Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 07:17 Czw 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
No to tak z zewnątrz - zbyt niskie ciśnienie, przytkana dziurka dostarczająca olej do półbiegu no albo elektrozawór nie działający całkiem to jest w miarę z zewnątrz;) a wewnątrz to tarczka któraś, przeciek na jakimś uszczelniaczu (jest ich naprawdę tam dużo) przeciek może być na tyle mały że rozłączył tarczkę główna (taka dociskana sprężyną) a nie dociska tarczek ciskanych olejem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 19:39 Sro 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
tak czy tak trzeba rozbierać a Gustlik trochę przesadził z tymi 30 sposobami chyba że wliczać w to jakieś drobnostki ci się trafiają 1 do 1000 |
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtekgoly
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 20:04 Nie 7 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ale w moim traktorze MF 3125 normalnie czuć jak ślizgają się tarczki. Pompa olejowa jest nowa. Piszesz że morze być 30 przyczyn podaj chociaż kilka z nich. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 18:42 Nie 7 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie działa czyli? Bo on może na 30 sposobów nie działać jak nie więcej. Tarczki są akurat mniej prawdopodobnym powodem nie działania;) |
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtekgoly
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 18:26 Nie 7 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Witam "paw". Ja mam taki sam problem, pół bieg nie działa. Ja myślę że to są tarczki w skrzyni biegów. Jak byś się dowiedział jak to zrobić to napisz  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 13:34 Nie 7 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo bo nie posiadam swojej tokarki;) ale myślę że każdy kumaty tokarz ci to zrobi:] |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 07:45 Nie 7 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
...czyli (rozumiem), że kiedyś w zimie mogę Ci go przywieźć |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 06:39 Nie 7 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A miał wykręcony za wieloklin trzymany obtaczałem (po ospawaniu) |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 21:52 Sob 6 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
... a może pytanie z innej beczki: miał ktoś gruchę (dyferencjał przodka) na tokarce? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 10:52 Sro 3 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
No to tak panowie bronami jeździłem na regulacji siłowej:] Teraz się głównie po wałku kula trochę siłowa. Pług kółko z tyłu i podłużna dziura na łączniku podnośnik na regulacji pozycyjnej. lub minimalnie w stronę mieszanej. Pług Fraugde 3 x 50 grubera nie mam;)
Kręcić kółkiem możesz nawet pewno lepiej niż przyciski ale gdyby coś po prostu potencjometr pod kółkiem do wymiany;) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 07:07 Pon 1 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
witka
mój obrotowy neymajer3skibowy koło ma z tyłu.tą śrubą zbytnio ni mogę regulować bo jak wydłóże to póżniej pługa ni obróce będzie za nisko.2.u mnie lepiej jest gdy śruba jest lepiej skręcona bo wtedy przełoncznik podnoszenia lepiej działa(podnosi wysoko)a to sprawniej jak mechanicznie przyciskiem.W tym celu przełożyłem stopki płozy na przód odkładnic(korpusy).Kombinuje si jak koń pod góre haha,a i tak lekka lipaaa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 05:21 Pon 1 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kris a gdzie masz kółko przy pługu? Ja z trójki zagonowej zrobiłem czwórkę i na końcu (jak to pługi mają ) dałem koło. Gdy łącznikim górnym ustawię dystans i jednocześnie głębokość pierwszej skiby to śmigam bez EHR. A na dodatek w zeszłym roku fundnąłem sobie hydrauliczną śrubę, super sprawa do wszystkiego, tylko na grubera jest trochę za słaba. Pozdrowionka |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 20:44 Nie 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
witam,no właśnie eco rol,brony to jeszcze niby nic,ale wkurza mnie oranie ,a umnie też teren nie równy .Regulować tym pokrętłem ,potem tu takie skiby tu takie.Jak wy oracie też pokrętło w ruchu? |
|
Powrót do góry |
|
 |
paw
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 53 Skąd: poznan
|
Wysłany: 20:09 Nie 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Witam mam mały kłopot w modelu 3125 jest przycisk półbiegu ale od kilku dni po jego wcisnięciu słychać tylko gwizd i ciągnik zatrzymje się w miejscu.. gdy wyłączę przycisk ciągnik idzie dobrze... dodam że wszystkie inne funkcje działają prawidłowo..ktoś ma jakąś wiedzę co wysiadło ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 19:10 Nie 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Koledzy zadam lekkie pytanka, bo jakby luzik na Forum. 1. Mam mniejsze i większe górki, pola nierówne, kręcę wiec pokrętlem EHR nieustannie np. z bronami. Czy coś w tym przypadku zużywa się bardziej niż np. regulowałbym (korygował) wysokość od czasu do czasu kliknięciami podnośnika? 2. Co zużywa się, gdy rewersem elektromechanicznym zmienia się kierunek jazdy i ciągnik wciskając sprzegło wychamowuje sam i "przebicie" biegu następuje wtedy gdy osiągnie min. prędkość? Jak sie coś zużywa (np. tarczki) to może lepiej dzwignię rewersu przesuwać dopiero gdzy sie ciągnik już zatrzyma? 3 W polu, w pracy zmiana połbiegów odbywa sie płynnie, praktycznie bez względu na obroty silnika, na asfalcie na drodze trochę szarpnie przy zmianie, nawet jak zmniejszę obroty. Wiem oczywiście dlaczego (tam miękko - poślizg, tu twardo), ale podejżewam, że też już coś zużyte? Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasz_as
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22:19 Sob 29 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
oki sprawdzę mam nadzieję że to nie pompa dzięki za porady jak zawsze przydatne Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 06:52 Pią 28 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy maż powietrze w oleju - za filtr dałeś drogo, odkręć i dokręć filtr na nowo. Potem trochę oleju weź i popatrz czy się z niego Kit nie zrobił (zawsze mogło coś starego wypłukać z skrzyni albo np okładzinę z hamulca zmielić czy coś). |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 19:54 Czw 27 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tekmie Dzięki. Tam właśnie zamówiłem - z dostawą 240 zł. Tomasz - nie znam modelu 30xx dlatego podałem przykład z 6150 i jak mnie wyszkolił źle przykręcony filtr, przez który zasysało powietrze i automatycznie spadało ciśnienie i świeciło. Gustlik też coś podpowiedział; może jednak to pompa - świeciło przed wymianą, poprawiło sie po - bo świeży olej, czysty filtr ale jak zaczęło znowu świecić to ... ale może lepiej żeby był to filtr |
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasz_as
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08:33 Czw 27 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
eco-rol kontrolka zapala się od ciśnienia oleju w skrzyni a czy u mnie w modelu 3060 z 1992r jest jakiś drugi filtr oleju? bo ja wymieniłem ten duży koło prawego tylnego koła, zapłaciłem za niego coś koło 280zł. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tekmie

Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 1537 Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 06:07 Czw 27 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
mam 6150 i na to pytanie od tomasza zapytałym która kontrolka? Bo mi się kiedyś zdarzyło, że po wymianie też jedna olejowa zaświeciła i po "śledztwie" okazało się, że winny był ten długi wąski filtr. Niby jego obudowę metalową dokręciłem mocno, a jednak okazało się, że za mało. Kiedy po kilku dniach znowu zaświeciła kontrolka - wymieniłem oring na tym filtrze i dodatkowo gwint pomarowałem silikonem i wreszcie mam spokuj odpukać. Na marginesie wyszkliłem tylną szybę, ale to boli 3 stówy nie moje. Zna ktoś tańsżą ofertę ne licząc pleksy, bo jużkiedyś zastosowałem to rozwiązanie w drzwiach i kicha z tego była. Wytarła się miejscami i nic widać nie było |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 16:25 Sro 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Powietrze w oleju? pompa? Rozp... tarczka i zatkało filtr znów? albo filtr do d... |
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasz_as
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11:53 Sro 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Cześć, Panowie takie pytanko w MF 3060 wymieniłem filtr od hydrauliki i zalałem nowy olej, gdyż wcześniej paliła się kontrolka od ciśnienia w skrzyni po wymianie wszystko elegancko wróciło do normy kontrolka zgasła wczoraj zauważyłem że podczas podnoszenia podnośnika kontrolka zaczyna się zapalać olej i filtr wymieniłem w czerwcu. Pytanie co może być tego przyczyną ?czy zaczyna siadać pompa? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 06:39 Pon 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Czy to na pewno nie ma nic do tego niech się wypowie ktoś kto widział ten konkretny model. ale na 95% nie ma nic do tego. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 06:26 Pon 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No tylko ten zawór na pokrywie nie ma nic kompletnie (load sense) do orbitrola on jest na 2 obwodzie. do 200 bar kup albo 250 |
|
Powrót do góry |
|
 |
|