Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 03:10 Czw 25 Lut 2021


Wszystko o Massey Ferguson
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 353, 354, 355  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 08:47 Nie 23 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pisałem przeciez że nie wiem jak to sie nazywa.Mniejsza z tym.
Na zasilaniu orbitrola przy skręconych kołach mówicie zmierzyć, Jakie tam powinno byc ciśnienie bo nie wiem jaki manometr kupować.
Trochę jest jeszcze orania totez juz po sezonie będe się brał za to.Dzieki za rady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mirro



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 204

PostWysłany: 10:14 Czw 20 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W związku z informacjami podawanymi przez zainteresowanego, a także oganięciem tematu proponuję przeznieść dyskusję na kanał dla wróżek EZO TV.
Gustlik chyba trafnie nazwał to o czym pisze VICEROY.
Ja też sugerująę że to nie priorytetowy tylko LOAD SENSE TRAILE BREAKING - jeśli taki w tej maszynie zamontowano.
Chciałbym też napomknąć iż blok zaworowy orbitrola jest jego integralną częścią a nie czymś wiszącym na pokrywie skrzyni. Choć, dla przykładu w Bizonie były montowane bloki zaworowe przykręcane do orbitrola a i zawór priorytetowy też można by tam znależć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 381

PostWysłany: 07:24 Czw 20 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nio ja tyż ni ogarniam.Taka sugestia czy ty masz filtr oleju hydrauliki OK?może od tego zacznijmy,nio chyba że masz pewność że jest DOBRY.



priorytetowy
load sense a gdzie to jest?hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 528

PostWysłany: 20:03 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Priorytetowy na pokrywie pompy hmm a nie jest to przypadkiem zawór od load sense? czy jak się totam zwało jakoś mi się w to nie chce wieżyc w takowy wynalazek. Zmierz ciśnienie PRZED orbitrolem na max skręcie, manometr kupisz w rolniczym np.

No pompy nie lubią powietrza w układzie:] Ja osobiście z powietrzem to widziałem niepodnoszący wręcz podnośnik w mf, przestająca działać kierownice po spuszczeniu z gazu (w reno widziałem to samo) i w C-330 nie podnoszący podnośnik prawie że. w większości były to nieszczelne uszczelniacze na ssaniu w MF przerdzewiały!!! filtr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
eco-rol



Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 311
Skąd: Na granicy - Cieszyn

PostWysłany: 19:52 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtrącę tylko - może się przyda (bo dyskusja na poziomie którego nie ogarniam) - kiedy mi zmiksował olej z powietrzem, to pierwszym objawem, była coraz ciężej chodząca kierownica z każdą chwilą. Na zimnym było w miarę ok, potem było tylko gorzej. Wtedy też chyba trochę pompę zarżnąłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 16:42 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorki to nie kontrolka od autotronika się zapala a od niskiego cisnienia w układzie(17bar).
Blok zaworów hydraulicznych w tym proritetowy(sam nie wiem jak to się nazywa konkretnie) znajduje się siedząc w kabinie z lewej strony na pokrywie pompy hydraulicznej.Czyli jest ten blok hydrauliczny, pokrywa i pompa.
Gdzie i w którym miejscu ja mam zmierzyć ciśnienie w układzie by mi sie co kolwiek wyjasniło? Dodam że ten blok cos około 8tyś kosztuje i w Polsce nikt tego nie regeneruje. Czy na przelewie z orbitrola coś mogę zbadać? Jesli tak to gdzie ten przelew wchodzi do skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 528

PostWysłany: 15:45 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzie ty maż na pokrywie pompy zawór priorytetowy? Bo ja już nie wiem jak może wyglądać ta hydraulika w twoim MF zatrzymuje się bo nie ma co ściskać tarczek sprzęgła - ktoś tam pytał to odpowiadam)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 11:30 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, u mnie jest rok 1996 MFa, i jest ten zintegrowany zawór na pokrywie pompy. Kontrolka sie zapala od autotronika po kilku sekundach trzymania kierownicy na max i wtedy rozłaczy sprzegło
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mirro



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 204

PostWysłany: 11:12 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to na pewno jest zawór priorytetowy? Starsze wersje orbitroli wymagały takich zaworów. A te z lat 80 miały już obitrole ze zintegrowanym blokiem zaworowym, w tym zawór priorytetowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 381

PostWysłany: 06:47 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak ,ale od czego ta kontrolka si pali?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 05:47 Sro 19 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki filtr dziurawy? Układ wspomagania ma jakis dodatkowy filtr? Gdzie mozna kupic zegar do mierzenia ciśnień w układzie hydraulicznym?
Ciągnik sie zatrzymuje bo zapala sie kontrolka i pierniczy sie wówczas zawór proritetowy sterujący ciśnieniem na sprzęgle i wspomaganiu. Musze przeładować pedałem na nowo sprzęgło i ruszam z lekkim szarpnięciem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Arkadi12



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 65
Skąd: Mazwosze

PostWysłany: 22:32 Wto 18 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powietrze z czasem ucieknie, dziwne to że ciągnik się zatrzymuje Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 528

PostWysłany: 19:51 Wto 18 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo zawór w w orbitrolu przyblokowało (przelew) i pompa taka sobie więc jak się skręci na max to ci się gubi ciśnienie i sprzęgło rozłącza? Tzn blokuje po prostu przepływ;) Albo kupa powietrza w oleju? Dziurawy filtr albo coś na ssaniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 532
Skąd: podlasie

PostWysłany: 19:24 Wto 18 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

viceroy napisał:
Witam. Może mnie ktos nakieruje od czego zacząć.
MF8150 po skręceniu kół na max i przytrzymaniu ich przez około 4s w czasie skręcania , ciągnik sie zatrzyma, trzeba przepompowac sprzęgłem by znów ruszył.Oczywiście wszystko łączy się z szarpaniem. Wspomaganie działa jak trza. Coś z pompą, lub zaworem proritetowym który jest na deklu pompy?

Inny temat to że jak zajadę na pole z podniesioną maszyną to nie mogę jej opuścic, dopiero po opuszczeniu mechanicznie na cewce, ehr działa. Przyjade do domu, znów muszę ręcznie opuścić. Za wszelkie wskazówki z góry dzieki.

z tego wynika że orbit rol zabiera ci całe ciśnienie zmiez ciśnienie na siłowniku od wspomagania na skreconych kołach na maksa . MF jest to jedna wielka niewiadoma tu raczej trzeba wróżki niz mechanika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 532
Skąd: podlasie

PostWysłany: 19:15 Wto 18 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

viceroy napisał:
Mechanicznie to znaczy jak? Skąd wiedziec że jest ustwiony optymalnie?

mechanicznie to znaczy jak masz wkręcony za głęboko to przy ręcznym sterowaniu np z [przycisków na błotniku) półksiężyc może ułamać trzpień
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 05:58 Wto 18 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mechanicznie to znaczy jak? Skąd wiedziec że jest ustwiony optymalnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 532
Skąd: podlasie

PostWysłany: 18:43 Pon 17 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

viceroy napisał:
ja mam tak ustawiony ze podnosi max ile się tylko da.Może to byc przyczyna ze czasem się zawiesi i nie chce opuścić? Dodam ze w takim połozeniu amortyzacja działa.

w takim położeniu można go uszkodzić mechanicznie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 17:26 Pon 17 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam tak ustawiony ze podnosi max ile się tylko da.Może to byc przyczyna ze czasem się zawiesi i nie chce opuścić? Dodam ze w takim połozeniu amortyzacja działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 532
Skąd: podlasie

PostWysłany: 17:04 Pon 17 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kris01 napisał:
miron apropo tego czujnika,to ten pod ramieniem prawym?jak to się reguluje?bo u mnie np.jak na ehr pod nosze to podniesie nie tak wysoko jak przyciskiem ręcznie.

itak powinno być
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 15:20 Pon 17 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest na czujniku nakretka konrująca. Luzujesz ją i wkręcasz, lub wykręcasz czujnik poprzez co regulujesz max poziom podnoszenia.
Czekam na jakas wskazówkę co do tego sprzegła. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 381

PostWysłany: 07:15 Pon 17 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miron apropo tego czujnika,to ten pod ramieniem prawym?jak to się reguluje?bo u mnie np.jak na ehr pod nosze to podniesie nie tak wysoko jak przyciskiem ręcznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 532
Skąd: podlasie

PostWysłany: 06:58 Pon 17 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

viceroy napisał:


Inny temat to że jak zajadę na pole z podniesioną maszyną to nie mogę jej opuścic, dopiero po opuszczeniu mechanicznie na cewce, ehr działa. Przyjade do domu, znów muszę ręcznie opuścić. Za wszelkie wskazówki z góry dzieki.


być może masz żle wyregulowany czujnik wysokości EHR a spróbuj nie podnosić maszyny dokończa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viceroy



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 35

PostWysłany: 19:34 Sob 15 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Może mnie ktos nakieruje od czego zacząć.
MF8150 po skręceniu kół na max i przytrzymaniu ich przez około 4s w czasie skręcania , ciągnik sie zatrzyma, trzeba przepompowac sprzęgłem by znów ruszył.Oczywiście wszystko łączy się z szarpaniem. Wspomaganie działa jak trza. Coś z pompą, lub zaworem proritetowym który jest na deklu pompy?

Inny temat to że jak zajadę na pole z podniesioną maszyną to nie mogę jej opuścic, dopiero po opuszczeniu mechanicznie na cewce, ehr działa. Przyjade do domu, znów muszę ręcznie opuścić. Za wszelkie wskazówki z góry dzieki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
eco-rol



Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 311
Skąd: Na granicy - Cieszyn

PostWysłany: 22:00 Pią 14 Wrz 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale roboty! Nie wiadomo gdzie ręce włożyć! Dobrze, że przynajmniej Ferdki chodzą...Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 381

PostWysłany: 06:59 Pią 31 Sie 2012    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki mf,widziałem go już i chciałbym go wykręćić podejrzewam że jest nie drożny i tamu pokapuje mi pewno z tego wałka WOM.Tzn. myśle że robi się podciśnienie.Luz zlikwidowałem, oring nowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 353, 354, 355  Następny
Strona 31 z 355

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach