Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

wydobywające sie powietrze z otworu w klawiaturze to normalny obiaw szczególnie na wolnych obrotach zwiększysz obroty to zniknie tłoki pracują to i powietrze sie wydobywa po to grzybek z siatką, a co do bąbelków to widać kompresja ucieka na zewnątrz i do środka do chłodnicy

Kupować uszczelki od producentów polecanych przez sprzedawców a nie najtańsze.Mimo podobieństwa uszczelki różnią się znacznie jakością a nawet grubością.Niektóre trzeba wymieniać ponownie bo nie spełniają swojej roli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedzcie mi czy do 330 jest lepszy rozrzutnik na 3,5 tony jedoosiowy czy tez dwuosiowy na 4 tony?

Dwuosiowy jest bardziej stabilny i nie rzuca traktorem.

Jednosiowy dociąża z kolei tylną oś co w trudnych warunkach ma zanczenie.

Więc który waszym zdaniem będzie do mojej trzydziestki bardziej odpowiedni?

Nie wiem co kupić

Z tym dociążaniem to może być tak,że jak wiedziesz w miękkie pole tomożesz się wkopać,natomiast przy dwuosiowym odczepiasz rozrzutnik,wyjeżdżasz samym ciągnikiem,zmieniasz ślad,bierzesz go na linę i idzie.

Rozrzutnik jednoosiowy jest przydatny gdy nie ma dużo miejsca do manewrowania szczególnie łatwiej jest cofać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jednoosiowy tez odczepiasz, biezesz na line i wyciagasz, przetestowane

Z jednoosiowym nie próbowałem ale nie zaprzeczam,skoro przetestowane.:):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedzcie mi czy do 330 jest lepszy rozrzutnik na 3,5 tony jedoosiowy czy tez dwuosiowy na 4 tony?

Dwuosiowy jest bardziej stabilny i nie rzuca traktorem.

Jednosiowy dociąża z kolei tylną oś co w trudnych warunkach ma zanczenie.

Więc który waszym zdaniem będzie do mojej trzydziestki bardziej odpowiedni?

Nie wiem co kupić

Z tym dociążaniem to może być tak,że jak wiedziesz w miękkie pole tomożesz się wkopać,natomiast przy dwuosiowym odczepiasz rozrzutnik,wyjeżdżasz samym ciągnikiem,zmieniasz ślad,bierzesz go na linę i idzie.

Rozrzutnik jednoosiowy jest przydatny gdy nie ma dużo miejsca do manewrowania szczególnie łatwiej jest cofać.

To oczywiste,że z jedną osią łatwiej tyłować niż z dwiema,a zwłaszcza rozrzutnikiem którego zaczep jest w postaci dyszla trzeba mieć trochę umiejętności ale wszystko jest możliwe i do nauczenia.:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie c- 330 ogolnie dobrze podnosi . Ostatnio w tym roku na wiosnę jak się olej nie chciała podnosić. Winą były oringi w pompie hydraulicznej. Powymianie bezproblemowo było na jesieni. Teraz zabieg trzeba było powtórzyć. Co może być przyczyną uszkodzeń tych oringów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie c- 330 ogolnie dobrze podnosi . Ostatnio w tym roku na wiosnę jak się olej nie chciała podnosić. Winą były oringi w pompie hydraulicznej. Powymianie bezproblemowo było na jesieni. Teraz zabieg trzeba było powtórzyć. Co może być przyczyną uszkodzeń tych oringów?

Podwyższane(podkręcane) ciśnienie układu i przeciązenie, lub zużyta pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w lato wymieniłem pompę hydruliczna bo tur nie chciiął podnieść sianoliszonki. Roznica jest ale nie taka jak chciałem może trzeba tez by wymienic rozdzielacz ten pod siedzeniem (moze olej po prostu cieknie spowrotem do skrzyni)bo nie ma takiego udzwigu jak bym chciał, dodam ze do obsługi tura mam dodotkowy rozdzielacz przymocowany do kabiny i podłącząny węzami tam gdzie jest standardowo podłączony rozdzielacz na błotniku, moze ktos wypowie sie w tej kwesti.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w lato wymieniłem pompę hydruliczna bo tur nie chciiął podnieść sianoliszonki. Roznica jest ale nie taka jak chciałem może trzeba tez by wymienic rozdzielacz ten pod siedzeniem (moze olej po prostu cieknie spowrotem do skrzyni)bo nie ma takiego udzwigu jak bym chciał, dodam ze do obsługi tura mam dodotkowy rozdzielacz przymocowany do kabiny i podłącząny węzami tam gdzie jest standardowo podłączony rozdzielacz na błotniku, moze ktos wypowie sie w tej kwesti.
czy podkręcałeś zawór bezpieczeństwa bo bela sianokiszonki to w zasadzie kres nominalnego udźwigu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam problem podczas regulacji dawki paliwa w c330 zerwał się gwint w korpusie pompy wtryskowej 9za mocno kontrowałem ) i ta śrubka teraz chodzi jak sama chce moje pytanie jest takie jak to naprawić samemu bez wyciągania i rozbierania pompy pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego jak ciągnik jest zimny i jak go odpalę to chodzi prze chwile tak jakby na 1 cylinder i trochę kopci na biało ale tylko przez chwile i tak się dzieje na wolnych obrotach bo jak mu dam gazu to normalnie i chyba wtedy chodzi juz na dwa dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego jak ciągnik jest zimny i jak go odpalę to chodzi prze chwile tak jakby na 1 cylinder i trochę kopci na biało ale tylko przez chwile i tak się dzieje na wolnych obrotach bo jak mu dam gazu to normalnie i chyba wtedy chodzi juz na dwa dlaczego?

Po prostu jedn cylinder jest w lepszym stanie niż drugi.Mam na myśli ciśnienie sprężania i rozpylenie paliwa.Przyczyny mogą być różne.Na to ma wpływ stan pierścieni, cylindrów,wtryskiwaczy oraz smarowanie.Pompę wtryskową radzę oddać do specjalistycznego warsztatu.Naprawa nie kosztuje drogo a jest gwarancja prawidłowego ustawienia.Przy dzisiejszych cenach paliwa przepał nie jest bez znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale czy w tym specjalistycznym warsztacie naprawią mi gwint w koprusie pompy to znaczy tam gdzie reguluje się dawkę paliwa? Bo mam zerwany jak napisałem zresztą niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tak ale czy w tym specjalistycznym warsztacie naprawią mi gwint w koprusie pompy to znaczy tam gdzie reguluje się dawkę paliwa? Bo mam zerwany jak napisałem zresztą niżej.

Na pewno. Przy okazji dostaniesz opr. za grzebanie przy pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wziąłem i wkleiłem ta śrubkę na klej zobaczymy jak będzie dalej ale na razie się trzyma a ursusik chodzi dobrze i ma chyba trochę więcej mocy ale i pali więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy podkręcałeś zawór bezpieczeństwa bo bela sianokiszonki to w zasadzie kres nominalnego udźwigu

Chodzi o ten zawór na rozdzielaczu? (pokrętło obok gałki podnośnika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy podkręcałeś zawór bezpieczeństwa bo bela sianokiszonki to w zasadzie kres nominalnego udźwigu

Chodzi o ten zawór na rozdzielaczu? (pokrętło obok gałki podnośnika)

pokrętło to regulacja dociążania, zawór jest z przeciwnej strony rozdzielacza pod śrubą kołpakową, uważaj żeby jej nie ukręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o załozeniu pompy z reduktorem na wałek od trola widziłem taki cały zestaw, troche kosztuje bo ponad tysiąc ale wtedy chyba smigał by tur 3 sekcyjny warfamy bez problemu bo taki posiadam na wolnych obrotach. Nie widziłem instalcji w trolu i mam też pytanie jaki duzy musi byc tam zbiornik na olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sąsiad ma problem w swojej trzydziestce. Musi z 10 minut kręcić aby zapalił teraz swoją trzydziestkę. Pompa paliwowa właśni co regenerowana. Zapłon ustalony maksymalnie do przodu. Jak się przeleje gorącą wodą to szybciej załapie. Dym ma normalny kolor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie próbowaliśmy. Jak już zapali i się rozgrzeje to potem zapala. A czy to ma znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

..... Zapłon ustalony maksymalnie do przodu...

Co to znaczy?Jest instrukcja obsługi która określa zasadę(moment) wtrysku,i tego należy się trzymać.
2.6.Ustawianie początku wtrysku .

Ustawianie początku tłoczenia paliwa wykonujemy każdorazowo przy zakładaniu pompy wtryskowej na silnik .Pompę wtryskową należy ustawić tak, aby ząbek na kołnierzu pompy pokrywał się z rysą na płycie pośredniej silnika, do której przykręcamy pompę .Koło zębate napędu pompy trzeba wraz z piastą umocować na wałku pompy tak aby znak O na wieńcu koła zębatego napędu pompy znalazł się naprzeciw takiego samego znaku na wieńcu koła zębatego pośredniego . Początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić przed górnym martwym położeniem tłoka podczas suwu sprężania . Przy ustawianiu początku tłoczenia (ustawia się go tylko dla 1 cylindra) należy włączyć odprężnik, odpowietrzyć układ paliwowy do pompy wtryskowej włącznie i ustawić pompę na podawanie dawki rozruchowej , tj. przesunąć dżwignię ręczną dawkowania paliwa w tył do oporu(na pełną dawkę paliwa) i przekręcić uchwyt wzbogacacza .Następnie wykręcamy kołek ustalający , znajdujący się z prawej strony ciągnika na przedniej ściance obudowy koła zamachowego i wkładamy nienagwintowanym końcem w otwór, z którego został wykręcony. Pokręcamy wałem korbowym w prawo aż do ukazania się paliwa w króćcu przewodu wysokiego ciśnienia 1 cylindra i dociskając kołek ręką do koła zamachowego obracamy dalej wałem korbowym w prawo, aż kołek wpadnie w pierwszy z otworów na kole zamachowym. Aby upewnić się że kołek tkwi w pierwszym otworze , a nie w drugim, trzeba go wysunąć z otworu i obracać dalej w prawo wałem korbowym; po niewielkim obrocie wału , kołek powinien trafić na drugi otwór oznaczający górne, martwe położenie tłoka 1 cylindra. Po wyjęciu kołka trzeba obrócić wałem korbowym w lewo , aby kołek trafił w pierwszy otwór, oznaczający początek tłoczenia paliwa do 1 cylindra. Nie wyjmując kołka ustalającego z otworu w kole zamachowym luzujemy kluczem nasadowym trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy do piasty i pokręcamy kluczem wałek pompy wtryskowej w prawo , aż do chwili drgnięcia poziomu paliwa w króćcu przewodu paliwowego 1 cylindra. W tym położeniu ,starając się nie poruszyć wałkiem pompy, dociągamy trzy śruby mocujące koło zębate napędu pompy do piasty koła (rysa ze znakiem O na piaście powinna się znależć się w środku otworu w kole zębatym napędu pompy). Po wysunięciu kołka z otworu w kole zamachowym , należy sprawdżić czy początek tłoczenia został ustawiony właściwie.

Ustawienie początku tłoczenia paliwa jest prawidłowe , jeżeli przy obracaniu wałem korbowym dociskany kołek wskoczy w pierwszy otwór na kole zamachowym przy jednoczesnym drgnięciu paliwa w króćcu pompy. Po przykręceniu pokrywy koła napędu pompy wtryskowej należy wyjąć kołek ustalający i wkręcić go w obudowę sprzęgła, a następnie przykręcić przewody układu paliwowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heja

 

Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego gdy ciągnik jest rozgrzany to podnośnik bardzo szybko opada np. z pługami podczas orki, na zimnym jest OK. Czy to może wina pierścieni na tłoku podnośnika czy coś na rozdzielaczu popuściło, jak to zdiagnozować żeby niepotrzebnie nie kupować części wartych grubą kasę.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...