Skocz do zawartości
EkoManiac

Ile ha do wyżywienia rodziny.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym was zapytać, jakiej powierzchni gospodarstwo musiałbym posiadać, aby być w 100% samowystarczalnym pod względem wyżywienia.

 

Chciałbym założyć gospodarstwo ekologiczne na własny użytek, zarówno uprawa jak i hodowla zwierząt. Chcę uzyskiwać z niego każdy rodzaj pożywienia ( warzywa, zboża, mięso, nabiał,)

 

Załóżmy, że na potrzeby 10 osobowej rodziny.

 

Ważne są dwie kwestie. Nie znam się na rolnictwie wcale, dlatego pytam. Wiadomo, że nie da się tego określić w m2, ale dla was rolników, najbardziej niedokładna odpowiedź, może się okazać najbardziej dokładna dla mnie.

 

Załóżmy, że w pełni satysfakcjonowały by mnie odpowiedź z dokładnością do ha.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od diety oraz warunków agrotechnicznych, 10 osób można ze swobodą wyżywić brukwią z 0,2ha, każde urozmaicenie diety wiąże się ze wzrostem powierzchni należy przyjąć z marginesem błędu 1ha, że wystarczającym obszarem gospodarstwa będzie 1-5ha użytków rolnych (dobrej jakości)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wedłuk mnie to żeby samemu wszystko zaspokoić czyli chodzi mi o pieczywo,mięso,nabiał(tylko wyżywienie) to potrzebujesz dla 10 osobowej rodziny minimum 5 ha i niechce mi się dokładnie liczyć ile potrzebuje krowa rocznie świnka, kura,karmy.tym bardziej że wszystko ma być ekologicznę w dzisiejszych czasach bez herbicydów i fungicydów(nie wspominam o nawożeniu NPK) ciężko zebrać godziwy plon.Mam kolegę ktury przeszedł na rolnictwo ekologicznę i zebrał średnio około 1 tony z ha(pszenica)a ziemniaków to nawet nie chciał powiedzieć ile bo mówił że wstyd.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto