Skocz do zawartości
nehco

ZASADY ROZLICZANIA PODATKU VAT W GOSPODARSTWIE ROLNYM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Otworzyłem ten temat z myślą że będzie on pomocny dla ludzi którzy przeszli z VAT-ryczałtu na VAT-na zasadach ogólnych. Zależy mi na poradach jak rozliczać się z US, jak kwalifikować zakupu do odliczenia vatu, i jak to wszystko ogarnąć samemu bez pomocy biura rachunkowego, tylko we własnym zakresie.

Sam jestem rolnikiem i niedawno przeszedłem z "ryczałtu " na zasady ogólne i mam kilka wątpilwości, niejasności:

1.- rozliczanie prądu - tzn ile można odliczyć w rozliczeniu Vatu z faktury, gdy ma się w gospodarstwie jeden wspólny licznik dla domu i gospodarstwa, bo chyba nie wszystko ??

2.- rozliczenie wody - to samo jak przy prądzie ??

 

proszę jeśli ktoś wie to piszcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już jest we wcześniejszym temacie. Poczytaj. Nie zakładaj takich samych wątków bo tylko śmiecisz. Admin - proszę o zamkniecie tematu. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko już jest we wcześniejszym temacie. Poczytaj. Nie zakładaj takich samych wątków bo tylko śmiecisz. Admin - proszę o zamkniecie tematu. Z góry dziękuję.
NIE wszystko

akurat tego o co pytam tam nie ma i w ogóle tam jakiś bałagan panuje, o zielsku wypisują !!! tam wątkiem przewodnim jest czy warto przechodzić na vat ogólny z ryczałtu , a ten temat zacząłem po to by pomóc sobie i innym zrozumieć prawa, zasady i kruczki rozliczania Vatu

uważam że przyda się to nie jednemu

a więc proszę piszcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i w ogóle czytając poprzedni temat nie zrozumiałem do końca jak wygląda od strony rachunkowej i technicznej rozliczenie z US

Ja to rozumiem tak ( poprawcie w razie czego) :

np.: