Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 08:47 Nie 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Pisałem przeciez że nie wiem jak to sie nazywa.Mniejsza z tym.
Na zasilaniu orbitrola przy skręconych kołach mówicie zmierzyć, Jakie tam powinno byc ciśnienie bo nie wiem jaki manometr kupować.
Trochę jest jeszcze orania totez juz po sezonie będe się brał za to.Dzieki za rady. |
|
Powrót do góry |
|
 |
mirro
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 204
|
Wysłany: 10:14 Czw 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
W związku z informacjami podawanymi przez zainteresowanego, a także oganięciem tematu proponuję przeznieść dyskusję na kanał dla wróżek EZO TV.
Gustlik chyba trafnie nazwał to o czym pisze VICEROY.
Ja też sugerująę że to nie priorytetowy tylko LOAD SENSE TRAILE BREAKING - jeśli taki w tej maszynie zamontowano.
Chciałbym też napomknąć iż blok zaworowy orbitrola jest jego integralną częścią a nie czymś wiszącym na pokrywie skrzyni. Choć, dla przykładu w Bizonie były montowane bloki zaworowe przykręcane do orbitrola a i zawór priorytetowy też można by tam znależć. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 07:24 Czw 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
nio ja tyż ni ogarniam.Taka sugestia czy ty masz filtr oleju hydrauliki OK?może od tego zacznijmy,nio chyba że masz pewność że jest DOBRY.
priorytetowy
load sense a gdzie to jest?hehe |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 20:03 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Priorytetowy na pokrywie pompy hmm a nie jest to przypadkiem zawór od load sense? czy jak się totam zwało jakoś mi się w to nie chce wieżyc w takowy wynalazek. Zmierz ciśnienie PRZED orbitrolem na max skręcie, manometr kupisz w rolniczym np.
No pompy nie lubią powietrza w układzie:] Ja osobiście z powietrzem to widziałem niepodnoszący wręcz podnośnik w mf, przestająca działać kierownice po spuszczeniu z gazu (w reno widziałem to samo) i w C-330 nie podnoszący podnośnik prawie że. w większości były to nieszczelne uszczelniacze na ssaniu w MF przerdzewiały!!! filtr. |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 19:52 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Wtrącę tylko - może się przyda (bo dyskusja na poziomie którego nie ogarniam) - kiedy mi zmiksował olej z powietrzem, to pierwszym objawem, była coraz ciężej chodząca kierownica z każdą chwilą. Na zimnym było w miarę ok, potem było tylko gorzej. Wtedy też chyba trochę pompę zarżnąłem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 16:42 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Sorki to nie kontrolka od autotronika się zapala a od niskiego cisnienia w układzie(17bar).
Blok zaworów hydraulicznych w tym proritetowy(sam nie wiem jak to się nazywa konkretnie) znajduje się siedząc w kabinie z lewej strony na pokrywie pompy hydraulicznej.Czyli jest ten blok hydrauliczny, pokrywa i pompa.
Gdzie i w którym miejscu ja mam zmierzyć ciśnienie w układzie by mi sie co kolwiek wyjasniło? Dodam że ten blok cos około 8tyś kosztuje i w Polsce nikt tego nie regeneruje. Czy na przelewie z orbitrola coś mogę zbadać? Jesli tak to gdzie ten przelew wchodzi do skrzyni? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 15:45 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Gdzie ty maż na pokrywie pompy zawór priorytetowy? Bo ja już nie wiem jak może wyglądać ta hydraulika w twoim MF zatrzymuje się bo nie ma co ściskać tarczek sprzęgła - ktoś tam pytał to odpowiadam) |
|
Powrót do góry |
|
 |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 11:30 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie, u mnie jest rok 1996 MFa, i jest ten zintegrowany zawór na pokrywie pompy. Kontrolka sie zapala od autotronika po kilku sekundach trzymania kierownicy na max i wtedy rozłaczy sprzegło |
|
Powrót do góry |
|
 |
mirro
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 204
|
Wysłany: 11:12 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
A to na pewno jest zawór priorytetowy? Starsze wersje orbitroli wymagały takich zaworów. A te z lat 80 miały już obitrole ze zintegrowanym blokiem zaworowym, w tym zawór priorytetowy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 06:47 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
no tak ,ale od czego ta kontrolka si pali? |
|
Powrót do góry |
|
 |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 05:47 Sro 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jaki filtr dziurawy? Układ wspomagania ma jakis dodatkowy filtr? Gdzie mozna kupic zegar do mierzenia ciśnień w układzie hydraulicznym?
Ciągnik sie zatrzymuje bo zapala sie kontrolka i pierniczy sie wówczas zawór proritetowy sterujący ciśnieniem na sprzęgle i wspomaganiu. Musze przeładować pedałem na nowo sprzęgło i ruszam z lekkim szarpnięciem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadi12
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 65 Skąd: Mazwosze
|
Wysłany: 22:32 Wto 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
powietrze z czasem ucieknie, dziwne to że ciągnik się zatrzymuje  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 19:51 Wto 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Albo zawór w w orbitrolu przyblokowało (przelew) i pompa taka sobie więc jak się skręci na max to ci się gubi ciśnienie i sprzęgło rozłącza? Tzn blokuje po prostu przepływ;) Albo kupa powietrza w oleju? Dziurawy filtr albo coś na ssaniu? |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 19:24 Wto 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
viceroy napisał: | Witam. Może mnie ktos nakieruje od czego zacząć.
MF8150 po skręceniu kół na max i przytrzymaniu ich przez około 4s w czasie skręcania , ciągnik sie zatrzyma, trzeba przepompowac sprzęgłem by znów ruszył.Oczywiście wszystko łączy się z szarpaniem. Wspomaganie działa jak trza. Coś z pompą, lub zaworem proritetowym który jest na deklu pompy?
Inny temat to że jak zajadę na pole z podniesioną maszyną to nie mogę jej opuścic, dopiero po opuszczeniu mechanicznie na cewce, ehr działa. Przyjade do domu, znów muszę ręcznie opuścić. Za wszelkie wskazówki z góry dzieki. |
z tego wynika że orbit rol zabiera ci całe ciśnienie zmiez ciśnienie na siłowniku od wspomagania na skreconych kołach na maksa . MF jest to jedna wielka niewiadoma tu raczej trzeba wróżki niz mechanika |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 19:15 Wto 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
viceroy napisał: | Mechanicznie to znaczy jak? Skąd wiedziec że jest ustwiony optymalnie? |
mechanicznie to znaczy jak masz wkręcony za głęboko to przy ręcznym sterowaniu np z [przycisków na błotniku) półksiężyc może ułamać trzpień |
|
Powrót do góry |
|
 |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 05:58 Wto 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mechanicznie to znaczy jak? Skąd wiedziec że jest ustwiony optymalnie? |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 18:43 Pon 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
viceroy napisał: | ja mam tak ustawiony ze podnosi max ile się tylko da.Może to byc przyczyna ze czasem się zawiesi i nie chce opuścić? Dodam ze w takim połozeniu amortyzacja działa. |
w takim położeniu można go uszkodzić mechanicznie |
|
Powrót do góry |
|
 |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 17:26 Pon 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
ja mam tak ustawiony ze podnosi max ile się tylko da.Może to byc przyczyna ze czasem się zawiesi i nie chce opuścić? Dodam ze w takim połozeniu amortyzacja działa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 17:04 Pon 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kris01 napisał: | miron apropo tego czujnika,to ten pod ramieniem prawym?jak to się reguluje?bo u mnie np.jak na ehr pod nosze to podniesie nie tak wysoko jak przyciskiem ręcznie. |
itak powinno być |
|
Powrót do góry |
|
 |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 15:20 Pon 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
jest na czujniku nakretka konrująca. Luzujesz ją i wkręcasz, lub wykręcasz czujnik poprzez co regulujesz max poziom podnoszenia.
Czekam na jakas wskazówkę co do tego sprzegła.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 07:15 Pon 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
miron apropo tego czujnika,to ten pod ramieniem prawym?jak to się reguluje?bo u mnie np.jak na ehr pod nosze to podniesie nie tak wysoko jak przyciskiem ręcznie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 06:58 Pon 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
viceroy napisał: |
Inny temat to że jak zajadę na pole z podniesioną maszyną to nie mogę jej opuścic, dopiero po opuszczeniu mechanicznie na cewce, ehr działa. Przyjade do domu, znów muszę ręcznie opuścić. Za wszelkie wskazówki z góry dzieki. |
być może masz żle wyregulowany czujnik wysokości EHR a spróbuj nie podnosić maszyny dokończa |
|
Powrót do góry |
|
 |
viceroy
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 35
|
Wysłany: 19:34 Sob 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Może mnie ktos nakieruje od czego zacząć.
MF8150 po skręceniu kół na max i przytrzymaniu ich przez około 4s w czasie skręcania , ciągnik sie zatrzyma, trzeba przepompowac sprzęgłem by znów ruszył.Oczywiście wszystko łączy się z szarpaniem. Wspomaganie działa jak trza. Coś z pompą, lub zaworem proritetowym który jest na deklu pompy?
Inny temat to że jak zajadę na pole z podniesioną maszyną to nie mogę jej opuścic, dopiero po opuszczeniu mechanicznie na cewce, ehr działa. Przyjade do domu, znów muszę ręcznie opuścić. Za wszelkie wskazówki z góry dzieki. |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 22:00 Pią 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ale roboty! Nie wiadomo gdzie ręce włożyć! Dobrze, że przynajmniej Ferdki chodzą... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 06:59 Pią 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki mf,widziałem go już i chciałbym go wykręćić podejrzewam że jest nie drożny i tamu pokapuje mi pewno z tego wałka WOM.Tzn. myśle że robi się podciśnienie.Luz zlikwidowałem, oring nowy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|