Skocz do zawartości
Gwiezdny Tancerz

Hamulce pneumatyczne jedno i dwu obwodowe

Rekomendowane odpowiedzi

Moze ktos wie gdzie taki schemat znalezc,poniewaz tez niebardzo wiem jak przerobic u swojej D50 z dwu na jednoobwodowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet czytać wam się nie chce może jeszcze pojechać i zrobić oczywiście ze swoimi częściami a jak. cała przeróbka polega na wymianie zaworu sterującego zakładasz od zwykłej przyczepy i gitara nic więcej nie robisz a wy ciągle macie problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli w przyczepie mamy jedno a w ciągniku dwuobwodowy system-jak to najłatwiej rozwiązać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Damian pisze to tzreba by do twojej przyczepy zmienic zawor sterujacy.

Przepraszam Damiana za to ze sie troszke zdenerwował ale niekażdy jest taki doskonały.Ja chciałem schemat poniewaz myślałem że da sie to jakoś ominąc,dokonać jakieś przemiany,ponieważ taki zawór podobno jest drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

założyć do przyczepy zawór od dwuobwodowej

kupiłem przyczepę z dwuobwodowym i kombinowałem ale nie chciało to chodzić więc założyłem zawór od zwykłej 4,5tonówki a dwuobwodowy leży.mam 2 zbiorniki powietrza w przyczepie i 6 tłoków i nawet trójników nie zmieniałem i wszystko gra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam w 2 przyczapach zaowory 2 obwodowe a chamulce są 1 obwodowe i wszystko gra tak samo jak pdczepisz czerwoną złączke a żółty wywalisz to będzie chodzić jako 1 obwodowa

 

Dla mnie 2 obwodowe to są jak przód i tył są oddzielnie a tak miałem jak kupiłem brandyske ale było strasznie pomieszane to zrobiłem tak jak mam w innych przyczepach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie 2 obwodowe to są jak przód i tył są oddzielnie a tak miałem jak kupiłem brandyske ale było strasznie pomieszane to zrobiłem tak jak mam w innych przyczepach

 

yyyy zebym bezpodstawnie nie tłumaczył na czym polga działanie hamulców dwuobwodowych, to pomóż mi to twoje zdanie zrozumiec

Bo za nic nie moge pojac dlaczego tył ma działc oddzielnie niz przód ? he

Bo to jest jak piernik do wiatraka...

 

@damian9871

 

twój sposob zmontowania układu dwuobwodowego tez nie ma nic wsplnego z jego zasadą działania. Prawdopodobnie twoim sposobem zrobiłes sobie jednoobwodowy, tylko po co dwie butle w przyczepie?

 

tak jak juz ktos napisał, podpiecie tylko czerwonej złaczki powoduje ze, zawór jesli jest dwuobwodowy działa jak jednoobwodowy.

 

Że tak powiem, wiecie wogole po co są dwa obwody?, bo z tego co tu czytam to chyba nikt z was nie wie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie mam w przyczepie (D46B) ważne, że na 4 hamuje Więc po co są te obwody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jakie mam w przyczepie (D46B) ważne, że na 4 hamuje Więc po co są te obwody?

To ty używasz hamulców w przyczepie? Ja nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
]To ty używasz hamulców w przyczepie?

Po wypadku ojca (jechał z góry z węglem, hamulce tylko w traktorze) hamulce żylety Na moich górach nie wyobrażam sobie innej możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mav zółty przewód jest sterujączy czuli jak delikatnie naciśniesz na hamulec to nie bierze przyczepa tak ostro jak w 1 obwodowej

 

 

A odnosnie ja miłem w brandysce tak połączone że przód i tył były oddzielnymi obwodami , zbiorniki 2 , 2 zawory i 2 przewody zasilające

 

w brandysce znajomego widziałem to samo i ma tak jak podczepie do zółtego i czerwonego to tył chamuje bo jest z czerwonego zasialany a przód nie ale on nie podłącza wcale hamulcow bo po szosie nie jeździ nią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
on nie podłącza wcale hamulcow bo po szosie nie jeździ nią

Wolałbym nie podłączac po szosie niż na polu Na szosie, ciągnikiem na oba koła jeszcze da radę wyhamować. Ale na polu, mimo zblokowania kół w traktorze, przyczepa nadal pcha... Oj nie życze nikomu emocji z tym zwiazanych, parę razy mi się przytrafiło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
on nie podłącza wcale hamulcow bo po szosie nie jeździ nią

Wolałbym nie podłączac po szosie niż na polu Na szosie, ciągnikiem na oba koła jeszcze da radę wyhamować. Ale na polu, mimo zblokowania kół w traktorze, przyczepa nadal pcha... Oj nie życze nikomu emocji z tym zwiazanych, parę razy mi się przytrafiło...

 

Ja kiedyś skręcałem z przyczepo i rorzutnikem do podwórka (były puste) przy prętkości około 15-20km/h. Przyczepa oczywiście na dolnym zaczepie . kont skrętu to około 110 stopni. Ciągnik szedł na 3 kołach (2 przednie i 1 tylne). Ładny ślad został na asfalcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciągnik szedł na 3 kołach (2 przednie i 1 tylne). Ładny ślad został na asfalcie

Mnie też kiedyś fantazja ponosiła... Reprymenda od ojca i kilka nieprzyjemnych przygód sprawiły, że zdrowy rozsądek bierze górę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się spieszyłem bo musiałem się przepiąć do prasy. Ojciec w pracy był:) ale ślady na asfalcie mu się podobały. Nie mugł znależdz tylko 4. Ciekawe dlaczego?:lol:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdrowy rozsądek bierze górę

No chyba, że jest śnieg wtedy trochę poszaleć można

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no cóż u mnie jazda bez hamulców = samobójstwo. Takie uroki małopolski.

 

oki to po prostemu:

 

gdyjest jednoobwodowy układ, żeby zahamaować musi spaść cisnienie w układzie, czyli ciagnik spuszcza powietrze , zawór w przyczepie sie zamyka i przyczepa hamuje powietrzem z własnej butli. Ponieważ ciagnik spuszcza powietrze z układu tak długo jak trzymamy hamulec i dokąd zawór całkowicie sie nie zamknie (a dzieje sie to praktycznie odrazu) nie mamy tak dokonca precyzyjnego sterowania siłą hamowania, pomijajac ten fakt przez ten moment w którym naciskamy hamulec w ciagniku, powietrze w butli w przyczepie nie jest uzupełniane, a hamujemy powietrzem własnie z tej butli (nie jest uzupełniane bo jak, jak wcisniety pedał hamulca spuszcza ciśnienie a nie uzupełnia)

 

gdy jest układ dwuobwodowy, w przewodzie z czerwona złaczką jest cały czas cisnienie, poniewaz cały czas jest uzupełniane powietrze w całym układzie, po wcisnieciu pedału hamulca cisnienie pojawia sie w przewodzie z żółtą złączką i na tyle jak mocna naciskamy hamulec , otwiera zawór i przyczepa hamuje (trzymajac pedał hamulca powietrze w układzie cały czas jest uzupełniane)

 

Moze cięzko sobie tym z równin wyobrazić , ale na jednoobwodowym mogło by sie tak zdażyć ze trzymajac cały czas pedał hamulca, wyczerpalibysmy całe powietrze z butli z przyczep i po ptakach . Dlatego puszcza sie na chwile hamulec zeby powietrze z butli w ciagniku przetransportowac do przyczepy

 

jak ktos mnie zrozumiał to nobel he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdrowy rozsądek bierze górę

No chyba, że jest śnieg wtedy trochę poszaleć można

popieram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no cóż u mnie jazda bez hamulców = samobójstwo.

jak ktos mnie zrozumiał to nobel he

U mnie też

A i Nobla też masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mav ja mam przy MF 4270 2 obwodwe i przewód do pompowania z wężykiem i pistoletem mam podczepiany do czerwonego i jak podczepiam to jak nacisne hamulec to w czerwonej nie ma powietrza może mój ma coś pokopane

 

A co pisałem że jeździ bez hamulcy to akurat na polach ma górki konkretne ale ciąga ją 1 i sporym ciągnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...