Skocz do zawartości
zbych

Wszystko o ciągnikach Farmer

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że pytasz o ten obciążnik do tura na tylni tuz... Dorabiałem z beczki 200l zalanej betonem + konstrukcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę o kupnie obciążników na koła. Tur jest ciągle potrzebny więc go nie zdejmuję, a jazda z nim wyraźnie zmienia rozkład masy (przód - tył). Do cięższych prac (gnój) zakładam obciążenie na TUZ bo inaczej nie da się robić. Myślałem, że masz takie to mi co nieco powiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze pamiętam bo to było dwa lata temu - ale jeśli się nie mylę to za 4 sztuki dałem 900 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy same obciążniki na koła to za mało? Czy bezpośrednio po założeniu obciążników poczułeś poprawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obciążniki na koła dają sporo ale do lekkich prac typu załadunek/rozładunek bel słomy czy sianokiszonki. Do pracy krokodylem przy oborniku to stanowczo za mało - zrobiłem obciążnik na tylni tuz z beczki 200l zalanej betonem + 150 kg stali i teraz można spokojnie pracować. Po założeniu tura i tych obciążników(bo razem były montowane) ciągnik zupełnie inaczej się prowadzi - jest sporo cięższy, mniej buja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tylko przednich obciążników zaczepionych na tylnym tuzie, do niemalże wszystkiego. Wchodzą ładnie pod zaczep więc można jeździć z nimi z przyczepą. Dokupię ich jeszcze 4, ale dopiero jak zrobię dodatkową ramę do tura. Nic się nie dzieje z ciągnikiem, ale wole być przezorny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jeszcze konkretnie, chce zrobić projekt w AutoCadzie, ale to po dokładnym pomierzeniu ciągnika. Chciałbym połączyć ramę tura z tylnymi wspornikami cięgieł a nawet z zaczepem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idzie wiosna więc ten kto nie wymienił oleju pewnie zrobi to teraz... czyli kto co leje do silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fush 15W50 - taki jak miałem zalany od nowości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po moich przykrych doświadczeniach z zeszłej zimy postanowiłem zmienić olej na Agrol Stou 10W40 (mieści się w normach przewidzianych dla silnika). Chodziło głównie o łatwiejszy rozruch. Ponadto pasuje do skrzyni biegów (miesza się z Fush) a także do mojego golfa. Kupuję więc od razu baniak 20 l i chyba przy tym systemie zostanę mimo, że (jak się okazało) olej do uruchamiania silnika ma się nijak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Titan Formel? Strasznie drogi. W ogóle oleje Fush są drogie. O ile w nowszych silnikach to i pewnie uzasadnione ale w starszych typach to może nieco na wyrost.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój Farmer ma pewnie filtr DPF i zawór EGR? Jeśli tak to musisz stosować dobry olej żeby nie zapchać filtra sadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie Pomóżcie mam problem z hamulcami w swoim Farmerku 8244 c2

Sprawa wygląda tak.

Dziś pierwszy raz wyjechałem w pole uprawiać pod siew i po jakim czasie zauważyłem że hamulce jakoś słabo chamuja wiec wyjechałem na drogę rozpędziłem się i hamowałem i okazało sie że hamuje tylko prawe duże koło reszta nie reaguje pyzatym zawsze gdy naciskałem pedał hamulca to świeciła się lampka na desce rozdzielczej informująca że podczas hamowania władcza się napęd a po tym zdarzeniu sie nie świeci i jak jeszcze naciskam pedał hamulca to jak ja zdejmę nogę z pedału to on za chwilkę po tym reagują nie wiem co jest płyn jest przecieku też nie ma może wy macie jakieś pomysły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że skoro tam są hamulce dwuobwodowe to trzeba zwrócić uwagę na lewy koło. Skoro hamował wcześniej a teraz nie to raczej będzie to jakieś zapowietrzenie. Lampka informująca o włączeniu przedniego napędu sterowana jest elektrycznie (jak światło STOP) więc jego awaria raczej nie ma nic wspólnego z hamulcami a raczej z połączeniami elektrycznymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napęd zawsze się włącza podczas hamowania, choć ja osobiście usunąłem od tego układu czujnik. Nad pedałami masz przełączniki krańcowe, które tym sterują, a także światłami stop. Spróbuj rozdzielić hamulce i wtedy sprawdzisz czy układ lewego koła się zapowietrzył czy nie. Być może nie hamuje, bo skok prawego pedała hamulca go ogranicza i po prostu zaczął działać przy niższym położeniu- wyciek, lub w cale- wyciek lub zapowietrzenie. Popatrz czy nigdzie nie ma płynu, zwłaszcza w garażu gdzie stoi ciągnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, wie ktoś ile wchodzi oleju do skrzyni, silnika, mostu i do kół przednich? I czy mógłby ktoś zmierzyć długość bagnetu oleju do skrzyni? Byłbym wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni HD 40l, most 5,5l, koło 1,2l długość bagnetu 40 cm. A po co ci długość bagnetu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40 cm???? U mnie ma jakieś 10cm, tak że poziom max jest jakieś niecałe 7-8cm od góry skrzyni... Trochę dużo mi się wydaje, nie wiem ile tam dokładnie litrów jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...