Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 01:14 Czw 22 Paź 2020


Wszystko o Ursus C-360
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 184, 185, 186  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1602
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 17:24 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK,dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bogdan28



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 74
Skąd: Lębork

PostWysłany: 16:42 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak otworzysz maskę, to zobaczysz ją między korkiem chłodnicy a pierwszą głowicą, nad pompą wodną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1602
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 15:26 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ta pokrywa gdzie się znajduje??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bogdan28



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 74
Skąd: Lębork

PostWysłany: 15:24 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pod pokrywą przykręconą na 4 śruby M6, z niej przewód gumowy idzie do chłodnicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1602
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 14:17 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W którym miejscu dokładnie mieści się termostat??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bogdan28



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 74
Skąd: Lębork

PostWysłany: 13:01 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co masz za problem. Z termostatem całkowice otrwartym cała woda musi przepłynąć przez chłodnicę a potem przez silnik. W chłodnicy się ochładza a z silnika odbiera ciepło. Gdy nie masz termostatu to część wody, która wraca z bloku jest zpowrotem do niego wtłaczana, reszta jest podawana do chłodnicy. Tak więc w skrajnie trudnych warunkach temperaturowych tylko część wody jest chłodzona w chłodnicy, pozostała wraca do silnika a w efekcie tego temp. wody w silniku rośnie. Do chłodzenia silnika nie wykorzystujesz całej wody z układu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Janek44



Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 441
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 12:37 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adam69b napisał:
Ja robiłem to kilka lat temu i mierzyłem od zetora i pasowało tylko cena mnie przeraziła , ale póżniej żałowałem..

Szkoda, że tego nie skończyłeś. Chciałbym to zobaczyc, w zetorku jest inny atak. Do 360 nie,, pasi''.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen WP Kontakt
buchaj



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 808
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 09:59 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz to już się pogubiłem Laughing
Skoro jest tak jak mówi bogdan28 to bez termostatu ciągnik nie powinien się grzać. Co najwyżej może być zbyt schłodzony Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
bogdan28



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 74
Skąd: Lębork

PostWysłany: 09:39 Pon 2 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

buchaj napisał:
aha, ja myślałem, że z tym termostatem chodzi tylko o to, że kiedy jest niska temperatura to nie ma wymiany wody między blokiem a chłodnicą, a teraz widzę, że tu chdzi o to, że termostat blkouje obieg wody w samym bloku, jeśli jej temperatura wzrośnie.

Termostat nigdy nie może blokować obiegu wody w bloku. Jest on założony w 360 na tłoczeniu pompy wodnej. Pompa pobiera wodę z bloku i tłoczy ją do głowic przez obudowę termostatu i dalej przez kolektor wodny, przepływ przez chłodnicę jest zamknięty. Przy lekkim otwarciu termostatu otwiera on obieg przez chłodnię, obieg mały (przez głowice i blok) też jest otwarty. Przy max otwarciu termostatu zamyka on mały obieg a cała woda przechodzi przez chłodnicę a potem silnik. Tak więc obieg wody w samym bloku zawsze jest obecny i nic go nie może blokować.
Termostat to niewielki wydatek i warto go czasem wymienić (przynajmniej sprawdzić działanie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
buchaj



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 808
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 21:31 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha, ja myślałem, że z tym termostatem chodzi tylko o to, że kiedy jest niska temperatura to nie ma wymiany wody między blokiem a chłodnicą, a teraz widzę, że tu chdzi o to, że termostat blkouje obieg wody w samym bloku, jeśli jej temperatura wzrośnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Macin2



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 316
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: 21:23 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adam69b napisał:
Jeżeli wyjmiemy termostat a nie zamkniemy małego obiegu wody(lub płynu) , to pompa głównie wymusza obieg cieczy w bloku z pominięciem chłodnicy i wtedy przy dużym obciążeniu silnik sę przegrzewa choć w chłodnicy woda nie jest zbyt gorąca .Ja kiedyś wyjąłem z C-360 termostat i zatkałem w obudowie termostatu mały obieg , to przy maksymalnych obrotach woda aż przelewa się z chłodnicy ,poprostu pompa wszystko tłoczy na chłodnicę i jeśli chłodnica jest tylko trochę przytkana kamieniem to niemoże tej wody odebrać.
Jeśli jest sprawny termostat to przy zimnym silniku woda krąży tylko w bloku , możemy to sprawdzić po odkręceniu korka do chłodnicy, widać tylko minimalny ruch wody. Po rozgrzaniu silnika do 90 st. termostat przymyka mały obieg a otwiera duży na chłodnicę i przy odkręconym korku widać silny strumień cieczy w chłodnicy. I wszystko na ten temat. A poza tym gdyby termostaty były niepotrzebne to fabryki by ich nie montowały.

Dokładnie tak Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
adam69b



Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 206
Skąd: z centrum

PostWysłany: 21:22 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piotrz nie wiem ile ten zestaw kosztuje ale radzę ci kup od zetora , jest około 2-razy droższe ale będziesz miał cicho jeśli dobrze ustawisz. Ja robiłem to kilka lat temu i mierzyłem od zetora i pasowało tylko cena mnie przeraziła , ale póżniej żałowałem.Wtedy ursusowski zestaw atak+koło talerzowe bez kosza 260 zł ,a zetorowski 540 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
piotrz



Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 71
Skąd: Jerzyce kujawsko-pomorskie

PostWysłany: 21:14 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może ktoś z Was wie ile kosztuje koło talerzowe i tryb ataku do c-360 (oryginalne Ursusa)? Za odp. z góry dziękuję i pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam69b



Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 206
Skąd: z centrum

PostWysłany: 20:18 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli wyjmiemy termostat a nie zamkniemy małego obiegu wody(lub płynu) , to pompa głównie wymusza obieg cieczy w bloku z pominięciem chłodnicy i wtedy przy dużym obciążeniu silnik sę przegrzewa choć w chłodnicy woda nie jest zbyt gorąca .Ja kiedyś wyjąłem z C-360 termostat i zatkałem w obudowie termostatu mały obieg , to przy maksymalnych obrotach woda aż przelewa się z chłodnicy ,poprostu pompa wszystko tłoczy na chłodnicę i jeśli chłodnica jest tylko trochę przytkana kamieniem to niemoże tej wody odebrać.
Jeśli jest sprawny termostat to przy zimnym silniku woda krąży tylko w bloku , możemy to sprawdzić po odkręceniu korka do chłodnicy, widać tylko minimalny ruch wody. Po rozgrzaniu silnika do 90 st. termostat przymyka mały obieg a otwiera duży na chłodnicę i przy odkręconym korku widać silny strumień cieczy w chłodnicy. I wszystko na ten temat. A poza tym gdyby termostaty były niepotrzebne to fabryki by ich nie montowały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
buchaj



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 808
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 18:57 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A na jekiej zasadzie zmienia ta blacha przepływ wody Question Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Piotru$



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 526
Skąd: woj. lubelskie

PostWysłany: 18:46 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam zamiast termostatu blache, ktora ma przewiercone kilka otwory i jesttemp. bardzo dobra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1602
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 18:41 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bogdan28 napisał:
Tak więc w ciężkiej pracy i w upalny dzień 360 bez termostatu będzie się bardziej grzała niż ta z termostatem.


Tego to nie wiedziałem.To w końcu ciągnik z termostatem nie grzeje sie tak jak bez termostatu??W końcu to chyba prawda,bo jak orałem koło 17 godz.(sierpień) bo nie było już tak gorąco,ciągnik nie był mocno obciązony,a temp. podskoczyła pod czerwone.Dodam,że układ chłodniczy odkamieniony,chłodnica przedmychana.Wie ktoś ile termostat do 360 kosztuje??U ,mnie nie ma od nowości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
buchaj



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 808
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 15:53 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aha.Dzięki za rady.
W takim razie sprwdzę czujnik i założę nowy termostat.
Przegrzanie silnika odpada bo zawsze, kiedy temperatura podskakuje to przerywam pracę. A chłodnica też jest czysta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
bogdan28



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 74
Skąd: Lębork

PostWysłany: 15:45 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy max tem otwarcia (ok 90stC) termostat zamyka mały obieg a otwiera duży (jeden z kolegów już o tym wspomniał). Tak więc w ciężkiej pracy i w upalny dzień 360 bez termostatu będzie się bardziej grzała niż ta z termostatem. Jak ktoś chce jeździć bez termostatu powinien zablokować mały obieg (oczywiście jeżeli myśli tylko o obniżeniu temperatury a zużycie silnika go nie obchodzi). A jeżeli komuś ze sprawny termostatem przegrzewa się silnik 360 to wina nie leży po stronie termostatu ale niedrożny może być przepływ powietrza przez chłodnicę, ta może być zakamieniona no i jeszcze jedno. Jak silnik był kiedyś przegrzany to opory tarcia między tłokamii cylindrami powodują powstawanie tam wyższej temperatury i grzanie się płynu chłodzącego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
buchaj



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 808
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 12:07 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No fakt. Znając jakość nowo produkowanych części to czujnik może wysiąść po pierwszej godzinie pracy Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Zig



Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 23

PostWysłany: 11:49 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik potrafi sie zepsuc szybko... . Jesli pompa wodna jest w porzadku, to napewno raczej czujnik. W swojej 355 mam zalozony czujnik z Zuka ( pasuje gwint ), wraz z zegarem elektrycznym takim samym. Bez termostatu cho dzi na 60- 75 stopni, na wodzie oczywiscie. A czujnik srednio co 2 lata zakladam nowy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
buchaj



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 808
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 11:39 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płyn to ma tylko w jednym ciągniku - w Ursusie 4514, bo kiedy go kupiłem to szkoda mi było zmarnować nowy ciągnik tak na wstępie.Ale 330 i 360 chodzą na wodzie.
Termostat mi w 360 nie potrzebny bo w zimie nim nic nie robię a w lecie to odwalam nic większość ciężkich prac (kosiarka, prasa, pług itp.)
Sprawdzę jescze ten czujnik, ale nie wiem czy to pomoże, bo w zeszłym roku był wymieniony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Zig



Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 23

PostWysłany: 11:15 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="adam69b"]Panowie to wy układy chłodzenia zalewacie wodą a nie płynem Question ,...
tak robi zdecydowana wiekszosc polskich rolnikow, oszczedzajac na czym sie da... ( o oszczedzaniu silnika nie mysla ) Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam69b



Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 206
Skąd: z centrum

PostWysłany: 10:56 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wszystkie ciągniki ma na płynie i jeśli wszystko w silniku jest sprawne to w zimie nie ma problemu, jeśli jest problem to podlączam spawarkę z diodami i chyba że się spali rozrusznik Very Happy lub zamarznie paliwo to zawsze pali , zawsze można spuścić płyn i nalać gotującej wody choć nigdy jeszcze tego nie robiłem.No i kamienia , jeśli mamy zalany płyn w bloku nie powinno być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1602
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 10:46 Nie 1 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie mam termostatu,a jak jade świnie oddać to wlewam ciepłej wody ok 5L,potem czajnik gorącej i resztę ciepłej wody.A tak to w zime ciągnika nie uzywam.A wlato to przeważnie moja 60 pracuje pod duzym obciążeniem,więc szybko łapie optymalną temp.Płynem nigdy nie był zalewany,bo nie wiem jak bym go w zime odpalił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 184, 185, 186  Następny
Strona 131 z 186

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach