Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

czytam czytam i cos tu wyjasnie bo polemizujecie troche

tą srubeczką to jedynie dawke rozruchowa mozna zwiekrzyc i do tego ona sluzy i do puki czarnego dymu nie pokaze to nic wiecej nie spali po to jest regulator obrotow no ale to proponuje lekture,troszke racji jest w tym ze nie bedzie trzeba redukowac bo teoretycznie moc wzrosnie kosztem paliwka, ale na krotka mete bo jak pociagnie dlugo z czarnym dymem wiec z kosmiczna dawka to albo sie zagotuje a w najgorszym przypadku kopytko pokarze

reasumuja mozna podkrecac z glowa i jezdzic potem z glowa bo milem juz cwaniakow 2obr dawke 3tys obroty a potem ups przeciwaga sie urwala akurat nie w 30 bo tam waly dosc mocne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale pół obrotu to chyba nie jest za dużo delikatnie przy dodawaniu gazu poddymi ale to znikome ilości no chyba że chełta wałem jak najwolniej się da byle nie zgasł i mu depnę to troszeczkę więcej zadymi moim zdaniem dobrze jest. Co do grzania mam tuleje włożona w obudowę od termostatu zastawione z 3/4 otworu i 2 śmigła wentylatora latem z rotacyjną musiałem mieć zastawione z 1/3 chłodnicy żeby łapał ok 80 stopni . Koledzy przeciez takie delikatne podkręcenie pół obrotu nie zwiększy dużo spalania , nie zniszczy silnika tylko spowoduje troszkę większą moc i lepsze wkręcanie na obroty. po podkręceniu mam troszkę dziwnie bo maksymalne obroty spadły na początku było ustawione 2450 a teraz kręci się do 2400 mała różnica jest ale to mi wg nie przeszkadza bo ja i tak nim zwykle pracuje na obrotach góra 2000 tyś no chyba że w ekstremalnych warunkach trzeba dać w palnik no to ma te 2400 ale to sporadycznie. Głównie pracuje nim na obrotach 1600 jeśli chodzi o głęboką orkę dwu skibówką albo podorywkę 5 skibówką. Z rotacyjna 165 śmigam na ok 1800- 2000 i kosi elegancko oczywiście 4 bieg bo pola nierówne jak wyjadę na równe to piątką można śmigać w średniej trawie bez najmniejszego ale Także myślę że nie ma tragedii ciągnik rocznie robi może z 70 góra 100 MTG olej w ciągu roku wymieniany dwa razy łącznie z filtrami oleju i powietrza filtry paliwa wymieniane raz na rok . Olej to TURDUS 15W40 bodajże do diesli wysoko obciążonych . Głównym powodem podkręcenia było to że na 3 szło go zadusić i stosunkowo wolno się zbierał . Ale się rozpisałem chyba cały życiorys ciągnika opisałem Hahhaha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak z glowa sie pracuje to nic sie nie stanie nawet jak 2 obr wykrecisz,ale widze ze masz juz opanowane z termostatem i wentylatorem takze wycacany traktorek, W zasadzie jak dobrze pompa ustawiona to powinien przykopcic przy przejciu z wolnych na max wiec moze troche za mala miales ustawione.

co do obrotow to teraz sa ok bo powinien miec 2400.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Staram się dbać o swój sprzęt silnik ma po remoncie może z 200Mtg zrobił sprzęgło robiłem jeszcze raz tej zimy bo uszczelnienie poszło od strony skrzyni mozna powiedzieć że docisk jest nowy bo wymienione wszystkie sprężyny, tarcze też zmieniałem i łożysko i oczywiście wszystkie uszczelnienia od strony silnika także. Podnosnik ma również po remoncie pompa wzmocniona z Tucholi największa wydajność nowy rozdzielacz tłok pierścienie i cylinder oczywiście wszystkie uszczelnienia rówież łącznie z tulejami ramion. Ciągnik czasami po tyłku troszkę dostanie to fakt ale w końcu to jego praca Przede mną jeszcze wymiana olejów oraz filtów i w pole A odnośnie tej dawki to zmniejszyłem troszkę jest teraz od ustawienia nominalnego wykęcona 1/4 obrotu a nie 1/2 . Troszkę za mocno kopcił przy dodawaniu gazu gdy się go rozpędzało. teraz to na pewno już silnik nie bedzie za baaardzo po tyłku dostawał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego najpierw odkręć sobie przewody paliwowe następnie zdemontuj wąż chłodnicy i odkręć dekiel pompy znajdujący się na obudowie rozrządu następnie odkręć koło zembate mocowane na 3 śruby. Wyjmujesz koło i ukazują ci się 4 śruby mocujące pompę odkręcasz je i gotowe nie rób sobie żadnych znaków bo to nie ma sensu. przykręcając pompę ząbek na pompie ma się pokrywać z rysą na obudowie rozrządu a później juz tylko dokładna regulacja czyli kapilara w 1 sekcję pompy do pierwszego cylindra. I tak ma drgnąć paliwo i tym samym wskoczyć kołek im cieńsza kaplilara tym dokładniejsze ustawienie. I tyle a zwróć uwagę żeby 1 tłuk był u góry 30 stopni przed gmp w tym pomoże kołeczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem gdyż z miesiąc temu zmieniłem olej w silniku na turdus i przez ten miesiąc zrobiłem może z 5 mtg gdyż używam teraz używam traktora pare razy dziennie po 10 min do zwozki pomidora z pola i dzisiaj gdy sprawdzałem stan oleju zauważyłem że ma taką lekko szarą barwę i niewiem czy to woda poszła do oleju chociaż niezauważyłem ubytku w chłodnicy i myśle że to może wilgoć się skrapla codziennie bo ciągnik jest używany często przez bardzo krótki okres czasu i niezdąży się olej nagrzać dobrze i skrapla się w silniku wilgoć i miesza z olejem i z tąd ta jego szara barwa lub może wszedł w reakcje ze starym olejem ale niewiem jakiej marki był przed wymianą bo niemeam możliwości dowiedzenia się od poprzedniego właściciela bo nieżyje a ciągnik kupiłem od spadkobierców i mam tera problem bo niechce go rozbierać niepotrzebnie bo może przyczyna jest taka jak myśle? Co o tym sądzicie? Dodam że silnik jest podobno rok po remoncie no i nawet ładnie pracuje i praktycznie wogóle niekopci. A i niezauważyłem żeby poziom oleju się podniósł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Trudno wyrokować na odległość,ale ja bym obstawiał że nowy olej płucze silnik.Może skróć okres do wymiany oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szary kolor to woda w oleju dokładnie sprawdzaj czy nie ubywa z chłodnicy. miałem taki przypadek w 6 że płyn ubywał a oleju nie przybywało a jak poszedł w lekkie prace to zaraz zrobił się szary winna była uszczelka na tulei

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj rano olej i go nieprzybywa i przegoniłem troche ciapka na niskim biegu i wysokich obrotach żeby się olej rozgrzał i wydaje mi się że chyba ta wilgoć odparowała troche bo olej zaczyna się rozjaśniać i nawet łapie przezroczystą barwę także jest nadzieja że to była wilgoć z często niedogrzanego silnika ale jutro dam mu jeszcze przez pare dni troche po zaworach i zobaczymy co w trawie piszczy

Najbardziej bym chciał żeby Tekmie miał racje z tym wypłukiwaniem silnika

A wymianę oleju zaplanowałem co 200mtg a to była moja pierwsza wymiana oleju bo papaja kupiłem na wiosnę od spadkobierców i podobno silnik był dopiero co po remoncie w co jestem w stanie uwierzyć bo chodzi jak zegareczek i pod sporym obciążeniem praktycznie wcale nie kopci a olej w silniku był jeszcze przezroczysty a na rozgrzanym trzyma ciśnienie na wale 4,7atm bo mierzyłem zegarem i zrobiłem 50mtg i zmieniłem na wszelki wypadek na tego turdusa jakby faktycznie był na dotarciu no i po jakichś 3 tygodniach i zrobionych 5 mtg zaczął się ten olej troche szary robić akurat jak te chłody przyszły Ale za 2 tygodnie pójdzie w ciężką prace to się okaże co jest grane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przegoniłem wczoraj ciapka 3 godziny w gałęziarze i jednak to była wilgoć z niedogrzanego silnika bo rano jak sprawdzałem olej to już niebył szary tylko lekko czarnawy ale jeszcze troche przezroczysty czyli jak dostał w dupe to wilgoć odparowała z oleju . A już się bałem że czeka mnie rozbiórka silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak Damian miał racje Ciapek wykonywał lekkie prace i olej znowu zrobił się szary i go przybyło z 2 cm na miarce i jak odkręciłem miskę olejową to się okazało że puściły uszczelnienia na pierwszej tuleji i kapie kropla wody co 15 sekund Ale tuleje nówki sztuki zero progu więc były właściciel nie kłamał że niedawno robił remont Jednak są jeszcze uczciwi ludzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry wszystkim. Mam do was pytanie. W najbliższym czasie mam zamiar przerobić w turze 1 linkę zwalniającą łyżkę na siłownik. Oczywiście wszystko własnej roboty. Co o tym myślicie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym turem to jak najbardziej dobry pomysł ale zwróć uwagę na rozdzielacz abyś potem jaj nie miał z nieprzepływającym olejem albo cieknącym rozdzielaczem nieprzystosowanym do ciśnienia na powrocie.

 

ps. tak z racji okresu zimowego szukałem prostownika i znalazłem test takiego cuda: Prostownik automatyczny – Ultimate Speed no i chciałem się dowiedzieć czy ktoś to ma / miał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecieki na tulejach najczęściej występują po remoncie. Mógł go sprzedać bo coś nie teges z gniazdem na dole bloku i nie uszczelnia. To się da zrobić ale skomplikowane, musiał by jakiś zakład wytoczyć tam większą dziurę i redukcje wprasować / wkleić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w c-330 też zaczęło przeciekać jak zmieniłem wode na płyn petrygo, uszczelniłem to bez rozbierania, wykręciłem kranik od spuszczania wody w bloku, włożyłem w otwór kawałek wężyka z lejkiem i wlałem tam z 200 ml żywicy epoksydowej po czym szybko wyciągłem wężyk żeby nadmiar wyleciał na zewnątrz, zaskło i trzyma już 2 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już złożyłem ponownie na dobrym siliconie i jak na razie trzyma a ten traktor kupilem od spadkobierców bo własciciel zmarł z powodu cukrzycy a spadkobiercami były matka i córka. Ogolnie ciapek w dobrym stanie za dobre pieniądze i w sumie jestem z niego naprawde zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wasze c330 też tak telepie na niskich obrotach a na wysokich czuć wyraźne drgania? Czy jest to powszecne zjawisko we wszystkich ciapkach? Bo jak dotąd miałem okazje jeździć dwoma c33o swoim i teścia ale u teścia jakby mniej telepało i drgało więc podejrzewam że może wał jest żle wyważony bo ponoć jest nowy i może jakiś chiński Albo może koło zamachowe jest niewyważone albo coś z nim nie tak i się zastanawiam czy jak będzie tak telepać przez dłuższy czas to czy się panewki główne szybciej nie zużyją?

Jak uszczelniałem tuleję to patrzyłem i przeciwwagi niby są więc niewiem czy ciapki tak maja czy z moim jest coś nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój wpada w rezonans przy ~1800RPM na innych obrotach się nie trzęsie, Ale w okolicach 1800 to tragedia jest, i to nie sam silnik tylko kabina. A no i lusterko - ja nie wiem po co go mam, chyba tylko jak stoję.

 

_______________________________________________

Pozdrawiam Gustlik z Ustronia

baner-0.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie telepie tylko na niskich od500 do moze tak 700obr a powyzej to juz tylko drgania czuc. Tłumik drga a lusterka to zdjołem bo jak jechałem to tak drgały że i tak nic niewidziałem Jak będę jechał przegląd robić za rok to je założe a tak po zatym są nieprzydatne. Ale widze że te ciapki tak chyba muszą mieć bo silnik 2 cylindrowy mają a wystarczy spojrzeć na fiata 126p jak telepie silnikiem na małych obrotach a na dużych też są drgania całego samochodu bo silnik jest też 2cylindrowy.

A no i w tylnych lampach pozakładałem żarówki led bo lampy wpadały w straszny rezonans tak od 1600 obrotów i nienadanżałem wymieniać żarówek tych zwykłych bo tak szybko się żarniki urywały a teraz na ledowych jest na razie spokój.

Musze jeszcze coś z przednimi lampami wymyśleć bo też wpadają w rezonans i dosyć często szlak trafia żarówki ale chyba niema ledowych tego typu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...