Skocz do zawartości
Mariusz.paw

Czy jest mozliwosc zabrania mi gruntu ?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ,moze mi ktos poradzi . W marcu wygralem przetarg i zakupilem 3 ha od ANR a teraz okazuje sie ze dzierzawca ktory uprawial ta ziemie nielegalnie wniozl pozew cywilny o zwrot tych gruntow na mocy przewlaszczenia ( ze byl przez 15 lat dzierzawco tych gruntow ) a ja zostalem wezwany tylko jako osoba zainteresowana . Czy moga mi oDebra1c grunty ? i czy powinienem wziosc prawnika , choc prawnik bedzie bo proces ma byc miedzy bylym dzierzawca a ANR , co o tym sadzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastrzegam że jestem w tej sprawie laikiem, ale wydaje się że jeśli ANR przegra proces z dzierżawcą to powinno cię mało obchodzić bo będzie to ich sprawa, a nie twoja.

Jeśli jednak by ci oDebra1li ziemię to pewnie należałoby się odszkodowanie, tylko nie rozumiem co znaczy dzierżawił nielegalnie - pewnie raczej użytkował i myśli że ziemię zasiedział, ale zasiedzenie w złej wierze to jest chyba po 30 latach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uprawiał ziemię nielegalnie – czyli rozumiem że użytkował ją bez tytułu prawnego – był więc w myśl ustawy „dzierżycielem”

Ponieważ na 100 % atualny stan prawny był ujawniony w Księdze wieczystej (bo niby na jakiej podstwie ANR Ci sprzedła przedmiotową nieruchomość) dlatego przedmiotowy dzierżyciel użytkował nieruchomość w złej wierze (czyli wiedział iż nieruchomość należy do niego lub bez trudu mógłby się od tym dowiedzieć – Księga Wieczysta jest rejestrem jawnym)

Dlatego zasiedzenie (bo chyba o to Ci chodziło) nieruchomości mogłby nastąpić po 30 latach (w dobrzej wierze 20) – tak więc 15 lat to stanowczo za mało, ponadto musi wykazać się iż przedmitową nieruchomość użytkował a cieżar udowodnienia leży na nim – ANR raczej sprawę wygra