Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 08:26 Czw 24 Wrz 2020


Hamulce pneumatyczne jedno i dwu obwodowe
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masfer5455



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 77
Skąd: DOLINA WARTY I NERU

PostWysłany: 09:29 Sob 14 Cze 2008    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam db 8000 metal tech dwu obw ham doczepiam do mf5455 z dwu obw ham z tylu do db 8000 doczepiam autosan 47b jedno obw ham pod czerwone gniazdo i dziala ba nawet ta db 8000 mozna podpiac pod ciagnik z iedno przewodowa instalacja pod czerwona wtyke tylko trzeba wtyke na zwykla zmienic i bez zaslepiania zoltej i dzialaja hamulce!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miko45



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 133
Skąd: Leszno

PostWysłany: 22:04 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gedii co usuwasz moje tematy Twisted Evil Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gedii



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 663
Skąd: z nienacka

PostWysłany: 21:59 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powtórze się w instalacjach jednoobiegowych po naciśnięciu hamulca powietrze jest odcinane przez zawów. a w dwóprzewodowych po naciśnieciu hamulca zawór puszcza powierze ipompuje do przyczep. przynajmniej ja tak mam w JD i mfie.
po rozmowie na gg z jednym z użytkowników tego forum pisze jeszcze coś takiego:
Jeśli ciągnik ma hamulce dwu obwodowe to nie idzei donichpodpiąć "przyczepy jedno obwodowej".
ale można przyczepe z hamulcamidwu obwodowymi do ciągnika z jinstalcjąjedno obiegową.(poprzez zaślepienie jednego wężażółtego).


Ostatnio zmieniony przez gedii dnia 22:22 Czw 13 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
piootr



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1810
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 17:39 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gedii napisał:



i jedyne co idzie zrobić to zmienić czerwoną końcówke na zwykłą ale przyczepa zacznie hamować dopiero jak by się odczepiła!


A jaka to różnica czy odczepisz z 1 obwodówki zlączke czy naciszniesz hamulec Question

Mógłbyś cyknąć fotke zaworu przy przyczepie bo ja mam w HL 8011 zawór od 2 obwodowego i podłączony przewód w miejsce czerwonego i hamuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcin82



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 855
Skąd: warmia

PostWysłany: 20:05 Wto 4 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

STOI Very Happy instalacje mam nieprzerabianą a musiałem przyczepe ciągać MTZ-tem znajomy mi to pokazał
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gedii



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 663
Skąd: z nienacka

PostWysłany: 18:06 Wto 4 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcin82 napisał:
bodajże żółta napisałem bo nie pamiętam czy jedna czy druga. A chcesz założyć się o piwo?? Very Happy

tak o piwo jeśli nie masz przerobionej instalacji w ciągniku albo przyczepie to nie idzie tego zrobić. poniważ żółty zawór dział odwrotnie jak w jedno obiegowym.
a czerwony jest zasilaniem na stałe! Smile
wiem bo znajomy też nad tym myślał bo kupił sobie fenda i do tego jedną DB12000 i ciąga z tyłu jeszcze HLke i chiał ją podłączyć nie idzie bez przeróbek tego zrobić
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
marcin82



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 855
Skąd: warmia

PostWysłany: 17:45 Wto 4 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bodajże żółta napisałem bo nie pamiętam czy jedna czy druga. A chcesz założyć się o piwo?? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gedii



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 663
Skąd: z nienacka

PostWysłany: 16:33 Wto 4 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcin82 napisał:
plus dwuobwodowego to to że zmieniając końcówke bodajze zółtą na tą od jednoobwodowego mamy zwykłe hamulce ciągnikowe Very Happy

nie prawda!!
czrwona ciągle podaj powietrze a żólta działa odwrotnie jak normalny jedno obiegowy. w jedno obiegowym hamujać odcinasz powietrze
a w dwu obiegowympodczas hamowania żółta podaje powietrze.
i jedyne co idzie zrobić to zmienić czerwoną końcówke na zwykłą ale przyczepa zacznie hamować dopiero jak by się odczepiła!
no chyba że przyczepy masz przerobione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
marcin82



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 855
Skąd: warmia

PostWysłany: 23:37 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaro napisał:
marcin82 napisał:
plus dwuobwodowego to to że zmieniając końcówke bodajze zółtą na tą od jednoobwodowego mamy zwykłe hamulce ciągnikowe Very Happy

Hmm-jesteś tego pewien ?

tak, mam tak zrobiona jedną przyczepe MTZ nie ma 2 obwodowej instalacji a przyczepa hamuje więc działa. Sprawdz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bialy2005



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 1629
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 20:49 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co ktos mi kiedys mówił dwuobwodowe sa o tyle lepsze ze powietrze nie jest spuszczane po każdym uzyciu hamulcy tak jak w jedno obwodowych, tylko wraca spowrotem, ale to tylko co słyszałem nigdy nie używałem 2 obwodowych w swoim zetorze. i chyba tak jest bo kiedys wcisnałem to jedyn ssało powietrze( żółtym) a czerwonym pompowało
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
bart123i



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 95
Skąd: wlkp

PostWysłany: 19:55 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej niebardzo bo wtedy po co ta 3 cia końcówka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jaro



Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 19:51 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcin82 napisał:
plus dwuobwodowego to to że zmieniając końcówke bodajze zółtą na tą od jednoobwodowego mamy zwykłe hamulce ciągnikowe Very Happy

Hmm-jesteś tego pewien ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bart123i



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 95
Skąd: wlkp

PostWysłany: 16:34 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ja w tym ciągniku mam 3 końcówki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
marcin82



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 855
Skąd: warmia

PostWysłany: 16:20 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

plus dwuobwodowego to to że zmieniając końcówke bodajze zółtą na tą od jednoobwodowego mamy zwykłe hamulce ciągnikowe Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bart123i



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 95
Skąd: wlkp

PostWysłany: 16:16 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ups... sorki nie czytałem tej strony i sie powtórzyłem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
bart123i



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 95
Skąd: wlkp

PostWysłany: 16:11 Pon 3 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w dwu obwodowym jeden przeód łączy zbiornik przyczepy ze sprężarką a drugi steruje zaworem ( gdy wciskamy pedał to nadal powietrze leci do butli w przyczepie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
miccao



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 945
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 16:53 Nie 11 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko napisał:
wybitnie kompromitujące błędy, które będą się pojawiać, w miarę możliwości będę poprawiał

Pozwolę sobie je wyłapywać Twisted Evil Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
vjano



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: 13:56 Nie 11 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie będziemy bawić się w nauczycieli języka polskiego;P wybitnie kompromitujące błędy, które będą się pojawiać, w miarę możliwości będę poprawiał ale na forum jestem od niedawna także mało realne jest abym przeglądnął każdy z kilku tysięcy postów tylko po to aby zamienić w jakimś poście "ż" na "rz" itp Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miccao



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 945
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 12:58 Nie 11 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko napisał:
poprawione

W wielu tematach są błędy... Z resztą w tym także jeszcze są... Poprawny jet tylko następujący zapis: "(...) jedno- i dwuobwodowe" Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1602
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 22:41 Pią 9 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od razu widać działalność nowego MOD-a Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Janek44



Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 441
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 22:39 Pią 9 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@mav
Czy ja pisałem coś innego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen WP Kontakt
miccao



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 945
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 21:51 Czw 8 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko napisał:
poprawione

I już mi się nowy MOD podoba Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
vjano



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: 19:57 Czw 8 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miccao napisał:
Ciekawe czy MOD zamierza poprawić tytuł tego tematu... Jak to w ogóle wygląda "pnęmatyczne" Mad


poprawione
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miccao



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 945
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 12:50 Czw 8 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mav napisał:
Co do sterowania siłą hamowania nie mozesz tego regulowac z ciągnika który ma u.jednobwodowy no chyba ze odrazu puscisz hamulec zeby sie uzupełniło (pulsacyjnie)

Ja mam w przyczepie żylety i dlatego chcąc przyhamować np. z góry hamuję pulsacyjnie tak, żeby szczęki nie zdążyły się mocno zacisnąć. Na poczatku trudno wyczuć ten moment ale to kwestia wprawy. Ojciec raz o tym zapomniał i przycisnął z góry - kierownica odbita na brzuchu - BEZCENNE Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
mav



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 28

PostWysłany: 12:20 Czw 8 Mar 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@piootr cos ci nie działa nie powinno tak być, w ten sposob spuszczałbys powietrze z przyczepy wogole go nie uzupełniając.

@Janek44

masz racje co do tego ze ciągnik nie spuszcza powietrza (tak napisałem bo myslałem ze kazdy zrozumie ze chodzi o zawór w ciągniku Smile )

jak nacisniemy pedał hamulca w u.jednobwodowym z zaworem w ciągniku jednoobwodowym!, to zawór w ciagnik sie zamyka odcinajac ciśnienie i otwiera otwór zpuszczajac powietrze z przewowdu prowadzacego do zaworu w przczepie (słyszymo to naciskajac pedał hamulca, charakterystyczny sykniecie),

bo nie ma innego sposobu zeby sterowac zaworem w przyczepie z ciągnika. Steruje sie poprzez spadek lub wzrost cisnienia w przewodzie od zaworu w ciagniku do zaworu w przyczepie. Jak nie ma w tym że przewodzie ciśnienia to przyczepa hamuje bo zawór sie automatycznie zamyka, a jak jest ciśnienie to zawur w przyczepie jest otwarty i jest uzupełniane powietrze w całym układzie. Filozofi w tym większej jak widać nie ma Wink

to samo jak bys rozpioł przewód pomiedzy ciagnikiem a przyczepą(a w ciagniku nie byłby wcisniety pedał hamulca). Spadnie cisnienie w przewodzie do zaworu w przyczepie i przyczepa sama zahamuje.


Co do sterowania siłą hamowania, owszem jest na zaworze w przyczepje wajcha która mozna ustalic poziom do którego ten zawór sie bedzie zamykał. Im zawór sie mniej domyka tym przyczepa słabiej hamuje. Ale nie mozesz tego regulowac z ciągnika który ma u.jednobwodowy. Bo naciskajac hamulec spuszczasz cisnieni z przewodu, a nie da sie tylko zmiejszyc cisnienia, no chyba ze odrazu puscisz hamulec zeby sie uzupełniło (pulsacyjnie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach