Skocz do zawartości
Gość JAROII

Elektryka w ciągnikach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Mam pytanie dla osób które znaja się trochę na ciągnikach rolniczych na ich eksploatacji o poradę w dwóch kwestiach. 1. Czy założenie jednego akumulatora 12v zamiast dwóch 6v jest uzasadnione 2. Czy można założyć do c330 inne światła drogowe w miejsce "grila", jak to zrobić żeby drały podczas jazdy jak to jest z tymi oryginalnymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden problem wcisnąć 1 akumlator 12V tylko przy mrozach to słabiej Ci bedzie kręcił. Ja tak mam to przy temperaturach powyzej 0 st.C nie ma różnicy. Znajomy załozył duży akumlator taki jak przy bizonie z boku i niby przy mrozach mu palił. A z tymi światłami nie bardzo wiem o co Ci chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie dla osób które znaja się trochę na ciągnikach rolniczych na ich eksploatacji o poradę w dwóch kwestiach. 1. Czy założenie jednego akumulatora 12v zamiast dwóch 6v jest uzasadnione 2. Czy można założyć do c330 inne światła drogowe w miejsce "grila", jak to zrobić żeby drały podczas jazdy jak to jest z tymi oryginalnymi.

Świateł to sobie możesz zakładać wszędzie i ile chcesz!! Po prostu tworzysz nowy obwód z osobnym włącznikiem i mocujesz dodatkowe lampy gdzie chcesz:P Co do akumulatora to pewnie że można... jest praktyczniej bo masz 1 akumulator bardziej dostępny( bo 12v akumulatorów jest więcej niż 6v) Proponuje podłączyć 12v ale wziaźć o większej pojemnosci to będzie nawet lepiej niż 6. Miałem kiedyś w c-360 akumulator jakiś od ciązarówki, zrobiłęm mu osobne mocowanie i mrozy czy nie mrozy kręcił jak głupi:) tylko nie można przesadzić bo będzie niedoładowany:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w 330 i 360 po jednym akumulatorze 12V 110 Ah i nie ma problemu z paleniem w 330 mam założony z lewej strony jak duże koło -20 mrozy to go wyjmuje i do obory i wtedy odpala bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dziękuje za informacje o akumulatorze. Nadal jestem ciekawy czy np. dwa swiatła od duzego fiata lub żuka można wstawić w "gril" i czy to będzie sie trzymało i będzie mozna regulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak te światła zamontujesz. Jak bedą miały możliwość regulacji to nie ma problemu z ustawieniem świateł. Jajlepiej podejrzyj jak ma zamocowane światła U914 i wszystkie z tej serii. W nich na 3 śrubkach mozna regulować ustawienie świateł. Fiat miał coś podobnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje za informacje o akumulatorze. Nadal jestem ciekawy czy np. dwa swiatła od duzego fiata lub żuka można wstawić w "gril" i czy to będzie sie trzymało i będzie mozna regulować.

 

Załuż dobre lampy normalne(metalowe nie plastikowe) i żarówki halogenowe 100W i będzie ci zajebiście świecić ja tak mam w 330 i jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ale jeszcze pamiętajcie ze trzeba założyc alternator, bo inaczej kich z tych mocnych świateł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Od Fiata 125 pasują bez żadnych przeróbek do Zetorów 52-7745,ale nie polecam takich kombinacji bo świecą znacznie gorzej od oryginalnych(jedna wielka plama ) choć kosztują siedmiokrotnie mniej.Założenie przekażników i grubszych przewodów dużo daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gościu u mnie w 7211 nie pasuje prawa lampa od Fiata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Gościu u mnie w 7211 nie pasuje prawa lampa od Fiata
CO CI NIE PASUJE REFLEKTORY OD 125P na 100% pasują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawa lampa nie chce wejść bo od tyłu przeszkasz filtr powietrza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to filtr wyjmij jedna srubka jedna obejma i gotowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś w 16245 zaczęła się jarać instalacja elektryczna w 16245, ale wszystko skończyło się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja nie widze zadnych problemów wszystko jest bardzo proste niema takiej rzeczy ktorej niedało by sie zrobić jeśli chodzi o oświetlenie.

Ja niedawno zaczałem przerabiać swojego U-1222 Alternator kiepsko ładował 2 akumulatory kazdy 110Ah (ten ciągnik ma instalacje na 24V) czesto jeden padał Wiec z dodatkowym oświetleniem masakra!!

Zalozylem drugi alternator (od Audi 80) wydajność 14V 90A po lewej stronie nad sprężarką/ort a ze wentylator chodzi na 2 paski nie było problemu z napędem

Cała instalacja przerobiona totalnie no bo do rozruchu 1 musi mieć mase a drugi juz nie wiec na czas rozruchu od 2 odłączana jest masa ale zaraz po odpaleniu jest podłączana (wsystko zrobione odpowiednio podłączonymi przekaźnikami

A co to daje?? Można podłączyć tyle roznych urzadzen ze glowa rozboli

Jak narazie mam dołożone z przodu na dachu 2 lampy z żarówkami 130W dalekiego zasięgu(do odległości ok 400m widac prawie jak w dzień) planuje dołożyć jeszcze 4 z tyłu 2x 100w ma być jeszczejedna do tego po jednej z lewej i prawej strony tak zeby było widzieć z boku

Jka ktoś ma jakieś pytania o co kolwiek związanego z prądem w ciągniku lub innej maszynie niech pyta chetnie pomoge

 

(jestem elektrykiem samochodowym wiec..... no ale jakos tak wyszlo ze zostalem na wsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

GDZIE nabyłeś te lampy dalekiego zasięgu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to gdzie w sklepie z czesciami do maszyn ok 50 zł za stuke do tego doliczyc musisz zarowki bo nema w zestawie

To sa takie lampy jak montuja dodatkowe w tirach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

osobiscie uwazam ze elektryka w ciagnikach to cos dobrego i wygodnego ale do czasu gdy dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gościowi jak klękłnął powershift w 8340, to na remoncik wydał bez mała 34tys. zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba wysiadły mu wzmacniacze w skrzyni bo słyszałem że ich naprawa taka droga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie ja nie widze zadnych problemów wszystko jest bardzo proste niema takiej rzeczy ktorej niedało by sie zrobić jeśli chodzi o oświetlenie.

Ja niedawno zaczałem przerabiać swojego U-1222 Alternator kiepsko ładował 2 akumulatory kazdy 110Ah (ten ciągnik ma instalacje na 24V) czesto jeden padał :cry: Wiec z dodatkowym oświetleniem masakra!!

Zalozylem drugi alternator (od Audi 80) wydajność 14V 90A po lewej stronie nad sprężarką/ort a ze wentylator chodzi na 2 paski nie było problemu z napędem :D

Cała instalacja przerobiona totalnie no bo do rozruchu 1 musi mieć mase a drugi juz nie wiec na czas rozruchu od 2 odłączana jest masa ale zaraz po odpaleniu jest podłączana (wsystko zrobione odpowiednio podłączonymi przekaźnikami :)

A co to daje?? Można podłączyć tyle roznych urzadzen ze glowa rozboli :shock:

Jak narazie mam dołożone z przodu na dachu 2 lampy z żarówkami 130W dalekiego zasięgu(do odległości ok 400m widac prawie jak w dzień) planuje dołożyć jeszcze 4 z tyłu 2x 100w ma być jeszczejedna do tego po jednej z lewej i prawej strony tak zeby było widzieć z boku 8)

Jka ktoś ma jakieś pytania o co kolwiek związanego z prądem w ciągniku lub innej maszynie niech pyta chetnie pomoge :D

 

(jestem elektrykiem samochodowym wiec..... 8) no ale jakos tak wyszlo ze zostalem na wsi :D

 

w MTZ mi by sie takie cosik przydało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

to znaczy co kakretnie 2 alternator czy co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Tak jak napisał potrzebny jest jeszcze jeden alternator, który wraz z pierwszym zapewnia dostateczna ilość energii do tych wszystkich bajerów (dodatkowych lamp) zabezpieczając akumulatory przed wyczerpaniem…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...