Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

a co myslicie o ciagniku 3075 ze skrzynia dynashif z95 roku. bendzie to nadawac sie do tura? na co zwrucic szczegulna uwage przy zakupie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przełączanie AB jest hydrauliczne - to przesunięcie w prawo lewo idzie hydraulika. tłoczek + zawór są w tej klapie. Mechaniczne jest przełączanie tego "zaworu" potem w wodziku jest prowadnica która puszcza ta dźwignie dalej dopiero jak się przesunie wodzik. dźwignia działa w boki wodzik chodzi przód tył dodatkowo jest tam dodatkowo mała dźwigienką wewnątrz która powoduje odwrócenie działania rewersu (bo przełączenia A-B zmienia kierunek jazdy jako tako więc musi być zmienione też działanie przekładni nawrotnej) tam raczej własnie nie ma nic co by się mogło wyrobić problemem może być chwytanie na kłach biegu A-B lub właśnie zbyt niskie ciśnienie.

 

Powracając do tematu używanych ciągników. Często ludzie im u nas sami pomagają bo tam "nic nie trzeszczy więc tak można" np przełączają rewers podczas jazdy itd;) Niby nic się mu nie dzieje ale skraca się żywotność synchronizatorów bo coś musi tą skrzynie wyhamować. Albo zmiana z 4 na 1 bez zrównania obrotów - i efekt niechcącego wejść biegu. w starym poczciwym C-330 skrzynia trzeszcząc mówiła "nie rób tak" a tutaj drzemy po cichu synchronizator 1. Albo jedziemy z górki i naraz łup "półbieg" w dół:] Ciągnikiem szarpnie niby się nic nie stało ale po którymś razie w końcu zerwie tarczkę albo coś ubije;) Niektórzy znowu w drugą stronę przesadzają np biegi pełzające z sprzęgłem używają albo tylko na niskich obrotach:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik mógłbyś rozwinąć temat nie chcącego wejść biegu? U mnie jest tak że żeby zredukować trzeba użyć większej sił ale żadnego zgrzytu nie ma. Mi to nie przeszkadza bo nie potrzebuje hamować biegami ale co to oznacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście kupno każdego używanego ciagnika to loteria ale przestrzegam tylko bo o wadliwych skrzyniach w serii 30xx dowiedziałem sie w serwisie u dilera MF jesli sie nie myle są to roczniki od 87-91 juz kiedys pisałem o tym, później zmienili producenta skrzyń i teoretycznie powinno byc lepiej . Ogólnie do prawidlowego działania tych ciagników potrzebne jest odpowiednie ciśnienie hydrauliki. Jeśli gdzieś ciśnienie ucieka zaczynaja sie problemy ktore ciezko zlokalizować. Są punkty kontrolne gdzie można podłaczyć zegar i sprawdzić cisnienie na poszczególnych podzespołach i to częściowo moze powiedzieć co niedomaga. W tych ciagnikach wiekszosc elementów hydraulicznych jest ze sobą polaczonych i niedomaganie sprzęgła , hamulców ,układu kierowniczego czy przełancznia biegów jest ze soba powiazane . Jeśli komuś niedomaga sprzęgło to nie znaczy ze ono padło bo ciśnienie moze ginac zupełnie gdzies indziej a brak sprzęgła to tylko objaw i do tego potrzebna jest diagnostyka. Jeśli ktos ma czas niech przeczyta ten temat od początku bo to wszystko juz było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie oznacza;) Działa synchronizator i wykorzystuje twoja silę do wyhamowania skrzyni;) zauważ jeżeli robisz to samo w polu albo jadąc pod górę to nie będzie tego efektu;) Synchronizator to po prostu sprzęgło trące o pierścień na trybie. (takie stożki) i do puki się nie zrównają prędkości tryba i przesuwki (właściwie całej reszty skrzyni) to takie kły są z ściętymi końcówkami pod kontem i sam synchronizator względem przesuwki ma połowę długości tych ścięć luzu więc nie da się włożyć biegu puki on trze i hamuje (po zrównaniu prędkości tryba i przesuwki synchronizator się zsuwa na środek tych ząbków ściętych i cała przesuwka może przejść po nim na kły tryba - tak ma być. Jak nie chcesz tego efektu zrównaj prędkość silnika z skrzynia sam - tak jak się to robi w nie synchronizowanych skrzyniach - zdrowsze dla skrzyni.

 

Z tymi punktami pomiarowymi to różnie;) 90% skrzyni widzi na 17bar gdzie jest tylko 1 punkt pomiarowy tzn -> a-b, blokada, ("półbieg" albo dynashift kto co ma), przedni napęd - rozłączanie, WOM + hamulec wom, przedni WOM, bioegi - teren / szosa - jak jest ciśnienie mamy szosowe. no i sprzęgło w tych co mają mokre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile jest elektrozaworów od rewersu w 6160? pomiędzy nimi jest taki jakby czujnik albo coś? Jak się je rozkręca? Czy trzeba spuszczać olej? Czy da sie je podłączyć na krótko żeby sprawdzić czy działąją? jak jest wrzucona jazda do przodu to który jest otwarty? Który się otwiera a który zamyka podczas całęj zmiany jazdy do tyłu? Wydaje mi się że u mnie sie zawiesił bo tylko do przodu jedzie. A i czy po zgaszeniu on wraca w położenie neutralne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze te zawory są bezpośrednio na skrzyni czy obok tej dzwigni od biegów czy wysunięte na takiej blasze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A i jeszcze te zawory są bezpośrednio na skrzyni czy obok tej dzwigni od biegów czy wysunięte na takiej blasze?
te elektrozawory masz na tym deklu od skrzyni a pomiędzy nimi jest pozycjoner który okręśla położenie rewersu przód lub tył jazdy , a tym samym zapalają się te diody oczywiście idzie to wszystko przez komputer ,jeżeli przestawiłby sie pozycjoner to diody przy odpaleniu migają na przemian i sygnał ciągły ale rewers działa i przerzuca by najmniej u mnie tak było ustawiłem pozycjoner i po kłopocie, a elektrozawór wkręcasz te nakrętkę na klucz 19 nie pamiętam dokładnie i możesz go sprawdzić miernikiem czy prąd przechodzi, sprawdź lwy i prawy a może wystarczy stuknąć delikatni może się zawiesił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy poradzcie mi jaki mam kupić olej do skrzyni biegów MF 3060 autotronic z 92r jutro się wybieram zakupić, dodam tylko że traktor pracuje bez tura i w zimę raczej wcale nie jest użwany.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkręć oba, olej prawie nie leci, weź na akumulator i sprawdzisz czy działają. Jak działają przepłukaj i zakręć i jak nic się nie zmieniło to chyba masz problem w module a do tego trzeba fachowca. Czasem u mnie ja zwiśnie w takiej pozycji, a elektrozawory działają (rewers piszczy, obie kontrolki mrugają), wyłączam prąd, ale na akumulatorach (zdejmuję całkiem klemy, plusowe lub minusowe) i po kilku minutach podłączam prąd i "wio" jedziemy:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eco! czujnik położenia ci nie styka!:] Wyczyść styki czujnika modułu pogadaj kable;) No chyba że sam czujnik świruje;) Albo rewers chwyta?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A! klemę się zawsze 1 zdejmuje -:] No chyba że w C-330 tam to + tzn tą która idzie na "karoserię" chodzi o to że jak kluczem świśniesz po ramie a odkręcasz + to kupa "łognia" i brak włosów na ręce czasem może się zdarzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy poradzcie mi jaki mam kupić olej do skrzyni biegów MF 3060 autotronic z 92r jutro się wybieram zakupić, dodam tylko że traktor pracuje bez tura i w zimę raczej wcale nie jest użwany.

Pozdrawiam

DYNATRANS MPV 10W40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No... Gustlik dzięki , sprawdzę ten pozycjometr, bo on po wymianie modułu inaczej leży niż "fabryczne" ślady są, a na dodatek, ten facio się trochę nagimnastkował przy nim i od samego początku tak mi się robi od czasu do czasu. No a z tymi klemami u mnie jest tak, że mam 2 aku i zdejmuję obie minusowe klemy, bo są od zewnątrz ale obie, bo jedna nic nie daje - dalej jest prąd na traktorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, gdzie mogę szukać przyczyny cieżkiego kręcenia kierownicą i problemów ze sprzęgłem jak się ciągnik ostro nagrzeje w polu ? Szarpie sprzęgłem, pompa nowa, nic innego się nie dzieje. Proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik - moduł padł mi w 3 m-ce od zakupu. Całąhistorię opisałem na Forum gdzies 3-4 lata temu. Padł tak, że nawet próby regeneracji nie pomogły. Scalaki wymieniane, cuda, wianki i nic! Oficjalnie nowy u Korbanków wtedy nowy ponad 4 tys. z hakiem kosztował, a jak się stary zwróciło, to zwracali koło 1000, czyli z robocizną na 3300 mnie wyszedł Calibra - jak w banku masz nadal problem z ciśnieniem i olejem, ale ktoś mądrzejszy Ci wyjaśni - gdzie szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja chciałem tylko wtyczki;) I podróbkę zrobić:] Od podstaw tego modułu;) Jak coś to gg moje jest na forum;) I co umiem to pomogę ale nie wszystko umiem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ciężkie kręcenie to albo orbitrol albo woda nie olej;) Ale raczej orbitrol no albo powietrze w oleju tylko to na zimnym bardziej straszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo jeszcze raz widziałem brak uszczelnienia na płaszczyźnie pompa - klapa - takie super mechaniki zmieniały:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się ostatnio problem z MF 8220 ze skrzynią Powershift dotyczący pracy rewersu. Otóż zmiana kierunku jazdy przestała być płynna. Ciągnik rusza z miejsca szarpnięciem nie zależnie czy do tyłu czy do przodu. Zmiana kierunku również odbywa się z szarpnięciami. Dzieje się to niezależnie od obrotów silnika i prędkości jazdy. Kiedyś na wolnych obrotach ruszał bez problemu, teraz załączenie jazdy jest tak gwałtowne, że silnik potrafi zadusić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

calibra u mnie wadą wspomagania był filtr zasyfiony.

 

 

w tych mf cuda si dzieją,dobrze że u mnie tego elek.rewersa ni ma ,teraz mam zmieniać w skrzyni olej na DYNATRANS,a obecnie mam RENOLIN i obserwując tematy to chyba po zmianach oleju albo pomp dzieją się cyrki i ąż si wacham.

 

prosił bym aby ktoś zmierzył pierśćien zewnętrzny zabezpieczający wałka WOM(grubość)u mnie jest on taki śmieszny nie trzeba kleszczy by wyjąć go .Ma takie końćówki śćiskasz palcami i wyciągasz.dzięki z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki tam ma być wyjmowany palcami bo się to wyjmuje aby prędkość WOM z 540 / 1000 zmienić:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ja wiem ,aby szybko wyjąć,dlatego też jak możesz to wym i grubość jego zmierz.U mnie wygląda na wydarty z dwu stron .DZiś dopasowałem segiery zabezpieczające dwa wsadziłem dało mi to prawie 4mm(stary milimetr po wytarciu z jednej i drugiej strony)teraz wałek jest spasowany może prawie bez luzu.Teraz tylko aby ni kapało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieją się cuda bo każdy oszczędza na oleju i co się z tym wiążę siada skrzynia polecam Castrol Agri Mp plus 10w 40:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...