Gość Napisano 7 Lutego 2006 Mam pytanie dla osób które znaja się trochę na ciągnikach rolniczych na ich eksploatacji o poradę w dwóch kwestiach. 1. Czy założenie jednego akumulatora 12v zamiast dwóch 6v jest uzasadnione 2. Czy można założyć do c330 inne światła drogowe w miejsce "grila", jak to zrobić żeby drały podczas jazdy jak to jest z tymi oryginalnymi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 7 Lutego 2006 Żaden problem wcisnąć 1 akumlator 12V tylko przy mrozach to słabiej Ci bedzie kręcił. Ja tak mam to przy temperaturach powyzej 0 st.C nie ma różnicy. Znajomy załozył duży akumlator taki jak przy bizonie z boku i niby przy mrozach mu palił. A z tymi światłami nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 7 Lutego 2006 Mam pytanie dla osób które znaja się trochę na ciągnikach rolniczych na ich eksploatacji o poradę w dwóch kwestiach. 1. Czy założenie jednego akumulatora 12v zamiast dwóch 6v jest uzasadnione 2. Czy można założyć do c330 inne światła drogowe w miejsce "grila", jak to zrobić żeby drały podczas jazdy jak to jest z tymi oryginalnymi.Świateł to sobie możesz zakładać wszędzie i ile chcesz!! Po prostu tworzysz nowy obwód z osobnym włącznikiem i mocujesz dodatkowe lampy gdzie chcesz:P Co do akumulatora to pewnie że można... jest praktyczniej bo masz 1 akumulator bardziej dostępny( bo 12v akumulatorów jest więcej niż 6v) Proponuje podłączyć 12v ale wziaźć o większej pojemnosci to będzie nawet lepiej niż 6. Miałem kiedyś w c-360 akumulator jakiś od ciązarówki, zrobiłęm mu osobne mocowanie i mrozy czy nie mrozy kręcił jak głupi:) tylko nie można przesadzić bo będzie niedoładowany:p Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 8 Lutego 2006 Ja mam w 330 i 360 po jednym akumulatorze 12V 110 Ah i nie ma problemu z paleniem w 330 mam założony z lewej strony jak duże koło -20 mrozy to go wyjmuje i do obory i wtedy odpala bez problemu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 8 Lutego 2006 Dziękuje za informacje o akumulatorze. Nadal jestem ciekawy czy np. dwa swiatła od duzego fiata lub żuka można wstawić w "gril" i czy to będzie sie trzymało i będzie mozna regulować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 8 Lutego 2006 Wszystko zależy jak te światła zamontujesz. Jak bedą miały możliwość regulacji to nie ma problemu z ustawieniem świateł. Jajlepiej podejrzyj jak ma zamocowane światła U914 i wszystkie z tej serii. W nich na 3 śrubkach mozna regulować ustawienie świateł. Fiat miał coś podobnego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 8 Lutego 2006 Dziękuje za informacje o akumulatorze. Nadal jestem ciekawy czy np. dwa swiatła od duzego fiata lub żuka można wstawić w "gril" i czy to będzie sie trzymało i będzie mozna regulować. Załuż dobre lampy normalne(metalowe nie plastikowe) i żarówki halogenowe 100W i będzie ci zajebiście świecić ja tak mam w 330 i jest OK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 8 Lutego 2006 Ale jeszcze pamiętajcie ze trzeba założyc alternator, bo inaczej kich z tych mocnych świateł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 8 Lutego 2006 ja mam prądnice i chodzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 10 Lutego 2006 Od Fiata 125 pasują bez żadnych przeróbek do Zetorów 52-7745,ale nie polecam takich kombinacji bo świecą znacznie gorzej od oryginalnych(jedna wielka plama ) choć kosztują siedmiokrotnie mniej.Założenie przekażników i grubszych przewodów dużo daje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomb2 0 Napisano 10 Lutego 2006 Gościu u mnie w 7211 nie pasuje prawa lampa od Fiata Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMINATOR 0 Napisano 10 Lutego 2006 Co sądzicie o zaawansowanej elektryce w nowych ciągnikach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 12 Lutego 2006 Gościu u mnie w 7211 nie pasuje prawa lampa od Fiata CO CI NIE PASUJE REFLEKTORY OD 125P na 100% pasują Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomb2 0 Napisano 12 Lutego 2006 Prawa lampa nie chce wejść bo od tyłu przeszkasz filtr powietrza . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf 0 Napisano 12 Lutego 2006 no to filtr wyjmij jedna srubka jedna obejma i gotowe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMINATOR 0 Napisano 12 Lutego 2006 Mi kiedyś w 16245 zaczęła się jarać instalacja elektryczna w 16245, ale wszystko skończyło się dobrze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 6 Marca 2006 Panowie ja nie widze zadnych problemów wszystko jest bardzo proste niema takiej rzeczy ktorej niedało by sie zrobić jeśli chodzi o oświetlenie.Ja niedawno zaczałem przerabiać swojego U-1222 Alternator kiepsko ładował 2 akumulatory kazdy 110Ah (ten ciągnik ma instalacje na 24V) czesto jeden padał Wiec z dodatkowym oświetleniem masakra!!Zalozylem drugi alternator (od Audi 80) wydajność 14V 90A po lewej stronie nad sprężarką/ort a ze wentylator chodzi na 2 paski nie było problemu z napędem Cała instalacja przerobiona totalnie no bo do rozruchu 1 musi mieć mase a drugi juz nie wiec na czas rozruchu od 2 odłączana jest masa ale zaraz po odpaleniu jest podłączana (wsystko zrobione odpowiednio podłączonymi przekaźnikami A co to daje?? Można podłączyć tyle roznych urzadzen ze glowa rozboli Jak narazie mam dołożone z przodu na dachu 2 lampy z żarówkami 130W dalekiego zasięgu(do odległości ok 400m widac prawie jak w dzień) planuje dołożyć jeszcze 4 z tyłu 2x 100w ma być jeszczejedna do tego po jednej z lewej i prawej strony tak zeby było widzieć z boku Jka ktoś ma jakieś pytania o co kolwiek związanego z prądem w ciągniku lub innej maszynie niech pyta chetnie pomoge (jestem elektrykiem samochodowym wiec..... no ale jakos tak wyszlo ze zostalem na wsi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 6 Marca 2006 GDZIE nabyłeś te lampy dalekiego zasięgu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 6 Marca 2006 Jak to gdzie w sklepie z czesciami do maszyn ok 50 zł za stuke do tego doliczyc musisz zarowki bo nema w zestawieTo sa takie lampy jak montuja dodatkowe w tirach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 7 Marca 2006 osobiscie uwazam ze elektryka w ciagnikach to cos dobrego i wygodnego ale do czasu gdy dziala Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMINATOR 0 Napisano 7 Marca 2006 Gościowi jak klękłnął powershift w 8340, to na remoncik wydał bez mała 34tys. zł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 7 Marca 2006 Ale to chyba wysiadły mu wzmacniacze w skrzyni bo słyszałem że ich naprawa taka droga. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk 0 Napisano 7 Marca 2006 Panowie ja nie widze zadnych problemów wszystko jest bardzo proste niema takiej rzeczy ktorej niedało by sie zrobić jeśli chodzi o oświetlenie.Ja niedawno zaczałem przerabiać swojego U-1222 Alternator kiepsko ładował 2 akumulatory kazdy 110Ah (ten ciągnik ma instalacje na 24V) czesto jeden padał :cry: Wiec z dodatkowym oświetleniem masakra!!Zalozylem drugi alternator (od Audi 80) wydajność 14V 90A po lewej stronie nad sprężarką/ort a ze wentylator chodzi na 2 paski nie było problemu z napędem :D Cała instalacja przerobiona totalnie no bo do rozruchu 1 musi mieć mase a drugi juz nie wiec na czas rozruchu od 2 odłączana jest masa ale zaraz po odpaleniu jest podłączana (wsystko zrobione odpowiednio podłączonymi przekaźnikami :) A co to daje?? Można podłączyć tyle roznych urzadzen ze glowa rozboli :shock: Jak narazie mam dołożone z przodu na dachu 2 lampy z żarówkami 130W dalekiego zasięgu(do odległości ok 400m widac prawie jak w dzień) planuje dołożyć jeszcze 4 z tyłu 2x 100w ma być jeszczejedna do tego po jednej z lewej i prawej strony tak zeby było widzieć z boku 8) Jka ktoś ma jakieś pytania o co kolwiek związanego z prądem w ciągniku lub innej maszynie niech pyta chetnie pomoge :D (jestem elektrykiem samochodowym wiec..... 8) no ale jakos tak wyszlo ze zostalem na wsi :D w MTZ mi by sie takie cosik przydało Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 7 Marca 2006 to znaczy co kakretnie 2 alternator czy co Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 7 Marca 2006 Tak jak napisał potrzebny jest jeszcze jeden alternator, który wraz z pierwszym zapewnia dostateczna ilość energii do tych wszystkich bajerów (dodatkowych lamp) zabezpieczając akumulatory przed wyczerpaniem… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach