Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

panowie ja miałem tak samo. do wymiany wodziki zmiany biegów są wrobione i sie blokują, nic innego jak tylko założyć nowe. i biegi będą wchodzić be problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie ja miałem tak samo. do wymiany wodziki zmiany biegów są wrobione i sie blokują, nic innego jak tylko założyć nowe. i biegi będą wchodzić be problemu

 

No to teraz mam pytanie aby wymienić wodziki musze ściągać kabine i dekiel z góry ????? Czy moge to jakoś inaczej zrobić bez ściągania kabiny ?? Np. inne dojście do tych wodzików przez ten śmieszny układ napędowy na przednią oś??(chodzi mi tu o rozebranie wałka od napędu ) dzieki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągasz tylko podłoge i otkręcasz dekiel masz kabine małą czy dużą? w obu jest tak samo wodziki wyciągniesz tylko tędy mogą pszeszkadzać Ci rurki od hydrałliki roboty do cholery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ściągasz tylko podłoge i otkręcasz dekiel masz kabine małą czy dużą? w obu jest tak samo wodziki wyciągniesz tylko tędy mogą pszeszkadzać Ci rurki od hydrałliki roboty do cholery

Kabine mam dużą to chyba lepsza niż mała. I teraz musze sie jeszcze zapytać który to dekiel ten z którego wychodzi reduktor ??? Czy ten do którego wchodzi drążek od zmiany biegow. Mówisz dużo roboty a czy mógłbyś to w jakiś małych kroczkach opiać co dokładniej trzeba zrobić szczególnie przy wyciąganiu wodzików??;) dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest ten dekiel z któreg wychodzi deążek zmiany biegów.przy wyciąganiu nic tylko zostaw go na luzie. przy wkładaniu pamiętaj żeby trafić wczystkimi wodzikami w odpowiednie miejsce . a reduktor dobrze się przełancza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a i dokładnie sprawdz stan skrzyni biegów możliwe że będzie tam duży bałagan jak odkręcisz góre to daj znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszce jedno mechanik dobrze Ci radził bo możliwe że masz rozwalone coś w dolnej części skrzyni a to tylko zobaczysz od strony napędu. możesz zdjąć przystawke tą którą opisywałeś i nic sie nie stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wam wchodzą biegi w mtz ja w transporcie wypróbowałem zmianę bez używania sprzęgła lepiej i płynniej wchodzą niż z użyciem sprzęgła potrzeba tylko troche wprawy i umiejętnie operować pedałem gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mozna bez sprzegla biegi przelanczac??przeciez to skrzynie idzie rozje...!mi tam ze sprzeglem dobrze wchodza.zeby nie zgrzytaly trzeba miec odpowiednio ustawiony gaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na odpowiednim międzgazie możliwe jest przełączanie biegów bez wyłączania sprzęgła. Ja często tak robie w 4011- bardzo szybko i płynnie się to odbywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam pytanie- czy do starego mtz tego z małą kabina da sie założyć dużą kabinę? I ile mniej wiecej taka duża kabina może kosztować? Bede wdzieczny za jakas odpowiedz Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie na odpowiednim międzgazie możliwe jest przełączanie biegów bez wyłączania sprzęgła. Ja często tak robie w 4011- bardzo szybko i płynnie się to odbywa.

 

ale to chyba sie skrzynia psuje jak tak sie przelancza co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie psuje, zero zgrzytów. Wszystko plynnie, cichutko i w pełni bezpiecznie. Chociaż przy nowej skrzyni (albo przy wymienionionych wodzikach, bezpiecznikach widełkahi czy moze jeszcze czymś) nie uda się tego zrobić- potrzebny jest minimalny luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie wim jak to ma mtz czy nie tak jak we władku że bez sprzegła nie wrzucisz biegu jak i niewyrzucisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez sprzęgła się da - ale wymaga olbrzymiej wprawy, tylko że minimalne niezgranie prędkości i skrzynia do remontu, a i tak w MTZ skrzynie nie są zbyt trwałe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóz to- jeśli nabierze się wprawy to można obejść się bez sprzęgła. A powiem szczerze, że podoba mi się taka jazda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego pytania możecie mi dokładniej wytłumaczyć jak wyglądają te wodziki i po czym poznać ze dany wodzik jest wyrobiony??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wodziki wygladaja w zasadzie podobnie, tyle tylko ze sa np okragle albo o przekroju kwadratowym badz prostokatnym.czasem ulega "rozbiciu" wciecie gdzie wchodzi koncowka drazka zmiany biegow(ale jest to awaria bardzo rzadka).czesciej ulegaja wypracowaniu widelki ktore przesowaja poszczegolne tryby.przy skrzyniach wykonanych bardzo dokladnie moze to sie objawiac leciutkim pobrzekiwaniem trybu o tryb na biegu jalowym.jesli chodzi zas o zmiane biegow bez uzycia sprzegla, to swiadczy to o niewlasciwym dzialaniu zatrzaskow(slabe sprezyny, badz wyrobiona listwa dociskajaca zatrzaski, albo niewlasciwa regolacja owej listwy)taki stan rzeczy grozi zblokowaniem skrzyni ,choc niewatpliwie jest sie czym popisywac(przynajmniej mechanicy maja zrodlo dochodow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli chodzi zas o zmiane biegow bez uzycia sprzegla, to swiadczy to o niewlasciwym dzialaniu zatrzaskow(slabe sprezyny, badz wyrobiona listwa dociskajaca zatrzaski, albo niewlasciwa regolacja owej listwy)taki stan rzeczy grozi zblokowaniem skrzyni ,choc niewatpliwie jest sie czym popisywac(przynajmniej mechanicy maja zrodlo dochodow)

 

Zgodzę się z tym, że zatrzaski są źle wyregulowane ale nie mam zamiaru tego poprawiać. Jakieś 3 lata temu pierwszy raz wrzuciłem bieg bez wyłączania sprzęgła i robię to dość często w transporcie i jeszcze nigdy nie zblokowałem skrzyni biegów. Jeśli mi się to zdarzy wezmę się za te zatrzaski ale na razie nic na to nie wskazuje. Nikt sie tu niczym nie popisuje i broń Boże nie zachęca innych do takiego experymentowania, aczkolwiek można wspomnieć o takich niekonwencjonalnych zabiegach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,czy dokonał ktoś z was w MTZe zamiany pompy zębatej tej od hydrauliki o symbolu H...32A-3 na taką o symbolu H...46 lub H...50 zewnętrzna budowa jest identyczna, mam dostęp do takiej 50tki ,napewno zwiększy się wydajność co przyśpieszy np.obracanie pługa ale napewno przy turze dała by efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...