marian892 0 Napisano 17 Stycznia 2007 panowie ja miałem tak samo. do wymiany wodziki zmiany biegów są wrobione i sie blokują, nic innego jak tylko założyć nowe. i biegi będą wchodzić be problemu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 17 Stycznia 2007 panowie ja miałem tak samo. do wymiany wodziki zmiany biegów są wrobione i sie blokują, nic innego jak tylko założyć nowe. i biegi będą wchodzić be problemu No to teraz mam pytanie aby wymienić wodziki musze ściągać kabine i dekiel z góry ????? Czy moge to jakoś inaczej zrobić bez ściągania kabiny ?? Np. inne dojście do tych wodzików przez ten śmieszny układ napędowy na przednią oś??(chodzi mi tu o rozebranie wałka od napędu ) dzieki za odp Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 17 Stycznia 2007 ściągasz tylko podłoge i otkręcasz dekiel masz kabine małą czy dużą? w obu jest tak samo wodziki wyciągniesz tylko tędy mogą pszeszkadzać Ci rurki od hydrałliki roboty do cholery Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 18 Stycznia 2007 ściągasz tylko podłoge i otkręcasz dekiel masz kabine małą czy dużą? w obu jest tak samo wodziki wyciągniesz tylko tędy mogą pszeszkadzać Ci rurki od hydrałliki roboty do cholery Kabine mam dużą to chyba lepsza niż mała. I teraz musze sie jeszcze zapytać który to dekiel ten z którego wychodzi reduktor ??? Czy ten do którego wchodzi drążek od zmiany biegow. Mówisz dużo roboty a czy mógłbyś to w jakiś małych kroczkach opiać co dokładniej trzeba zrobić szczególnie przy wyciąganiu wodzików??;) dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 18 Stycznia 2007 to jest ten dekiel z któreg wychodzi deążek zmiany biegów.przy wyciąganiu nic tylko zostaw go na luzie. przy wkładaniu pamiętaj żeby trafić wczystkimi wodzikami w odpowiednie miejsce . a reduktor dobrze się przełancza Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 18 Stycznia 2007 a i dokładnie sprawdz stan skrzyni biegów możliwe że będzie tam duży bałagan jak odkręcisz góre to daj znać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 18 Stycznia 2007 i jeszce jedno mechanik dobrze Ci radził bo możliwe że masz rozwalone coś w dolnej części skrzyni a to tylko zobaczysz od strony napędu. możesz zdjąć przystawke tą którą opisywałeś i nic sie nie stanie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozekrej 0 Napisano 18 Stycznia 2007 jak wam wchodzą biegi w mtz ja w transporcie wypróbowałem zmianę bez używania sprzęgła lepiej i płynniej wchodzą niż z użyciem sprzęgła potrzeba tylko troche wprawy i umiejętnie operować pedałem gazu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 19 Stycznia 2007 jak mozna bez sprzegla biegi przelanczac??przeciez to skrzynie idzie rozje...!mi tam ze sprzeglem dobrze wchodza.zeby nie zgrzytaly trzeba miec odpowiednio ustawiony gaz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 19 Stycznia 2007 No właśnie na odpowiednim międzgazie możliwe jest przełączanie biegów bez wyłączania sprzęgła. Ja często tak robie w 4011- bardzo szybko i płynnie się to odbywa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gogo 0 Napisano 19 Stycznia 2007 Witam Mam pytanie- czy do starego mtz tego z małą kabina da sie założyć dużą kabinę? I ile mniej wiecej taka duża kabina może kosztować? Bede wdzieczny za jakas odpowiedz Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozekrej 0 Napisano 19 Stycznia 2007 chyba z sokółki ale nie jestem pewny bo są mtz z polskimi kabinami Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozekrej 0 Napisano 19 Stycznia 2007 chyba z sokółki ale nie jestem pewny bo są mtz z polskimi kabinami Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 19 Stycznia 2007 http://www.bartesko.pl/index2.php?id=rolniczetu maja kabiny do MTZ.bardzo dobre nawet.za 3500zł wersja owalna.tansze wersje sa takie zwykłe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 19 Stycznia 2007 No właśnie na odpowiednim międzgazie możliwe jest przełączanie biegów bez wyłączania sprzęgła. Ja często tak robie w 4011- bardzo szybko i płynnie się to odbywa. ale to chyba sie skrzynia psuje jak tak sie przelancza co?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 19 Stycznia 2007 Nic się nie psuje, zero zgrzytów. Wszystko plynnie, cichutko i w pełni bezpiecznie. Chociaż przy nowej skrzyni (albo przy wymienionionych wodzikach, bezpiecznikach widełkahi czy moze jeszcze czymś) nie uda się tego zrobić- potrzebny jest minimalny luz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras 0 Napisano 19 Stycznia 2007 Ale ja nie wim jak to ma mtz czy nie tak jak we władku że bez sprzegła nie wrzucisz biegu jak i niewyrzucisz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 19 Stycznia 2007 Bez sprzęgła się da - ale wymaga olbrzymiej wprawy, tylko że minimalne niezgranie prędkości i skrzynia do remontu, a i tak w MTZ skrzynie nie są zbyt trwałe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 19 Stycznia 2007 Otóz to- jeśli nabierze się wprawy to można obejść się bez sprzęgła. A powiem szczerze, że podoba mi się taka jazda Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miki z Rawicza 0 Napisano 19 Stycznia 2007 ale w nowszych ciągnikach to już chba niezbyt idzie tak przełaczac biegi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 19 Stycznia 2007 W nowszym nawet bym nie próbował Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 20 Stycznia 2007 Wracając do mojego pytania możecie mi dokładniej wytłumaczyć jak wyglądają te wodziki i po czym poznać ze dany wodzik jest wyrobiony?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz200 0 Napisano 20 Stycznia 2007 wodziki wygladaja w zasadzie podobnie, tyle tylko ze sa np okragle albo o przekroju kwadratowym badz prostokatnym.czasem ulega "rozbiciu" wciecie gdzie wchodzi koncowka drazka zmiany biegow(ale jest to awaria bardzo rzadka).czesciej ulegaja wypracowaniu widelki ktore przesowaja poszczegolne tryby.przy skrzyniach wykonanych bardzo dokladnie moze to sie objawiac leciutkim pobrzekiwaniem trybu o tryb na biegu jalowym.jesli chodzi zas o zmiane biegow bez uzycia sprzegla, to swiadczy to o niewlasciwym dzialaniu zatrzaskow(slabe sprezyny, badz wyrobiona listwa dociskajaca zatrzaski, albo niewlasciwa regolacja owej listwy)taki stan rzeczy grozi zblokowaniem skrzyni ,choc niewatpliwie jest sie czym popisywac(przynajmniej mechanicy maja zrodlo dochodow) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 21 Stycznia 2007 jesli chodzi zas o zmiane biegow bez uzycia sprzegla, to swiadczy to o niewlasciwym dzialaniu zatrzaskow(slabe sprezyny, badz wyrobiona listwa dociskajaca zatrzaski, albo niewlasciwa regolacja owej listwy)taki stan rzeczy grozi zblokowaniem skrzyni ,choc niewatpliwie jest sie czym popisywac(przynajmniej mechanicy maja zrodlo dochodow) Zgodzę się z tym, że zatrzaski są źle wyregulowane ale nie mam zamiaru tego poprawiać. Jakieś 3 lata temu pierwszy raz wrzuciłem bieg bez wyłączania sprzęgła i robię to dość często w transporcie i jeszcze nigdy nie zblokowałem skrzyni biegów. Jeśli mi się to zdarzy wezmę się za te zatrzaski ale na razie nic na to nie wskazuje. Nikt sie tu niczym nie popisuje i broń Boże nie zachęca innych do takiego experymentowania, aczkolwiek można wspomnieć o takich niekonwencjonalnych zabiegach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 21 Stycznia 2007 Witam ,czy dokonał ktoś z was w MTZe zamiany pompy zębatej tej od hydrauliki o symbolu H...32A-3 na taką o symbolu H...46 lub H...50 zewnętrzna budowa jest identyczna, mam dostęp do takiej 50tki ,napewno zwiększy się wydajność co przyśpieszy np.obracanie pługa ale napewno przy turze dała by efekt. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach