Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 06:51 Wto 20 Paź 2020


Co sądzicie o kombajnie BIZON ZO56?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 13:46 Sob 30 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Nie chcę przepisywać ale na tej stronie jest opisany twój problem http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16831-sw-400-turbo-6ct107r4/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rzepinka



Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 258
Skąd: swietokrzyskie

PostWysłany: 12:33 Sob 30 Sty 2010    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

odnośnie tej turbiny to czy w rekordach nie jest ten sam silnik? tylko ze ma turbo założone??i dodatkowe 20 km wiecej? czym tamten rózni sie od tego? czy nie tylko turbina??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
korsarz



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 1809
Skąd: Wielkopolska sam dół

PostWysłany: 17:05 Sro 27 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze masz zamocno opuszczona taką gume ktura przyblokowywuje słome u mnie sie ja reguluje łańcuchem jak sie wchodzi do silnika.w podłodze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
pzdanowski1984211



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 11:49 Sro 27 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sito kłosowe to te z tymi grzebieniami na tyle kosza sitowego i one powinno być ustawione na równej płaszczyżnie z sitem górnym żaluzjowym,lub o jeden otwór w góre ,sito kłosowe reguluje się po obu stronach płaskownikami z otworami 8mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
krzant



Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 237
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 19:39 Pon 25 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sito kłosowe ustawic pionowo w stosunku z sitem górnym

Sorry ale nie bardzo rozumiem Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
pzdanowski1984211



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 12:44 Pią 22 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzant napisał:
Panowie mam taki problem. Otóż stanowczo za dużo słomy dostaje mi sie na górne sito. Jak przynajmniej co dwa zbiorniki nie wyczyszczę sita to w zbiorniku mam samą słomę. Czego to może być przyczyna. W zeszłym roku wszystko było ok a tu teraz taki klops
Za duże obroty bębna młucącego,za mocno skrecone klepisko,za małe obroty silnika prawidłowe to 2200obr/min! ,kierownice powietrza ustawić na środek,sito kłosowe ustawic pionowo w stosunku z sitem górnym , strumień powietrza zwiększyć. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
fiołek



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: łódzkie

PostWysłany: 23:18 Czw 21 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jeśli chodzi o to czy bizon potrzebuje turbo ?? to myślę że to zależy masz rozdrabniacz do słomy . jeśli nie to zdrowy silnik swobodnie daje radę . bo jak masz rozdrabniacz i tniesz słomę pszenżyta to turbinka bardzo się przydaje Very Happy zwykłe silniki jak maja założony rozdrabniacz to przy 80-100 godzin /sezon po 5 latach czeka je remont .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
fiołek



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: łódzkie

PostWysłany: 23:08 Czw 21 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jeszcze nawiążę do tematu tej "turbinki ' Confused myślę że jeśli bardzo chcesz mieć Bizona Z056 z turbiną to lepszym rozwiązaniem jest kupić seryjny silnik z turbiną (do remontu )niż ją samemu zakładać bo to będzie taniej bo jeśli byś chciał zrobić konkretnie swój silnik to musiałbyś wymienić tłoki , korbowody praktycznie całe bebechy to czy tak czy tak musiałbyś co rozbierać a jakbyś kupił seryjny z turbiną ale do remontu i samemu byś mu zrobił kapitalny to byś miał silnik pewny i mocny . Bo zakładając turbinę do zwykłego silnika nie nacieszysz się nim zbyt długo . Silnik z turbiną musi być "zakuty " tzn kute tłoki , korbowody .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jarki



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1174
Skąd: kuj-pom.

PostWysłany: 21:57 Czw 21 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

koło Tucholi jest mały zakład co porządnie regeneruje hydraulike mam telefon jakby co to na pw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nikt



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 262

PostWysłany: 21:25 Czw 21 Sty 2010    Temat postu: Re: pyt Odpowiedz z cytatem

rzepinka napisał:
mam takie pytanie mam zamiar założyć turbinę do bizona zo56 super ale nie wiem jak to bedzię sie sprawdzać? ktoś może robił taką przeróbkę? silnik mam dobry nie bierze oleju ale czy nie trzeba dołożyć dodatkowej chłodnicy oleju?i czy turbina nie skróci żywotności silnika?

tak jak napisal kolega matii tak wyglada sprawa zamontowania turbiny, no i nie tyle dodatkowa chlodnica oleju a wymienik ciepla powinien byc.
Ale czy w 56 az tak bardzo potrzebne turbo, jak silnik jest zdrowy to daje rade z powodzeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1547
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 12:30 Czw 21 Sty 2010    Temat postu: Rozdzielacz. Odpowiedz z cytatem

Witam.Ja parę lat temu założyłem regenerowany z Tucholi.Miał taką wadę że sekcje były słabo skręcone.Zaraz po zamontowaniu i uruchomieniu musiałem zdemontować bo przeciekał.Rozkręciłem sekcje,dałem nowe uszczelki i skręciłem.Działa do tej pory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Andrzej



Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 14

PostWysłany: 12:05 Czw 21 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Czy wymienić rozdzielacz przy Bizonie 3-sekcyjny- na regenerowany,czy na nowy.Jakie macie doświadczenia?Różnica w cenie to ok.500zł.
Dodam, że założyłem regenerowany do podnośnika przy C360 przed trzema laty i do dzisiaj ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
matii



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 345
Skąd: LCH

PostWysłany: 22:31 Sro 20 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W bizonie sie nie opłaca ( nie jestem pewien) czy nawet blok silnika nie jest inny od tego doładowanego ale napewno sa inne głowica,tłoki korbowody,pompa,dlatego lepiej kupić jakis z turbo do remontu i go zrobić
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
rzepinka



Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 258
Skąd: swietokrzyskie

PostWysłany: 20:39 Sro 20 Sty 2010    Temat postu: pyt Odpowiedz z cytatem

mam takie pytanie mam zamiar założyć turbinę do bizona zo56 super ale nie wiem jak to bedzię sie sprawdzać? ktoś może robił taką przeróbkę? silnik mam dobry nie bierze oleju ale czy nie trzeba dołożyć dodatkowej chłodnicy oleju?i czy turbina nie skróci żywotności silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pzdanowski1984211



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 16:50 Sro 20 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

yenon10 napisał:
Stasiek-84 napisał:
możesz mieć za mocno otwarte górne sito i będzie stawało na dolnym
raczej nie Sad jakies inne propozycje dlaczego mogą sie zapychać sita? Very Happy
Powodem zapychania się sit może być przeważnie za mała predkość wału korbowego silnika co wiaze sie ze zbyt małą prędkoscią roboczą kosza sitowego,za wysoko podniesione sito kłosowe,za mocno skręcone klepisko w wyniku tego za duzo plew i słomy przedostaje sie przez ruszt klepiska co takze powoduje negatywne czyszczenie zboza,lub zboze jest jeszcze wilgotne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pzdanowski1984211



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 18:42 Sob 16 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

deutz112 napisał:
ponawiam pytanie jak ustawić kombajn do koszenia jęczmienia ozimego Question
silnik na 2200 obr/min ,młucarnia na 900 obr/min klepisko skrecasz na 3/4,wiatr lekko podkrecony na 1/4, sita ,górne bardziej otwarte niż dolne .[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pzdanowski1984211



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 17:56 Sob 16 Sty 2010    Temat postu: Bizon Gubi zboże!! Odpowiedz z cytatem

Witam to ze gubi zboże to mogą być za mocno domkniete sita żaluzjowe i niezdązy przesiać i wtedy wyrzuca zboże ale jednoczesnie powineneś mieć czyste zboże w zbiorniku jak mocno domkniete sita sa!!! nieszczelna młucarnia,połaczenie gardzieli z hederem itp pochodne,za duży strumień wiatru,lub za małe obroty silnika prawidłowe obr to 2200 obr/min a bez włączonej mlucarni to 2400 max.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ka_mil



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 167
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: 21:22 Wto 5 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może o to chodzi
link
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekopal



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 24

PostWysłany: 14:15 Pon 4 Sty 2010    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Swojego czasu natknąłem się necie na informacje dotyczące sprawdzania używanego kombajnu. Tzn. na co zwrócił uwagę przy kupnie tej maszyny. Opisane było kolejno co i w jaki sposób można sprawdzić. Wie ktoś może gdzie to jest bo nie mogę teraz znaleźć. Jeśli tak to proszę o linka. Myślę że przyda się to innym chcącym kupić kombajn. A może ktoś z forumowiczów wie i zechce się podzielić taką wiedzą. Z góry dziękuje za informacje i porady 
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomasz0859



Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 745
Skąd: pomorskie

PostWysłany: 17:41 Pon 24 Sie 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie przy wymianie bym nie kupił już Bizona.
Class ew John Deere 10-12 letni będziesz miał jeszcze na kupę lat. Z częściami też nie ma większego problemu a sam komfort koszenia jest nie do porównania.
Jak miałem Bizona ( już z kabiną) to za dzień 40-60 ton to było OK. Teraz 11 letni Class Dombinator nie ma kłopotu ze 150 tonami. Cicho,czysto, radyjko gra, klima chłodzi też piwko do kolacji (??). I po 12 godzinach za kółkiem to tak jak Bizonem po 2-3.
Fakt, że jak coś pójdzie to jest trochę kasy.No i nietety białej idzie trochę więcej na dzień ale na tonę wymłóconą mniej.
Mówią też że DeutzFahr jest niczego, ale nie moge na jego temat nic powiedzieć. Sąsiad kupił w br sobie nówkę na PROW i na razie nie narzeka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jowisz



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 60
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: 09:12 Pon 24 Sie 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Remont mojego odpada bo pewnego słonecznego dnia był przewrócony na bok i jest minimalnie zeskoszony. Niby niezauważalne ale jednak w dłuższej eksploatacji podzespoły teraz za to odpowiadają. Po drugie powoli robi się problem z niektórymi częściami dedykowanymi tylko do tego starego typu. A co do Claassa to mam wątpliwości czy się wogóle zwróci, bo z roku na rok koszenia coraz mniej, jednak ta ich podobno niezawodność bardzo kusi:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
alwaro



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 136
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 21:12 Pią 21 Sie 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zamiast kupowac młodszego za 45 zainwestowałbym w tego z 79 a po remoncie np za 20 tys tez bys miał sprawna maszyne byś wiedział co tam masz a i cos by jeszcze zostało ale jesli masz sałaty możesz machnac sobie classa tylko ze on troszke dłużej bedzie sie zwracał
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
tomet



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 54
Skąd: świentokrzyskie

PostWysłany: 20:28 Sro 19 Sie 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam dylemat. Otóż przymierzam się do wymiany kombajnu. Mam teraz ZO56 z 79r z kabiną i sieczkarnią, ale do wymiany jest podłoga łącznie z całym koszem sitowym po drugie kombajn ma jeszcze wąskie koła. I tu pojawia się problem: co kupić. Zastanawiam się nad BIZONEM ZO56 z lat 90-tych w dobrym stanie - koszt jakieś 45 tyś lub Claasem Dominatorem 96- koszt ok 70 tyś. I zastanawiam się czy jest sens kupować Claasa, jeżeli mam rocznie do wykoszenia 17 ha swojego i jakieś 40 ha na usługi. Dodam że pola średniej wielkości 0,5 ha i niestety orka zagonowa. Może ktoś coś doradzi bo zupełnie nie wiem co robić. Aha za swojego chciałbym wyjść z ceną 16 tyś - czy to rozsądna cena?

sam powinieneć wiedzieć czy ZO56 ci wystarcza czy potszebujesz coś lepszego czy nie, a co do ceny twojego starego to zalerzy w jakim jes ogólnym stanie jak wygląda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
krzant



Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 237
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 20:05 Sro 19 Sie 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jowisz napisał:
Witam
Mam dylemat. Otóż przymierzam się do wymiany kombajnu. Mam teraz ZO56 z 79r z kabiną i sieczkarnią, ale do wymiany jest podłoga łącznie z całym koszem sitowym po drugie kombajn ma jeszcze wąskie koła. I tu pojawia się problem: co kupić. Zastanawiam się nad BIZONEM ZO56 z lat 90-tych w dobrym stanie - koszt jakieś 45 tyś lub Claasem Dominatorem 96- koszt ok 70 tyś. I zastanawiam się czy jest sens kupować Claasa, jeżeli mam rocznie do wykoszenia 17 ha swojego i jakieś 40 ha na usługi. Dodam że pola średniej wielkości 0,5 ha i niestety orka zagonowa. Może ktoś coś doradzi bo zupełnie nie wiem co robić. Aha za swojego chciałbym wyjść z ceną 16 tyś - czy to rozsądna cena?



Zmieniając 056 na 056 tylko troszkę nowszy to moim skromnym zdaniem zmieniasz przysłowiowego "papucia na lacz" jeśli wiesz o co chodzi Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jowisz



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 60
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: 11:03 Wto 18 Sie 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Mam dylemat. Otóż przymierzam się do wymiany kombajnu. Mam teraz ZO56 z 79r z kabiną i sieczkarnią, ale do wymiany jest podłoga łącznie z całym koszem sitowym po drugie kombajn ma jeszcze wąskie koła. I tu pojawia się problem: co kupić. Zastanawiam się nad BIZONEM ZO56 z lat 90-tych w dobrym stanie - koszt jakieś 45 tyś lub Claasem Dominatorem 96- koszt ok 70 tyś. I zastanawiam się czy jest sens kupować Claasa, jeżeli mam rocznie do wykoszenia 17 ha swojego i jakieś 40 ha na usługi. Dodam że pola średniej wielkości 0,5 ha i niestety orka zagonowa. Może ktoś coś doradzi bo zupełnie nie wiem co robić. Aha za swojego chciałbym wyjść z ceną 16 tyś - czy to rozsądna cena?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45  Następny
Strona 3 z 45

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach