Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czeka mnie wymiana łożysk w bizonie na wytrząsaczach jaką marke łożysk polecacie skf są dobre? łożysko na wytrząsacz moge kupić za 23 zł krasnika i boczne 68zł skf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SKF tez jest rożny. Jak masz gdzieś dobry sklep to pytaj o te produkowane w Niemczech, FAG też jest dobry. taki sam rozmiar tej samej firmy można kupić np. za 50 i 100 zł w zależności gdzie jest robione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co zrobić jak po założeniu nowego regulatora napięcia w bizonie ładowanie jest około 30V kupiłem mechaniczny regulator bo podobno można zmienić napięcie ładowania tylko nie wiem czy się da i jak to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a co zrobić jak po założeniu nowego regulatora napięcia w bizonie ładowanie jest około 30V kupiłem mechaniczny regulator bo podobno można zmienić napięcie ładowania tylko nie wiem czy się da i jak to zrobić.

Witam.Nowy regulator do Bizona jest ustawiony na 28,4(+/-0,6)V.Czyli może być nawet 29V.I teraz jest pytanie czy jesteś pewien sprawności swojego woltomierza.Jeżeli tak,a chcesz zmienić napięcie ładowania,regulujesz wielkość szczeliny między stykami przez zmianę napięcia sprężyny oraz dogięcie styków(metodą prób i błędów).A jeżeli faktycznie jest wadliwy to nie kombinuj tylko wymień(jeżeli jest taka możliwość).Ja tak walczyłem z nowym(w ciągniku C330)i nic z tego nie wyszło aż w końcu przełożyłem styki do starego regulatora,wyregulowałem i działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zegar raczej dobry bo cały założony przed zeszłym sezonem, a czy ładowanie 30V jest dobre?? nic się nie stanie jak tak cały dzień będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygotuje tobie elektrolit zmniejsz to napięcie lekko odegnij blaszkę jest bardzo czuły ten mechanizm w regulatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia napięcia użyj dokładnego woltomierza, bo ten na pulpicie pewnie nie dokładnie wskazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia napięcia użyj dokładnego woltomierza, bo ten na pulpicie pewnie nie dokładnie wskazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia napięcia użyj dokładnego woltomierza, bo ten na pulpicie pewnie nie dokładnie wskazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no muszę coś zrobić bo nawet jazda na światłach nic nie daje. możecie zobaczyć ja yt "jęczmień jary 2012"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodziło o to

Tylko szkoda że nie pokazałeś wskażników.A jeśli chodzi o koszenie to Wy kosicie a u nas jeszcze wszystko zielone,a dodatkowo jeszcze mokro.Niektórzy popryskali jęczmienie ozime(już mogą kosić) a nie mogą ruszyć bo deszcze padają.Sprawdz napięcie ładowania na akumulatorach i jeżeli będzie przekraczać 29V(najlepiej żeby nie przekraczało 12 razy2,4V=28,8V) napraw bo raz dwa wykończysz akumulatory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ratujcie gdzie można kupić wentylator taki jaki jest w bizonie rekordzie kabinowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego @andrews musisz zmierzyć napięcie na zacisku 15 regulatora, jeśli mieści się w normie a napięcie na wyjściu alternatora jest wyższe, to znaczy że na połączeniach kabli doprowadzających prąd do zacisku 15 regulatora (stacyjka, skrzynka bezpieczników, wszelkie połączenia) występują duże spadki napięć. Regulator napięcia tak steruje prądem wzbudzenia alternatora by na swoim wejściu (zacisk 15) utrzymać takie napięcie na jakie został ustawiony, co znaczy że napięcie wyjściowe alternatora będzie podwyższone o sumę spadków napięć na drodze zasilania regulatora napięcia. Możesz to sprawdzić łącząc na czas próby wyjście alternatora z zaciskiem 15 regulatora, jeśli napięcie na wyjściu alternatora będzie wtedy w normie, to znaczy że w instalacji występują opisane wyżej spadki napięć. Jeżdżenie na światłach (lub obniżanie napięcia poprzez włączanie innych odbiorników prądu) w takim wypadku grozi uszkodzeniem alternatora.

 

Mam też pytanie. Czy ktoś wie co może oznaczać kod 5EU2 na wyświetlaczu komputera w kombajnie JD 2064, oraz czy "szczekanie"silnika (dźwięk podobny do wydawanego przez silnik kombajnu Vistula) w pewnym zakresie obrotów jest typowe dla tego modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego @andrews musisz zmierzyć napięcie na zacisku 15 regulatora, jeśli mieści się w normie a napięcie na wyjściu alternatora jest wyższe, to znaczy że na połączeniach kabli doprowadzających prąd do zacisku 15 regulatora (stacyjka, skrzynka bezpieczników, wszelkie połączenia) występują duże spadki napięć. Regulator napięcia tak steruje prądem wzbudzenia alternatora by na swoim wejściu (zacisk 15) utrzymać takie napięcie na jakie został ustawiony, co znaczy że napięcie wyjściowe alternatora będzie podwyższone o sumę spadków napięć na drodze zasilania regulatora napięcia. Możesz to sprawdzić łącząc na czas próby wyjście alternatora z zaciskiem 15 regulatora, jeśli napięcie na wyjściu alternatora będzie wtedy w normie, to znaczy że w instalacji występują opisane wyżej spadki napięć. Jeżdżenie na światłach (lub obniżanie napięcia poprzez włączanie innych odbiorników prądu) w takim wypadku grozi uszkodzeniem alternatora.

 

Mam też pytanie. Czy ktoś wie co może oznaczać kod 5EU2 na wyświetlaczu komputera w kombajnie JD 2064, oraz czy "szczekanie"silnika (dźwięk podobny do wydawanego przez silnik kombajnu Vistula) w pewnym zakresie obrotów jest typowe dla tego modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego @andrews musisz zmierzyć napięcie na zacisku 15 regulatora, jeśli mieści się w normie a napięcie na wyjściu alternatora jest wyższe, to znaczy że na połączeniach kabli doprowadzających prąd do zacisku 15 regulatora (stacyjka, skrzynka bezpieczników, wszelkie połączenia) występują duże spadki napięć. Regulator napięcia tak steruje prądem wzbudzenia alternatora by na swoim wejściu (zacisk 15) utrzymać takie napięcie na jakie został ustawiony, co znaczy że napięcie wyjściowe alternatora będzie podwyższone o sumę spadków napięć na drodze zasilania regulatora napięcia. Możesz to sprawdzić łącząc na czas próby wyjście alternatora z zaciskiem 15 regulatora, jeśli napięcie na wyjściu alternatora będzie wtedy w normie, to znaczy że w instalacji występują opisane wyżej spadki napięć. Jeżdżenie na światłach (lub obniżanie napięcia poprzez włączanie innych odbiorników prądu) w takim wypadku grozi uszkodzeniem alternatora.

 

Mam też pytanie. Czy ktoś wie co może oznaczać kod 5EU2 na wyświetlaczu komputera w kombajnie JD 2064, oraz czy "szczekanie"silnika (dźwięk podobny do wydawanego przez silnik kombajnu Vistula) w pewnym zakresie obrotów jest typowe dla tego modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.Mam taki problem z sąsiada Bizonem.Wyskakuje mu jedynka już wymienialiśmy koła i oba wałki dolny i górny nawet sprzęgłowy też zatrzaski na prowadnicach nowe.I nadal wyskakuje nie cały czas ale zdarza się i to nie ma jakieś zależności czy to z góry czy pod górę jedzie.Już nie bardzo wiem co wymieniać.Jeszcze zastanawiam się nad podcięciem tego wgłębienia na listwie w które wchodzi kulka może to coś da. Proszę o jakieś podpowiedzi czy już miał ktoś coś takiego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem z pierwszym biegiem, w moich górkach wyskakiwała i zrobiłem prowizorkę i działa trzy lata a mianowicie przykręciłem zawias taki blaszany do blachy na dole drążka zmiany biegów i po włączeniu jedynki przewracam zawias tak aby nie pozwolił na wyskoczenie biegu. Kwestia tylko nawyku z przewracaniem tego przed wyjęciem jedynki ale tylko jak w góre idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie bardzo proszę o kontakt użytkowników kombajnu Deutz Fahr 4080HTS lub podobnych wersja z załączaniem hedera, młócarni w podłokietniku. Poszukuję również schematu instalacji z tego modelu bo coś się zaczyna pieprzyć to wszystko powoli..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojemu dziadkowi zepsóło się coś w kombajnie i poprosił mnie żebym znalazła na internecie pasy klinowe do kombajnu i znalazłam coś takiego http://www.harvestbelts.biz/ co o tym myślicie?? Z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. potrzebne jest mi ksero homologacji kombajnu claas mega 360 lub innego modelu do projektu na uczelni. Bez tej homologacji nie weźmie mi projektu. Jeżeli ktoś posiada takie świadectwo proszę o pilną odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...