Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem jednym z rolników od których spółka wodna ściąga składki na konserwację urządzeń i nie wykonuje żadnych prac. Ponadto rowy są opanowane przez bobry. Czy ktoś wie jak nakłonić ich pracy lub uwolnić się od płacenia za nic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

placic nie musisz bo to kazdy wlasciciel ma obowiazek dbac o rowy na swoim terenie i pewnie wiekszosc nie placi,wiec nie ma pieniedzy .spolka troche uzbiera i musi wydac na ksiegowa,wysylanie nakazow,prowizje od skladki itp-u nas to ok 6 tys.wiec pewnie niewiele zostaje na rowy,jestem w zarzadzie spolki wodnej wiec wiem ze niewiele mozna zrobic bo ok 30% ludzi placi skladke 30 zl od kazdego[tak ustalilismy]a komornikami nie bedziemy sie bawic a rowow sa kilometry,czesto 20 lat nie ruszane,wszedzie nieuzytki,puszczane szamba,krzaki rosna az milo.zwykle wykoszenie rowu kosztuje 10 zl od metra bez usuwania trawy,a czyszczenie dokladne to do 50 zl za usuwanie krzakow i ziemi.wiec pomysl ile mozna zrobic za twoja skladke,jesli wies sie nie dolozy to niewiele mozna zrobic

zwroc sie do zarzadu spolki lub do delegatow z twojej wsi i niech ci przedstawia rozliczenia roczne i bedziesz wiedzial wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może problem leży w zakresie efektywności gospodarowania środkami? 6kzł to 200ha*30zł czyli jakaś mała ta spółka i z pewnością można z tego sfinansować z 300 roboczogodzin (wykaszania czy też oczyszczania rowów) w godzinę kosą mechaniczną można wykosić spokojnie 100 m rowu (o ile nie jest głębszy niż 1,5m) stąd te stawki za wykaszanie wydają mi się być nadmiernymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach