Skocz do zawartości
kaczor

Zalety i wady MF-255

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mf 255 z 86r od nowości i c330. Z mf jestem bardzo zadowolony chociaż teraz to dla mnie dużo za mały ciągnik. O wadachi zaletach pisałem dużo w temacie "co wybrać mf czy c330", największa wada to układ kierowniczy w wysłużonych modelach luzy są nie do zrobienia, wąskie opony 32', największa zaleta której chyba nie ma żaden ciągnik w tej klasie to opuszczany na ziemie dolny zaczep i niskie spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie ma zastosowanie ten opuszczany zaczep bo też mam mf 255 i kiedyś sie zastanawiałem po co to jest. Mf-a mam od 89 roku i do tej pory nie było ani jednej poważnej awarii. Jedynie wysiadł mi układ pneumatyczny. zero remontu silnika itd. Moim zdaniem jeżeli ktoś dobrze zadba o ten traktor tzn wymiana oleju filtrów itd to będzie służył wieki. Wady to moim zdaniem za lekki tył i za wąskie opony tylne, i strasznie głośno w kabinie podczas pracy (pracuje aktualnie nad tym zeby to zmienić.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie ten ciągnik ma jedną poważną wade...

Mój sąsiad ciągle narzeka na to że sie mu zapowietrza i czasami na polu musi sie z 15 min z tym grzebać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bogus56 naprawde nie wiesz jak używac opuszczany zaczep czy ściemniasz? Każdą maszynę jednoosiową jak zaczep spadnie z ziemi podniesiesz albo jak jest za nisko opuścisz i podkopywać pod kołami nie musisz. Głośno w kabinie jest jak się pozamyka wszystkie drzwi i jest wypalony tłumik dla mnie c330 jest dużo głośniejszy. Z remontów robiłem silnik, przednią oś i poleciał mi kosz satelitów i wałek główny w skrzyni 1000zł (podobno we wszystkich 17-20 letnich to leci). Mój mf już dawno licznik mtg objechał a teraz nie liczy ale szacuje ponad 14 tyś mtg. Mam problemy z elektryką i ładowaniem, przecieki silnika i z układu chłodzenia, ale silniczek i skrzynia bez zarzutu od remontu 6 lat temu zero problemów, ale kiedyś też mi się zapowietrzał ( gumki na przewodach trzeba powymieniać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie największą zaletą mf jest jego zwrotność, żywotność silnika i spalanie wadą jest ciężko pracujący układ kierowniczy (chyba że sie zapnie talerzówkę) i ta zgrzytająca skrzynia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ kierowniczy pracuje ciężko jak jest zła zbieżność kół i jak rozstaw kół jest ustawiony na 1350 (sprawdzałem) standardowo na 1500 kręci się lekko, a zgrzyta najbardziej redukcja przód tył, ale wystarczy ze sprzęgłem wciskać chociaż jeden hamulec biegi wchodzą cicho i lekko. Duża zaleta mf to precyzyjny układ hydrauliczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgrzyt biegów przy mf255 nie jest taki zły MTZ82 tam jest dopiero niemiły zgrzyt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ten ciągnik to złego słowa nie można powiedzieć. Tak jak już tutaj koledzy wspominali jest zwrotny, oszczędny w miarę... Jego konstrukcja jest dośc prosta więc nie ma się co psuć za bardzo - trwały sprzęt bo nawet gdy jest on w rekach pracowników dużo potrafi wytrzymać

Jeżeli chodzi o koła my mamy przy swoim założone 16,9 x 28 i przy tych oponach to prawdziwy czołg

Hydraulika też czasami wysiada, pojawiaja się pewne usterki z biegiem czasu ale nie ma się co dziwic - on ma juz swoje lata.

Stanu motogodzin się nie liczy bo albo się licznik zepsuł albo coś także nie wiemy ile ma nakulane. Ale wiemy że PERKINS to dobry silnik i dużo potrafi wytrzymac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Szrekfl6: co Ci się działo z tą hydrauliką? U mnie wyskakiwała kilka razy jakaś zapadka i podnośnik nie działał trzeba było podnosić pompe, a od kilku lat jak podnosze coś ciężkiego to tak dyga że ciągnik przykuca, tylko ja bardzo dużo robie podnośnikiem ładuje po ponad 600 bel i dużo obornika.

Ile mogą kosztować felgi 28" chociaż dla mojego staruszka to może już nie warto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas znów sprawa polega na tym że dzwignie dzialaja tak jak w C-360 a nie jak prawidlowo w MF-ie...

A co do twojego problemu to nie za bardzo się mogę zorientować co może być przyczyna..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szrekfl6 nie masz luzów w układzie kierowniczym? Ja zmieniłem ślimak końcówki i niewiele pomogło, myślałem założyć tura ale luzy w kierownicy do tego odlew w którym pracuje sworzeń przedniej osi też już spawałem i chyba dam sobie spokój z turem, w planach mam belarke ale to też może być za wile jak dla starego mf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MF 255 to złota maszyna

Moj jest z 86r, jak na razie to mial robiony z 3razy zestaw i raz wymieniony wał korbowy(licznik od motogodzin to mu się już kilka razy zamknął). Co do skrzyni i podnosnika (hydrauliki) to jeszcze nic nie było robione tylko czasami sie mu biegi zacinaja miedzy 1 a 4. W tym roku pekł mu wspornik od przedniej osi i przy okazji dałem mu przod do regeneracji i kreci sie elegancko. Jedyne co mi gra na nerwach w nim to bardzo wrazliwa na minimalny przymrozek chłodnica chyba juz z 5ma. Teraz praktycznie to bardzo mało już robi, ale przez 17 lat była to główna siła robocza u taty w gospodarstwie i przez te lata dostał po kościach, ale i tak dobrze sie trzyma... aby tak dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szrekfl6 nie masz luzów w układzie kierowniczym?

Przy jednym wymienialismy kolumne bo juz nie dalo rady chyba nic zrobic... A przy drugim zaczynaja sie luzy robic dosc spore takze niedługo tez czeka go wymiana.... ale na to co robią i kto je "tłucze" to i tak sie dobrze trzymaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szrekfl całą kolumnę z obudową wymieniłeś? Ile kosztuje cała kolumna, u nas wymieniali części ślimak z kółkami i te tryby ale nie wiele pomagało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam okazje więc zapytam. W moim mf-ie niby hydraulika chodzi ok tylko np jeżeli podnoszę coś cięższego (np siewnik 3 metrowy z 250 kg zboża) to czasami nie chce go nawet drgnąć albo jak już podniesie i ktoś by wszedł jeszcze na ten siewnik to od razu opuszcza. Poziom oleju jest ok, pompa też nigdy specjalnie nie pracowała z wywrotkami, ani niczym takim. Jakie jest wasze zdanie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szrekfl całą kolumnę z obudową wymieniłeś? Ile kosztuje cała kolumna

Wymienialiśmy kompletną kolumnę z obudową.

 

Ile to może kosztować? Nie mam pojęcia.. My dawno wymienialiśmy te kolumnę więc dużo mogło się od tego czasu zmienić cenowo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to będe pytał o całą obudowe jeśli to zlikwidowało całkiem luzy to warto, a kosztować będzie pewnie tyle co Ty dałeś razy 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cięzko się kręci to fakt tak sobie myśle naprawianie kolumny g... daje może lepiej wydac troche więcej kasy i przerobić to na orbitrol?? dużo pracuje z turem ręce odpadają po całym dniu jak myślicie ma to sens?

 

Wada która denerwuje i to strasznie nie działa hydraulika zewnętrzna gdy działa tuz i odwrotnie a jak pracuje sie z widlakiem przydało by się i to bardzo świetny przy wywrotce idzie równiutko i powoli co z tego ze wolno liczy sie skutecznośc (pokaże ją kiedyś jak wrzuce fotke mojej wywrotki brat nie odbezpieczył i pogiął i pozwijał skrzynie )

 

bardzo wytrzymała skrzynia dokładnie 20 lat i nadal żyje

bardzo zwinny i zwrotny świetne sprzegło (przynajmniej ja tak trafiłem) wciskam 3 cm i stoi lubi zgrzytać trzeba umieć zmieniać biegi

przydały by sie szersze buciki tak po 10 cm z obu stron choc jak ma nie podarte idzie dobrze za lekki przód lubi poderwać

 

Silnik genialny gdy sie nie przeciąża odwdzięcza sie małym spalaniem bardzo małym spalaniem (przykład MF-255 + cyklop ładowanie obornika zatankowane równo 40litrów przepracował 16,7 Mth przy 1800 obr/min potem sie zapowietrzył nie zdążyłem zgasić gdy zaczął przerywać )

 

odpowietrzanie brak słów nie przemyśleli tego i jest dość utrudnione

ale ogólnie jastem bardzo zadowolony ciągnik udany silnik świetny ciekawe jakie są 4p?? niezawodny gdy sie dba szczególnie o płyny co do chłodnic polecam jazde na płynie tańszy niż chłodnice przekonałem sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre MF 255 orbitrol miały fabrycznie, więc przeróbka chyba nie byłaby skomplikowana ( byc może mozna wszystko kupić ), tylko być może kosztowna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maniek nie zapomniałeś o korkach w bloku które korodują i cieknie z nich , a przy wymianie trzeba troche gimnastyki , orbitrol mają 3512 od niedawna ale sam zastanawiam się nad taką przeróbką,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe nie nic nie cieknie a korki ok jeździ na petrygo więc dziuru nie będzie a może ma ktoś takiego 3512 na orbitrol chętnie zobacze jak to wygląda żeby maiał tak jak 360 jeden drążek było by bardzo łatwo a tak będzie trudniej chyba ze od jakiegoś innego zwrotnice by pasowały ?? trzeba popatrzeć jak jest u innych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W fino w chełmie 2 lata temu oglądałem 3512 ze wspomaganiem i płaską podłogą w kabinie, pompe miał podłączoną z boku silnika z prawej strony w blok obczajałem to w bloku silnika u mnie nie ma tam żadnej zaślepki, ja wzorował bym się na 4512, ale w mf nie tak ciężko się kieruje w starej c330 gdzie 1,4obrotu kierownicą to dopiero szarpie i ciężko.

 

szrekfl6 ile Cię wtedy wyniosła kolumna z obudową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szrekfl6 ile Cię wtedy wyniosła kolumna z obudową?

Nie pamietam dobrze kolego, ale cos miedzy 1200 a 1500zł chyba... ale nie jestem pewien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz pewnie ze 2 tyś to za taką kase można kombinować z orbitrolem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...