOM, a drugi stopień sprzęgła w forszaju włączany jest siłownikiem pneumatycznym, poprostu po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca uruchamiany jest włącznik, który steruje przekaźnikiem elektropneumatycznym, który to otwiera zaworek sterujący siłownikiem pneumatycznym (tym dużym obok butli), uruchamiającym właśnie drugi stopień sprzęgła. Jeśli to ci nie działa, to jedyne wyjście jest takie, że jeśli masz dobre akumulatory, to będziesz robił w następujący sposób: wygasisz traktor, włączysz WOM i odpalisz z już włączonym WOMem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie ma schematu na wyłączniku , chyba powinien być, a przełączniki też są różne, ja przełącznik mam w MTZ, choćbym znalazł schemat to go nie wyślę bo uplink mam przez GPRS kiedyś próbowałem wysłać skan to mi obliczyl że będzie szło to ponad 4 godziny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przetwornica z 24 na 12V służy tylko i wyłącznie do uzyskania prądu 12V do podłączenia radia, oraz wyjścia (gniazda) do podłączenia świateł przyczepy, a cała instalacja w forszaju jest 24V, teraz wiem, że przetwornica powinna być, bo pobór z jednego tylko aku 12V, powoduje nierównomierne doładowywanie aku, a w rezultacie krótszą żywotność akumulatorów, no ale cóż ja mam tak podłączone i z jednego tylko aku biore 12V i jak narazie jest dobrze, a alternator mam 24V, z którego jeden przewód idzie do kontrolki, a drugi do grubego kabla przy rozruszniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz schemat instalacji to mogę podesłać ci scan. Daj mi swój e-mail na pm to ci podeślę.

Zorki możesz podciągnąć 2 stopień i będzie ci działać ja w 360. Wystarczy wywalić ten kawałek maski z lewej strony przy akumulatorze, tam odkręcić taką jajowatą klapkę na dwie 13 i jak pokręcisz tam sprzęgłem to zobaczysz śrubki też na 13. Podkręć je na 2 mm szczelinę (są 3 i żeby było równo) Jak nie bedzie jeszcze działać to skręć bardziej ale nie do 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...