Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freak
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27
|
Wysłany: 16:41 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
chyba skrzynia 16x16 z polbiegami jest mniej awaryjna niz ta 32x32?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
freak
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27
|
Wysłany: 16:38 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
dzieki erdem za wszystkie informacje mam jescze jedmo pytanie gdzie w ciagniku jest dostep do tej calej elektroniki piszecie tu o jakis kostkach gdzie to mozna znalezc?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
erdem

Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 860 Skąd: pow.Lubelski
|
Wysłany: 16:38 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
freak napisał: | mam tylko przod i tyl |
wiec masz skrzynie 16x16 z półbiegami |
|
Powrót do góry |
|
 |
freak
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27
|
Wysłany: 16:36 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
mam tylko przod i tyl |
|
Powrót do góry |
|
 |
erdem

Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 860 Skąd: pow.Lubelski
|
Wysłany: 16:35 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Freak.
Co do EHR to w wolnym tłumaczeniu jest to Elektrohydrauliczne Sterowanie Podnośnikiem a do sterowania nim słóża te pokrętełka i przełacznik po prawej stronie koło szyby.
http://www.konedata.net/Traktorit/MF3050a.htm |
|
Powrót do góry |
|
 |
erdem

Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 860 Skąd: pow.Lubelski
|
Wysłany: 16:24 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
freak napisał: | czym różni sie electronic od autotronic ja słyszalem ze sa dwie wersje skrzyni 16x16 i 32x32. Ale wczesniej ktos napisal chyba erdem ze sa skrzynie 8x8 ja mam MF 3050 electronic to jaka ja mam skrzynie i gdzie steruje sie podnosnikiem i co to jest EHR ciagnik mam od tygodnia |
Nie bardzo wiem czym różni sie elektronic od autotronica ale skrzynie 8x8 podałem bez półbiegów z z pólbiegami to będzie 16x16 druga wersja to 16x16 czyli z półbiegami 32x32.
Ty ile masz biegów? Na tej drugiej źwigni masz tylko rewers przód tył czy masz podwójny rewers A+R , B+R? |
|
Powrót do góry |
|
 |
erdem

Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 860 Skąd: pow.Lubelski
|
Wysłany: 16:16 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
miron napisał: | erdem;;;a gdy naped jest wyłaczony i wciskasz chamulec to tez powinien włączyć się napęd masz wszystko oki |
Wszystko jest ok.Po wciśnięciu chamukca włańcza sie przedni napęd dzięki temu masz chamulce na wszystkie koła, po puszczeniu pedału automatycznie napęd sie wyłańcza.
Ja nie miałem wszystkiego ok w swoim i dlatego już go nie mam. |
|
Powrót do góry |
|
 |
freak
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27
|
Wysłany: 15:56 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
czym różni sie electronic od autotronic ja słyszalem ze sa dwie wersje skrzyni 16x16 i 32x32. Ale wczesniej ktos napisal chyba erdem ze sa skrzynie 8x8 ja mam MF 3050 electronic to jaka ja mam skrzynie i gdzie steruje sie podnosnikiem i co to jest EHR ciagnik mam od tygodnia |
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomasz S

Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 51 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 14:09 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mam w tym miejscu 2 przyciski od podnośnika (góra, duł ). I obok są jeszcze 2 wolne miejsca zaślepione. |
|
Powrót do góry |
|
 |
freak
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27
|
Wysłany: 13:51 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
za tą dżwignią od włączania WOM nie mam przycisków tylko zaślepki w mf 3050 co powinno byc w tym miejscu?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 11:11 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
erdem;;;a gdy naped jest wyłaczony i wciskasz chamulec to tez powinien włączyć się napęd masz wszystko oki |
|
Powrót do góry |
|
 |
jan222
Dołączył: 02 Lut 2006 Posty: 260 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 11:09 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Witam!
Ja mam pneumatykę w MF (jak go kupiłem miał). Mogę pomóc jak by co!
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
erdem

Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 860 Skąd: pow.Lubelski
|
Wysłany: 09:40 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Co do sprężarki to ja założyłem po lewej stronie silnika bez problemu zmieściła sie pod maską ,trzeba było tylko podstawe do niej dorobić i dodatkowe koło pasowe.Spotkałem sie również z wersją gdzie montowane były całe pedały chamulcowe z zaworami od polskich MFów. |
|
Powrót do góry |
|
 |
erdem

Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 860 Skąd: pow.Lubelski
|
Wysłany: 09:32 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
freak napisał: | jak to jest z przednim napedem w mf 3050 gdy uruchamiam silnik naped jest wlaczony po nacisnieciu przycisku naped sie wylącza jednak gdy wyłącze silnik a pozniej znowu go zapale naped wlacza sie sam wraz z uruchomieniem silnika(oczywiscie pozniej moge go wylaczyc) czy tak jest we wszystkich MF-ach?? |
Nie wiem czy we wszystkich ale u mnie też tak było. |
|
Powrót do góry |
|
 |
michal
Dołączył: 25 Mar 2006 Posty: 39 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07:26 Czw 11 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki miron za odpowiedz. Wczoraj rozebraliśmy przełącznik i go wyczyściliśmy. Po złożeniu zaczął działać (nie wiadomo jak długo) czy przełącznik mógł spowodować, że nie działał podnośnik?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
darek20
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 22:42 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki kip
Jeśli możesz to napisz coś więcej o zawoże , skąd wziąć taki zawór z siłownikim , no i jeszcze jak wpiąć sprężarkę , czy potrzeba jakieś dodatkowe koło pasowe ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
freak
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27
|
Wysłany: 22:26 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
jak to jest z przednim napedem w mf 3050 gdy uruchamiam silnik naped jest wlaczony po nacisnieciu przycisku naped sie wylącza jednak gdy wyłącze silnik a pozniej znowu go zapale naped wlacza sie sam wraz z uruchomieniem silnika(oczywiscie pozniej moge go wylaczyc) czy tak jest we wszystkich MF-ach?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
kip
Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 95
|
Wysłany: 22:22 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Mam MF 3050 i prawdopodobnie w styczniu wstawiam go do mechanika i będzie mi robił instalacje pnełmatyczną, zakładam sprężarkę z własnym smarowaniem, no bo z centralnym trzeba było się podłanczać do silnika itp. ,Miejsce na butle to pod kabiną po lewej stronie patrząc od tyłu. Zawór będzie uruchamiany siłownikiem hydraulicznym podpietym do hamulców a ta to te same elementy to w instalacji -odolejacz, zwór bez., czujnik itd. Za robociznę powiedział mi ok 500, z częściami sądze że zmieszcze się w 1tyś., Sprężarka kosztowała mnie 250 zł. |
|
Powrót do góry |
|
 |
darek20
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21:58 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Witam Wszystkich .
Panowie mam MF 3060 od żabojadów a tam niestety nie używają do hamowania przyczep pneumatyki lecz hydrauliki .
Czytałem tu na forum że np. krzysiekmf ma pneumatykę , może ktoś zakładał sobie sam taki układ ? Jak to zrobić ? Czy w ciągniku jest miejsce na sprężarkę i gdzie ją zamontować , czy potrzebna jest butla i też gdzie się powinna znajdować , no i zawór gdzie się znajduje i czy wszystkie te części mószą być orginalne od mf-a czy może jakieś zamienniki ( cena ).
dzięki za odpowiedż . |
|
Powrót do góry |
|
 |
SZAKAL

Dołączył: 07 Kwi 2006 Posty: 115 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 21:21 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja okolice Bielska Podlaskiego. Prawdziwego stanu licznika w traktorze sprzedawanym przez handlarza to chyba nigdy nie ma No ale jeszcze trzeba stwierdzic fakt ze taki niemiec to jednego ciągnika nie ma w swoim gospidarstwie. Być może ciągnik prawocwał tylko z ładowaczem czolowym. Lecz to są tylko domysły. Gość powiedzial ze bedzie on w Polsce w Połowie stycznia i przebieg może byc troche wiekszy bo ciągle jest ten traktor używany. Jak bedzie to pojade i go dokladnie obejrze.
Ja mam Forterre z 2003r. i przez ten czas ma nastukane okolo 2000 h. Mam 110 ha i oprocz tego mam mtzeta i c-330
Przebieg moze byc cofnięty ale moim zdaniem na ten rocznik i tak ten prawdziwy nie powinien byc strasznie duzy. Bo jezeli w tym roczniku juz licznik sie przekrecił to co powiedzieć o tych ciągnikach ze starsztch lat które wbrew pozorów cieszą sie wiekszym zainteresowaniem u kupujących.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 20:34 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
SZAKAL;;;;a dokładniej skąd ? bo ja Wysokie mazowieckie |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 20:24 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
SZAKAL;;;;; Massey Ferguson z 2003 roku z 1000 h moim zdaniem to kit ja ma 50 hektary i robie prawie 1000 motogodzin na rok a taki niemiec jak ma 100 czy 200 albo i wiecej ? CHYBA TYLKO DO KOŚCIOŁA NIM JEZDZIŁ !!!! CHBA ŻE LICZNIK ZE 3 RAZY SIE OBRUCIŁ |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 20:13 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
michal;;;;; zlewej stronu ciągnika podspodem zaraz przy tilnej osi są dwa elektrozawory na takim deklu jeden ugury drogi udołu na każdym ztych elekrrozaworów jest przycisk guzik tak zwane sterowanie ręczne podnosnikiem wciśnij i zobacz czy chodzi podnosnik jak podnosi to chydraulika dobra jak nie to elektryka padła prawdo podobnie czujnik |
|
Powrót do góry |
|
 |
miron
Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 532 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 20:10 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
[quote="michal"]Witam
Panowie mam problem. W moim MF 3050 przestał działać podnośnik. Przedni napęd i blokada działa. Jaka może być tego przyczyna. Proszę o poradę.[/ quote] zlewej stronu ciągnika podspodem zaraz przy tilnej osi są dwa elektrozawory na takim deklu jeden ugury drogi udołu na każdym ztych elekrrozaworów jest przycisk guzik tak zwane sterowanie ręczne podnosnikiem wciśnij i zobacz czy chodzi podnosnik jak podnosi to chydraulika dobra jak nie to elektryka padła prawdo podobnie czujnik |
|
Powrót do góry |
|
 |
michal
Dołączył: 25 Mar 2006 Posty: 39 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19:50 Sro 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Panowie mam problem. W moim MF 3050 przestał działać podnośnik. Przedni napęd i blokada działa. Jaka może być tego przyczyna. Proszę o poradę. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|