Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

mam jeszcze jedno pytanko czy jam zapłon jest przyspieszony ciągnik ma większą moc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większej mocy nie uzyskasz bo niby z czego??? Aby uzyskać większą moc trzeba dostarczyć więcej powietrza i tak samo paliwa.

Zbyt wczesny zapłon może powodować wypalanie gniazd zaworowych i przy zbyt wczesnym zapłonie silnik twardo pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha to jeszcze mi powiedzcie czy przy przyspieszonym mniej dymi czy lepiej wkręca się na obroty itp. Chyba wycyrklowałem zapłonik dobrze ale chce się przekonać na 100% zanim pójdzie w orkę z 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie czy wolniejsze wkręcanie się na obroty i troszkę słabsza moc przynajmniej mam takie wrażenie może być spowodowane zbyt dużą ilością oleju w pompie? Dodam że jak stoi na wolnych obrotach delikatnie faluje a i jak jechałem po śniegu na 6 biegu to brązowym dymkiem walił z tłumika to norma ? W sumie to nie mam punktu odniesienia i dlatego pytam o wszystko jak głupi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert23 trochę mi to rozjaśniło. Ale wytłumaczcie mi dlaczego zbyt duża ilośc oleju w pompie może obniżać moc ciągnika i powodować falowanie obrotów tak przynajmniej w instrukcji pisze. A z resztą nadmiar oleju z pompy powinien chyba wylecieć tym odprowadzeniem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba podobnie ale pod obciążeniem troszkę wolniej chyba . Zapytam tak na jakim biegu trzydziestki się nie zadusi? bo ja jak zapiąłem ją teraz do drzewa to na 3 zdychał co prawda przednie koła w powietrzu ale jednak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz zależy jaki teren, przyczepność itp...

Bynajmniej ja swojej w polu przy pługu czy kultywatorze jak wpuszczę głęboko na 4 biegu obroty na 2000 nie zduszę. Ciągnik stanie, ale koła będą dalej się kręcić i będzie się grzebał.

Tym bardziej na 3 biegu jak podjeżdżałem kiedyś przodem i zapierałem zaczepem o drzewo to też go nie zdusiło koła się kręciły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a u mnie na 3 idzie go zadusić jak zapnę linke do drzewa ponad 2 tyś obrotów i do przodu to zduszę go . Dlatego się zastanawiam czy to wina zapłonu czy może oleju w pompie bo na poprzedniej pompie prawie nic nie kopcił przy gazowaniu a teraz deczko zakopci ale nie wiele czyli wychodzi na to że dawka jest troszkę większa na tej ustawiona tylko ta moc mi coś nie odpowiada :/ Jak czytałem w instrukcji to pisali że za dużo może być oleju w pompie i prze go bujać na obrotach i mieć mniej mocy ale zachodze w głowe co ma olej do tego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej tylko i wyłącznie może mieć wpływ na regulator obrotów, jak jest go za dużo to po prostu może regulator działać z lekkim opóźnieniem bo po prostu będzie stawiał jakiś tam opór. Ja oleju zalewam 0,3 litra tyle mi powiedział pompiarz lać bo i tak tam smarowanie rozbryzgowe to wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wlej mniej i się przekonasz, a co do zapłonu to mam ustawiony na kołek i lekko cofnięty aby twardo nie pracował...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też mam na kołek ustawiony tylko troszeczkę przyspieszony bo nie chciał się tak wkręcać na obroty chodził na jeden cyliinder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jeszcze raz dokładnie obejrzałem i jest tak najpierw baardzo delikatnie drgnie paliwo i wskakuje kołek. zastanawiam się czy go opóźnić troszkę ale waham się bo jak jest zimny i go odpalę to na początku słabo wchodzi na obroty a jak ujmę gazu tak żeby pracował na obrotach ok 800 pracuje tak jakby na jeden i gaśnie zaraz tak jest tylko kilka sekund po odpaleniu, pali nawet lekko w tej temperaturze co jest teraz nie grzeję wg świec i przekręci z 4 razy wałem i pali Zastanawiam się tylko czy przez to delikatne przyspieszenie nie będzie mi się grzał :/ Dzisiaj jak całą chłodnice piałem przystawioną tekturą i trochę go po gazowałem zaznaczam że nie mam termostatu tylko taką tulejkę to po 10 minutach temperatura była w połowie skali czyli między zielonym a białym polem . Temperatura na zewnątrz ok 15 stopni .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze to mi wytłumaczcie dlaczego jak ustawiłem idealnie zapłon kołek wskakiwał i w tym samym momencie drgnęło paliwo ciągnik nie chciał się wkręcać na obroty chodził na 1 tak jakby ale zapalił od strzała. teraz ma troszeczkę przyspieszony . Temat już jest prawie wyjaśniony tylko trzeba go trochę dopracować jeszcze . czekam na jakieś wskazówki z Waszej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim ustawieniu jak masz teraz (najpierw paliwo drgnie a potem kołek wpada) to silnik zapewne twardo pracuje. Słyszalne szczególnie w głowicy przy raptownym dodawaniu gazu i pod obciążeniem.

To już twoja decyzja czy tak zostawisz choć zapewne nie wpłynie to dodatnio na stan silnika.

U siebie mam ustawione odwrotnie kołek wpada nic się nie dzieje wyjmę kołek delikatne ruszenie wałem i drgnie wtedy. I nie ma problemów z pracą obrotami itp.

Tu masz filmik posłuchaj jak pracuje silnik z za wczesnym zapłonem jak dodaje gazu:

A tu masz prawidłowy

http://www.youtube.com/watch?v=odIGPbJW9mw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie mi się wydaje że nie pracuje twardo. Chociaż w sumie ciężko mi to ocenić ale jak ustawiłem prawidłowo to odpalił bez problemu ale pracował tak jakby na jeden cylinder i nie chciał się wkręcać na obroty dlatego delikatnie przyspieszyłem . teraz jak odpalam zimny zapala bez problemu na początku chce wejśc na wysokie obroty , w tym momencie ujmuję gazu i zaczyna tak jakby pracować na 1 ale w końcu wkręca sie więcej cała ta operacja nie trwa dłużej niż 5 sec . Jak zapłon był idealnie ustawiony to wg nie chciał się wkręcać na obroty ale zapalał od strzała.A dodam że w tym i w tym przypadku nie grzałem swiec żarowych. Dodam że wtryski są ustawione na 145. Jakby kolega mógł dać przykład trzydziestki a nie sześćdziesiątki był bym wdzięczny. Jakie są objawy przyspieszonego zapłonu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to jeszcze wszystko zależy ile to paliwo ma drgnąć przy ustawianiu bo jak ustawię tak że paliwo w we wkładzie od długopisu baaardzo delikatnie drgnie to objawy takie jak pisałem nie chce się wkręcać na obroty natomiast jak mam ustawione tak ze paliwo w króćcu podniesie się z 0,5mm a może nawet mniej i w tym samym momencie wskoczy kołek to jest tak jak napisałem niżej dobrze wkręca się na obroty . Czy po odpaleniu ma się od razu szybko wkręcić na obroty jak zimny czy chwilkę musi popracować tak jakby na 1 powoli się rozkręcając ? (teraz mam tak ustawione)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym co pisałem miałem na myśli sam początek drgnięcia jak tylko zacznie się coś dziać w kapilarze.

Co do takich problemów jak masz to dziwne to jest że jak ustawisz idealnie na kołek to nie wkręca się i pracuje na jeden cylinder. Jak u siebie ustawiałem to czy był sporo za wczesny czy sporo przyśpieszony to nie było problemów z wkręcaniem się czy praca na 1 cylinder.

A co do porannego odpalania to w dodatnich temperaturach to odpala i od razu jak dodaje gazu obroty rosną nic nie zamula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmm no i teraz sam nie wiem jak obejrzałem ten Twój filmik to mi się wydaje że jeszcze powinienem przyspieszyć. Napisz mi dokładne objawy wczesnego zapłonu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak ci to wytłumaczyć jak masz za wczesny to twardo pracuje i właśnie metaliczny dźwięk jak dodajesz raptownie gazu. Pod obciążeniem też będzie ten metaliczny dźwięk dochodzący z głowicy silnika.

Nie ma filmiku od C-330 do pokazania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...