Skocz do zawartości
Makapaka

Jak utworzyć gospodarstwo agroturystyczne ?

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie. potrzebuję porady: czy mogę prowadzić gospodarstwo agroturystyczne jesli nie jestem rolnikiem ? odzidziczyłem zabudowania gospodarcze i pole wokól domu, 0,7 ha. Marzę o gospodarstwie agroturystycznym z hipoterapią, hotelem dla koni lub z nauką jazdy konno. Miejsce o którym piszę znajduje się w pobliżu granicy z Czechami, na tereni rolnieczym (dobre gleby). Nie ma wielu atrakcji turystycznych w tym miejscu, ale jest cicho, bez przemysłu. Będę wdzięczny za opinię lub poradę.pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam bardzo podobne pytanie - czy gospodarstwo agroturystyczne można założyć tylko będąc rolnikiem?

 

@Makapaka: wiem, że jeżeli chcesz korzystać z dopłat lub dofinansowania z UE musisz być rolnikiem (z dziada pradziada lub po szkole)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie. potrzebuję porady: czy mogę prowadzić gospodarstwo agroturystyczne jesli nie jestem rolnikiem ? odzidziczyłem zabudowania gospodarcze i pole wokól domu, 0,7 ha. Marzę o gospodarstwie agroturystycznym z hipoterapią, hotelem dla koni lub z nauką jazdy konno. Miejsce o którym piszę znajduje się w pobliżu granicy z Czechami, na tereni rolnieczym (dobre gleby). Nie ma wielu atrakcji turystycznych w tym miejscu, ale jest cicho, bez przemysłu. Będę wdzięczny za opinię lub poradę.pozdrawiam serdecznie

 

z tego co pamiętam kryteria dostępu do różnicowania -

1 wniosek o dopłaty za poprzedni rok

2 ubezpieczenie w KRUS jako rolnik lub domownik

3 z tego co pamiętam zakup koni w 2007-13 nie przejdzie najlepiej pod agroturystykę przeznaczyć " cały" dom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do skorzystania z różnicowania potrzeba 1 ha ( nie zwrócłoem uwagi )