Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 03:51 Sob 11 Lip 2020


Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 167, 168, 169  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
S-Piotr



Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 740
Skąd: miasto Legnica

PostWysłany: 20:11 Sob 8 Lut 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A by polepszyć właściwości filtrowania w podstawę bąka zapodałem magnes i olej zanim ścieknie do miski jest pozbawiony wszystkich metalicznych opiłków,taki magnes mam też na filtrze oleju hydraulicznego i dołożyłem do korków w skrzyni biegów i silnika. A w C360 magnes przylepiony jest do puszki filtra oleju silnikowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 15:44 Sob 8 Lut 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu bym się nie zgodził, po to są dysze wylotowe z bąka, aby napędzały kosz , wprowadzając go w ruch obrotowy. Przynajmniej w moim tak było, miałem starszą konstrukcję bąka. To nie silnik hydrauliczny. Zasada działanie tego filtra to wykorzystanie siły odśrodkowej do separacji zanieczyszczeń. Wypływający z dysz olej wprowadza koszt filtra w ruch wirowy, a zanieczyszczenia jako cięższe osadzają się na ściankach, olej zaś spływa po ściankach.
W nowszej kostrukcji widzę, że jest do tego wiatraczek wewnątrz. Zasada jest taka sama. A jeśli wkład jest wyrobiony, to niestety będą ubytki ciśnienia i słabe czyszczenie. Masa wirująca, gdy będzie mmiała luzy na wirniku, nie bedzie osiągac optymalnych obrotów pracy i odpowiedniej siły odśrodkowej do wyrzucenia zanieczyszczeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
seweryn7701



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 278

PostWysłany: 12:16 Sob 8 Lut 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bąka napędza przepływ oleju a nie ciśnienie. W tym przypadku jedno z drugim nie ma nic wspólnega zaś sam bąk może mieć wpływ na ciśnienie w magistrali silnika ale tylko wtedy gdy ma wyrobioną oś obrotu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
andrews



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 261
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: 22:37 Pią 7 Lut 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też tak uważam ale spróbuję może coś da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 08:18 Pią 7 Lut 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm, jesli ciśnienie słabe, a baczek nie pracował, to założenie puszkowego już nie pomoże. Zanieczyszczenia zrobiły swoje, opiłki przeszlifowały panewki. Raczej ciśnienie nie wzrośnie, a na ciepłym będzie spadało znacznie. To objaw nadmiernych luzów na panewkach.
Bączek słabo działa, jeśli nie złożysz go na znaki, nie rozkręca się do odpowiednich obrotów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
andrews



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 261
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: 22:39 Czw 6 Lut 2014    Temat postu: filtr Odpowiedz z cytatem

Wywaliłem bo nie chodził według mnie. po każdym rozebraniu zero zanieczyszczeń na ściankach, a olej brudny. Powinno się słyszeć szmer po zgaszeniu silnika bynajmniej tak jest napisane w instrukcji. No i ciśnienie słabe strasznie. Może pomoże.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
seweryn7701



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 278

PostWysłany: 21:57 Czw 6 Lut 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ten. A czemu bąka wywaliłeś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
andrews



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 261
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: 20:55 Czw 6 Lut 2014    Temat postu: Filtr Odpowiedz z cytatem

Panowie mam pytanie czy taki filtr będzie dobry do belarusa ?? http://allegro.pl/filtr-oleju-silnika-wkrecany-puszka-mtz-belarus-i3939545209.html miałem bączka, kupiłem podstawę filtra pełnego przepływu http://allegro.pl/korpus-podstawa-filtr-oleju-silnika-mtz-belarus-i3929399856.html i nie wiem czy taki będzie dobry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
nikt



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 262

PostWysłany: 20:53 Nie 5 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak chodzi o tą cześć a dokładnie cala tuleje z kołnierzem i druga tuleję osadzona w korpusie zwolnicy tam gdzie siedza oringi, miedzy tymi elementami napewno jest zaj.... luz.Talerz niby mógł blokowac ale to raczej koło by hamowalo i wywalilo zebatke na dole, ale fakt faktem ze jakosc półosiek to masakra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
korsarz



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 1809
Skąd: Wielkopolska sam dół

PostWysłany: 22:34 Pon 30 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tuleja to to gdzie wkłada sie tą półoś z łożyskami? Nie moge powiedzieć żebym to musiał jakoś ciężko wbijać ale luzu tam nie wyczuwałem miałem troche wyszczerbiony ten talerz ale niewiem czy to ona powodował to pękanie jest wymieniony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
nikt



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 262

PostWysłany: 21:02 Pon 30 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

korsarz napisał:
Panowie a co może być przyczyną pękającego wałka pionowego w przednim napędzie MTZ 82? Nowa półoś wytrzymuje kilka miesięcy.

Wybita tuleja zwrotnicy i najzwyklej lamie polos.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 20:06 Pon 16 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze tylko wszystko umyj żeby jakieś stare kawałki nie wpadły między tryby bo znowu ukręci ,jak będzie czyste i lekko będzie wszystko kręcić się bez luzów to musi być dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
korsarz



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 1809
Skąd: Wielkopolska sam dół

PostWysłany: 17:08 Pon 16 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzisiaj kupiłem zastaw plus ten zębaty talerz i półoś wziąłem niby oryginalną za 199 . Na tym talerzu jak ostatnio wymieniałem to było widac takie troche powyszczerbiane zęby ale wydawało mi sie że to w miare ładnie sie jeszcze zazębiało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 14:40 Pon 16 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam kłopot może stwarzać koło talerzowe ,jakieś luzy musisz dokładnie sprawdzić cały most wina nie koniecznie jest półosi,jakiś element może blokować na przykład przy skręcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
korsarz



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 1809
Skąd: Wielkopolska sam dół

PostWysłany: 08:21 Pon 16 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak na takiej dziurce
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 07:40 Pon 16 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drugie pytanie: Czy pęka zawsze z tej samej strony ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
korsarz



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 1809
Skąd: Wielkopolska sam dół

PostWysłany: 20:36 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
krzysiekziolo



Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 65

PostWysłany: 18:20 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ciągnik pracuje z Turem??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
korsarz



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 1809
Skąd: Wielkopolska sam dół

PostWysłany: 09:57 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zmieniałem opon mam oryginalne rozmiary na AF mi koles powiedział że mam poszukać luzu który może przeginac tą półoś na bok. Fakt faktem mam obory na głębokie ściółki i jak wjeżdżam tam z balem to ten traktor niema lekko no ale bez przesady żeby 2-3 miesiąc półoś nie mogła wytrzymac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
flamenko



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 371

PostWysłany: 09:21 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kół jezdnych nie zmieniłeś na inne rozmiary?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
korsarz



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 1809
Skąd: Wielkopolska sam dół

PostWysłany: 08:11 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie a co może być przyczyną pękającego wałka pionowego w przednim napędzie MTZ 82? Nowa półoś wytrzymuje kilka miesięcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 14:50 Pią 29 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam czyli maszyna nie taka zła tylko trochę trzeba ją poznać i nauczyć się nią posługiwać,ja się przyznam bez bicia że nigdy nie naprawiałem tych traktorów,mechanika to maje hobby dłubie w autach i parę silników złożyłem ursusa.Zdobędę katalog to go przestudiuje .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 14:52 Czw 28 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fabrycznie jest montowany hamulec wałka, tylko trzeba go wyregulować
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 13:09 Czw 28 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tą skrzynią jest tak ; najgorzej jest w czasie transportu z 8 na 9, ale jak chwile zaczekać to wchodzi ładnie bez zgrzytu czyli tarcza stanie dlatego myślałem o tym hamowaniu wałka sprzęgłowego,można też pokombinować z gęstym olejem ale gęsty słabo smaruje.Z silnikiem to zobaczę muszę zweryfikować jak będzie dobrze to tylko tłoki na odpowiednie zmienię w innym razie kupię drugi motor ,ale na wiosnę zabiorę się za to będzie cieplej i kasę odłożę .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
seweryn7701



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 278

PostWysłany: 12:29 Czw 28 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To skrzynia niesynchronizowana. Taka jest technika zmiany biegów, to samo tyczy się 330, 60-ki i każdego innego pojazdu z skrzynią bez synchronizacji.
Jeśli w głowicy są komory spalania, sprężania zwał jak zwał bo to to samo to nie możesz założyć tłoków z mtz-ta 80/82 bo w nim komory spalania są w tłoku.
Silnik rozkop z ciekawości i daj znać Jahooo co w nim siedzi. Na pewno ci pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 167, 168, 169  Następny
Strona 2 z 169

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach